Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Здравейте, пускам тази тема за надграждането на моя гранд чероки с цел взаимопомощ, обмяна на опит и знания. Надявам се, че такива проекти ще бъдат приятно и интересно четиво в специализирани форуми като offroad-bulgariа.com. Благодарение на подобни теми на други колеги тук, както и в други форуми се запалих и аз.
    Надявам се да ми помагате със съвети и мнения.

    Много моля, темата да не се превръща в обект на обиди, спорове и безмислени сравнение с други проекти и марки джипове. Не робувам и не фаворизирам марки и модели и смятам, че от всеки джип може да се направи добра подготвена машина, кога с повече пари, кога с повече мерак, но в крайна сметка да радва собственика си.

    Бюджетът ми е ограничен и предварително заделен, което значи че трябва да се вместя в него, а това ще допринесе до известни компромиси и ограничения.

    Костваше ми страшно много часове пред компютъра в четене и обмисляне на нещата, докато реша какво точно да правя и какви части да поръчам за гранда. Всеки ден продължавам да обмислям нещата по няколко пъти. Дори бих оприличил всичко това като част от удоволствието - очакването да видя джипа си завършен.
    Предварително срещам определени проблеми, най-вече с някои звена на конкретния модел, които не са особено подходящи за такъв проект, но съм сигурен, че който и друг джип да бях избрал пак щях да имам някакви проблеми за решаване. Още от сега виждам, че някои неща няма да се реализират както ми се иска, а както се предлагат или могат да се осъществят.

    И така....
    Имам фабричен Jeep Grand Cherokee ZJ 5.9 V8, който ще е обект на проекта - надграждане в посока по-добри Оff-Road възможности.
    Определено купувайки гранда си не смятах да го преправям по никакъв начин. Бе закупен с целта да остане във фабричен вид и да се кара основно по шосе като втори автомобил.
    Сега, обаче нещата се промениха, подготвеният ми черок вече не е моя собственост и грандът трябва да се превърне в единствен и универсален автомобил ставащ за всичко. Честно казано, ако трябваше да избирам сега джип с цел подобен офроуд проект, мисля нямаше да избера този модел и марка, но е възможно и да греша с тази си преценка.
    Както и да е, харесвам си гранда и реших да се захвана с него.
    Много ме надъхват американците с техните проекти. Фен съм им. Виждам, че нещата са постижими и това ми дава оптимизъм.

    Вече имам като реализация един офроуд проект - Jeep XJ 4.0 с 4,5 инча лифт окачване и 33" гуми, който бих нарекъл успешен, защото бях много доволен от резултата и машината ми служеше вярно и обикаляше планините цели 3 години. Този си първи офроуд проект не успях да завърша на 100% от плануваното, но сега имам втори шанс това да се случи.

    Ред е на красивия Гранд да заслужи главните букви в името си и да се превърне в едно голямо, универсално, комфортно и екстравагантно превозно средство , което не се плаши от Off-Road разходки.
    Макар и на втори план държа на добрия, приличен и завършен външен вид, защото това ще ми бъде ежедневният автомобил. Свикнал съм и страшно обичам като отворя вратите на гаража машината вътре да ме изпълни с кеф и като се движи да се отличава от тълпата обикновени автомобили по пътищата. Това е и причината да не мога да карам стоков автомобил/джип. Рано или късно трябва да го "пипна" и го правя.
    Естествено, това не значи, че ще го глася за "пред кафетата". Ще се кара предимно в планините, но ще има приличен вид.

    Измислил съм име на джипа: Mountain Rambler
    Преведено значи "Планински скитник"




    Проекта:

    1. Лифт кит окачване 5" - long arm

    2. Джанти 15x8 , 3.75 backspacing

    3. Рязане 2" на калниците и слагане на декоративни уширители

    4. Лебетка със синтетично въже 10000lb

    5. Предна силова броня с булбар

    6. Задна силова броня със стойка за гума

    7. Рокслайдери - усилени прагове

    8. Компресор за гуми

    9. Усилване на задния мост - truss

    10. Усилване на предния мост - truss

    11. Твърд 100% блокаж в задния диференциал

    12. Подмяна на карданите

    13. Гуми 35x12.5x15 МТ

    14. Газов инжекцион.

    15. Шнорхел



    Целите:


    Машината освен като ежедневка (няма да ходя с нея на работа) ще се ползва основно за панорамни фото-преходи и офроуд разходки включващи лек до средно тежък офроуд. Всеки уикенд ме влече към планината. Обичам да откривам нови пътища и маршрути. Това, което се иска от джипа е преодоляване на повечето препятствия, които пречат да се продължи напред по пътя. Трудностите може да са редки и в повечето случаи възможни за заобикаляне, но ми е неприятно , когато някои тежки 100 метра са причина да не стигна до целта си. Надявам се и на много добри възможности през зимния сезон, който особено обичам в планините.
    Хард офроуда и заигравките не влизат в целите и потреблението.
    Завършеността на проекта ми е много важна, защото най-често карам сам джип и нямам на кого да разчитам да ме дърпа и вади от трудни положения, затова този път съм се постарал да разхвърлям бюджета, така че да стигне за всичко и да си завърша проекта.

    Наясно съм, че с тази подготовка жертвам комфорта на асфалт, но ми е по-важно джипът да не закъсва лесно в планината и да стига до там, до където искам. На шосе съм свикнал да карам с лишения, повишено внимание и резерви, да поддържам по-ниска скорост и да отичтам изменените характеристики на машината, така че нека компромисите да са повече на асфалт.
    Ясно ми е, че 35" гуми идват множко за част от механиката, но ще компенсирам с разумно каране, предвидливо мислене и по малко емоции рефлектиращи върху педала на газта.
    Целта ми е да пълзя бавно напред и благодарение на блокажите, ходовете и големите гуми да преодолявам почти всичко съвсем леко и неусетно, без нужда от излишна газ.
    Мисля ще се получи, но ще видим....




    Базовата машина:

    Гранда го купих от Холандия на 233 хил.км. пробег със сервизна история в Jeep сервиз.
    С докарването и регистрацията ми излезна 8700лв.


    Марка: Jeep
    Модел: Grand Cherokee
    Платформа: ZJ

    Тип: SUV
    Шаси: Уни рама
    Производство: 1998
    Завод: USA
    Процентно съдържание на американските части: 84%

    Двигател:
    5.9 V8 (360 CID Magnum)
    бензинов, атмосферен.

    Трансмисия:
    4-степеннa, автоматична с Overdrive (BW 46RE - A518)

    Раздатка:
    Quadra-Trac, (NV249OD)
    On-Demand
    4WD High; Neutral, 4WD Low Locked
    2.72:1
    Variable (0-100%)

    Заден мост:
    Dana 44 HD (216RBI)
    3,73:1

    Преден мост:
    Dana 30 LP (194RBI)
    3,73:1

    Заден блокаж:
    Trac-Lok
    Мулти дисков LSD

    Преден кардан:
    CV joint тип

    Заден кардан:
    CV U-bolts one piece

























    Технически характеристики:


    Макс.мощност: 241к.с/4000об.мин.
    Макс.въртящ момент: 472Нм/3200 об/мин
    Размери д./ш./в. : 4500/1800/1633
    Междуосие: 2690mm
    Тегло: 1870кг.
    Резервоар: 87л.
    Ускорение 0-100км/ч - 7,3 сек.
    Макс.скорост: 200км/ч
    Каталожен разход на гориво мин. А-98:
    магистрала/среден/градско: 13,3/18,5/26.1л.

    Клиренс:
    преден диф: 22,1см
    заден диф: 19,6см
    преден ъгъл на атака: 36,5о
    заден ъгъл на атака: 29,3о
    Ramp brake-over ъгъл: 22,3o

    Обем на багажника: 1036-2014 л.
    Процентно разпределение на теглото предна/задна ос: 57:43
    Полезен товар: 522кг.
    Прикачен товар: 2269кг
    Драг коефициент: cx0,45
    Радиус на завой: 11,34м.

    Спирачки:
    дискови, вентилирани.
    Предни 280мм, задни 285мм

    Джанти:
    лети, алуминиеви 16x7", 5x114,3, backspacing 6"
    Гуми: All Weather Goodyear Wrangler HP 225/70 R16 - 28,5 инча




    Накрая на проекта ще сравним пак тези цифри да видим какво се е получило и как се е отразило на характеристиките

    Джипът ще гледам да е готов за пролетта на 2014-та. Само да сме живи и здрави. Сега чакам частите, а сме и на прага на любимия ми сезон - есента. Не искам да разколачвам гранда, за да мога да обиколя с него красивите места. Основната работа ще е я отметна зимата.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

  • #2
    От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

    Абонат!
    Желая ти успех!

    Коментар


    • #3
      От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

      Супер, успехи!!!
      ;-)
      Grand Cherokee I - 5.2 - супер беше!
      нула 999 нула 3 нула 9 нула 3

      Коментар


      • #4
        От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

        Преди да се стигне до проекта, направих разни неща по джипа. Може и да са интересни за някой, затова ги споделям.

        Една от първите ми работи бе да се заема с проблема с високоговорителите на Infinity Gold системата.
        Системата в 5.9 е подобрена в сравнение със стандартнбото Limited оборудване при 4.0 и 5.2 двигателите. Ползва общо 10 говорителя: 4 основни във всяка една врата, като тези в задните са филтрирани да възпроизвеждат основно ниските честоти. Две "пищялки" в предното табло и един саунд бар вграден в тавана над багажника състоящ се от 4 високоговорителя - два средночестотни и две "пищялки"

        Аудио системата бръждеше и не можеше да възпроизведа дълбок бас, нито позволяваше да се усилва.
        Първоначално потърсих вариант за смяна на говорителите, но бързо разбрах, че са специфични и работят на 2 ома. Нови, оригинални не се намират, а афтърмаркет вариантите щяха да предизвикат подмяна на цялата аудио система. Целях все пак да запазя автентичният вид на "девятката"

        Реших и свалих всички ниско и средночестотни говорители - общо 6 броя и оставих само 4-те високочестотни, защото с тях проблем нямаше.

        Това са основните високоговоирители обхващащи средните и ниските честоти - 4-те във вратите и двата в тавана.



        Видях проблема: изгнили и накъсани гофри.









        Намерих майстор, който ми ги подмени с нови. Предварително знаеше какъв е проблемът с този тип говорители. Каза, че ако не са слушани силно след като вече са бръждяли може да ги спаси. Ако са насилвани мембраните и намотките щели да бъдат деформирани и трябва да се подмени говорителя или да се прави основен ремонт.
        Гофрите ги поръча от Китай по размер. Големи са китайците!
        След две седмици си ги взех обратно в чудесен вид и с похвала от майстора, че към изработката на самите говорители нямал никакви забележки. Били направени много качествено.




        И така, чух истинското звучене на Infinity 5.9 limited системата - страхотен саунд, на който всеки път щом се кача в гранда се любувам с най-голям кеф.
        Много харесвам изчислена и балансирана аудио система.

        Поправката на говорителите ми излезе по 25лв на брой за големите и по 20лв на малките. Общо: 140лв






        Ред бе и на една друга екстра с която бях привикнал от бившето си ауди - аудио контролът от волана.
        Докато американските версии на 5.9 излизат серийно с бутони за аудио контрол на гърба на волана, то европейските 5.9 като моята нямат тази екстра. Ползват друг head unit Alpine , който не поддържа тази функция.

        Все пак ми бе мерак и си поръчах бутони втора употреба от щатите. Мисля ги взех за трийсетина долара.
        Пратката дойде светкавично.





        Воланът ми има оригинални заготовки за допълнителните бутони, така че монтажът им не бе предизивкателство.
        Само изрязах по контурите пластмасата.







        За да заработят е нужен нов head unit на аудио системата - американската версия. Все още не съм го купил, но в бъдеще ще завърша тази идея.
        В ибей се продават версии с допълнително вграден вход за USB, и мисля такъв да си купя.



        Друго, което направих - претапицирах кожата на волана за 100лв.
        Старата бе поизносена, а новата кожа просто заспа като цвят и шарка




        В щатския ибей има страхотни неща. Така например видях, че се продава един брой малко ползвана предна дясна седалка за 5.9.
        Кройката и цвета на оригиналната кожа са уникални при модела 5.9
        Няма гаранция, че тапицер ще я направи същата.
        Въпреки, че моите седалки са напълно здрави и все още в доста добър вид реших да спазаря само кожата (калъфите) и ги купих за 80 долара. Сега си имам резервна. Някой ден, ако ми притрябва направо заменям. Хубавото е, че кожата е с вградени нагреватели и ляви и десени калъфи са напълно взаимозаменяеми със съвсем малко корекции.
        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
        0888/00-55-37

        Коментар


        • #5
          От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

          Не разбирам логиката, но темата е образцова и заслужава адмирации.
          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

          Коментар


          • #6
            От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

            Идва ред на първите отметнати цели по проекта


            Газов инжекцион:

            Една година карах джипа на бензин, но беше втори автомобил и го ползвах само за извънградско. Търпеше се.
            5.9 V8 е страхотен двигател за джип. Прост, здрав и с много сила в ниските, че на всичкото отгоре силен и във високите обороти.
            Звукът му е просто бонус - елексир за феновете.
            Наистина не мога да му се наситя и трудно си здържам усмивката си всеки път щом го запаля или работи. Аудио системата слушам , когато съм спрял - хаха
            Не знам дали имате представа как звучи на бавни скорости катерейки баир , при това с всичките си фабрични гърнета и катализатор
            А гърнетата ще се махат, защото ще пречат на задното окачване да се движи.

            Не му монтирах газ още отначалото, пак с цел запазване на автентичния му вид.
            За по-честа употреба и основно превозно средство, най-вече за офроуд една газова система идва много добре.

            От четене и дилеми за избор на марка и модел още ме заболява главата, само щом се сетя.
            Десет човека да питам, ще получа десет различни мнения.
            Поради тази причина се доверих на единствената газова система с която имам собствен опит от малкия ми черок, който закупих с монтиран вече газов инжекцион - BRC.
            Обичам да се доверявам на вътрешният си глас и предчувствие.
            Наистина бях много доволен от системата и реших да не рискувам с друга марка и модел и за гранда

            Системата:
            BRC Sequent Plug & Drive 8 cyl.
            100 литрова газова бутилка (80литра чист капацитет), допълнително укрепване на бутилката предвид спецификите на офроуда и интегрирана "скрита" зареждачка.
            Всичко това ми струваше 3150лв (с 5% отстъпка) и 2 дни монтаж в официалния сервиз на марката.
            2 години гаранция без ограничение на пробега.
            Работи безпроблемно, тихо (тихи дюзи) и дава разход по първоначални замервания доста близък до този на бензин.
            Мощността на газ е супер.

            Най-хубавото от всичко е, че вече си имам два резервоара от по и над 80 литра. Гориво по време на преходи в планините трябва да има.





























            Багажно пространство:

            След като продадох малкия черок от него свалих страшно много допълнителни неща. Все още им търся място в гранда. Ще ми трябва още време докато наместя всичко, понеже малкия черок имаше багажник на покрива, който приютяваше по обемистите неща. Гранда няма да има багажник на покрива. Причината е, че няма да се побира в гаража.

            Тук се сещам за лафa на Димата: Веднъж влюбен в американски автомобил, след време с ужас осъзнаваш, че за теб всичко прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично или не се побира в гаража...
            По вярно няма как да бъде

            Измайсторих си двоен под на багажника. Отгоре е тапициран със здрав плат, а под него дунапрен. В него си събрах инструментите. Джипът ми е подвижна работилница , където и да ходя. Разчитам в него да намеря всичко необходимо.
            Оползотворих багажните пространства, така че да имам много места за дребен багаж и всичко да е подредено. В бившия ми черок беше малък хаос, макар и с опит да бъде подреден.
            Остана място и за кучетата ми, което бе една от основните ми задължителни цели.









            Понеже резервната ми гума няма вече да се събира в багажника, то тя ще се носи от задната силова броня класически - отвън.
            5.9-ката има страхотен калъф от естествена кожа покриващ резервната гума. Жал ми бе да се разделя с него и му намерих приложение, много близко до оригиналното. Целият калъф е пълен с джобове и отделения за вещи и е много здраво скроен.
            Направих му скелет и същия захванах на оригиналното място на резервната гума. Така хем доби естестически вид, хем увеличих полезността на багажника си.
            Оригиналната разтегателна мрежа също влезна в употреба. Около газовата бутилка е и държи два походни стола. Може да задържи и много други дребни вещи, тъй като е здраво опъната и хваната на 6 места.







            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • #7
              От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

              Абонат!
              Успех в начинанията, сигурен съм че ще направиш страхотен автомобил. А относно избора на марка - безспорно най -фенската!

              Паздравии...

              Коментар


              • #8
                От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                Браво Влади, поредната ти образцова тема.
                Ще следя с интерес-и аз се абонирам.
                Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
                Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

                Коментар


                • #9
                  От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                  Успех, Владо! Знам, че ще направиш яка машна, иначе ме е яд за заводския вид и мене...
                  edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                  Коментар


                  • #10
                    От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                    Ще се следи с интерес и ще помагаме ако и където можем!Успех и дай Боже всеки му!
                    Няма страшно в умирачката...
                    Страшното е да си жив!...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                      Успех, Влади!
                      878511557

                      Коментар


                      • #12
                        От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                        Успех!
                        Абонамент.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                          Кеф ! Независимия пробег се е увеличил и гони 1000 километра.
                          С удоволствие ще следя темата.
                          Зная че няма да направиш компромиси с удобствата си, каквито аз често правя.
                          Очаквам интересно развитие.
                          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                          Коментар


                          • #14
                            От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                            Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                            Не разбирам логиката, но темата е образцова и заслужава адмирации.
                            Марката Jeep е особена житейска философия, а американските автомобили - любов от пръв поглед (дори и да не си болен фен, ако видиш един максимално направен Jeep и до него една максимално направена Toyota, пак залепваш на Jeep-а...) така, че Джамбазов - не търси логика и разбиране там където няма прагматизъм! Тук си говорим за страст! Иначе всички щяхме да караме две-три марки и няколко модела, а офруодърите сме все хора дето си падаме "леко" индивидуалисти.

                            Иначе какво да кажа?! Да дава Господ повече такива теми на форума, и числата от ТОТО-то да ми даде, че да се видите у тема... АБОНАТ!!!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Гранд(о)мания - преобразяването на един ZJ

                              Интересно ми е какво ще е новото окачване, защото то ще има най основния принос Рамблера да дава кеф.
                              Защо не пише Тревненския кмет във форума за наговите два гранда с които кара в кроскънтрито в шампионата. И той се е зарибил яко по марката.
                              Успех.
                              ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X