Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

    Добър вечер! От около седмица съм собственик на Hyundai Tucson 2.0CRDI. Досега не съм бил собственик на джип и съм доволен от модела. Самата кола съдържа доста екстри и изглежда добре за годините си, произведена през далечната вече 2006г. Задвижването е 4x4.. Сега ще започна с въпросите си, нека всички които са на ТИ, ако могат да окажат съдействие без да търпя критика - та за това е форума да си помагаме

    1. При покупката продавача ме уверяваше, че автомобила е 113кс, но след преглеждане на основни източници на информация за модела допускам ,че колата би трябвало да е 140кс. Тълкувам фактите - 6 скорости(ръчна скоростна кутия), ако правилно разбирам числото 103 в талона то е за киловатите, което е равно на 140кс, данъка е над 200лв..Ако мога да дам информация от наличните документи, която би помогнала за разобличаване на конете - веднага ще го направя

    2. При покупката единственото нещо, което не бе наред беше спирачната система и по-точно - При ниска скорост в града ABS се включва твърде рано, още при докосването на педала, постоянно хрускаше при спиране все едно накладката задира в нещо, но не може да се определи от къде точно.При висока скорост(над 120км) ABS, TCS OFF светват, а вдясно на стрелката която показва температурата почва да мига една лампа във форма на четириосие с още една черта посредата. Като я закарах при майстора си, той сподели, че според него колата е седяла доста дълго без да се кара понеже дисковете са ръждясали и по този повод спирачните апарати трябва да се свалят гресират и раздвижат. Така се оказа всъщност, че автомобила е седял бая време без да се кара. Закарах я при майстора, той направи съответната процедура, обаче проблема остана, но като че ли е по-добре. Обади ми се и ми каза да я взема и да я закарам някъде където имат софтуер, който ще разчете проблема и ще бъде решен(Много мъжка постъпка, затова го уважавам човека и му имам доверие на 100%). Имаше и вметване от сорта да изшлайфам дисковете. Това го пропуснах и я закарах при майстора на баща ми, който при закачането на компютъра му излязоха две грешки(мамка му забравих да снимам какви точно бяха), но и двете бяха свързани с предно ляво колело и ABS датчика. Изтри грешките и смени въпросния датчик. Спирачката продължава да "хруска" при ниска скорост. Забравих да вметна, че при висока скорост лампите светят, другата мига, но го няма звука от хрускане(понеже използвам това определение за пореден път да не се чудите - означава, че ABS се включва при самото натискане на спирачката, без да светва лампата) при спиране. Следващата стъпка е смяната на някакво уплътнение на карето(нарече го леща). Смята, че няма друг вариант. Дали знаете дали се продава самото уплътнение отделно, или върви комплект с карето? Изобщо какво мислите за този проблем?

    3. Вчера нещо направо ме шокира. Извадих ключа и колата продължи да работи. Първоначално не му обърнах внимание, но после ме стъписах
    Няма определен момент - вчера го направи докато държах съединителя, днес докато беше вдигната ръчната.. Просто пъхам ключа и при последващо вадене автомобила гасне. Тук бих искал да ми дадете съвет за човек, който се занимава пряко с този вид проблеми, като предпочитам западната част на София по възможност. Сетих се за жичкаджии, но не знам кой е достатъчно компетентен. Идеята ми е да препоръчате конкретен човек

    4. Тук вече идва въпроса с обслужването. Съвет за избор на масло, марка ангренажен комплект, изобщо какво ми препоръчвате да сменя? Честно казано не знам колко литра масло събира двигателя. Това също би ми било полезно като информация, тъй като смятам да се бръкна за маслото(castrol 5w40).

    5. При бавна скорост(тръгване от светофар, излизане от пряка) чувам един особен шум - опреличавам го като все едно минавам през шахта. Имате ли идея какво би могло да бъде? Нищо не се забелязва отдолу и на просто око.

    6. Какво бихте ме посъветвали за катализатора и DPFa? Да ги махам ли? Майсторчето каза, че има и още нещо(започваше с буквата Е) отдолу. Прозвуча ми като ЕФП или нещо от сорта.. Сори, ако говоря глупости, но не съм в час.


    Колеги, благодаря на всички, които първо са прочели така дългият ми пост и за тези, които са се отзовали, едно огромно благодаря, задължен съм им и имам да връщам услуга в реалния живот . Не съм много в час с автомобилите. Досега съм карал все леки коли - сеат, бмв, мерцедес, форд и там имам бегла представа.. Даже този Tucson изскочи като от невиделица, иначе пак щях да купувам мерцедес. Просто ми хареса и го взех. Вижда ми се гледана кола. Наистина не ми се сърдете и карайте, ако има тема от подобен тип, или че пиша малоумни неща. Не бих бърникал сам по колата, първо защото не разбирам абсолютно нищо, а и живея в кооперация, нито имам канал, нито каквото и да било да гледам отдолу и да човъркам. Не ставам като цяло за механик Забравих да вметна, че днес ходих до сервиза на хюндай в Люлин, но ме препратиха в този срещу кино Арена в Младост, защото няма ли, човек който се занимава с електрониката от повече от 1 година. Директно ме отказаха от тях. Напълно невъзможно ми е да отида до другия край на София, нямам това време наистина. Буквално ще изгубя цял ден в ходеници нагоре-надолу. Не мога да си го позволя. Искам да благодаря отново на всички, дори и прочелите. Да сте живи и здрави, много успех в живота, здраве в семействата и много, много навъртяни километри на мечтаната от вас машинка!
    Последно редактирано от Zlatanow; 10-08-18, 21:50.

  • #2
    От: Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

    Първо - по номера на рамата ще излезе всичко за колата включително и мощността. Това можеш да провериш най-сигурно в официалните сервизи.
    Аз лично бих те посъветвал да отделиш 2 часа и да идеш до сервиза в младост поне за диагностика. След като се прочете колата вече ще имаш насоки защо ти светят лампите при висока скорост и защо абс сработва от нищото.
    В Люлин има и друг сервиз рекламиращ се като сервиз за хюндай -“колос мс” но не мога да дам отзиви.
    За потропващите звуци - на подемника и оглед на цялото окачване. Нищо чудно да се окаже някое тампонче или биалетка, може и друго да е, като цяло трябва си оглед.
    Ангренажен комплект аз си купувам оригинален от официалния сервиз (при мен е киа)
    Дпф и катализатор ако си работят не ги пипай, махането им освен физически е и софтуерно. Ако все пак решиш да ги махаш - звънни да ти разкажа подробности.
    Провери си гумите еднакви ли са и с еднакво износване ли са, че тея 4х4 системи никак не обичат различните гуми.
    Проверявай си редовно нивото на маслото, ако ти се струва, че се е повишило и мирише на нафта- не карай колата, а се обади на сервиз, че има случаи на пълнене на картера с нафта. Получава се понякога заради чести опити за регенерация на дпф филтъра. В оторизирания сервиз би трябвало да успеят да прочетат и неговите полазатели.
    I'm not Lost, I'm Discovering !

    088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

    Коментар


    • #3
      От: Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

      2. Само със софтуер или баба Ванга може да се диагностицира проблема. Другия път снимай грешките.
      3. Проблема е в клемореда - сменя се, не е сложно и скъпо.
      5. Свалете капачките на джантите и стегнете гайките на каретата. Имат контра шпилки, затова може да се наложи и сваляне на джантата. Май бе камък 32 или 34. С мноого дълго рамо (1.5-2м.) затягайте до откат.

      Изпратено от моят MIX с помощта на Tapatalk

      Коментар


      • #4
        От: Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

        Благодаря момчета за отговорите. Колата вече е в бокса, диагностицирана, надявам се проблема да бъде решен, ще пиша Единственото, което не разбрах е какъв е обема масло, който може да поеме двигателя?

        Коментар


        • #5
          От: Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

          Първоначално публикуван от Zlatanow Преглед на мнение
          Благодаря момчета за отговорите. Колата вече е в бокса, диагностицирана, надявам се проблема да бъде решен, ще пиша Единственото, което не разбрах е какъв е обема масло, който може да поеме двигателя?
          Ако мотора е като моя (2.0 crdi - 140кс) събира около 5-5.5л
          Аз винаги си взимам 6 и ми остава да си имам
          I'm not Lost, I'm Discovering !

          088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

          Коментар


          • #6
            От: Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

            Да споделя и аз, че и аз съм нов собственик на Туксон. По номера на рамата колата е 140 кс. Обаче въобще не върви като за 140. Преди тази имах Санта Фе от 2002, със същия двигател но 113 кс. И вървеше два пъти по-добре. Спестявам търсенето на проблема по двигателя докато преди няколко дни не мина динотеста в Годеч. И какво се оказа - 111 коня. А аз плащам данък за 140. Е, сега вече с тунинга станаха 140, но възниква въпросът къде са ми оригиналните коне. Присаден двигател, присадено ECU, или и двете. Ако някой може да поясни по какво се различават 113 от 140 коня двигатели (въпреки че е един и същ D4EA) ще бъда много благодарен.
            Благодаря предварително.

            Коментар


            • #7
              От: Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

              Първоначално публикуван от jackesully Преглед на мнение
              Да споделя и аз, че и аз съм нов собственик на Туксон. По номера на рамата колата е 140 кс. Обаче въобще не върви като за 140. Преди тази имах Санта Фе от 2002, със същия двигател но 113 кс. И вървеше два пъти по-добре. Спестявам търсенето на проблема по двигателя докато преди няколко дни не мина динотеста в Годеч. И какво се оказа - 111 коня. А аз плащам данък за 140. Е, сега вече с тунинга станаха 140, но възниква въпросът къде са ми оригиналните коне. Присаден двигател, присадено ECU, или и двете. Ако някой може да поясни по какво се различават 113 от 140 коня двигатели (въпреки че е един и същ D4EA) ще бъда много благодарен.
              Благодаря предварително.
              Променлива геометрия на турбината, горивна система... и кой дава гаранция, че онез 140кс от каталога са 140кс на колелата?
              I'm not Lost, I'm Discovering !

              088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

              Коментар


              • #8
                От: Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

                Първоначално публикуван от mmtrance Преглед на мнение
                Променлива геометрия на турбината, горивна система... и кой дава гаранция, че онез 140кс от каталога са 140кс на колелата?
                Точно така. Разликата в мотора е само в турбината. Другата разлика е в съединителя. на 6 ск. е демпферен и е малко по-скъп.

                За Zlatanow, ако си от западната част, закарай го в сервиз "Фина" стария път за Овча купел, да го погледнат, те разбират от окачване. Моята там я правя.

                Коментар


                • #9
                  От: Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

                  Добро утро. Мисля, че проблема с пускането на АБС е решен. Уплътнението на карето(леща) бе заминало. Въпросния ремонт струваше около 280лв. 120 за работа, 88 каре, 70 това уплътнение или квото е.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Нов горд собственик на Tucson - решение на следните проблеми

                    И как по-точно решихте проблема с абс-а? Тук както се пита, така и се отговаря за да може друг колега да се възползва от информацията!
                    Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                    0882 52 00 52 - Жоро

                    Коментар


                    • #11
                      Здравейте на всички! Zoro-1, приемам забележката, тя е градивна! По проблем номер 2, който съм описал в първото си мнение направихме следното: Въпросната леща за която пишех(също така се наричала и гривна), бе сменена, обаче върви в комплект с карето та и то е ново. Датчика на АБС-а, също. След едно ходене до морето проблема се появи отново, но при скорост над 150км/ч. Върнах за рекламация и се оказа абсолютно същият проблем, както беше от лявата страна. Ще кача снимка на проблема, както го изписва на диагностиката.
                      По проблем номер 3, като че ли разбрах какво е и слава Богу не го прави вече. Колата има монтирана допълнителна аларма, и при отворена врата, или дръпната ръчна неще да гасне.
                      Маслото го смених с Кастрол 5в40, събра точно 5,5л. Горивния филтър ме посъветваха да го сменя в първите по-хладни дни, понеже тогава сменявали нафтата, в момента била с доста неблагоприятни добавки.
                      и сега един въпрос.. Можете ли да дадете ориентировъчна цена на ангренажен комплект, пистов ремък, както и всички необходими ролки и прочие? Пазарувам от ауто-стар и предполагам, че там има масовите марки - бош, ина и т.н.
                      Благодаря и приятен ден!

                      https://imgur.com/HzpmFtI

                      ето и линк към снимката от проблема. Извинявам се, че не е прикачена към сайта, но действам през телефона и не ми позволя да кача снимката на сайта.
                      Последно редактирано от CarTest™; 12-09-18, 16:04.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X