Странджа и Източни Родопи
Така трябваше да се казва експедицията, която планирах от година, след миналогодишната Беласица и Огражден. За съжаление, отпуските ни не съвпаднаха с тези на момчетата от Стара Загора – Любчо и Марин, поради което деградира до шовинистично, изцяло варненско мероприятие. Идеята беше да тръгнем от Синеморец по Велека, след което да продължим и огледаме източните Родопи, където аз лично не бях стъпвал. Междувременно, оказа се че Трофи България промени датите си и се планира за края на Юни, а аз исках пак да го отразя с фотоапарата. Това ме накара, след кратко обсъждане с Жоро, да обърна експедицията наопаки със старт бивака на състезанието в Копривките и финал – Синеморец.
Деня Нула.
Въпреки, че поне половин година се готвя за тази експедиция, тази подготовка бе в голямата си степен меко казана предварителна. Състоеше се в чертаене на тракове в МапСоурс, сравняване с Гугъл Ърт и Мапс, намиране на спирки за бивакуване и евентуални хижи/хотели, ако времето не позволява опъване на палатки, списъци със забележителности набавянето на някои необходими за пътуването неща и техника. Срещахме се периодично, за да разпределим товара по подготовката по между си и все ни се струваше че е прекалено рано. Най-ползотворната от към информация среща бе с Green, благодаря Митко за всички безценни ОМЦУ, които ни даде, поздрави сърдечни! Тъй като работния ми ден е доста натоварващ, повече от колкото мога да си позволя, този процес бе разточен доста във времето, а повечето точки и факти оставаха несистематизирани и кръжащи само в главата ми, очаквайки времето, в което така или иначе ще се тръгва. И то това време дойде – Събота, 29-ти Юни. Петъка не можах да тръгна поради служебна ангажираност. Да, но се оказа, че макар да бях взел и подготвил /почти/ всичко необходимо за експедицията и трябва /само/ да го натоваря във витарата, та оказа се че ще ми трябва „малко време” да довърша две дреболии по джипката преди да тръгнем. Уговорката беше да тръгнем с Жоро ММВ към 10 часа, другия Жоро, с патрула вече беше в бивака на Копривките. Други два екипажа, на които адски им се идваше, а и разчитахме че ще дойдат, за съжаление бяха възпрепятствани служебно и не можаха да са част от купона.
Дамм, едното от двете неща беше инсталацията за втори акумулатор която беше почти готова, трябваше само да кербовам няколко кабелни обувки, соленоида беше вече монтиран, да се закрепи волтметъра и съответно пластмасите около скоростния лост, където бях умъкнал всичко. Ако останеше време, щях да вградя и инвертора. Другото беше довършването на таванния багажник, тъй като всеки знае, че едно от незаменимите качества на витара къса база е огромното багажно помещение, заето в голямата си част от втория акумулатор, аптечка и пожарогасител . Концептуалната идея в случая е че част от таванния багажник с едно движение се трансформира в къмпинг маса, но за това ще говоря в една друга тема, свързана с витарите. Някой ден, като се наканя.
А, трябваше и да хвърля траковете от МапСоурса в новия за мен Гармин, досега ползвах версията за лаптоп. Хвърлих ги или поне така си мислех.
Странно, дреболиите ми отнеха малко повече от предвиденото време, старта се отложи от 10:00 на 15:00, тръгнахме към 15:40. Някъде при отбивката на магистралата към Стара Загора, започна да вали. Колкото повече приближавахме Пловдив, толкова повече времето се разваляше, като накрая небето се разцепи. Имах чувството, че гръмотевиците удрят земята на метри от нас, беше тъмно и не спираше да вали, не можех да вдигна повече от 70, поради чувствителния аквапланинг. Родопа ни посрещна навъсена и цялата в мъгли, на Копривките видимостта бе 5-6 метра. Не можах да открия бивака и се наложи Жоро и бат’ Радо Метъла с неговата вярна витара да ни посрещат нейде по трасето, на стотина метра от бивака, ама кой да знае и кой да пробие мъглата.
Жоро:
- - Аве карай от разклона вляво, ще видиш едни камери, сетне само направо.
- -Трети разклон минавам Жоре, камера не съм видял.
Е, видях ги, камерите. На следващия ден по светло и без мъглата на талази.
В бивака – кал и упорито продължаващ напоителен дъжд. Сметнах, че опъване на палатка в тази обстановка, в десет часа вечерта, после приготвяне на вечеря за мен и сина ми, след повече от 6 часа шофиране в кофти време, е... сметнах че е секс, от който задължително трябва да се въздържа. В този момент се намеси Наско, който уговори единствения свободен апартамент в комплекса и ние с Жоро ММВ си го поделихме блажено. Естествено, видяхме се с повечето приятели там, след което хапнахме набързо и се оттеглихме в покоите.
Статистика - изминати 408км само хасфалт, предимно мокър, време за пътуване - грубо 6 часа. Надморска височина от нула до 1400 метра.
---------------------------
Следва - Ден Първи
Така трябваше да се казва експедицията, която планирах от година, след миналогодишната Беласица и Огражден. За съжаление, отпуските ни не съвпаднаха с тези на момчетата от Стара Загора – Любчо и Марин, поради което деградира до шовинистично, изцяло варненско мероприятие. Идеята беше да тръгнем от Синеморец по Велека, след което да продължим и огледаме източните Родопи, където аз лично не бях стъпвал. Междувременно, оказа се че Трофи България промени датите си и се планира за края на Юни, а аз исках пак да го отразя с фотоапарата. Това ме накара, след кратко обсъждане с Жоро, да обърна експедицията наопаки със старт бивака на състезанието в Копривките и финал – Синеморец.
Деня Нула.
Въпреки, че поне половин година се готвя за тази експедиция, тази подготовка бе в голямата си степен меко казана предварителна. Състоеше се в чертаене на тракове в МапСоурс, сравняване с Гугъл Ърт и Мапс, намиране на спирки за бивакуване и евентуални хижи/хотели, ако времето не позволява опъване на палатки, списъци със забележителности набавянето на някои необходими за пътуването неща и техника. Срещахме се периодично, за да разпределим товара по подготовката по между си и все ни се струваше че е прекалено рано. Най-ползотворната от към информация среща бе с Green, благодаря Митко за всички безценни ОМЦУ, които ни даде, поздрави сърдечни! Тъй като работния ми ден е доста натоварващ, повече от колкото мога да си позволя, този процес бе разточен доста във времето, а повечето точки и факти оставаха несистематизирани и кръжащи само в главата ми, очаквайки времето, в което така или иначе ще се тръгва. И то това време дойде – Събота, 29-ти Юни. Петъка не можах да тръгна поради служебна ангажираност. Да, но се оказа, че макар да бях взел и подготвил /почти/ всичко необходимо за експедицията и трябва /само/ да го натоваря във витарата, та оказа се че ще ми трябва „малко време” да довърша две дреболии по джипката преди да тръгнем. Уговорката беше да тръгнем с Жоро ММВ към 10 часа, другия Жоро, с патрула вече беше в бивака на Копривките. Други два екипажа, на които адски им се идваше, а и разчитахме че ще дойдат, за съжаление бяха възпрепятствани служебно и не можаха да са част от купона.
Дамм, едното от двете неща беше инсталацията за втори акумулатор която беше почти готова, трябваше само да кербовам няколко кабелни обувки, соленоида беше вече монтиран, да се закрепи волтметъра и съответно пластмасите около скоростния лост, където бях умъкнал всичко. Ако останеше време, щях да вградя и инвертора. Другото беше довършването на таванния багажник, тъй като всеки знае, че едно от незаменимите качества на витара къса база е огромното багажно помещение, заето в голямата си част от втория акумулатор, аптечка и пожарогасител . Концептуалната идея в случая е че част от таванния багажник с едно движение се трансформира в къмпинг маса, но за това ще говоря в една друга тема, свързана с витарите. Някой ден, като се наканя.
А, трябваше и да хвърля траковете от МапСоурса в новия за мен Гармин, досега ползвах версията за лаптоп. Хвърлих ги или поне така си мислех.
Странно, дреболиите ми отнеха малко повече от предвиденото време, старта се отложи от 10:00 на 15:00, тръгнахме към 15:40. Някъде при отбивката на магистралата към Стара Загора, започна да вали. Колкото повече приближавахме Пловдив, толкова повече времето се разваляше, като накрая небето се разцепи. Имах чувството, че гръмотевиците удрят земята на метри от нас, беше тъмно и не спираше да вали, не можех да вдигна повече от 70, поради чувствителния аквапланинг. Родопа ни посрещна навъсена и цялата в мъгли, на Копривките видимостта бе 5-6 метра. Не можах да открия бивака и се наложи Жоро и бат’ Радо Метъла с неговата вярна витара да ни посрещат нейде по трасето, на стотина метра от бивака, ама кой да знае и кой да пробие мъглата.
Жоро:
- - Аве карай от разклона вляво, ще видиш едни камери, сетне само направо.
- -Трети разклон минавам Жоре, камера не съм видял.
Е, видях ги, камерите. На следващия ден по светло и без мъглата на талази.
В бивака – кал и упорито продължаващ напоителен дъжд. Сметнах, че опъване на палатка в тази обстановка, в десет часа вечерта, после приготвяне на вечеря за мен и сина ми, след повече от 6 часа шофиране в кофти време, е... сметнах че е секс, от който задължително трябва да се въздържа. В този момент се намеси Наско, който уговори единствения свободен апартамент в комплекса и ние с Жоро ММВ си го поделихме блажено. Естествено, видяхме се с повечето приятели там, след което хапнахме набързо и се оттеглихме в покоите.
Статистика - изминати 408км само хасфалт, предимно мокър, време за пътуване - грубо 6 часа. Надморска височина от нула до 1400 метра.
---------------------------
Следва - Ден Първи
Коментар