Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

    След като прочетох невероятните пътеписи в раздела на тежките ендура реших да осъществя една стара мечта за голямо ендуро, с което да мога да пътувам до далечни дестинации. Тъй като съм много доволен от Husaberg-а, който карам вече втора година, както и от представителите на КТМ в Пазарджик (http://ktm.bg/bg/contacts/) реших да заложа пак на тази марка и отидох до там да тествам един КТМ Adventure 990 2009 на 5000км. Не знаех какво да очаквам, защото нямах пресен опит с големите ендура освен GS-са на Димо, който веднъж покарах над Бъхово и ми се стори много дървен, бавен и грозен(извинявай Димо!). Карал съм преди 7-8 години и DR750big, Super Tenere, XT600 Tenere, Доминатор 600 и XR600R, но от тогава карам главно до 450сс леки ендура и не бях сигурен дали ще ме изкефи мотора. Бях решил, че ако не ми допадне мотора на момента няма да го взимам. Вальо от КТМ беше така добър да ми го предостави за един по-дълъг и сериозен тест. Идеята ми беше да го покарам малко по магистралата, после по черни пътища и накрая малко на задна гума(дано Вальо не чете това ). Още с тръгването мотора ми направи впечатление като много по-лек от колкото очаквах - явно много се бях наплашил. Още не бях излязъл от Пазарджик и вече знаех че това е моя мотор! Остатъка от теста се обезсмисли и реших да оправям документите и да изчезвам по горите. Завих обратно към магазина където с учудване ме гледаха Вальо и моят приятел Васко, който щеше да върне колата обратно към София ако взема мотора. И двамата не очакваха да се прибера по-рано от 1 час

    Ето го как изглежда красавеца за който ви разправям:



    Вальо ми даде мотора с оригинални КТМ централен куфар и чанта за резервоара. Първоначално си мислех, че няма да набивам много пари в екстри и тунинги, но след като се зачетох какво се предлага и кой какво ползва се оказа, че няма да ми се размине и този път.

    В тази тема смятам да опиша всичко което правя по мотора, както и проблемите които имам с него.

    Планираните подобрения са следните:

    - Akrapovic Slip-On отворени ауспуси.
    - BlackDog скоба за захващане на страничната стойка (пачия крак).
    - По голяма слюда (предно стъкло).
    - Дръжки с нагреватели за зимата.
    - Shark Fin - предпазител на задният спирачен диск.
    - SUB Mount / Complete Stabilizer Kit / with Triple Clamp - демпфер комплект с горен мост.
    - Samco KTM 950/990 - силиконови маркучи за охлаждането
    - G2 Throttle Cam System за по добър контрол при бавно (технично) каране.
    - Heatshield-Heatshield Heat Shield Mat - термо изолация на резервоара и филтърната кутия.
    - Странични куфари ODYSSEY II LUGGAGE KTM 950/990
    - EXPEDITION LIGHT KIT - LED - допълнителни светлини.
    - www.tuneboy.com.au - Промяна на работата на инжекционна с цел по добра икономия на гориво.
    - Предпазна тава за двигателя на Тouratech
    - Safari Експедиционни резервоари 45л.
    - 2 комплекта железни предпазители за резервоарите за стандартните и за големите.
    - Разширена подложка за багажника Touratech.
    - Зарядно за акумулатора.
    - Махане на еко системата - SAS http://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal.htm
    - Смазване на оста на шарнира и лагерите на задния амортисьор. КТМ-ма няма "кокали" за смазване, което е плюс.
    - Изработка и монтаж на удължител за източване на маслото без да е необходимо да се сваля левият резервоар.
    - Evoluzion KTM RC8/LC8 Billet Slave Cylinder - цилиндър на съединителя с двойно уплътнение с гаранция 10 години. Оригиналното се скапвало около 25000км.
    - уголемяване на степенките.
    - Hard Equipment Aluminum Radiator Protection

    Повече информация и техничеси данни за модела в тази тема: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=55604
    Последно редактирано от sabin; 27-01-11, 18:04.

  • #2
    От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

    Нямах идея да сменям ауспусите, защото за 1-ви път имам по-мощен мотор от колкото ми трябва. Отделно за един експедиционен мотор, на който се предполага, че ще караш много часове минавайки много километри не е най добрата идея да си увеличавам шума. Подкарвайки машината обаче разбрах 2 неща. Първо, че над 100км/ч става толкова шумно от вятъра, че по шумните ауспуси няма да се чуват и че оригиналните толкова много се нагряват, че след спиране трябва да мине поне 1 час за да спрат да лепят месо.

    Избрах стария модел на Акрапович, защото новия с тези карбони отзад не ми вдъхва доверие след като знам колко такива изпочупиха мой приятели в гората. Титановия поне ако го контузя го нося на Юли и става като нов

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:exhaust_akr.jpg
Прегледи:1
Размер:61.1 КБ
ID:5238944



    Другото предимство на смяната на оригиналните ауспуси с Akrapovic, е че няма по-лесен начин да свалиш 6 килограма от мотора

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:exhaust_org.jpg
Прегледи:1
Размер:53.9 КБ
ID:5238945

    Тъй като Акраповича имаше някаква тапа на края, за да влиза в някакви шумови граници, но пък пак задържаше доста топлина реших да ги заменя със съвсем лека бленда, която я слагат на моделите за мотокрос и всичко дойде на място.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:exhaust_akr_insert.jpg
Прегледи:1
Размер:68.1 КБ
ID:5238946

    Ето и оригиналната тапа която извадих от ауспуха, защото ми задържаше повече топлина от колкото съм свикнал.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tapa.JPG
Прегледи:2
Размер:102.7 КБ
ID:5241373

    Оказа се обаче, че трябваше да се препрограмира електрониката за новата конфигурация и си направих една бърза разходка до Пазарджик. След като ми качиха последната програма мотора се успа. Преди смяната на ауспусите мотора се държеше малко нервно на малката гас - когато се вреш между колите. Сега е много по добре, но все още не е перфектен, затова и ще продължим с подобренията докато мотора стане контролируем като WR250F или преди това се научим да го караме като този играч:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:action.jpg
Прегледи:1
Размер:127.5 КБ
ID:5238947

    Следва продължение...
    Последно редактирано от sabin; 05-01-11, 08:56.

    Коментар


    • #3
      От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

      Едно от най неприятните неща което научих от форумите като недостатък на Адвенчъра е това, че страничната стойка (тип пачи крак) се захваща в предната си част на картерите. Има няколко документирани случая при приземяване от скок камък да удари базата на стойката, въпреки че е прибрана, и да сцепи левият картер.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Brocken_case.jpg
Прегледи:1
Размер:119.5 КБ
ID:5238948

      Ремонта на подобен проблем е безумно скъп, защото задължително се цепи двигател!

      Има две решения, като едното измества стойката много назад и има коментари из форумите, че не е удобна. Затова се спрях на решението на Black Doc Cycle Works.
      (http://www.blackdogcw.com/product/BDCW_LC8_SSMount.html)

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BDC_kit.JPG
Прегледи:1
Размер:97.8 КБ
ID:5238949

      Оригинално стойката се захваща на 3 места. Два болта отпред (ляво един върху друг) и един отзад. Предните 2 са захванати на картера, където е и проблема. Задни е за рамката. Скобата на Black Doc е с 2 конусни болта, които захващат предната част на стойката само за скобата и добавят още една точка на закрепване към големият болт на централната стойка.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BDC3.JPG
Прегледи:1
Размер:154.3 КБ
ID:5238951

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BDC4.JPG
Прегледи:1
Размер:126.8 КБ
ID:5238952

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:BDC_final.JPG
Прегледи:1
Размер:116.5 КБ
ID:5240627

      Така монтирана стойката е много стабилна, защото в натоварено състояние пак се подпира на двигателя, но при удар от долу няма да изкърти картера, а просто ще се изкриви планката на Black Doc.

      Следва продължение...
      Последно редактирано от sabin; 01-01-11, 22:39.

      Коментар


      • #4
        От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

        Едни оранжеви мисли са ме налегнали от известно време и тази тема ще ми е от полза да ги избистря. Ще очаквам продължението.
        BMW F800GS

        Коментар


        • #5
          От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

          добавих към списъка още 3 позиции, които бях забравил. Със сигурност има още забравени, затова ще ги добавям като се сетя

          Добавено:
          - Смазване на оста на шарнира и лагерите на задния амортисьор. КТМ-ма няма "кокали" за смазване, което е плюс.
          - Изработка и монтаж на удължител за източване на маслото без да е необходимо да се сваля левият резервоар.
          - Evoluzion KTM RC8/LC8 Billet Slave Cylinder - цилиндър на съединителя с двойно уплътнение с гаранция 10 години. Оригиналното се скапвало около 25000км.

          Коментар


          • #6
            От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

            Определено КТМ е по-офроуд ориентиран от ГС-а на БМВ. Но пък и с тези допълнителни резервоари до 45 литра ще е идеална експедиционна машина. Полемиката и сравненията за КТМ и БМВ тече непрекъснато и по други форуми. В АДВ райдър също, като изводите са категорични. Който иска да кара дълго по асфалт и хубави пътища да си вземе БМВ. Който си пада повече по черното и макадама по-добре да е с КТМ.
            Много точни пичове са в КТМ - Пазарджик. Познавам ги.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #7
              От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

              Безспорно GS-са има някой предимствата пред КТМ-а. Доста четох и аз по този въпрос. Ако погледнем реално обаче и с един XL500, старо Тенере или дори XL125 може да обикаляш света, дори със сравнително по-малко проблеми от новите бъкани с електроника мотоциклети. Но в крайна сметка човек трябва да му е кеф и да кара това което иска. BMW феновете си се кефят на GS-са - и с право - много хубав мотор ... но много скучен за моя вкус. И все пак ако можех да си го позволя щях да имам и един GS в гаража ... и много други мотори

              Коментар


              • #8
                От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                Честито, Събине!

                Желая ти много километри, изпълнени с приключения и радост!

                П.П. Добре, че не си пробвал 800-кубиковия GS, на BMW, щеше да те вкара в дълбок размисъл... пък и все си мисля, че в гаража ти е като в женско сърце - все ще се намери местенце, за още един.
                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                Коментар


                • #9
                  От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                  Ах, лелеееееее!!! Не, че разбирам точно за какво иде реч, но ти честитя красавеца от сърце! Великолепен е...като го гледам...чак ми стана жега! Бих го яхнала само заради кефа и егото, да имам тази красота и мощ под мен, и само за снимка де...аз не мога да карам, за съжаление. Честито! И безпроблемни, и интересни странствания ти желая!

                  Коментар


                  • #10
                    От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                    Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                    Честито, Събине!

                    Желая ти много километри, изпълнени с приключения и радост!

                    П.П. Добре, че не си пробвал 800-кубиковия GS, на BMW, щеше да те вкара в дълбок размисъл... пък и все си мисля, че в гаража ти е като в женско сърце - все ще се намери местенце, за още един.
                    Ooo знам го 800 кубиковия GS - уникален е и той. Искам го и него

                    Имаше някъде един пич из африка с такъв и много повече ми хареса от боксера. Той реално е мотора с който трябва да сравняват КТМ-ма, защото GS-са си е едно ниво към шосейните. Как са цените на частите обаче? За КТМ повечето части Вальо от Пазърджик ги държи на склад. Копували сме даже бутала от него, които са на склад! Вярвам, че няма по добра поддтъжка за мотор от тази на ktm.bg

                    Коментар


                    • #11
                      От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                      Giorgio, я кажи 800сс GS има ли настройки на компресиата и ребоунд-а по амортесьорите? Защото големия GS няма (като изключим моделите с възможност за корекции по електронен път), което е голям пропуск спорем мен.

                      Коментар


                      • #12
                        От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                        За компресията няма, въпреки, че е със сравнително висока степен на сгъстяване, харчи добре и по ниско-октановите(проверено):

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Clip_4.jpg
Прегледи:1
Размер:49.9 КБ
ID:5238985

                        Мощност и въртящ момент, при различни обороти.
                        Със зелено е графиката на 800 GS, с 95 октана, а с червено същия, но с 91.
                        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                        Коментар


                        • #13
                          От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                          Регулира се само задното окачване:

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Clip_17.jpg
Прегледи:1
Размер:54.7 КБ
ID:5238989

                          Регулируеми са натягът на пружината и твърдостта на амортесьора. В горната страна на пружината се вижда "врътката", с която се натяга пружината, а в долната страна на амортесьора е другата "връка" с която се регулира твърдоста на амортесьора.
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • #14
                            От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                            Ясно, значи пак са решили, че няма какво толкова да пипа моториста. На КТМ-а има 4 настройки на задният амортисьор и 3 на предницата. Той реално си е със състезателно окачване.

                            За горивото: КТМ-ма има превключвател, който се активира при много лошо гориво, но пътувалите по места с мизерно гориво казват, че не са намерили гориво, което да предизвиква детонация и реално не ползват този режим на двигателя. Имам на разположение динамометър и ако ми подскажете от къде да намеря нискооктонов бензин мога да измеря какво се получава при КТМ-ма. Какъв е разхода на 800GS? Добрата новина при КТМ, е че разхода мога да си го настройвам. Мотора има вторични клапи на смукателните колектори, които софтуерно мога да ги настройвам и със затварянето им също ще намаля и горивото. Всичко това предстои да се тества, може да работи - може и да не работи. Планирам на пролет да запиша няколко карания и после да анализирам какво се случва и да видя какви корекции мога да направя за по добра икономия според моя стил на каране. За целта съм закупил и 2бр широкоспектърни ламбда сонди. Ще пиша и за това в тази тема като му дойде времето

                            Коментар


                            • #15
                              От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                              Ето още малко снимки.

                              Това са гумите с които го взех. Тука са на около 7500км.

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tire_front.JPG
Прегледи:1
Размер:108.3 КБ
ID:5240623

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tire_rear.JPG
Прегледи:1
Размер:117.2 КБ
ID:5240626

                              Ето и първото по дълго каране оффроуд в Стара Планина.

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:forest.JPG
Прегледи:1
Размер:162.9 КБ
ID:5240624

                              А тази е от Арена Оffroad, Васето си почива на любимата и на него марка.
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:KTM_vasko.JPG
Прегледи:1
Размер:172.0 КБ
ID:5240625

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X