Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

    Някой задълбавал ли се е в масла и техните категории, класификации, състав и тн?

    По- конкретно искам да направя обобщение на изчетеното в нета, относно по- старите масла с класификация по API SG, SH, SL и по- новите SM, SN за бензинови двигатели.
    Както знаем по- старите двигатели, преди 90та година, с долен вал и повдигачи, са с плоски такива, вместо с ролкови. Съответно триенето там, особено при натоварване е значително по сериозно и стресово за вала и повдигачите, особено при липса на директно впръскване/ мазане с масло, разчитайки на маслото въртящо се наоколо в камерата.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:002-flat-tappet-roller-conversion-big-block-diagram.jpg
Прегледи:1
Размер:22.5 КБ
ID:6153354

    Предвид тогавашната ситуация, производителите на масло са намерили, че добавянето на Zinc dialkyldithiophosphate (ZDDP) или просто казано Цинк, като антифрикционна намаляваща изнсосването на металните части, при скъсване на масления филм при високо натоварване, е най- доброто решение, за места изложени на стрес, като плоските повдигачи, особено във високите обороти.

    Тук идва и проблема м/у старите и нови класификации на маслата, тъй като трябва да се съобразяват с новите двигатели и изискванията им. Всяко следващо масло със спецификация SM или SN добавят повече почистващи пакети и намаляват Цинка в състава на антифрикционните добавки. До спецификация SG, Цинкът е бил минимум 1200mg/m3, докато в последните спецификации е максимум 600- 800mg/m3. Разбира се производителите твърдят, че ZDDP е заменен с други противоизносващи добавки, но според масовото мнение, на Щатски механици и собственици на ретро и мъсъл автомобили, това не е достатъчно конкретно в случаи, като плоските, неролкови повдигачи.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:flat_cam.jpg
Прегледи:1
Размер:77.5 КБ
ID:6153355

    При това положение излиза, че двигатели, като моя V8 на ZJ, изпитва необходимост от масло със количство ZINC, каквото е имало при спецификации SG, SH, ако искам да тормозя двигателя във високи обороти, без да мисля за смазване и късане на масления филм. Другия вариант е да се слага добавка с ZDDP, която да компенсира, малките количества в днешните масла.

    До сега карам с полу синтетики или пълни синтетики 10w40, като последната е Repsol Multivalvulas и съм доволен от маслото, което е с SN спец. Но нямам представа както се случва при вала, а и не ми се иска да отварям колектора, за да надникна специлно за това. Сега мисля, да пробвам Amsoil 10w40 Premium Protection пълна синтетика с High ZINC formula и API SL, SJ, SH, SG. Вярно 2 литра са на цената на 5 литра Repsol, но предпочитам да натрупам впечтления и от него. Ако някой, вече има опит с него, може да сподели.
    R 727cc BB KIT
    ZJ V8
    WK2 V6

  • #2
    От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

    В момента карам с Мотул 15 W 50 на Фронтера с мотор C24 Ne с хидравлични .Такова сипах и на бензиновото Поло на дъщерята 1.6 ,75коня с хидравлични чашки и пулове.Няма проблем с маслото ,водят го синтетика.Мотора на Фронтерата е на 290 и кусур хиляди ,на Полото 260 000.Пипаха и двете по малко масло ,с това масло не.Гамата на Мотул от 10W40 до 15 W 150 става имат си и допълнителни добавки.Трябва да се внимава при покупка,защото скоро разбрах от нета ,че и те вече имали ментета.
    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

    Коментар


    • #3
      От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

      Амсойл лошо няма,аз на Тойотата съм с такова навсякъде без........мотора,че ми е по-лесно ако ми потрябва да си купя от бензиностанцията вместо да го чакам поръчка 2 седмици.

      Това твоето чудо няма ли да върви с 5W50?Аз съм с такова или мешано с 15w50 на Мерцедесите,кое ми падне на оферта тия дни,че като му сменя маслото и му се вдига цената 15%.


      Ако върви с дебело масло като 15W50 си готов,Заеби модерните масла,няма мазило в тях по стандарт както знаеш.

      https://mobiloil.com/~/media/amer/us...pecs-guide.pdf
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

        По менюъл на V8 318 w ZJ, му дават 10W30, но предполагам и след сглобяването на Гранда в Австрия, е каран с 10W40. Не мисля, че ще имам ползи от W50 масло при положение, че е конструиран за SAE 30 или 10W30. Така или иначе цифрата, която му сипвам е 40, а и напоследък се твърди, че дебелото масло, колкото и да помага на рейсингови мотори, толкова може да е зле, при мотори предвидени за "тънко" масло, тъй като при натоварване на двигателя, гъстотата му пречи да достигне до критични точки, филма изстънява и мазането става по- лошо. Иначе, че ще гори по- малко и уплътнява по добре ако има износени триещи се места е ясно.

        W40 мисля, че му е оптимално за пробега от 320к. Въпросът е, че при SN, мазилото е спорно и неясно с какво заменено при скъсване на филма. А Цинка е намаляван все повече с всяка нова спецификация, най- вече защото не се разбира с еко системите и прави натрупване по стените на катализаторите. Вариант е също да си продължа с Repsol и да добавям фюлерин-полар+ добавката на Бардал, която взаимодействала с метала навсякъде и имала сериозно антифрикционно предимство пред конкуренцията.
        R 727cc BB KIT
        ZJ V8
        WK2 V6

        Коментар


        • #5
          От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

          АмсОйл тогава,те по ред причини не са одобрени спецификации от тоя или ония.

          Не е одобрено от Тойота за моята трансмисия ма съм с АМСОЙЛ вместо WS
          Мобил 1 5W50 и 15W50 не са одобрени от Мерцедес пък единия е над 400 00 и като гледам нищо му няма.

          Няма как да ги одобрят защото както ти каза макс 800 единици трябва да има маслото за да го приемат за тестване един вид.Е на мен точно тия единици ги искам над 1000,не да ми пазело катализатора или да ми пестяло гориво,а да ми пази дьртия мотор,че го купувам на 200 и го карам още 200 как аз си знам.

          АМСОЙЛ лошо няма,голяма любов трябва да е обаче на дьрт мотор да сипваш по бутилка с цената на черно Джони ма любовта била сляпа,кой му дреме черно ли е или червено Джонито,една кофа си ги събира.

          С 2 ръце съм за АмсОйл


          Иска ли тънко му сипвай тънко или идея горе,моите и с 50 вървят,и с дизелово и с какво ли не.Тойота върви с 0W20 или 5W20,там вече не мога да си играя и да и плясна едно 0W40,а така ми се иска.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #6
            От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

            Специално за Мотула при при работни температури дава максимално добро мазане,също така и на студено.Гледам и на манометъра какво става ,стабилно налягане и на студен и на топъл мотор.
            Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

            Коментар


            • #7
              От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

              Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
              ...
              [ATTACH=CONFIG]976010[/ATTACH]
              Само аз ли си мисля, че плоски повдигачи има, но такива които да срещат гърбицата с ръб, няма ?

              Коментар


              • #8
                От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

                Не си сам , споко. На практика няма гърбица на вал със вдлъбнат профил и това с ръба няма как да се получи. Както се казва - маркетингови дивотии.
                Фиат Купе
                Опел Фронтера В
                Мицубиши Паджеро Пинин

                Коментар


                • #9
                  От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

                  Струва ми се ,че по решаваща е редовната смяна на маслото и качествения филтър. Старите мотори не са толкова капризни нито към маслата нито към горивата и са преоразмерени всички възли. Съвременнта тенденция за олекотяване и икономии съчетана с повишаването на мощности,въртящ момент и обороти налага прецизно мазане .
                  Валове изглеждащи като показания имаше доста на времето ,но не от маслото (М10Д), а от изработката(партидата).

                  Коментар


                  • #10
                    От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

                    Хвана се и ти за картинката,това е за идея само,виж снимката горе какво прави тънко масло на дьрт мотор
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • #11
                      От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

                      Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                      Струва ми се ,че по решаваща е редовната смяна на маслото и качествения филтър. Старите мотори не са толкова капризни нито към маслата нито към горивата и са преоразмерени всички възли. Съвременнта тенденция за олекотяване и икономии съчетана с повишаването на мощности,въртящ момент и обороти налага прецизно мазане .
                      Валове изглеждащи като показания имаше доста на времето ,но не от маслото (М10Д), а от изработката(партидата).
                      Дай един мотор от тия да му плесна едно от новите масла и да го покарам малко пък после пак се връщаме на темата.

                      Колко и редовно да го сменяш то като не маже е все тая........пък и е спорно дали редовна смяна на 5000 е по-добре от смяна на 10 000, но тива е друга тема,вярвай ми
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #12
                        От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

                        Това горе е при липса на мазане , в съчетание със натегнати клапани.
                        Фиат Купе
                        Опел Фронтера В
                        Мицубиши Паджеро Пинин

                        Коментар


                        • #13
                          От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

                          Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
                          Не си сам , споко. На практика няма гърбица на вал със вдлъбнат профил и това с ръба няма как да се получи. Както се казва - маркетингови дивотии.
                          То не му трябва да е чак вдлъбнат профилът, за да се случи среща на ръб срещу гърбица. Достатъчно е гърбицата да е прекалено висока или стръмна за ширината на повдигача. Вероятно може да се постигне с комбинация от някакви тунинг-мунинг и стокови части, но в такъв случай няма масло което да ги спаси.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

                            Картинката горе се случва когато разпределителния вал е с агресивен профил като за ролков повдигач (заводски чак вдлъбнат не съм виждал, но и не съм виждал чак толкова валове за генерален извод), а вместо това са му сложили плосък. Никоя правилна комбинация вал-повдигач не би трябвало са допуска заораване на вала в ръба на повдигача. А виж експерименти се правят всякакви, къде от наистина компетентни механици, къде от не чак толкова.

                            Хващам бас че ако си караш двигателя с нормално хубаво 5W40 и стандартни заводски валове и повдигачи, никога няма да го докараш до горната картинка. Не и преди двигателя да е за отчайващ ремонт по всички останали параметри, а дори и тогава силно ме съмнява точно повдигачите и разпределителните валове да са причината.

                            ...и не на последно място W30 масло понякога се ползва и заради повишен поток, включително на пръскалките на буталата, ако има такива. Това значи по-интензивно охлаждане. Дори на износен механично двигател редица маслени отвори, магистрали и пръскалки си остават със заводското сечение. А миналото през това сечение при определено налягане на маслото количеството пряко зависи от гъстотата му.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Масло за по- стари двигатели с "плоски повдигачи"

                              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                              Дай един мотор от тия да му плесна едно от новите масла и да го покарам малко пък после пак се връщаме на темата.

                              Колко и редовно да го сменяш то като не маже е все тая........пък и е спорно дали редовна смяна на 5000 е по-добре от смяна на 10 000, но тива е друга тема,вярвай ми
                              Повечето двигатели при нас не са на 3-5години,а на 15-30 години и не им търсим масла от "древността", а с това което е най- масово и съобразено с климатичните условия (геогтафска ширина) 10W40. Отделно има земеделска техника и на повече от 30години.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X