Обява

Свий
Няма добавени обяви.

помощ за радиатор за тойота 4 рънер

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • помощ за радиатор за тойота 4 рънер

    Колеги,моля помагайте.Търся радиатор за 4 рънер 1990 г 2.4 тд.Оказа се голям проблем,оригиналния е много скъп,а заместител не откривам в бг.Става ли от хилукс-не знам.Има в софия фирми които ги лепят и чистят за 150лв,но струва ли си.Втория вариант поръчка за изработка по стария.но и там нямам опит.Колата прегрява по баирите,не мога да кача петрохан,А и е спукан,слагах му добавка за спиране теч.сега не тече,но не си е работа така да карам.МОЛЯ ЗА СЪВЕТ

  • #2
    От: помощ за радиатор за тойота 4 рънер

    В Добрич ще ти го изработят по-качествен от новия, пак месинг около 300-350лв. Аз имах оригинален, но неотдавна го продадох.
    мисля, да зема а се замисля...

    Коментар


    • #3
      От: помощ за радиатор за тойота 4 рънер

      Колега здрасти!Това за радиатора, ясно.Същият не може да се кара спукан или с какъвто и да е теч, защото охладителната система е създадена да работи с 0.9 бара налягане.И е достатъчно само един чарк да не е в ред, и това налягане не може да бъде достигнато, което понижава значително точката на кипване на охл течност.Оттам се образуват парни мехури, които не отвеждат добре топлината, както течност.Така едно от условията за пукване на глава, вече си го постигнал.А то е неравномерното охлаждане на двг-то и най-вече на главата му.
      Бих те посъветвал освен преглед и ремонт на радиатора, да подмениш с оригинални от Тойота капачката на системата(която е над термостата) и също термостата, както и антифриза.За последното пак ти препоръчвам Тойотски, поне от предварително смесеният им(50/50).Не забравяй, ако сменяш антифриза, че трябва да източиш и този от блока(има си отделна пробка), както и от предния и заден(ако има) отоплители на салона.За което лостовете им трябва да са докрай отворени, т.е.в червената зона.След което промивка с вода и чак тогава наливаш новия антифриз.
      Правилно работеща система с изправни чаркове, без течове и добре обезвъздушена, при изстиване изтегля част от антифриза от разширителното казанче, а при загряване го връща до предишното му ниво на горещ двг.
      Виж още темата за Тойота 4Рънер температурен проблем с двигателя или се свържи със автора ѝ/
      Успех и сподели тук какво си свършил!
      Мето
      Последно редактирано от metotem; 16-09-17, 18:33. Причина: още инфо
      1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

      Коментар


      • #4
        От: помощ за радиатор за тойота 4 рънер

        Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
        ..................Успех и сподели тук какво си свършил!
        Мето
        Изчерпателен както винаги
        2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
        ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

        Коментар


        • #5
          От: помощ за радиатор за тойота 4 рънер

          благодаря,приятелю,кажи само от къде да купя оригиналната капачка и антифриза,бях се спрял на хепу.А как да разбера че имам пукната глава,по какво се познава
          Последно редактирано от luibg; 16-09-17, 20:49.

          Коментар


          • #6
            От: помощ за радиатор за тойота 4 рънер

            Здрасти luibg!Е, аз не съм Господ по въпроса как се познава дали имаш спукана глава на двг-то.Но все пак признаци като прекалено напомпани маркучи на охл система(горен/долен на радиатора) когато двг-то е форсиран за известно време на място, неспирен поток от мехури в разширителния съд по време на този тест, може да насочи към проблем с главата, и или гарнитурата.Всичко зависи от това, ако е пукната, къде точно е станало.От любопитство съм чел теми по форумите( някои с подробни снимки, даже и с разрязана глава на 2ЛТ, има доста инфо в нета защото проблемът е от отдавна и доста хора са отразили патилата си.
            https://forum.ih8mud.com/threads/2lt...-fails.762967/
            Разбира се, може причина за проблема да е духнала гарнитура поради превишена температура и това да е пробив между канал за антифриз и канал за масло(резултатът е масло в антифриза и/или антифриз в маслото, ако пробива е по голям) и/или пък пробив между канал за антифриз и цилиндър, при което също може да се появят поток от мехури в разширителния съд и втвърдяване на маркучите.
            Капачка за 2ЛТ е 16401-63010, а термостат 16340-54010.Потърси Люцкан(Патролфен) във форума и си поръчай от него или от Тойота България на по висока цена.Антифриз концентрат е 08889-80015, а готов 50/50 е 0888980072.Пробвай пак от човека по-горе, иначе от Тойота.Съветът ми е да заредиш с такъв, когато си сигурен, че нямаш течове, загуби и всичко по системата е ОК.Че струва пари, но си ги заслужава по мое мнение.Аз лично замествам 1-2л от обема с концентриран, за да подобря мазането на помпата и уплътнението на стеблото на буталцето на термостата и разбира се, за да сваля още температурата на замръзване.Тойота препоръчва не повече от 70% антифриз.
            Относно смяна на радиатор, колегата evos ти препоръча фирмата в Добрич, аз лично не съм се занимавал с подмяна на месингов радиатор, щото съм си учил домашното преди да избера дадена кола
            Успех!
            Мето
            П.С. Павка, благодаря!
            Последно редактирано от metotem; 17-09-17, 21:39. Причина: още инфо
            1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X