Здравейте, пускам тази тема за надграждането на моя гранд чероки с цел взаимопомощ, обмяна на опит и знания. Надявам се, че такива проекти ще бъдат приятно и интересно четиво в специализирани форуми като offroad-bulgariа.com. Благодарение на подобни теми на други колеги тук, както и в други форуми се запалих и аз.
Надявам се да ми помагате със съвети и мнения.
Много моля, темата да не се превръща в обект на обиди, спорове и безмислени сравнение с други проекти и марки джипове. Не робувам и не фаворизирам марки и модели и смятам, че от всеки джип може да се направи добра подготвена машина, кога с повече пари, кога с повече мерак, но в крайна сметка да радва собственика си.
Бюджетът ми е ограничен и предварително заделен, което значи че трябва да се вместя в него, а това ще допринесе до известни компромиси и ограничения.
Костваше ми страшно много часове пред компютъра в четене и обмисляне на нещата, докато реша какво точно да правя и какви части да поръчам за гранда. Всеки ден продължавам да обмислям нещата по няколко пъти. Дори бих оприличил всичко това като част от удоволствието - очакването да видя джипа си завършен.
Предварително срещам определени проблеми, най-вече с някои звена на конкретния модел, които не са особено подходящи за такъв проект, но съм сигурен, че който и друг джип да бях избрал пак щях да имам някакви проблеми за решаване. Още от сега виждам, че някои неща няма да се реализират както ми се иска, а както се предлагат или могат да се осъществят.
И така....
Имам фабричен Jeep Grand Cherokee ZJ 5.9 V8, който ще е обект на проекта - надграждане в посока по-добри Оff-Road възможности.
Определено купувайки гранда си не смятах да го преправям по никакъв начин. Бе закупен с целта да остане във фабричен вид и да се кара основно по шосе като втори автомобил.
Сега, обаче нещата се промениха, подготвеният ми черок вече не е моя собственост и грандът трябва да се превърне в единствен и универсален автомобил ставащ за всичко. Честно казано, ако трябваше да избирам сега джип с цел подобен офроуд проект, мисля нямаше да избера този модел и марка, но е възможно и да греша с тази си преценка.
Както и да е, харесвам си гранда и реших да се захвана с него.
Много ме надъхват американците с техните проекти. Фен съм им. Виждам, че нещата са постижими и това ми дава оптимизъм.
Вече имам като реализация един офроуд проект - Jeep XJ 4.0 с 4,5 инча лифт окачване и 33" гуми, който бих нарекъл успешен, защото бях много доволен от резултата и машината ми служеше вярно и обикаляше планините цели 3 години. Този си първи офроуд проект не успях да завърша на 100% от плануваното, но сега имам втори шанс това да се случи.
Ред е на красивия Гранд да заслужи главните букви в името си и да се превърне в едно голямо, универсално, комфортно и екстравагантно превозно средство , което не се плаши от Off-Road разходки.
Макар и на втори план държа на добрия, приличен и завършен външен вид, защото това ще ми бъде ежедневният автомобил. Свикнал съм и страшно обичам като отворя вратите на гаража машината вътре да ме изпълни с кеф и като се движи да се отличава от тълпата обикновени автомобили по пътищата. Това е и причината да не мога да карам стоков автомобил/джип. Рано или късно трябва да го "пипна" и го правя.
Естествено, това не значи, че ще го глася за "пред кафетата". Ще се кара предимно в планините, но ще има приличен вид.
Измислил съм име на джипа: Mountain Rambler
Преведено значи "Планински скитник"
Проекта:
1. Лифт кит окачване 5" - long arm
2. Джанти 15x8 , 3.75 backspacing
3. Рязане 2" на калниците и слагане на декоративни уширители
4. Лебетка със синтетично въже 10000lb
5. Предна силова броня с булбар
6. Задна силова броня със стойка за гума
7. Рокслайдери - усилени прагове
8. Компресор за гуми
9. Усилване на задния мост - truss
10. Усилване на предния мост - truss
11. Твърд 100% блокаж в задния диференциал
12. Подмяна на карданите
13. Гуми 35x12.5x15 МТ
14. Газов инжекцион.
15. Шнорхел
Целите:
Машината освен като ежедневка (няма да ходя с нея на работа) ще се ползва основно за панорамни фото-преходи и офроуд разходки включващи лек до средно тежък офроуд. Всеки уикенд ме влече към планината. Обичам да откривам нови пътища и маршрути. Това, което се иска от джипа е преодоляване на повечето препятствия, които пречат да се продължи напред по пътя. Трудностите може да са редки и в повечето случаи възможни за заобикаляне, но ми е неприятно , когато някои тежки 100 метра са причина да не стигна до целта си. Надявам се и на много добри възможности през зимния сезон, който особено обичам в планините.
Хард офроуда и заигравките не влизат в целите и потреблението.
Завършеността на проекта ми е много важна, защото най-често карам сам джип и нямам на кого да разчитам да ме дърпа и вади от трудни положения, затова този път съм се постарал да разхвърлям бюджета, така че да стигне за всичко и да си завърша проекта.
Наясно съм, че с тази подготовка жертвам комфорта на асфалт, но ми е по-важно джипът да не закъсва лесно в планината и да стига до там, до където искам. На шосе съм свикнал да карам с лишения, повишено внимание и резерви, да поддържам по-ниска скорост и да отичтам изменените характеристики на машината, така че нека компромисите да са повече на асфалт.
Ясно ми е, че 35" гуми идват множко за част от механиката, но ще компенсирам с разумно каране, предвидливо мислене и по малко емоции рефлектиращи върху педала на газта.
Целта ми е да пълзя бавно напред и благодарение на блокажите, ходовете и големите гуми да преодолявам почти всичко съвсем леко и неусетно, без нужда от излишна газ.
Мисля ще се получи, но ще видим....
Базовата машина:
Гранда го купих от Холандия на 233 хил.км. пробег със сервизна история в Jeep сервиз.
С докарването и регистрацията ми излезна 8700лв.
Марка: Jeep
Модел: Grand Cherokee
Платформа: ZJ
Тип: SUV
Шаси: Уни рама
Производство: 1998
Завод: USA
Процентно съдържание на американските части: 84%
Двигател:
5.9 V8 (360 CID Magnum)
бензинов, атмосферен.
Трансмисия:
4-степеннa, автоматична с Overdrive (BW 46RE - A518)
Раздатка:
Quadra-Trac, (NV249OD)
On-Demand
4WD High; Neutral, 4WD Low Locked
2.72:1
Variable (0-100%)
Заден мост:
Dana 44 HD (216RBI)
3,73:1
Преден мост:
Dana 30 LP (194RBI)
3,73:1
Заден блокаж:
Trac-Lok
Мулти дисков LSD
Преден кардан:
CV joint тип
Заден кардан:
CV U-bolts one piece
Технически характеристики:
Макс.мощност: 241к.с/4000об.мин.
Макс.въртящ момент: 472Нм/3200 об/мин
Размери д./ш./в. : 4500/1800/1633
Междуосие: 2690mm
Тегло: 1870кг.
Резервоар: 87л.
Ускорение 0-100км/ч - 7,3 сек.
Макс.скорост: 200км/ч
Каталожен разход на гориво мин. А-98:
магистрала/среден/градско: 13,3/18,5/26.1л.
Клиренс:
преден диф: 22,1см
заден диф: 19,6см
преден ъгъл на атака: 36,5о
заден ъгъл на атака: 29,3о
Ramp brake-over ъгъл: 22,3o
Обем на багажника: 1036-2014 л.
Процентно разпределение на теглото предна/задна ос: 57:43
Полезен товар: 522кг.
Прикачен товар: 2269кг
Драг коефициент: cx0,45
Радиус на завой: 11,34м.
Спирачки:
дискови, вентилирани.
Предни 280мм, задни 285мм
Джанти:
лети, алуминиеви 16x7", 5x114,3, backspacing 6"
Гуми: All Weather Goodyear Wrangler HP 225/70 R16 - 28,5 инча
Накрая на проекта ще сравним пак тези цифри да видим какво се е получило и как се е отразило на характеристиките
Джипът ще гледам да е готов за пролетта на 2014-та. Само да сме живи и здрави. Сега чакам частите, а сме и на прага на любимия ми сезон - есента. Не искам да разколачвам гранда, за да мога да обиколя с него красивите места. Основната работа ще е я отметна зимата.
Надявам се да ми помагате със съвети и мнения.
Много моля, темата да не се превръща в обект на обиди, спорове и безмислени сравнение с други проекти и марки джипове. Не робувам и не фаворизирам марки и модели и смятам, че от всеки джип може да се направи добра подготвена машина, кога с повече пари, кога с повече мерак, но в крайна сметка да радва собственика си.
Бюджетът ми е ограничен и предварително заделен, което значи че трябва да се вместя в него, а това ще допринесе до известни компромиси и ограничения.
Костваше ми страшно много часове пред компютъра в четене и обмисляне на нещата, докато реша какво точно да правя и какви части да поръчам за гранда. Всеки ден продължавам да обмислям нещата по няколко пъти. Дори бих оприличил всичко това като част от удоволствието - очакването да видя джипа си завършен.
Предварително срещам определени проблеми, най-вече с някои звена на конкретния модел, които не са особено подходящи за такъв проект, но съм сигурен, че който и друг джип да бях избрал пак щях да имам някакви проблеми за решаване. Още от сега виждам, че някои неща няма да се реализират както ми се иска, а както се предлагат или могат да се осъществят.
И така....
Имам фабричен Jeep Grand Cherokee ZJ 5.9 V8, който ще е обект на проекта - надграждане в посока по-добри Оff-Road възможности.
Определено купувайки гранда си не смятах да го преправям по никакъв начин. Бе закупен с целта да остане във фабричен вид и да се кара основно по шосе като втори автомобил.
Сега, обаче нещата се промениха, подготвеният ми черок вече не е моя собственост и грандът трябва да се превърне в единствен и универсален автомобил ставащ за всичко. Честно казано, ако трябваше да избирам сега джип с цел подобен офроуд проект, мисля нямаше да избера този модел и марка, но е възможно и да греша с тази си преценка.
Както и да е, харесвам си гранда и реших да се захвана с него.
Много ме надъхват американците с техните проекти. Фен съм им. Виждам, че нещата са постижими и това ми дава оптимизъм.
Вече имам като реализация един офроуд проект - Jeep XJ 4.0 с 4,5 инча лифт окачване и 33" гуми, който бих нарекъл успешен, защото бях много доволен от резултата и машината ми служеше вярно и обикаляше планините цели 3 години. Този си първи офроуд проект не успях да завърша на 100% от плануваното, но сега имам втори шанс това да се случи.
Ред е на красивия Гранд да заслужи главните букви в името си и да се превърне в едно голямо, универсално, комфортно и екстравагантно превозно средство , което не се плаши от Off-Road разходки.
Макар и на втори план държа на добрия, приличен и завършен външен вид, защото това ще ми бъде ежедневният автомобил. Свикнал съм и страшно обичам като отворя вратите на гаража машината вътре да ме изпълни с кеф и като се движи да се отличава от тълпата обикновени автомобили по пътищата. Това е и причината да не мога да карам стоков автомобил/джип. Рано или късно трябва да го "пипна" и го правя.
Естествено, това не значи, че ще го глася за "пред кафетата". Ще се кара предимно в планините, но ще има приличен вид.
Измислил съм име на джипа: Mountain Rambler
Преведено значи "Планински скитник"
Проекта:
1. Лифт кит окачване 5" - long arm
2. Джанти 15x8 , 3.75 backspacing
3. Рязане 2" на калниците и слагане на декоративни уширители
4. Лебетка със синтетично въже 10000lb
5. Предна силова броня с булбар
6. Задна силова броня със стойка за гума
7. Рокслайдери - усилени прагове
8. Компресор за гуми
9. Усилване на задния мост - truss
10. Усилване на предния мост - truss
11. Твърд 100% блокаж в задния диференциал
12. Подмяна на карданите
13. Гуми 35x12.5x15 МТ
14. Газов инжекцион.
15. Шнорхел
Целите:
Машината освен като ежедневка (няма да ходя с нея на работа) ще се ползва основно за панорамни фото-преходи и офроуд разходки включващи лек до средно тежък офроуд. Всеки уикенд ме влече към планината. Обичам да откривам нови пътища и маршрути. Това, което се иска от джипа е преодоляване на повечето препятствия, които пречат да се продължи напред по пътя. Трудностите може да са редки и в повечето случаи възможни за заобикаляне, но ми е неприятно , когато някои тежки 100 метра са причина да не стигна до целта си. Надявам се и на много добри възможности през зимния сезон, който особено обичам в планините.
Хард офроуда и заигравките не влизат в целите и потреблението.
Завършеността на проекта ми е много важна, защото най-често карам сам джип и нямам на кого да разчитам да ме дърпа и вади от трудни положения, затова този път съм се постарал да разхвърлям бюджета, така че да стигне за всичко и да си завърша проекта.
Наясно съм, че с тази подготовка жертвам комфорта на асфалт, но ми е по-важно джипът да не закъсва лесно в планината и да стига до там, до където искам. На шосе съм свикнал да карам с лишения, повишено внимание и резерви, да поддържам по-ниска скорост и да отичтам изменените характеристики на машината, така че нека компромисите да са повече на асфалт.
Ясно ми е, че 35" гуми идват множко за част от механиката, но ще компенсирам с разумно каране, предвидливо мислене и по малко емоции рефлектиращи върху педала на газта.
Целта ми е да пълзя бавно напред и благодарение на блокажите, ходовете и големите гуми да преодолявам почти всичко съвсем леко и неусетно, без нужда от излишна газ.
Мисля ще се получи, но ще видим....
Базовата машина:
Гранда го купих от Холандия на 233 хил.км. пробег със сервизна история в Jeep сервиз.
С докарването и регистрацията ми излезна 8700лв.
Марка: Jeep
Модел: Grand Cherokee
Платформа: ZJ
Тип: SUV
Шаси: Уни рама
Производство: 1998
Завод: USA
Процентно съдържание на американските части: 84%
Двигател:
5.9 V8 (360 CID Magnum)
бензинов, атмосферен.
Трансмисия:
4-степеннa, автоматична с Overdrive (BW 46RE - A518)
Раздатка:
Quadra-Trac, (NV249OD)
On-Demand
4WD High; Neutral, 4WD Low Locked
2.72:1
Variable (0-100%)
Заден мост:
Dana 44 HD (216RBI)
3,73:1
Преден мост:
Dana 30 LP (194RBI)
3,73:1
Заден блокаж:
Trac-Lok
Мулти дисков LSD
Преден кардан:
CV joint тип
Заден кардан:
CV U-bolts one piece
Технически характеристики:
Макс.мощност: 241к.с/4000об.мин.
Макс.въртящ момент: 472Нм/3200 об/мин
Размери д./ш./в. : 4500/1800/1633
Междуосие: 2690mm
Тегло: 1870кг.
Резервоар: 87л.
Ускорение 0-100км/ч - 7,3 сек.
Макс.скорост: 200км/ч
Каталожен разход на гориво мин. А-98:
магистрала/среден/градско: 13,3/18,5/26.1л.
Клиренс:
преден диф: 22,1см
заден диф: 19,6см
преден ъгъл на атака: 36,5о
заден ъгъл на атака: 29,3о
Ramp brake-over ъгъл: 22,3o
Обем на багажника: 1036-2014 л.
Процентно разпределение на теглото предна/задна ос: 57:43
Полезен товар: 522кг.
Прикачен товар: 2269кг
Драг коефициент: cx0,45
Радиус на завой: 11,34м.
Спирачки:
дискови, вентилирани.
Предни 280мм, задни 285мм
Джанти:
лети, алуминиеви 16x7", 5x114,3, backspacing 6"
Гуми: All Weather Goodyear Wrangler HP 225/70 R16 - 28,5 инча
Накрая на проекта ще сравним пак тези цифри да видим какво се е получило и как се е отразило на характеристиките
Джипът ще гледам да е готов за пролетта на 2014-та. Само да сме живи и здрави. Сега чакам частите, а сме и на прага на любимия ми сезон - есента. Не искам да разколачвам гранда, за да мога да обиколя с него красивите места. Основната работа ще е я отметна зимата.
Коментар