Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ужасна вибрация от предницата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ужасна вибрация от предницата

    От известно време за кратко се появява една вибрация при ляв завой от дястната страна. Вибрата е с толкова висока честота, че даже в началото си мислех, че стърже предпазната ламарина в диска на спирачката. С времето зачести и започна да прилича на хъркане на зъби на полу зацепен хъб или строшен лагер. Няколко пъти разглобявам хъба, изчиствам го с нафта и водоструйка и го оглеждам. Няма следи от работа, камоли от нерегламентирано триене или стъргане. При всяко сваляне на хъба "дорегулирам" лагерите на главината. Така достигнах до 100% убеждение, че проблема не е там.

    След дълги коментари с по-умни от мен тикви реших да отворя дифа за да видя какво има вътре. При точенето маслото беше идеално чисто без никакви стружки. Ако е имало са били микроскопични и не са се виждали с невъоръжено око. В дифа всичко си е на ред, няма никакви забележки.

    Още в самото начало на сагата ми направи впечатление, че каретата на полуоските имат доста луфт в главините. Сметнах го за нормално, имайки предвид, че се държат в главината без да се стягат, само с една зегерка. Големия луфт обаче не е само аксиален, а и радиален. Реших, че полуоската изпада в някакъв резонанс. За да се убедя в това направих следното:

    Махнах капачката на хъба, свалих зегерката и подложих под нея шайба, така че да издърпа максимално карето към главината и по този начин да се ограничи до известна степен радиалния луфт. В този момент за първи път успях чрез някаква интервенция да повлияя на вибрата. В началото изчезна напълно, но много скоро се появи пак.

    Искам да попитам:
    Нормално ли е да има карето радиален луфт от порядъка на 2мм?
    Там, където оста на карето влиза в главината и лагерува когато хъба е отключен втулка ли е и сменя ли се?

    Моля коментирайте, че ми писна да ми се случват разни богу неизвестни проблеми
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

  • #2
    От: Ужасна вибрация от предницата

    Луфт има но малък.Явно ти е заминала втулката на която лагерува полуоската или външното каре.Прави се нова за предпочитане от полиамид или чер бронз.Не знам дали и лагерче не е имало някога на мястото на втулката.Доста джипове имат лагер на това място.

    Коментар


    • #3
      От: Ужасна вибрация от предницата

      Ето скицата от PDF-a, но на нея няма как да разбера кое е гума, кое метал, кое тифлон и т.н.
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:главина фероза.JPG
Прегледи:1
Размер:50.8 КБ
ID:5195860
      Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
      Най-добрите ми спомени са предстоящите!

      Коментар


      • #4
        От: Ужасна вибрация от предницата

        Виж страници FS-94, FS-95, FS-96. Обърни внимание на т.нар "Steering knuckle", понашему - шенкел. Има едно място, на което оста на карето лагерува с шенкела. В ръководството пише че при износване там се сменя карето и шенкела, но ми се струва че все нещо би трябвало да може да се измисли. Дават някакъв "bush" там - точно това, което си заградил с червено кръгче. Не мога да дам превод, щото на английски така наричат и тампон, и втулка, и уплътнение. Вероятно може да се смени само то - предполагам е бронзова втулка. До колкото знам се прави от фосфорен бронз, или нещо такова. На по-големите джипки, например тераното ми, карето се "държи" от 3 неща - бронзова втулка откъм карето, да пази от аксиален луфт, по-напред - иглен лагер - да пази от радиален луфт, и най-отпред от самия хъб. Аксиалния куфт не е толкоз страшен. И над милиметър да е - голяма работа. Голям радиален луфт обаче не трябва да има. За съжаление не съм разглабял там ферозата, и не мога да дам повече подробности.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          От: Ужасна вибрация от предницата

          Днес не издържах и рапарчатосах главината. Отвратителен ремонт! Няма нещо, което да не се сваля и няма нещо, което да не се разглобява.

          Проблема е започнал от семеринга. Като се е сдухал тъпия семеринг се е натъпкало вътре с вода. От там по оста на карето до хъба всичко е станали мармалад с гъджа. Горката бронзова втулка като е останала във водна баня се е износила естествено. Хлабината беше 0.7мм равномерно износенко. Изкормих семеринга и втулката и врътнах нова (фосфорен бронз ). Оставих 0.15мм луфтче, ей така, да има. Изуми ме факта, че втулката няма канали за смазване по радиалната повърхнина, а само по аксиалната. Набита е в шенкела с много малък натяг - 0.03мм. Изби се съвсем леко. Направих си я същата. Много интересно стана преудоляването на семеринка при вкарване на карето за да се монтира зегерката. По средата на шлиците на карето има глух отвор с резба М8 и с помощта на една голяма шайба и болт М8 карето се издърпва на мястото му.

          Да видим кога ли ще избуша и лявата страна.

          Ще използвам тази тема и за друго:

          На единия хъб ми липсва една ламаринка, която се закопчава за муфата и около нея стои пружината. Тази ламаринка се зацепва за врътката на капачката и мести муфата навънка и навътре. Моля, някой на който му е счупен хъба, а тази ламаринка му е здрава да ми я предложи срещу съответното заплащане. Хъбовете ми са като нови. Благодаря предварително.
          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

          Коментар


          • #6
            От: Ужасна вибрация от предницата

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            Хъбовете ми са като нови. Благодаря предварително.
            Ръчни ли са, или автоматични? Щото за автоматични има шанс и да намериш някой строшен, но ръчен е тегава работа. Трошат се крайно рядко. А един вариант за ламаринката е да ти я изрежат на лазер, но трябва да и направиш чертеж.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #7
              От: Ужасна вибрация от предницата

              Не става, тя е удряна на преса. Ако започна да си я правя ще стане боза с косми.
              Ръчни хъбове
              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

              Коментар


              • #8
                От: Ужасна вибрация от предницата

                Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                Не става, тя е удряна на преса. Ако започна да си я правя ще стане боза с косми.
                Ръчни хъбове
                "Мармалад с гъджа", "боза с косми" - колоритно!
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  От: Ужасна вибрация от предницата

                  Това са втулката и семеринга
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:главина фероза.JPG
Прегледи:1
Размер:50.7 КБ
ID:5195936
                  Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                  Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ужасна вибрация от предницата

                    Днес прегледах каретата и на мойта.Оказа се че и те си мърдат доволно в главината,но го няма този момент с вибрацията.Минава ми някаква мисъл за предният диф.Възможно ли е,ако не са му в час тампоните,при този ляв завой да се мести към дясната главина,и от там да напъва карето.При този луфт,толкова и му трябва,та да се заиграе.Имах един Ситроен,който го правеше този номер,но там се появи след смяна на носач.Оказа се че е по-къс,и на завой се напъваха каретата.
                    088пет722пет99
                    http://www.hydropompi.com/

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ужасна вибрация от предницата

                      Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                      Днес прегледах каретата и на мойта.Оказа се че и те си мърдат доволно в главината,но го няма този момент с вибрацията.Минава ми някаква мисъл за предният диф.Възможно ли е,ако не са му в час тампоните,при този ляв завой да се мести към дясната главина,и от там да напъва карето.При този луфт,толкова и му трябва,та да се заиграе.Имах един Ситроен,който го правеше този номер,но там се появи след смяна на носач.Оказа се че е по-къс,и на завой се напъваха каретата.
                      Вероятно луфта е бил с една идея по-малък. Вероятно гумата с една идея по-балансирана. Изобщо - много "ако". Мойта също има луфт, но никога не е правила тоя номер. Вероятно в "целата схема" влиза и факта че се е бил скапал семеринга и е напълнило с боклуци там.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ужасна вибрация от предницата

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Вероятно в "целата схема" влиза и факта че се е бил скапал семеринга и е напълнило с боклуци там.
                        Баш това е! Неможе да има плъзгащ лагер със 7 десети луфт и да работи нормално и то на сухо. Ако втулката се изработи от графитен бронз - става, но той пък кара много малко. Вече говоря глупости в сферата на вероятностите. Ако имате много голям луфт препоръчвам да си свалите зегерките на каретата, да издърпате каретата към дифа ( може да мръдне десетина мм ) и да проверите състоянието на семеринга. Ако е здрав ( в което се съмнявам, защото ако е здрав няма от какво да се увеличи толкова луфта ) всичко е наред.
                        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X