Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Санта Фе II - охладителна система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Санта Фе II - охладителна система

    Здравейте колеги,

    като булшинството хора тук, първата ми поява за съжаление е заради проблем. Предварително благодаря на всеки с мнение. Не-толкова-горд притежател съм на Санта Фе 2 (2008-ма) 2,2 CRDi. Имам го от януари 2015 и оттогава съм му навъртял около 15-20 хиляди км. Купих го на уж 174 хиляди, но никога не съм вярвал, че действително е на толкова.

    Та - всичко започна в края на зимата тази година. По средата на път, по тъмно, ми спука горен радиаторен маркуч и ми изтече антифриза. Скалъпих с хоби лента, изкара ме да се прибера без теглене. Слава богу няма щети по двигателя. Консултирах се с няколко майстори тогава - първия на секундата поиска да сваля главата и ми гарантира, че проблема е там - естествено цената започваше от 4-цифрена. Друг майстор ми каза да не се хвърлям на дълбокото, да си сменя маркучите. Един Бог знае колко е карана и в какво състояние са. Реших, че това е най-логичното, което би трябвало да направя. Намерих си оригинални горен и долен радиаторни маркучи и си ги смених. Действително и двата маркуча бяха меки, като черва, което е смущаващо, но пък това не е първата кола, която си купувам от автокъща и знам много добре в какво състояние ги продават и какво им правят преди това. Та продължихме си съвместния живот без проблеми и така до онзи ден, събота, 28-ми октомври. На същият път, на почти същото място ми се спука малкото късо маркуче на EGR. Успях някак да си се прибера отново, намерил съм си маркуча оригинален, ще дойде утре и ще си го сменя. До тук - поносимо, най-големия ми разход е антифриза, който оставих по асфалта.

    Проблемите ми - защо колата не ме предупреждава, че нещо не е наред. И в двата случая антифриза не е изтекал мигновенно, дупките по маркучите не са станали 1см веднага, те са растели, антифриза е намалявал прогресивно, докато накрая не видях пушека от под капака. Нито за момент, в нито един от двата случая, не ми светна сигнализация, нито температурата на таблото помръдна над средата. Дори в момента, когато колата пушеше, стрелката на температурата си беше там, точно на средата.
    Проблем №2 - винаги съм си следил състоянието на всички казанчета. Винаги и ги проверявам преди път. Защо разширителният ми съд си стоеше пълен, а радиатора празен. Би трябвало, като намалява течността в радиатора, да си дърпа от разширителният съд - там е мерилото. При мен не е така.

    Малко разяснения успоредно с маркучите какво съм проверявал и изследвал. Всички факти са проверени от мен и от „майстор“. Не ми вкарва антифриз в маслото – маслото ми не е мръднало и е перфектно чисто. Не би трябвало и да ми вкарва масло в антифриза по същите причини. Мисля и че не ми меси антифриз с нафтата – в нормално работещо положение на загрят двигател радиаторните маркучи не са толкова твърди, колко съм чувал, че стават. Тествали сме запалване и работа на отворена капачка на радиатора – никакво движение на течността, камо ли „гейзер“. Отработените газове от ауспусите не са по-бели на цвят. В топлите месеци от годината са си и безцветни. Капачката на радиатора е добре също.

    И какво може да е? Продължавам да си мисля, че съм я купил със сменени маркучи или просто са били в окаяно състояние. Започвам и да мисля какво още остана да сменя профилактично, защото ако още веднъж ме остави на пътя, вече и аз ще я оставя там.

    Много много много ме смущават двата факта, че на таблото температурата ми не расте, и че разширителният ми съд не се използва по предназначение.

    Ще съм безкрайно благодарен на всеки, който би могъл да ми даде съвет, тъй като в нашия град „майсторите“ ме объркват.

  • #2
    От: Санта Фе II - охладителна система

    Изясни първо дали е с правилния вид антифриз за модела. После - не искам да ти го казвам ама смяна на всички маркучи не е невъзможно бъдеще.

    Това което ме смущава в разказа е "на същото място" по пътя станала белята - да не би мястото да е продължително изкачване с по-голямо натоварване на двигателя?

    Коментар


    • #3
      От: Санта Фе II - охладителна система

      Това дето наричаш разширителен съд е компенсатор,от там дърпа това дето е разширил при работа.Дърпа при херметична система спукания маркуч я разхерметизира.

      Коментар


      • #4
        От: Санта Фе II - охладителна система

        Започни с евтините неща, смени радиатор с оригинален също и водна помпа и термостат. Можеш също така да си закачиш един ЕЛМ327 и да си дебнеш температурата там.
        no signature no problems

        Коментар


        • #5
          От: Санта Фе II - охладителна система

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Изясни първо дали е с правилния вид антифриз за модела. После - не искам да ти го казвам ама смяна на всички маркучи не е невъзможно бъдеще.

          Това което ме смущава в разказа е "на същото място" по пътя станала белята - да не би мястото да е продължително изкачване с по-голямо натоварване на двигателя?
          Здравей,
          Смяната на всички маркучи е сред най-малките бели, които може излязат. Въпроса е дали ще успея да видя и предвидя "всички", че с моя късмет 1 ще пропусна и следващият път той ще се пукне.

          Честно да си призная, антифриза никога не ми е бил консуматив, за който съм внимавал да е 'препоръчан'. Купих я със син, продължавам да си използвам син, Кауфландски, среда хубост, като цена. Първия път, като си купих, съм го мерил, градусите на тубата се оказаха истински. Не съм си насочвал съзнанието, че проблема може да е от там. А и в този момент такъв е бъркоч от марки вътре, поне каквото е останало.

          Да, в действителност участъка е с продъжително изкачване и няколко поредни баира от по няколко километра. Предполагам е фактор, като пиков момент на натоварване, но съм сигурен, че има причини, да не може да прескочи.


          Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
          Това дето наричаш разширителен съд е компенсатор,от там дърпа това дето е разширил при работа.Дърпа при херметична система спукания маркуч я разхерметизира.
          Извинявам се за бедната ми терминология. Не съм инженер в тази сфера, старая се да съм грамотен и каквото е по силите ми да си правя сам. Не би ли трябвало, докато маркуча е пълен с антифриз системата да е все още херметична? Т.е. в момента, в който нивото падне до там, че да глътне въздух, тогава да се разваля херметизацията. Значи ли това, че при всеки хипотетичен теч, аз няма да имам никаква индикация, че нещо не е наред?


          Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
          Започни с евтините неща, смени радиатор с оригинален също и водна помпа и термостат. Можеш също така да си закачиш един ЕЛМ327 и да си дебнеш температурата там.
          Благодаря за съветите. Мисля да започна с термостат - получих го, като предложение и от колеги. Може да е стъпка в правилната посока. Не се бях сещал и за ЕЛМ327. Гледам в OLX има за по 10лв, още тази седмица ще се заиграя.

          Коментар


          • #6
            От: Санта Фе II - охладителна система

            Първоначално публикуван от bongo_bg Преглед на мнение
            Благодаря за съветите. Мисля да започна с термостат - получих го, като предложение и от колеги. Може да е стъпка в правилната посока. Не се бях сещал и за ЕЛМ327. Гледам в OLX има за по 10лв, още тази седмица ще се заиграя.
            Най-малкото което можеш да направиш ( и е сравнително лесно и евтино ) е да свалиш радиатора и да го занесеш да видят дали не е запушен. Аз преди години правих глава и след ремонта колата пак грееше и се оказа радиатор. След смяната му всичко заспа за години напред.
            no signature no problems

            Коментар


            • #7
              От: Санта Фе II - охладителна система

              Първоначално публикуван от bongo_bg Преглед на мнение
              ... в действителност участъка е с продъжително изкачване и няколко поредни баира от по няколко километра. Предполагам е фактор, като пиков момент на натоварване, но съм сигурен, че има причини, да не може да прескочи.
              За съжаление насочва към проблеми с плътността на главата. В много случаи пукнатините се отварят само при топлинен стрес на материала. Но виж първо радиатора.

              Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
              Най-малкото което можеш да направиш ( и е сравнително лесно и евтино ) е да свалиш радиатора и да го занесеш да видят дали не е запушен. Аз преди години правих глава и след ремонта колата пак грееше и се оказа радиатор. След смяната му всичко заспа за години напред.
              А може да се почне с градинския маркуч.

              А интересно, как проверяват дали е запушен? Освен с разтваряне на казанчетата де.

              Коментар


              • #8
                От: Санта Фе II - охладителна система

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                А интересно, как проверяват дали е запушен? Освен с разтваряне на казанчетата де.
                Последно сам си го правих, упътнявам мъркуча и пускам лека струя, като почне да тече бистра вода усилвам и наблюдавм дали дебита в другия край се увеличава пропорционално. На запушения радиатор колкото и да усилвам си течеше в другия край с еднаква сила...
                no signature no problems

                Коментар


                • #9
                  От: Санта Фе II - охладителна система

                  Аааа, ти говориш за трагични случаи.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Санта Фе II - охладителна система

                    Бях сигурен, че мога да разчитам на вас!

                    Между другото днес цяла сутрин се ограмотявах на тема 'охладителни течности'. Отдавам си, като голяма грешка, че, като я купих, не обърнах внимание на тези неща, а е трябвало веднага да източа, промия системата и да обърна на червен антифриз, както трябва да си е по книга. Един Бог знае какво е имало вътре.

                    След 2 такива ситуации, и да не е имало никакви проблеми по двигателя, може вече и да има. Мисля след седмица-две да я занеса в Хюндай Сервиз за 'професионално' мнение. Ще ви осведомя, като открием корена на проблема.

                    Благодаря за всички.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Санта Фе II - охладителна система

                      Лично аз не съм склонен да водя кола която е извън гаранция на официалците.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Санта Фе II - охладителна система

                        Ако си от София и искаш да я водиш в дилърски сервиз - драсни едно съобщение на лични - имам нещо предвид.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Санта Фе II - охладителна система

                          За съжаление не съм от София и вариантите са ми ограничени. Най-близкия дилърски сервиз до мен е в Русе - имам няколко колеги, които са го посещавали и не чух лошо мнение за там. По тази причина и това ми е избора - гаражните майстори наоколо ги използвам за по-малко професионални задачи. Иначе и аз съм си патил от официални сервизи, едно време карах Пежо, хиляда пъти съжалих, че им я закарах там. Но това е друга тема.

                          Между другото вчера си смених маркуча. Колегата bocho64 излезе много прав. Херметизацията се върна, това, на което виках "разширителен съд" заработи перфектно. До около 70 градуса маркучите ми се сториха по-твърди от обичайното, след като отвори термостата - омекнаха. Тази сутрин я запалих на 0 градуса навън, дойдох си до работа, загря си за обичайния перод от време, парното е отлично - на този етап всичко изглежда "като ново". Определено обаче ще си я прегледам по-обстойно.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Санта Фе II - охладителна система

                            Вили кар са пичове, Цецо ще ти обърне внимание, те се водят "официален" извън гаранционен сервиз
                            no signature no problems

                            Коментар


                            • #15
                              От: Санта Фе II - охладителна система

                              Първоначално публикуван от bongo_bg Преглед на мнение
                              За съжаление не съм от София
                              Мъдро е да си запишеш в профила къде живееш. Знаем читави работилници в цялата страна.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X