От известно време за кратко се появява една вибрация при ляв завой от дястната страна. Вибрата е с толкова висока честота, че даже в началото си мислех, че стърже предпазната ламарина в диска на спирачката. С времето зачести и започна да прилича на хъркане на зъби на полу зацепен хъб или строшен лагер. Няколко пъти разглобявам хъба, изчиствам го с нафта и водоструйка и го оглеждам. Няма следи от работа, камоли от нерегламентирано триене или стъргане. При всяко сваляне на хъба "дорегулирам" лагерите на главината. Така достигнах до 100% убеждение, че проблема не е там.
След дълги коментари с по-умни от мен тикви реших да отворя дифа за да видя какво има вътре. При точенето маслото беше идеално чисто без никакви стружки. Ако е имало са били микроскопични и не са се виждали с невъоръжено око. В дифа всичко си е на ред, няма никакви забележки.
Още в самото начало на сагата ми направи впечатление, че каретата на полуоските имат доста луфт в главините. Сметнах го за нормално, имайки предвид, че се държат в главината без да се стягат, само с една зегерка. Големия луфт обаче не е само аксиален, а и радиален. Реших, че полуоската изпада в някакъв резонанс. За да се убедя в това направих следното:
Махнах капачката на хъба, свалих зегерката и подложих под нея шайба, така че да издърпа максимално карето към главината и по този начин да се ограничи до известна степен радиалния луфт. В този момент за първи път успях чрез някаква интервенция да повлияя на вибрата. В началото изчезна напълно, но много скоро се появи пак.
Искам да попитам:
Нормално ли е да има карето радиален луфт от порядъка на 2мм?
Там, където оста на карето влиза в главината и лагерува когато хъба е отключен втулка ли е и сменя ли се?
Моля коментирайте, че ми писна да ми се случват разни богу неизвестни проблеми
След дълги коментари с по-умни от мен тикви реших да отворя дифа за да видя какво има вътре. При точенето маслото беше идеално чисто без никакви стружки. Ако е имало са били микроскопични и не са се виждали с невъоръжено око. В дифа всичко си е на ред, няма никакви забележки.
Още в самото начало на сагата ми направи впечатление, че каретата на полуоските имат доста луфт в главините. Сметнах го за нормално, имайки предвид, че се държат в главината без да се стягат, само с една зегерка. Големия луфт обаче не е само аксиален, а и радиален. Реших, че полуоската изпада в някакъв резонанс. За да се убедя в това направих следното:
Махнах капачката на хъба, свалих зегерката и подложих под нея шайба, така че да издърпа максимално карето към главината и по този начин да се ограничи до известна степен радиалния луфт. В този момент за първи път успях чрез някаква интервенция да повлияя на вибрата. В началото изчезна напълно, но много скоро се появи пак.
Искам да попитам:
Нормално ли е да има карето радиален луфт от порядъка на 2мм?
Там, където оста на карето влиза в главината и лагерува когато хъба е отключен втулка ли е и сменя ли се?
Моля коментирайте, че ми писна да ми се случват разни богу неизвестни проблеми
Коментар