Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подобряване на спирачния път на фронти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Подобряване на спирачния път на фронти

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

    Спарки , обръщението ми не е към теб. Само да вметна , че при триъгълна форма на канала на диска , упражнението е толкова безсмислено , колкото и при правоъгълен канал . И не заради заглаждането , а от чисто механична гледна точка .
    Именно! Заглаждането е само последствие.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #77
      От: Подобряване на спирачния път на фронти

      Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
      ..., а от чисто механична гледна точка .

      ..
      И да те допълня, за пропусналите урока за сила на триене - в нея не участва площта, а само силата на притискане между двете повърхнини, и коефициента на триене между тях.

      Коментар


      • #78
        От: Подобряване на спирачния път на фронти

        Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
        И да те допълня, за пропусналите урока за сила на триене - в нея не участва площта, а само силата на притискане между двете повърхнини, и коефициента на триене между тях.
        Площта, обаче участва в някои други важни за спирачките неща, като например отдаването на излишната енергия към околната среда ... абе не стана ли много сериозен разговора
        В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

        Коментар


        • #79
          От: Подобряване на спирачния път на фронти

          Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
          И да те допълня, за пропусналите урока за сила на триене - в нея не участва площта, а само силата на притискане между двете повърхнини, и коефициента на триене между тях.
          А защо всички возила не са с накладки по един квадратен сантиметър? Силата на триене в един спирачен апарат не е единственото нещо, което е от значение за спирането и изобщо цялостното представяне на системата.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #80
            От: Подобряване на спирачния път на фронти

            Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
            Площта, обаче участва в някои други важни за спирачките неща, като например отдаването на излишната енергия към околната среда ... абе не стана ли много сериозен разговора
            Това се компенсира и на малки дискове с вентилиране, специални материали и прочие полюции.

            При все това не можеш да накараш спирачки на малолитражка да спират като такива с 2 пъти по-големи дискове и накладки, колкото и да ги натискаш Те се правят по-големи именно за да се разпредели усилието и износването върху по-голяма площ. Тогава и загряват, и се износват по-бавно, и работят по-равномерно и константно във времето.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #81
              От: Подобряване на спирачния път на фронти

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Това се компенсира и на малки дискове с вентилиране, специални материали и прочие полюции.

              При все това не можеш да накараш спирачки на малолитражка да спират като такива с 2 пъти по-големи дискове и накладки, колкото и да ги натискаш Те се правят по-големи именно за да се разпредели усилието и износването върху по-голяма площ. Тогава и загряват, и се износват по-бавно, и работят по-равномерно и константно във времето.
              Така де - написъл съм "...някои други важни неща..." и съм дал пример за едно:
              Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
              Площта, обаче участва в някои други важни за спирачките неща, като например отдаването на излишната енергия към околната среда ... абе не стана ли много сериозен разговора
              В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

              Коментар


              • #82
                От: Подобряване на спирачния път на фронти

                Ей... ще ходите да работите за Фолксваген след масовите уволнения!
                Да се върнем на основният въпрос... Като се повдигне задното окачване с 5 см. да речем (говорим за разлика между задния мост и рамата) с 5см. ли да се удължи по височина планката на кантарчето откъм моста?
                ОФА КБ X20SE + метан

                Коментар


                • #83
                  От: Подобряване на спирачния път на фронти

                  Да, с колкото е лифта на моста спрямо купето (спрямо заводското положение), с толкова трябва да вдигнеш и кантара, за да работи по същия начин при лифтнатото положение на моста.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #84
                    От: Подобряване на спирачния път на фронти

                    A най добре да се настрои наново, защото на 15 годишен кошник не се знае колко коректно е работило в завареното положение!
                    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                    Коментар


                    • #85
                      От: Подобряване на спирачния път на фронти

                      Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
                      A най добре да се настрои наново, защото на 15 годишен кошник не се знае колко коректно е работило в завареното положение!
                      То най-добре да се смени направо с ново, че не се знае дали може да се настрои. Аз говора по принцип, за система, която се държи като по книга. Ако има неизправности, те трябва да се отстранят, разбира се.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #86
                        От: Подобряване на спирачния път на фронти

                        Е, много ясно, че се настройва ако е функционалано, ако не - ново, но то и новото не можеш просто да го сложиш - пак трябва да се мери и настройва.

                        П.п. след толкова теория, малко практика - отивам да ампутирам моето ... или някой добър човек, ако има подходящ манометър да го настройвам
                        В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

                        Коментар


                        • #87
                          От: Подобряване на спирачния път на фронти

                          Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                          И да те допълня, за пропусналите урока за сила на триене - в нея не участва площта, а само силата на притискане между двете повърхнини, и коефициента на триене между тях.
                          Ще ме извиниш , но и аз ще те оспоря. Ако говорим за зимни гуми , си напълно прав , но тук става въпрос за спирачки , а спирачките работят при постоянно приплъзване и триене. Ако площта е малка , след няколко спирания от накладките няма да остане нищо , ако те се направят твърди , то тогава от диска няма да остане нищо. Разбира се , дисковете с надлъжни конусовидни канали няма да подобрят спирането , поради простата причина , че след първото спиране ще имат много малък контакт с диска. Но подобрението на спирачната система е свързано с по-голяма площ на триене , по-голям натиск , и по-добри материали за изработка на дискове и накладки. Плаващите спирачни апарати са плаващи , по простата причина , че имат бутало/бутала/ само от едната страна. При натискане на спирачката , буталото избутва накладката към диска , и когато опре , апарата се придвижва така , че да опре и другата накладка. При съвременните спирачни системи , спирачният апарат е неподвижен , и има бутала и от двете страни , като при някои спирачни системи вече спирачният диск е частично плаващ или напълно плаващ. Два спирачни апарата биха подобрили спирачният път , и това се прави като се монтират 4,6,8-буални спирачни апарати , като при някои и накладките са 4,6,8 на брой с цел по-добър контакт с диска. Но по-голямата площ на накладките ще доведе до по-бързо загряване и износване на диска , и затова диска трябва да е вентилиран и по-голям. По-големите дискове много подобряват спирането , защото разстоянието от оста до апарата е по-голямо , и е нужно по-малък натиск и по-малко триене за спиране на въртеливото движение.
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • #88
                            От: Подобряване на спирачния път на фронти

                            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                            ...При съвременните спирачни системи , спирачният апарат е неподвижен , и има бутала и от двете страни...
                            Съвременни, има-няма на 60 години. Ти Жигула не си ли виждал? Там са такива.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #89
                              От: Подобряване на спирачния път на фронти

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Съвременни, има-няма на 60 години. Ти Жигула не си ли виждал? Там са такива.
                              Защото спирачният апарат е от по-малко части , по-лесен за изработка , и е работел без сериозни проблеми заради малкия диск.
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар


                              • #90
                                От: Подобряване на спирачния път на фронти

                                Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                                Ще ме извиниш , но и аз ще те оспоря.
                                Мнение на Veni1
                                И да те допълня, за пропусналите урока за сила на триене - в нея не участва площта, а само силата на притискане между двете повърхнини, и коефициента на триене между тях.
                                Виж сега. Мен може да ме оспориш, обаче едно от основните определения в механиката - не можеш.

                                Оттам насетне - при проектирането или модифицирането на един такъв възел, какъвто са спирачките, освен горното, се взимат предвид всички тия неща, които си писал. И конструктора вече решава кое как да бъде, като си защитава решението със съответните сметки.

                                Иначе съм съгласен с написаното от тебе, но приказката започна с идеята за увеличаването на контактната площ между диск и накладка посредством концентрични канали в диска и опозитните им в накладката.

                                То и Владо, и Спарки го казаха, без да задълбават.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X