Здравейте колеги ,повреди ми се двигателя на Пежо Боксер 2.8 ХДИ.
Аварията се получи след половин часово каране на магистралата със 140 - 150 км не гонка а поддържане на скоростта, с малък товар - 300 кг.
Двигателя изведнъж загуби мощност и след спиране и външен оглед установих че,е изхвърлил всичкото си масло през отвора на щеката за проверка на маслото.
Маслото което ползвам за този двигател е пълна синтетика Тотал 9000 беше сменено преди 14 000 км.
В момента на аварията беше и с работеща газова уредба.
Охладителната система е изправна и към момента на аварията уреда на таблото е показвал точно на 9 часа при Боксера студен двигател е на 7.30 часа а белега за прегряване е на 11.30 часа .
При отварянето на двигателя се установи сериозно задиране на буталата на 2-ри и 3-ти цилиндър с надиране на цилиндрите а на 1-ви и 4 - ти няма никакви следи от задиране.
При направеният внимателен оглед на всички елементи на двигателя (колянов вал,разпределителен вал,маслена помпа ,основни и биелни лагери) не се установиха повреди от влошено смазване или липса на такова.
Гарнитурата на главата също беше здрава.
Няма следи от прегряване на двигателя.
По лагерите имаше следи от нормално износване от употреба,коляновият вал го замериха при шлайфист и се оказа ,че е в допуска за нормални лагери и не се нуждае от шлайфане.
До последно не е давал никакви отклонения от нормална работа , палеше на четвърт дори и при минус 20 градуса ,масло не гореше изобщо , от смяна до смяна нивото му слизаше едва на средата между двете резки на щеката.
В сервиза не можаха да ми дадат еднозначно обяснение на причината за аварията.
Обясненията бяха от дошло му е времето през може да е от пикаещи дюзи или голямо претоварване от висока скорост комбинирано с газовата уредба.
Затова пиша тук ако има други като мен претърпели такива аварии да споделят опит.
Двигателя го ремонтираха в сервиза като му набиха нови ризи и поставиха нови бутала , основни и биелни лагери и всичко необходимо за качествен ремонт.
Сега работи отново но ме чопли какво е предизвикало аварията.
Качвам и снимки на буталата.
Аварията се получи след половин часово каране на магистралата със 140 - 150 км не гонка а поддържане на скоростта, с малък товар - 300 кг.
Двигателя изведнъж загуби мощност и след спиране и външен оглед установих че,е изхвърлил всичкото си масло през отвора на щеката за проверка на маслото.
Маслото което ползвам за този двигател е пълна синтетика Тотал 9000 беше сменено преди 14 000 км.
В момента на аварията беше и с работеща газова уредба.
Охладителната система е изправна и към момента на аварията уреда на таблото е показвал точно на 9 часа при Боксера студен двигател е на 7.30 часа а белега за прегряване е на 11.30 часа .
При отварянето на двигателя се установи сериозно задиране на буталата на 2-ри и 3-ти цилиндър с надиране на цилиндрите а на 1-ви и 4 - ти няма никакви следи от задиране.
При направеният внимателен оглед на всички елементи на двигателя (колянов вал,разпределителен вал,маслена помпа ,основни и биелни лагери) не се установиха повреди от влошено смазване или липса на такова.
Гарнитурата на главата също беше здрава.
Няма следи от прегряване на двигателя.
По лагерите имаше следи от нормално износване от употреба,коляновият вал го замериха при шлайфист и се оказа ,че е в допуска за нормални лагери и не се нуждае от шлайфане.
До последно не е давал никакви отклонения от нормална работа , палеше на четвърт дори и при минус 20 градуса ,масло не гореше изобщо , от смяна до смяна нивото му слизаше едва на средата между двете резки на щеката.
В сервиза не можаха да ми дадат еднозначно обяснение на причината за аварията.
Обясненията бяха от дошло му е времето през може да е от пикаещи дюзи или голямо претоварване от висока скорост комбинирано с газовата уредба.
Затова пиша тук ако има други като мен претърпели такива аварии да споделят опит.
Двигателя го ремонтираха в сервиза като му набиха нови ризи и поставиха нови бутала , основни и биелни лагери и всичко необходимо за качествен ремонт.
Сега работи отново но ме чопли какво е предизвикало аварията.
Качвам и снимки на буталата.
Коментар