Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ангренажна верига на двигател 22R-E

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ангренажна верига на двигател 22R-E

    Скъсах успокоителя на ангренажната верига,та в тази връзка имам няколко въпроса към тези, които са запознати с този мотор.
    Двигателя ми е на 222000 км със сигурност.Без никакви предшестващи признаци при едно тежко и продължително буксуване, ангренажа затрака силно.
    Веднага завлякохме джипа при майстор и след разглобяването се оказа скъсано ухо на един пластмасов успокоител.Купих аз този успокоител и го монтирахме.
    Единствения метод,който знам за проверка на разтягането на веригата е този с повдигането и' от зъбчатката, и според него веригата не е износена, т.е. не може да се отлепи от зъбчатката при опънато положение. При зацепването обаче възникна дилема -точно на белезите зъбите не можеха да се зацепят.Зацепихме го с половин зъб предварение.
    След сглобяването двигателя заработи много шумно и имаше тракане от веригата.Отворихме отново капака на клапаните и презацепихме веригата с половин зъб закъснение на разпределителния вал.Запалихме и двигателя заработи по-тихо но тракането на веригата си остана.Не е нещо фрапиращо, но дразни и не смея така да ида в гората.Та въпросите са ми следните:
    1 Как така преди късането на успокоителя двигателя си работеше без да трака,а след това с новия успокоител трака?
    2 Разликата с половин зъб при зацепване на разпределителния вал, признак ли е за износена верига?
    3 Късането на успокоител признак ли е за износена верига?
    4 Ако се наложи смяна, какво да сменям:само верига,верига с хидравличен обтегач или верига със зъбчатки и хидравличен обтегач.
    5 Преди да ме посъветвате да сменя всичко имайте предвид и това,че тези неща не са евтини-за тъпия пласмасов успокоител-44лв.
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
    Враца

  • #2
    От: ангренажна верига на двигател 22R-E

    Доста изисквания има към целия механизъм. Мери се веригата, зъбчатките на КВ и РВ, обтегача. Допуските са много минимални. За износването на пласмасовите водачи пък да не говорим.
    Съжалявам, но в момента точни данни не мога да дам. В сервиза трябва да имат Аутодата, където тия неща ги пише.
    Боли, ама се износва целия механизъм. Правилото е сменя се всичко. Там компромиси не се правят.

    Коментар


    • #3
      От: ангренажна верига на двигател 22R-E

      Здрасти колега!Да ти кажа отначало че не съм даже виждал този двигател, но мога да вярвам на човека който е написал материала, за който ти пращам връзка по долу.Това което прочетох е че агренажа се сменя целия, и хубавите комплекти са японски със стоманен носач под пластмасовия плъзгач за веригата.Намери начин да се преведе правилно, ако имаш проблем с това мога да помогна ,но чак в сряда.Значи ще го имаш в четвъртък, поради разликата в часовете.
      http://www.brian894x4.com/timingchain.html
      Успех!
      Мето
      1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

      Коментар


      • #4
        От: ангренажна верига на двигател 22R-E

        Едно допълнение как се сменят компонентите на агренажа.Има също два адреса на фирми продаващи качествени комплекти.
        http://www.4crawler.com/4x4/CheapTri...ingChain.shtml
        1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

        Коментар


        • #5
          От: ангренажна верига на двигател 22R-E

          В посочените по-горе сайтове го пише, но да го напиша тук.
          Използването на еднозвена верига в по- новите версии на 22R двигателя (след 1985 до колкото помня) води до разтягане на веригата.
          Като резултат на това е препоръчително да се сменя на всеки 160 000км (100 000 мили). Обикновено проблема се изразява в чупене на успокоител и последващо триене в капака на главата (от лявата страна). Мястото в което трие веригата е стената на водната помпа и ако не се отстрани проблема навреме може да се изяде стената, което води до навлизане на охладителна течност в картера .

          Аз също сменях верига на около 220000км..
          При мен единия успокоител беше в картера на парчета, обтегача беше много износен, веригата не съм я мерил колко беше разтегната, но зъбните колела бяха ужасно износени.
          Това че си счупил успокоител най- вероятно означава, че при теб досега не е сменяна верига и следователно положението с останалите компоненти е същото като при мен.
          Според мен е правилно да се смени всичко комплект- верига, обтегач успокоители и зъбни колела.

          В САЩ се намират комплекти на ниски цени.
          Аз си взех от тук http://www.engnbldr.com (надявам се няма да го сметнете за реклама) заедно с водна помпа. Пристигна за 10 дни. Ще се наложи да плащаш ДДС и мито, но цената пак е ниска.
          Веригата пишеше, че е японска - за останалите неща не знам (може би китайски), но като по чужди форуми има позитивни изказвания за този доставчик.
          Оттогава съм минал 25000км.

          В сервизното ръководство, за този двигател са дадени следните стойности:


          Прикачени файлове
          LZ1GUS

          Коментар


          • #6
            От: ангренажна верига на двигател 22R-E

            Благодаря ви,за мненията и линковете ще ми бъдат от полза.Metotem,първия ти линк препраща директно в профила ми,има някаква грешка.Иначе за превод имам под ръка само жени т.е. не могат да ми преведат нито един технически термин,а с Гугъла превода е смешен.
            Още един въпрос-трябва ли хидравличния обтегач да се пълни предварително с масло,или ще си се обезвъздуши сам?
            Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
            Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
            Враца

            Коментар


            • #7
              От: ангренажна верига на двигател 22R-E

              Според мен си е пълен с масло. Обаче в свито положение и се монтира към стената на блока в свито положение. За по натам има грижа системата и не би трябвало да имаме притеснения.
              Във връзка с "тракането" - клапаните, реглаж?

              Коментар


              • #8
                От: ангренажна верига на двигател 22R-E

                Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                Още един въпрос-трябва ли хидравличния обтегач да се пълни предварително с масло,или ще си се обезвъздуши сам?
                Никъде не пише да се пълни (вкл. и в сервизното ръководство) и аз не съм го пълнил.
                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                Според мен си е пълен с масло. Обаче в свито положение и се монтира към стената на блока в свито положение. За по натам има грижа системата и не би трябвало да имаме притеснения.
                +1 Монитрал съм го свит.
                LZ1GUS

                Коментар


                • #9
                  От: ангренажна верига на двигател 22R-E

                  Клапаните са регулирани наскоро,а и преди чупенето на успокоителя нямаше тракане.
                  Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                  Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                  Враца

                  Коментар


                  • #10
                    От: ангренажна верига на двигател 22R-E

                    Здрасти Генади!Превода го имаш , само дето не можах да се оправя с номерацията и около точка 19 се получава повтаряне на няколко точки.Но е само в номерацията, тъй че всичко в текста е последователно.
                    Прикачени файлове
                    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                    Коментар


                    • #11
                      От: ангренажна верига на двигател 22R-E

                      Здрасти отново!Понеже снощи беше малко късно, а и надявам се че не си започнал още с подмяната, ще поясня няколко неща.
                      КВ=колянов вал,
                      РВ=разпределителен вал,
                      ГМТ=горна мъртва точка /обикновенно е за 1 цилиндър.Има достатъчно белези по двете шайби.
                      Тойота оформящ се на място черен уплътнител /FIPG/ може да се замести с всякакъв друг силиконов уплътнител за ДВГ фланцеви гарнитури.
                      Ако аз се занимавам с агренаж на някой ДВГ, накрая при свалени свещи/декомпресиран ДВГ и освободен от скорост/ превъртам само с ръка поне 3 пъти ДВГ-то за да съм сигурен за центровката.Без помощта на тресчотка, ключ или каквото да е друго,само ръката на шайбата на КВ.До 6 цилиндъра би трябвало да се завърти леко и да се усети възникващо съпротивление или контакт вътре.Е, нямам опит с 8,10 или12 цил. ДВГ-та.
                      Следвайки превода, все пак бъдете внимателни, особено в раздела за центроване на ГМТ.
                      Като цяло оригинала е добре написан и редактиран и от най-голяма полза са обясненията за скрити болтчета и ефекта от парченцата от износването и/или счупването на водач върху захранването на ДВГ-то с масло, а оттам и върху работата на обтегача на веригата.
                      Препоръчвам да се намерят ориг.стойности на затягане на всеки от болтовете.Маркирайте скобите на алтернатора, сервопомпата, компресора на климатика как са монтажните им положения, за по лесен монтаж.Обърнете внимание при монтиране на всички нови уплътнения като О-пръстени и семеринги, за да не бъдат прерязани или монтирани криво или наобратно.
                      http://www.4x4wire.com/toyota/maintenance/timingchain/
                      http://www.brian894x4.com/timingchain
                      http://www.4x4wire.com/toyota/reviews/doatimingchain/
                      1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                      Коментар


                      • #12
                        От: ангренажна верига на двигател 22R-E

                        Виж майсторите дали са сваляли РВ. Ако да, клапаните трябва да се регулират.

                        Коментар


                        • #13
                          От: ангренажна верига на двигател 22R-E

                          Колега имай в предвид че счупили се успокоител задължително отиваш на ремонт глава защото удря клапани знам го от опит.Комплекта който съм слагал беше около 160лв.(японски)и не съм никакви проблеми.В комплекта има семеринг,колела,верига,оптегач,всички успокоители и гарнитура за капака на ангренажа,но в момента ги няма ще дойдат след около 2 седмици.Успех.
                          ТЛК FJ40,FJ55,FJ70,FJ73-4.2 1-hz+TURBO Удоволствието да караш TOYOTA.

                          Коментар


                          • #14
                            От: ангренажна верига на двигател 22R-E

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            Виж майсторите дали са сваляли РВ. Ако да, клапаните трябва да се регулират.
                            Андро,разпределителния вал не е свалян при ремонта.
                            Колега Metotem отново благодаря за превода на инструкцията,разпечатах си я на хартия и ще я ползвам при ремонта.
                            Последно редактирано от genadi.tsvetkov; 28-04-11, 07:37.
                            Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                            Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                            Враца

                            Коментар


                            • #15
                              От: ангренажна верига на двигател 22R-E

                              Първоначално публикуван от flex Преглед на мнение
                              Колега имай в предвид че счупили се успокоител задължително отиваш на ремонт глава защото удря клапани знам го от опит.Комплекта който съм слагал беше около 160лв.(японски)и не съм никакви проблеми.В комплекта има семеринг,колела,верига,оптегач,всички успокоители и гарнитура за капака на ангренажа,но в момента ги няма ще дойдат след около 2 седмици.Успех.
                              Айде сега пък и клапани!Може ли да срещне без да е прескочил зъб,не ми се отваря и главата.Това нещо дали ще се хване с мерене на хлабината на клапаните?
                              Последно редактирано от genadi.tsvetkov; 28-04-11, 07:39.
                              Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                              Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                              Враца

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X