Здравейте колеги,
като булшинството хора тук, първата ми поява за съжаление е заради проблем. Предварително благодаря на всеки с мнение. Не-толкова-горд притежател съм на Санта Фе 2 (2008-ма) 2,2 CRDi. Имам го от януари 2015 и оттогава съм му навъртял около 15-20 хиляди км. Купих го на уж 174 хиляди, но никога не съм вярвал, че действително е на толкова.
Та - всичко започна в края на зимата тази година. По средата на път, по тъмно, ми спука горен радиаторен маркуч и ми изтече антифриза. Скалъпих с хоби лента, изкара ме да се прибера без теглене. Слава богу няма щети по двигателя. Консултирах се с няколко майстори тогава - първия на секундата поиска да сваля главата и ми гарантира, че проблема е там - естествено цената започваше от 4-цифрена. Друг майстор ми каза да не се хвърлям на дълбокото, да си сменя маркучите. Един Бог знае колко е карана и в какво състояние са. Реших, че това е най-логичното, което би трябвало да направя. Намерих си оригинални горен и долен радиаторни маркучи и си ги смених. Действително и двата маркуча бяха меки, като черва, което е смущаващо, но пък това не е първата кола, която си купувам от автокъща и знам много добре в какво състояние ги продават и какво им правят преди това. Та продължихме си съвместния живот без проблеми и така до онзи ден, събота, 28-ми октомври. На същият път, на почти същото място ми се спука малкото късо маркуче на EGR. Успях някак да си се прибера отново, намерил съм си маркуча оригинален, ще дойде утре и ще си го сменя. До тук - поносимо, най-големия ми разход е антифриза, който оставих по асфалта.
Проблемите ми - защо колата не ме предупреждава, че нещо не е наред. И в двата случая антифриза не е изтекал мигновенно, дупките по маркучите не са станали 1см веднага, те са растели, антифриза е намалявал прогресивно, докато накрая не видях пушека от под капака. Нито за момент, в нито един от двата случая, не ми светна сигнализация, нито температурата на таблото помръдна над средата. Дори в момента, когато колата пушеше, стрелката на температурата си беше там, точно на средата.
Проблем №2 - винаги съм си следил състоянието на всички казанчета. Винаги и ги проверявам преди път. Защо разширителният ми съд си стоеше пълен, а радиатора празен. Би трябвало, като намалява течността в радиатора, да си дърпа от разширителният съд - там е мерилото. При мен не е така.
Малко разяснения успоредно с маркучите какво съм проверявал и изследвал. Всички факти са проверени от мен и от „майстор“. Не ми вкарва антифриз в маслото – маслото ми не е мръднало и е перфектно чисто. Не би трябвало и да ми вкарва масло в антифриза по същите причини. Мисля и че не ми меси антифриз с нафтата – в нормално работещо положение на загрят двигател радиаторните маркучи не са толкова твърди, колко съм чувал, че стават. Тествали сме запалване и работа на отворена капачка на радиатора – никакво движение на течността, камо ли „гейзер“. Отработените газове от ауспусите не са по-бели на цвят. В топлите месеци от годината са си и безцветни. Капачката на радиатора е добре също.
И какво може да е? Продължавам да си мисля, че съм я купил със сменени маркучи или просто са били в окаяно състояние. Започвам и да мисля какво още остана да сменя профилактично, защото ако още веднъж ме остави на пътя, вече и аз ще я оставя там.
Много много много ме смущават двата факта, че на таблото температурата ми не расте, и че разширителният ми съд не се използва по предназначение.
Ще съм безкрайно благодарен на всеки, който би могъл да ми даде съвет, тъй като в нашия град „майсторите“ ме объркват.
като булшинството хора тук, първата ми поява за съжаление е заради проблем. Предварително благодаря на всеки с мнение. Не-толкова-горд притежател съм на Санта Фе 2 (2008-ма) 2,2 CRDi. Имам го от януари 2015 и оттогава съм му навъртял около 15-20 хиляди км. Купих го на уж 174 хиляди, но никога не съм вярвал, че действително е на толкова.
Та - всичко започна в края на зимата тази година. По средата на път, по тъмно, ми спука горен радиаторен маркуч и ми изтече антифриза. Скалъпих с хоби лента, изкара ме да се прибера без теглене. Слава богу няма щети по двигателя. Консултирах се с няколко майстори тогава - първия на секундата поиска да сваля главата и ми гарантира, че проблема е там - естествено цената започваше от 4-цифрена. Друг майстор ми каза да не се хвърлям на дълбокото, да си сменя маркучите. Един Бог знае колко е карана и в какво състояние са. Реших, че това е най-логичното, което би трябвало да направя. Намерих си оригинални горен и долен радиаторни маркучи и си ги смених. Действително и двата маркуча бяха меки, като черва, което е смущаващо, но пък това не е първата кола, която си купувам от автокъща и знам много добре в какво състояние ги продават и какво им правят преди това. Та продължихме си съвместния живот без проблеми и така до онзи ден, събота, 28-ми октомври. На същият път, на почти същото място ми се спука малкото късо маркуче на EGR. Успях някак да си се прибера отново, намерил съм си маркуча оригинален, ще дойде утре и ще си го сменя. До тук - поносимо, най-големия ми разход е антифриза, който оставих по асфалта.
Проблемите ми - защо колата не ме предупреждава, че нещо не е наред. И в двата случая антифриза не е изтекал мигновенно, дупките по маркучите не са станали 1см веднага, те са растели, антифриза е намалявал прогресивно, докато накрая не видях пушека от под капака. Нито за момент, в нито един от двата случая, не ми светна сигнализация, нито температурата на таблото помръдна над средата. Дори в момента, когато колата пушеше, стрелката на температурата си беше там, точно на средата.
Проблем №2 - винаги съм си следил състоянието на всички казанчета. Винаги и ги проверявам преди път. Защо разширителният ми съд си стоеше пълен, а радиатора празен. Би трябвало, като намалява течността в радиатора, да си дърпа от разширителният съд - там е мерилото. При мен не е така.
Малко разяснения успоредно с маркучите какво съм проверявал и изследвал. Всички факти са проверени от мен и от „майстор“. Не ми вкарва антифриз в маслото – маслото ми не е мръднало и е перфектно чисто. Не би трябвало и да ми вкарва масло в антифриза по същите причини. Мисля и че не ми меси антифриз с нафтата – в нормално работещо положение на загрят двигател радиаторните маркучи не са толкова твърди, колко съм чувал, че стават. Тествали сме запалване и работа на отворена капачка на радиатора – никакво движение на течността, камо ли „гейзер“. Отработените газове от ауспусите не са по-бели на цвят. В топлите месеци от годината са си и безцветни. Капачката на радиатора е добре също.
И какво може да е? Продължавам да си мисля, че съм я купил със сменени маркучи или просто са били в окаяно състояние. Започвам и да мисля какво още остана да сменя профилактично, защото ако още веднъж ме остави на пътя, вече и аз ще я оставя там.
Много много много ме смущават двата факта, че на таблото температурата ми не расте, и че разширителният ми съд не се използва по предназначение.
Ще съм безкрайно благодарен на всеки, който би могъл да ми даде съвет, тъй като в нашия град „майсторите“ ме объркват.
Коментар