Здравейте! Днес имах малко приключение с парното и по-точно с не работещи степени 1-2-3, работеше само 4тата защото е вързана директно към тока явно. Почетох в други форуми как се оправя проблема без специализирани майстори и понеже не съм сигурен дали тук го има, реших да направя няколко снимки с обяснения как съм се справил със задачата. Лесно е, трябват Ви само елементарни познания в областта на запояването, а дори и да ги нямате, някой ел или тв техник ще Ви го свърши за без пари или в рамките на 1-2 лева предполагам. Ровейки се из нета "защо аджеба" не ми работят степените на обдухване и защо само 4тата работи разбрах, че 1ва, 2ра и 3та минават през "плочка" на която вместо релета има "писти" с голямо съпротивление с цел намаляне на волтажа = по слабо духане. За да стигна до плочката, свалих 1во жабката която се държи на два болта под двата и края. Това не е задължително да го правите, но аз исках да имам по-голяма представа какво върша и какво има зад нея. Ще Ви трябва къса отверка, защото мястото е неудобно и единият болт е наврят така че всички тенекии пречат. Внимавайте с него, защото при мене изпадна от отверката накрая и падна зад някаква тенекия, за която трябва да разглобя сумати му други неща че да го извадя... И така ето ги снимките в ред на стъпките които следвах:
На снимка 1 се вижда малката отверка която ползвах, която всъщност се оказа също по-дълга от необходимото.
На снимка 2 се вижда разглобена жабката.
На 3та снимка се вижда моторчето на парното и кабелът отиващ към онази плочка която търсим.
Тук малко по-детайлно къде отива кабела + гнездодо на едното отвъртяно болче.
Тук вече съм премахнал плочката, тя седи в ей тази дупка във въздухопровода с цел като минава въздух от там да я охлажда защото се нагрява от промяната на напрежението
Ето я и самата плочка.
Тук се вижда, че този проблем колата го е имала и преди. Англичанинът, явно също е оправяш по същият начин проблема, но спойката му тип мост не ми хареса въобще, а може просто и да е много стара.
Тук си играех с мултицета да проверя дали наистина едно от крачетата ще е прекъснато и воала, оказа се третото, след което вече бях сигурен, че проблема идва от "онази спойка".
Тук използвах пилички, за внимателно отстраняване на старата спойка, защото моят 30 ватов поялник не искаше да я разстопи. Почистих със ракия (понеже нямам друго), след което почистих и със флюс за запояване. Купих го за 3.80лв от магазин за ел. благинки, защото в другите форуми каза че запояването става много трудно. Да с моето поялниче мжое да се каже, че не мина гладко, но се получи в крайна сметка.
Ето я вече готова. За по специалистите толкова калай може да се види ужасно много, но аз така успях и сега работи!
Ето каква марка флюс използвах.
Сглобявате всичко на обратно, което са едва 4 болта и една букса и това е. Дано работи за дълго време напред. Колата ми е Терано 2 1998ма "десняк" без климатик (не знам дали пак седят така нещата на тези с климатика).
На снимка 1 се вижда малката отверка която ползвах, която всъщност се оказа също по-дълга от необходимото.
На снимка 2 се вижда разглобена жабката.
На 3та снимка се вижда моторчето на парното и кабелът отиващ към онази плочка която търсим.
Тук малко по-детайлно къде отива кабела + гнездодо на едното отвъртяно болче.
Тук вече съм премахнал плочката, тя седи в ей тази дупка във въздухопровода с цел като минава въздух от там да я охлажда защото се нагрява от промяната на напрежението
Ето я и самата плочка.
Тук се вижда, че този проблем колата го е имала и преди. Англичанинът, явно също е оправяш по същият начин проблема, но спойката му тип мост не ми хареса въобще, а може просто и да е много стара.
Тук си играех с мултицета да проверя дали наистина едно от крачетата ще е прекъснато и воала, оказа се третото, след което вече бях сигурен, че проблема идва от "онази спойка".
Тук използвах пилички, за внимателно отстраняване на старата спойка, защото моят 30 ватов поялник не искаше да я разстопи. Почистих със ракия (понеже нямам друго), след което почистих и със флюс за запояване. Купих го за 3.80лв от магазин за ел. благинки, защото в другите форуми каза че запояването става много трудно. Да с моето поялниче мжое да се каже, че не мина гладко, но се получи в крайна сметка.
Ето я вече готова. За по специалистите толкова калай може да се види ужасно много, но аз така успях и сега работи!
Ето каква марка флюс използвах.
Сглобявате всичко на обратно, което са едва 4 болта и една букса и това е. Дано работи за дълго време напред. Колата ми е Терано 2 1998ма "десняк" без климатик (не знам дали пак седят така нещата на тези с климатика).
Коментар