Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

    Здравейте колеги ,повреди ми се двигателя на Пежо Боксер 2.8 ХДИ.

    Аварията се получи след половин часово каране на магистралата със 140 - 150 км не гонка а поддържане на скоростта, с малък товар - 300 кг.

    Двигателя изведнъж загуби мощност и след спиране и външен оглед установих че,е изхвърлил всичкото си масло през отвора на щеката за проверка на маслото.

    Маслото което ползвам за този двигател е пълна синтетика Тотал 9000 беше сменено преди 14 000 км.

    В момента на аварията беше и с работеща газова уредба.

    Охладителната система е изправна и към момента на аварията уреда на таблото е показвал точно на 9 часа при Боксера студен двигател е на 7.30 часа а белега за прегряване е на 11.30 часа .

    При отварянето на двигателя се установи сериозно задиране на буталата на 2-ри и 3-ти цилиндър с надиране на цилиндрите а на 1-ви и 4 - ти няма никакви следи от задиране.

    При направеният внимателен оглед на всички елементи на двигателя (колянов вал,разпределителен вал,маслена помпа ,основни и биелни лагери) не се установиха повреди от влошено смазване или липса на такова.

    Гарнитурата на главата също беше здрава.

    Няма следи от прегряване на двигателя.

    По лагерите имаше следи от нормално износване от употреба,коляновият вал го замериха при шлайфист и се оказа ,че е в допуска за нормални лагери и не се нуждае от шлайфане.

    До последно не е давал никакви отклонения от нормална работа , палеше на четвърт дори и при минус 20 градуса ,масло не гореше изобщо , от смяна до смяна нивото му слизаше едва на средата между двете резки на щеката.

    В сервиза не можаха да ми дадат еднозначно обяснение на причината за аварията.

    Обясненията бяха от дошло му е времето през може да е от пикаещи дюзи или голямо претоварване от висока скорост комбинирано с газовата уредба.

    Затова пиша тук ако има други като мен претърпели такива аварии да споделят опит.

    Двигателя го ремонтираха в сервиза като му набиха нови ризи и поставиха нови бутала , основни и биелни лагери и всичко необходимо за качествен ремонт.

    Сега работи отново но ме чопли какво е предизвикало аварията.

    Качвам и снимки на буталата.Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5004.jpg
Прегледи:1
Размер:147.8 КБ
ID:6032867Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5021.jpg
Прегледи:1
Размер:107.7 КБ
ID:6032886Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5022.jpg
Прегледи:1
Размер:117.0 КБ
ID:6032888Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5023.jpg
Прегледи:1
Размер:112.7 КБ
ID:6032889Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5024.jpg
Прегледи:1
Размер:110.3 КБ
ID:6032891Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5025.jpg
Прегледи:1
Размер:111.0 КБ
ID:6032892Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5026.jpg
Прегледи:1
Размер:122.8 КБ
ID:6032893Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5027.jpg
Прегледи:1
Размер:156.3 КБ
ID:6032895Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5028.jpg
Прегледи:1
Размер:135.7 КБ
ID:6032896Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5029.jpg
Прегледи:1
Размер:134.4 КБ
ID:6032897Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5030.jpg
Прегледи:1
Размер:132.5 КБ
ID:6032898Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5031.jpg
Прегледи:1
Размер:129.4 КБ
ID:6032899Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5032.jpg
Прегледи:1
Размер:140.3 КБ
ID:6032900Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5033.jpg
Прегледи:1
Размер:131.1 КБ
ID:6032901Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5034.jpg
Прегледи:1
Размер:114.7 КБ
ID:6032902Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5020.jpg
Прегледи:1
Размер:112.7 КБ
ID:6032885Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5019.jpg
Прегледи:1
Размер:121.6 КБ
ID:6032884Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5018.jpg
Прегледи:1
Размер:130.7 КБ
ID:6032883Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5003.jpg
Прегледи:1
Размер:127.2 КБ
ID:6032866Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5005.jpg
Прегледи:1
Размер:131.1 КБ
ID:6032868Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5006.jpg
Прегледи:1
Размер:120.0 КБ
ID:6032869Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5007.jpg
Прегледи:1
Размер:115.7 КБ
ID:6032870Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5008.jpg
Прегледи:1
Размер:124.9 КБ
ID:6032871Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5009.jpg
Прегледи:1
Размер:119.9 КБ
ID:6032872Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5010.jpg
Прегледи:1
Размер:116.4 КБ
ID:6032873Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5011.jpg
Прегледи:1
Размер:123.3 КБ
ID:6032874Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5012.jpg
Прегледи:1
Размер:124.3 КБ
ID:6032875Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5013.jpg
Прегледи:1
Размер:115.9 КБ
ID:6032877Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5014.jpg
Прегледи:1
Размер:118.3 КБ
ID:6032878Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5015.jpg
Прегледи:1
Размер:110.6 КБ
ID:6032879Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5016.jpg
Прегледи:1
Размер:120.8 КБ
ID:6032880Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5017.jpg
Прегледи:1
Размер:128.8 КБ
ID:6032882Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_IGP5035.jpg
Прегледи:1
Размер:115.1 КБ
ID:6032903
    Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
    Място и хора към които да принадлежи ...

  • #2
    От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

    Утре ще звънна на един приятел който работи в монтьор в Ситроен . Това да не е фордовия мотор който го слагаха на тия бусове ? Той беше страшно проблемен и бързо го изхвърлиха .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #3
      От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

      И все пак при ремонта проверихте ли дюзите как работят, ако има проблем с тях може пак да се окоти
      ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

      Коментар


      • #4
        От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

        Първоначално публикуван от Николай Колев Преглед на мнение
        В момента на аварията беше и с работеща газова уредба.
        Според мен има голям шанс газта да е виновна. Дизеловия мотор не обича вискоте температури. С газта променяш горенето като качваш температурата и може това да е довело до задирането. За сега не съм чувал някой да е сложил правилно газ на дизел (правилно смесообразуване, корекции по заводските карти за авансите). Та си е на късмет тая работа ...

        И това не се е случило от веднъж, тоя процес от доста време е вървял.

        Коментар


        • #5
          От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

          А дифа с какво предавателно число е? Да не се окажа, че с 150 км/ч е с 5000 оборота?
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #6
            От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

            Аз не разбрах . На дизелов двигател с поставена допълнително газова уредба питаш защо си стопил буталата ?

            Коментар


            • #7
              От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

              Определено си прекалил с пропан-бутана.

              Преди всичко температура на двигателя не значи температура на всички части на двигателя. Това че водата е 90 градуса изобщо не пречи на най-горещите точки в буталата да се разхождат от 150 до примерно 400 градуса. Цялата конструкция на дизеловия двигател (и буталата в частност) предполага горенето да протича в малък обем в средата на горивната камера. Около този обем има слой въздух в който не достига гориво и той остава относително студен. Съответно топлинният поток към буталото е относително малък и точно това прави възможни специфичните дизелови бутала с горивна камера оформена вътре в тях. То успява да отнася топлината надолу към маслото без да омекне, защото топлината е малко. Когато изолиращият слой въздух някъде се наруши (примерно от крив факел), първо пострадва периферната стена на горивната камера - тя е най-близо до горенето и най-далече от полите на буталото, през където то се охлажда.

              Като имаш газова уредба, всъщност изолиращият слой си гори, защото в него освен въздух има и газ. В ниски режими номерът минава и се радваш на икономията, но при равна изходна мощност имаш много по-горещи бутала и съответно доста по-ниска мощност, която можеш да поддържаш трайно без да ги стопиш.

              Когато правят пълна конверсия от дизел към метан, обикновено сменят фасона на буталата.

              Коментар


              • #8
                От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

                Първоначално публикуван от ivo-police Преглед на мнение
                Аз не разбрах . На дизелов двигател с поставена допълнително газова уредба питаш защо си стопил буталата ?
                И аз препрочетох три пъти това ХДИ, за да се уверя, че е дизел след като се заговори за газова, но уви...така е.
                0899 шест5313нула
                За всекиго по нещо

                Коментар


                • #9
                  От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

                  Прегряти бутала.Проверихте ли пръскалките за охлаждане на буталата?Измерете налягането на маслото.
                  Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                  Grand 3.1TD
                  0898 620 306 Стоян

                  Коментар


                  • #10
                    От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

                    Звъннах на моя приятел и според него това е нормално при газифициране на този мотор . Това е един от най коравите мотори на ПСА и спокойно при нормална експлоатация с дизел издържа над 500 000 километра включително и като маршрутка в София .
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #11
                      От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

                      +1 прегряти бутала.
                      Калин Владов,09РСПБЗН

                      Коментар


                      • #12
                        От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

                        Здравейте, двигателя е на Ивеко.

                        Диференциала е нормален оборотите при скорост 140-150 км/ч не превишават 3000.

                        Дюзите не ги проверихме защото в Шумен нямало къде и само в Варна или София правели тази проверка но ми обявиха цена за проверка на дюза от 80 лева за брой и това ми дойде много предвид всички останали плащания(ремонта излезе 3000 лева с труда и частите)

                        И аз си мислех ,че тази газова може да е в основата на проблема както обяснява колегата Ясен по горе. И най вероятно това е причината за срива.Прегряване на самите бутала поради разбалансиран топлинен баланс ако мога така да се изразя в горивната камера при който топлината не успява да се отведе от челото на буталото и се стига до неговото прегряване , в следствие на което най вероятно от високата температура масленият слой които е между цилиндъра и буталото се нарушава започва полу-сухо триене на бутало и цилиндър от което температурата по повърхността на буталото достига точка на топене на алуминиевата смес и то се разрушава почти мигновено.

                        Това обяснява почти мигновенота загуба на мощност и изхвърляне на маслото от картера.

                        Потвърждава се и от това че ,са засегнати двете средни бутала които по трудно се охлаждат понеже са в средата на двигателя,на първи и четвърти цилиндър понеже са крайни не им е достигнала температура да се сринат и те може би.



                        Буса не го карах аз лично и не мога да съм сигурен в това дали е вървял само със 140-150 или е участвал в снимането на клип като Ютуб със 170 км/ч

                        Според мен употребата на газови уредби на двигатели не заводски произведени за тази цел крие известни рискове при екстремна и безхаберна експлоатация.

                        При каране с грижата на добър стопанин и со благо со кротце нама да се получи това като моя случай.

                        Ама здраве да е.
                        Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                        Място и хора към които да принадлежи ...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

                          Изхвърляй газовата уредба .
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #14
                            От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

                            Аз се чудя толкова ли е голям келепира, че да се слагат газови уредби на дизел и като включиш цялата разправия и галимация (не дай боже и ремонт на двигателя) и в крайна сметка какъв е кяра покрай цялото това упражнение

                            Ние имаме пежо с подобен мотор, т.е. 2.8 но без турбина и като разход (до 90км/ч) е някъде към 8л/100км но общо взето средно е 10/100. ХДИ-ти би трябвало и да е по-икономично, та какъв е смисъла и икономията от подобни уредби .
                            Страхът от свободата е един от основните страхове на човека. И все пак той иска да бъде свободен.
                            И в същото време я ограничава-застраховки, ипотеки,
                            вярвания, обичаи, религии, общности, идеологии, догми, политически движения...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Задрали бутала на Пежо Боксер 2.8 ХДИ 2004 година от какво

                              "Няма следи от прегряване на двигателя." ..... Това по горе ако не е прегряване на ДВГ, не знам какво е! А "от какво" - пак сам си отговорил -
                              "Аварията се получи след половин часово каране на магистралата със 140 - 150 км". Отделен е въпроса имало ли е масло в ДВГ и състоянието на мазилната система. Отделен е и въпроса години, км, и редовна експолоатация в такива свръх натоварени режими.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X