Добър вечер! От около седмица съм собственик на Hyundai Tucson 2.0CRDI. Досега не съм бил собственик на джип и съм доволен от модела. Самата кола съдържа доста екстри и изглежда добре за годините си, произведена през далечната вече 2006г. Задвижването е 4x4.. Сега ще започна с въпросите си, нека всички които са на ТИ, ако могат да окажат съдействие без да търпя критика - та за това е форума да си помагаме
1. При покупката продавача ме уверяваше, че автомобила е 113кс, но след преглеждане на основни източници на информация за модела допускам ,че колата би трябвало да е 140кс. Тълкувам фактите - 6 скорости(ръчна скоростна кутия), ако правилно разбирам числото 103 в талона то е за киловатите, което е равно на 140кс, данъка е над 200лв..Ако мога да дам информация от наличните документи, която би помогнала за разобличаване на конете - веднага ще го направя
2. При покупката единственото нещо, което не бе наред беше спирачната система и по-точно - При ниска скорост в града ABS се включва твърде рано, още при докосването на педала, постоянно хрускаше при спиране все едно накладката задира в нещо, но не може да се определи от къде точно.При висока скорост(над 120км) ABS, TCS OFF светват, а вдясно на стрелката която показва температурата почва да мига една лампа във форма на четириосие с още една черта посредата. Като я закарах при майстора си, той сподели, че според него колата е седяла доста дълго без да се кара понеже дисковете са ръждясали и по този повод спирачните апарати трябва да се свалят гресират и раздвижат. Така се оказа всъщност, че автомобила е седял бая време без да се кара. Закарах я при майстора, той направи съответната процедура, обаче проблема остана, но като че ли е по-добре. Обади ми се и ми каза да я взема и да я закарам някъде където имат софтуер, който ще разчете проблема и ще бъде решен(Много мъжка постъпка, затова го уважавам човека и му имам доверие на 100%). Имаше и вметване от сорта да изшлайфам дисковете. Това го пропуснах и я закарах при майстора на баща ми, който при закачането на компютъра му излязоха две грешки(мамка му забравих да снимам какви точно бяха), но и двете бяха свързани с предно ляво колело и ABS датчика. Изтри грешките и смени въпросния датчик. Спирачката продължава да "хруска" при ниска скорост. Забравих да вметна, че при висока скорост лампите светят, другата мига, но го няма звука от хрускане(понеже използвам това определение за пореден път да не се чудите - означава, че ABS се включва при самото натискане на спирачката, без да светва лампата) при спиране. Следващата стъпка е смяната на някакво уплътнение на карето(нарече го леща). Смята, че няма друг вариант. Дали знаете дали се продава самото уплътнение отделно, или върви комплект с карето? Изобщо какво мислите за този проблем?
3. Вчера нещо направо ме шокира. Извадих ключа и колата продължи да работи. Първоначално не му обърнах внимание, но после ме стъписах
Няма определен момент - вчера го направи докато държах съединителя, днес докато беше вдигната ръчната.. Просто пъхам ключа и при последващо вадене автомобила гасне. Тук бих искал да ми дадете съвет за човек, който се занимава пряко с този вид проблеми, като предпочитам западната част на София по възможност. Сетих се за жичкаджии, но не знам кой е достатъчно компетентен. Идеята ми е да препоръчате конкретен човек
4. Тук вече идва въпроса с обслужването. Съвет за избор на масло, марка ангренажен комплект, изобщо какво ми препоръчвате да сменя? Честно казано не знам колко литра масло събира двигателя. Това също би ми било полезно като информация, тъй като смятам да се бръкна за маслото(castrol 5w40).
5. При бавна скорост(тръгване от светофар, излизане от пряка) чувам един особен шум - опреличавам го като все едно минавам през шахта. Имате ли идея какво би могло да бъде? Нищо не се забелязва отдолу и на просто око.
6. Какво бихте ме посъветвали за катализатора и DPFa? Да ги махам ли? Майсторчето каза, че има и още нещо(започваше с буквата Е) отдолу. Прозвуча ми като ЕФП или нещо от сорта.. Сори, ако говоря глупости, но не съм в час.
Колеги, благодаря на всички, които първо са прочели така дългият ми пост и за тези, които са се отзовали, едно огромно благодаря, задължен съм им и имам да връщам услуга в реалния живот . Не съм много в час с автомобилите. Досега съм карал все леки коли - сеат, бмв, мерцедес, форд и там имам бегла представа.. Даже този Tucson изскочи като от невиделица, иначе пак щях да купувам мерцедес. Просто ми хареса и го взех. Вижда ми се гледана кола. Наистина не ми се сърдете и карайте, ако има тема от подобен тип, или че пиша малоумни неща. Не бих бърникал сам по колата, първо защото не разбирам абсолютно нищо, а и живея в кооперация, нито имам канал, нито каквото и да било да гледам отдолу и да човъркам. Не ставам като цяло за механик Забравих да вметна, че днес ходих до сервиза на хюндай в Люлин, но ме препратиха в този срещу кино Арена в Младост, защото няма ли, човек който се занимава с електрониката от повече от 1 година. Директно ме отказаха от тях. Напълно невъзможно ми е да отида до другия край на София, нямам това време наистина. Буквално ще изгубя цял ден в ходеници нагоре-надолу. Не мога да си го позволя. Искам да благодаря отново на всички, дори и прочелите. Да сте живи и здрави, много успех в живота, здраве в семействата и много, много навъртяни километри на мечтаната от вас машинка!
1. При покупката продавача ме уверяваше, че автомобила е 113кс, но след преглеждане на основни източници на информация за модела допускам ,че колата би трябвало да е 140кс. Тълкувам фактите - 6 скорости(ръчна скоростна кутия), ако правилно разбирам числото 103 в талона то е за киловатите, което е равно на 140кс, данъка е над 200лв..Ако мога да дам информация от наличните документи, която би помогнала за разобличаване на конете - веднага ще го направя
2. При покупката единственото нещо, което не бе наред беше спирачната система и по-точно - При ниска скорост в града ABS се включва твърде рано, още при докосването на педала, постоянно хрускаше при спиране все едно накладката задира в нещо, но не може да се определи от къде точно.При висока скорост(над 120км) ABS, TCS OFF светват, а вдясно на стрелката която показва температурата почва да мига една лампа във форма на четириосие с още една черта посредата. Като я закарах при майстора си, той сподели, че според него колата е седяла доста дълго без да се кара понеже дисковете са ръждясали и по този повод спирачните апарати трябва да се свалят гресират и раздвижат. Така се оказа всъщност, че автомобила е седял бая време без да се кара. Закарах я при майстора, той направи съответната процедура, обаче проблема остана, но като че ли е по-добре. Обади ми се и ми каза да я взема и да я закарам някъде където имат софтуер, който ще разчете проблема и ще бъде решен(Много мъжка постъпка, затова го уважавам човека и му имам доверие на 100%). Имаше и вметване от сорта да изшлайфам дисковете. Това го пропуснах и я закарах при майстора на баща ми, който при закачането на компютъра му излязоха две грешки(мамка му забравих да снимам какви точно бяха), но и двете бяха свързани с предно ляво колело и ABS датчика. Изтри грешките и смени въпросния датчик. Спирачката продължава да "хруска" при ниска скорост. Забравих да вметна, че при висока скорост лампите светят, другата мига, но го няма звука от хрускане(понеже използвам това определение за пореден път да не се чудите - означава, че ABS се включва при самото натискане на спирачката, без да светва лампата) при спиране. Следващата стъпка е смяната на някакво уплътнение на карето(нарече го леща). Смята, че няма друг вариант. Дали знаете дали се продава самото уплътнение отделно, или върви комплект с карето? Изобщо какво мислите за този проблем?
3. Вчера нещо направо ме шокира. Извадих ключа и колата продължи да работи. Първоначално не му обърнах внимание, но после ме стъписах
Няма определен момент - вчера го направи докато държах съединителя, днес докато беше вдигната ръчната.. Просто пъхам ключа и при последващо вадене автомобила гасне. Тук бих искал да ми дадете съвет за човек, който се занимава пряко с този вид проблеми, като предпочитам западната част на София по възможност. Сетих се за жичкаджии, но не знам кой е достатъчно компетентен. Идеята ми е да препоръчате конкретен човек
4. Тук вече идва въпроса с обслужването. Съвет за избор на масло, марка ангренажен комплект, изобщо какво ми препоръчвате да сменя? Честно казано не знам колко литра масло събира двигателя. Това също би ми било полезно като информация, тъй като смятам да се бръкна за маслото(castrol 5w40).
5. При бавна скорост(тръгване от светофар, излизане от пряка) чувам един особен шум - опреличавам го като все едно минавам през шахта. Имате ли идея какво би могло да бъде? Нищо не се забелязва отдолу и на просто око.
6. Какво бихте ме посъветвали за катализатора и DPFa? Да ги махам ли? Майсторчето каза, че има и още нещо(започваше с буквата Е) отдолу. Прозвуча ми като ЕФП или нещо от сорта.. Сори, ако говоря глупости, но не съм в час.
Колеги, благодаря на всички, които първо са прочели така дългият ми пост и за тези, които са се отзовали, едно огромно благодаря, задължен съм им и имам да връщам услуга в реалния живот . Не съм много в час с автомобилите. Досега съм карал все леки коли - сеат, бмв, мерцедес, форд и там имам бегла представа.. Даже този Tucson изскочи като от невиделица, иначе пак щях да купувам мерцедес. Просто ми хареса и го взех. Вижда ми се гледана кола. Наистина не ми се сърдете и карайте, ако има тема от подобен тип, или че пиша малоумни неща. Не бих бърникал сам по колата, първо защото не разбирам абсолютно нищо, а и живея в кооперация, нито имам канал, нито каквото и да било да гледам отдолу и да човъркам. Не ставам като цяло за механик Забравих да вметна, че днес ходих до сервиза на хюндай в Люлин, но ме препратиха в този срещу кино Арена в Младост, защото няма ли, човек който се занимава с електрониката от повече от 1 година. Директно ме отказаха от тях. Напълно невъзможно ми е да отида до другия край на София, нямам това време наистина. Буквално ще изгубя цял ден в ходеници нагоре-надолу. Не мога да си го позволя. Искам да благодаря отново на всички, дори и прочелите. Да сте живи и здрави, много успех в живота, здраве в семействата и много, много навъртяни километри на мечтаната от вас машинка!
Коментар