След като прочетох невероятните пътеписи в раздела на тежките ендура реших да осъществя една стара мечта за голямо ендуро, с което да мога да пътувам до далечни дестинации. Тъй като съм много доволен от Husaberg-а, който карам вече втора година, както и от представителите на КТМ в Пазарджик (http://ktm.bg/bg/contacts/) реших да заложа пак на тази марка и отидох до там да тествам един КТМ Adventure 990 2009 на 5000км. Не знаех какво да очаквам, защото нямах пресен опит с големите ендура освен GS-са на Димо, който веднъж покарах над Бъхово и ми се стори много дървен, бавен и грозен(извинявай Димо!). Карал съм преди 7-8 години и DR750big, Super Tenere, XT600 Tenere, Доминатор 600 и XR600R, но от тогава карам главно до 450сс леки ендура и не бях сигурен дали ще ме изкефи мотора. Бях решил, че ако не ми допадне мотора на момента няма да го взимам. Вальо от КТМ беше така добър да ми го предостави за един по-дълъг и сериозен тест. Идеята ми беше да го покарам малко по магистралата, после по черни пътища и накрая малко на задна гума(дано Вальо не чете това
). Още с тръгването мотора ми направи впечатление като много по-лек от колкото очаквах - явно много се бях наплашил.
Още не бях излязъл от Пазарджик и вече знаех че това е моя мотор! Остатъка от теста се обезсмисли и реших да оправям документите и да изчезвам по горите. Завих обратно към магазина където с учудване ме гледаха Вальо и моят приятел Васко, който щеше да върне колата обратно към София ако взема мотора. И двамата не очакваха да се прибера по-рано от 1 час
Ето го как изглежда красавеца за който ви разправям:

Вальо ми даде мотора с оригинални КТМ централен куфар и чанта за резервоара. Първоначално си мислех, че няма да набивам много пари в екстри и тунинги, но след като се зачетох какво се предлага и кой какво ползва се оказа, че няма да ми се размине и този път.
В тази тема смятам да опиша всичко което правя по мотора, както и проблемите които имам с него.
Планираните подобрения са следните:
- Akrapovic Slip-On отворени ауспуси.
- BlackDog скоба за захващане на страничната стойка (пачия крак).
- По голяма слюда (предно стъкло).
- Дръжки с нагреватели за зимата.
- Shark Fin - предпазител на задният спирачен диск.
- SUB Mount / Complete Stabilizer Kit / with Triple Clamp - демпфер комплект с горен мост.
- Samco KTM 950/990 - силиконови маркучи за охлаждането
- G2 Throttle Cam System за по добър контрол при бавно (технично) каране.
- Heatshield-Heatshield Heat Shield Mat - термо изолация на резервоара и филтърната кутия.
- Странични куфари ODYSSEY II LUGGAGE KTM 950/990
- EXPEDITION LIGHT KIT - LED - допълнителни светлини.
- www.tuneboy.com.au - Промяна на работата на инжекционна с цел по добра икономия на гориво.
- Предпазна тава за двигателя на Тouratech
- Safari Експедиционни резервоари 45л.
- 2 комплекта железни предпазители за резервоарите за стандартните и за големите.
- Разширена подложка за багажника Touratech.
- Зарядно за акумулатора.
- Махане на еко системата - SAS http://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal.htm
- Смазване на оста на шарнира и лагерите на задния амортисьор. КТМ-ма няма "кокали" за смазване, което е плюс.
- Изработка и монтаж на удължител за източване на маслото без да е необходимо да се сваля левият резервоар.
- Evoluzion KTM RC8/LC8 Billet Slave Cylinder - цилиндър на съединителя с двойно уплътнение с гаранция 10 години. Оригиналното се скапвало около 25000км.
- уголемяване на степенките.
- Hard Equipment Aluminum Radiator Protection
Повече информация и техничеси данни за модела в тази тема: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=55604



Ето го как изглежда красавеца за който ви разправям:
Вальо ми даде мотора с оригинални КТМ централен куфар и чанта за резервоара. Първоначално си мислех, че няма да набивам много пари в екстри и тунинги, но след като се зачетох какво се предлага и кой какво ползва се оказа, че няма да ми се размине и този път.
В тази тема смятам да опиша всичко което правя по мотора, както и проблемите които имам с него.
Планираните подобрения са следните:
- Akrapovic Slip-On отворени ауспуси.
- BlackDog скоба за захващане на страничната стойка (пачия крак).
- По голяма слюда (предно стъкло).
- Дръжки с нагреватели за зимата.
- Shark Fin - предпазител на задният спирачен диск.
- SUB Mount / Complete Stabilizer Kit / with Triple Clamp - демпфер комплект с горен мост.
- Samco KTM 950/990 - силиконови маркучи за охлаждането
- G2 Throttle Cam System за по добър контрол при бавно (технично) каране.
- Heatshield-Heatshield Heat Shield Mat - термо изолация на резервоара и филтърната кутия.
- Странични куфари ODYSSEY II LUGGAGE KTM 950/990
- EXPEDITION LIGHT KIT - LED - допълнителни светлини.
- www.tuneboy.com.au - Промяна на работата на инжекционна с цел по добра икономия на гориво.
- Предпазна тава за двигателя на Тouratech
- Safari Експедиционни резервоари 45л.
- 2 комплекта железни предпазители за резервоарите за стандартните и за големите.
- Разширена подложка за багажника Touratech.
- Зарядно за акумулатора.
- Махане на еко системата - SAS http://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal.htm
- Смазване на оста на шарнира и лагерите на задния амортисьор. КТМ-ма няма "кокали" за смазване, което е плюс.
- Изработка и монтаж на удължител за източване на маслото без да е необходимо да се сваля левият резервоар.
- Evoluzion KTM RC8/LC8 Billet Slave Cylinder - цилиндър на съединителя с двойно уплътнение с гаранция 10 години. Оригиналното се скапвало около 25000км.
- уголемяване на степенките.
- Hard Equipment Aluminum Radiator Protection
Повече информация и техничеси данни за модела в тази тема: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=55604
Коментар