Всички собственици на Td5-ици рано или късно се сблъскваме с проблема "горивна помпа". Обикновено, при оригиналните помпи VDO дефектът е чисто електрически, като в повечето случаи ни убеждават, че моторът е изгорял, понеже помпата е работила на сухо и е заклинила, но според мен проблемът е много по-тривиален: свършили четки, което за съжаление е също толкова неремонтируемо, поради факта, че помпата е с капсулован корпус и смяната на четките е невъзможна.
Оригиналната помпа, като резервна част, е едно сравнително скъпо удоволствие с най-ниска цена в UK около 170 паунда без данък и доставка. Наличието на по-евтини НЕоригинални помпи, за съжаление не е дорбра алтернатива, понеже те дефектират чисто механично или хидравлично, при това при много малък пробег, като най-често се случва вътрешен "пробив" между секциите за високо и ниско налягане, от който следва че високото, вместо да се отправя към двигателя, започва да бълбука обратно в резервоара.
Понеже имам една точно такава помпа с точно такъв дефект след само около 10 дни експлоатация, реших да я отворя и да видя защо аджеба се скапа и възможно ли е все пак да се ремонтира, така че да си имам резервна, ако се наложи, макар и само като временно решение.
Помпата е HOFFER, но тези, които се продават под марката Meat&Doria са идентични и се произвеждат на едно и също място. Държа да подчертая, че не съм отварял оригинална VDO помпа и не знам дали и какви разлики може да има като устройство при тях.
Корпусът на помпата е от много мек алуминий и отварянето му чрез огъване на борда на капсуловката се оказа невъзможно, така че се наложи да го срежа. След отварянето става ясно, че моторът работи потопен в нафтата, при това в пътя на високото налягане. В дъното се вижда изхода на високото налягане и четките.
Помпеният елемент за високото налягане е от типа с плаващи ролки, като хидравлична помпа, а този за ниското - обикновено витло. Първият дефект, който се набива на очи, е че всички крачета, незнайно защо пластмасови, които отговарят за куплирането на помпата за високо налягане към ротора на мотора, са счупени. Това обаче е по-скоро следствие на другия дефект, а не първопричината.
Тук трябва да отбележа, че дори при това положение моторът не е изгорял, работи и движи витлото на ниското налягане, което пък е причината да смятам, че оригиналните помпи страдат по-скоро от свършили четки, отколкото от изгорели мотори.
След изваждане на помпения елемент за високо налягане се откри ето това: което пък е първоначалната причина за дефекта и което съвсем не мога да си обясня защо се е случило:
Сега почвам да мисля как да направя от тая купчина отново работеща помпа и когато има някакъв резултат ще продължа темата
Оригиналната помпа, като резервна част, е едно сравнително скъпо удоволствие с най-ниска цена в UK около 170 паунда без данък и доставка. Наличието на по-евтини НЕоригинални помпи, за съжаление не е дорбра алтернатива, понеже те дефектират чисто механично или хидравлично, при това при много малък пробег, като най-често се случва вътрешен "пробив" между секциите за високо и ниско налягане, от който следва че високото, вместо да се отправя към двигателя, започва да бълбука обратно в резервоара.
Понеже имам една точно такава помпа с точно такъв дефект след само около 10 дни експлоатация, реших да я отворя и да видя защо аджеба се скапа и възможно ли е все пак да се ремонтира, така че да си имам резервна, ако се наложи, макар и само като временно решение.
Помпата е HOFFER, но тези, които се продават под марката Meat&Doria са идентични и се произвеждат на едно и също място. Държа да подчертая, че не съм отварял оригинална VDO помпа и не знам дали и какви разлики може да има като устройство при тях.
Корпусът на помпата е от много мек алуминий и отварянето му чрез огъване на борда на капсуловката се оказа невъзможно, така че се наложи да го срежа. След отварянето става ясно, че моторът работи потопен в нафтата, при това в пътя на високото налягане. В дъното се вижда изхода на високото налягане и четките.
Помпеният елемент за високото налягане е от типа с плаващи ролки, като хидравлична помпа, а този за ниското - обикновено витло. Първият дефект, който се набива на очи, е че всички крачета, незнайно защо пластмасови, които отговарят за куплирането на помпата за високо налягане към ротора на мотора, са счупени. Това обаче е по-скоро следствие на другия дефект, а не първопричината.
Тук трябва да отбележа, че дори при това положение моторът не е изгорял, работи и движи витлото на ниското налягане, което пък е причината да смятам, че оригиналните помпи страдат по-скоро от свършили четки, отколкото от изгорели мотори.
След изваждане на помпения елемент за високо налягане се откри ето това: което пък е първоначалната причина за дефекта и което съвсем не мога да си обясня защо се е случило:
Сега почвам да мисля как да направя от тая купчина отново работеща помпа и когато има някакъв резултат ще продължа темата
Коментар