Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Горивната помпа на Td5 - какво има вътре и какво им се чупи на "евтините" заместители

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Горивната помпа на Td5 - какво има вътре и какво им се чупи на "евтините" заместители

    Всички собственици на Td5-ици рано или късно се сблъскваме с проблема "горивна помпа". Обикновено, при оригиналните помпи VDO дефектът е чисто електрически, като в повечето случаи ни убеждават, че моторът е изгорял, понеже помпата е работила на сухо и е заклинила, но според мен проблемът е много по-тривиален: свършили четки, което за съжаление е също толкова неремонтируемо, поради факта, че помпата е с капсулован корпус и смяната на четките е невъзможна.
    Оригиналната помпа, като резервна част, е едно сравнително скъпо удоволствие с най-ниска цена в UK около 170 паунда без данък и доставка. Наличието на по-евтини НЕоригинални помпи, за съжаление не е дорбра алтернатива, понеже те дефектират чисто механично или хидравлично, при това при много малък пробег, като най-често се случва вътрешен "пробив" между секциите за високо и ниско налягане, от който следва че високото, вместо да се отправя към двигателя, започва да бълбука обратно в резервоара.
    Понеже имам една точно такава помпа с точно такъв дефект след само около 10 дни експлоатация, реших да я отворя и да видя защо аджеба се скапа и възможно ли е все пак да се ремонтира, така че да си имам резервна, ако се наложи, макар и само като временно решение.
    Помпата е HOFFER, но тези, които се продават под марката Meat&Doria са идентични и се произвеждат на едно и също място. Държа да подчертая, че не съм отварял оригинална VDO помпа и не знам дали и какви разлики може да има като устройство при тях.
    Корпусът на помпата е от много мек алуминий и отварянето му чрез огъване на борда на капсуловката се оказа невъзможно, така че се наложи да го срежа. След отварянето става ясно, че моторът работи потопен в нафтата, при това в пътя на високото налягане. В дъното се вижда изхода на високото налягане и четките.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0498.jpg
Прегледи:1
Размер:110.0 КБ
ID:6033495
    Помпеният елемент за високото налягане е от типа с плаващи ролки, като хидравлична помпа, а този за ниското - обикновено витло. Първият дефект, който се набива на очи, е че всички крачета, незнайно защо пластмасови, които отговарят за куплирането на помпата за високо налягане към ротора на мотора, са счупени. Това обаче е по-скоро следствие на другия дефект, а не първопричината.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0500.jpg
Прегледи:1
Размер:49.4 КБ
ID:6033496
    Тук трябва да отбележа, че дори при това положение моторът не е изгорял, работи и движи витлото на ниското налягане, което пък е причината да смятам, че оригиналните помпи страдат по-скоро от свършили четки, отколкото от изгорели мотори.

    След изваждане на помпения елемент за високо налягане се откри ето това: което пък е първоначалната причина за дефекта и което съвсем не мога да си обясня защо се е случило:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0502.jpg
Прегледи:1
Размер:48.3 КБ
ID:6033497

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0503.jpg
Прегледи:1
Размер:50.5 КБ
ID:6033498

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0505.jpg
Прегледи:1
Размер:137.3 КБ
ID:6033516
    Сега почвам да мисля как да направя от тая купчина отново работеща помпа и когато има някакъв резултат ще продължа темата
    Последно редактирано от stargazer; 14-11-13, 14:18.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  • #2
    От: Горивната помпа на Td5 - какво има вътре и какво им се чупи на "евтините" замести

    Успех с начинанието колега,ще следя темата с интeрес.

    Коментар


    • #3
      От: Горивната помпа на Td5 - какво има вътре и какво им се чупи на "евтините" замести

      Браво Димо, много полезна тема. Дали е имало достатъчно хлабина за да лагерува оста и ако не, това да е причината да се отчупи това парче?! Или още при сглобката да са го откъртили?!
      Последно редактирано от Радослав Стефанов; 14-11-13, 20:29.
      LR Disco II 99 - TD5
      www.lre-bulgaria.org

      Коментар


      • #4
        От: Горивната помпа на Td5 - какво има вътре и какво им се чупи на "евтините" замести

        Първоначално публикуван от Радослав Стефанов Преглед на мнение
        Браво Димо, много полезна тема. Дали е имало достатъчно хлабина за да лагерува оста и ако не, това да е причината да се отчупи това парче?! Или още при сглобката да са го откъртили?!
        Хлабината ми изглежда нормална. Не се вижда добре на снимката, но повърхнината на отчупването предполага по-скоро натиск отвън навътре - т.е. или се е спукало още при набиването, или причината е прекалено температурно разширение. Каквото и да го е причинило обаче, смятам че материалът от който е направена тая втулка е крайно неподходящ - страшно е крехък, прилича на бакелит и при най-малко напрежение пука и пращи. Там трябва или тефлонова, или месингова втулка.
        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X