Пускам нова тема, конкретно за обслужването на автоматичната трансмисия в WK2 2011- 2013г, за да не мешаме в темата на slowtraveler и моделът 2014+.
Подхванах оня ден да сменям маслото в автоматика NAG1/ W5A580 обозначената от Крайслер, МБ кутия иначе позната и като 722.6 или 5-G Tronic, която се вгражда в моделите 3.0CRD и 3.6 Pentastar до 2014г, преди фейслифта. След това слагат 8- степенния ZF и до момента.
За целта има доста информация из нета, но пчти не се намира описание из българските ширини и конкретно за проблем с lock-up соленоидa на торка, който може да накара някои хора да се вкарат в безсмислени разходи и обиколки из родните сервизи, тъй като грешка при диагностика не излиза в 90% от случаите.
Обичайната процедура е сваляне на картер, подмяна на филтър, сглобяване и наливане на масло, което се мери според градусите на кутията и разграфена щека. Тук ще отбележа, че щеката за NAG1 е различна от тази за 722.6 кутията в мерцедесите. При мерцедес нивото се мери с щека с червена дръжка и пластмасов накрайник с графи 25 и 80 градуса, докато при NAG1, платката е с по- различен улей за щеката (по- широк) и тя е метална с графи от 10мм до 120мм и схема за нивото при различните градуси на трансмисионното масло. Описал съм го в този пост: https://www.offroad-bulgaria.com/sho...90#post3502690
Металната щека опира в картера, докато пластмасовата е ограничена от улея и ромбовоидния завършек на щеката. В общи линии, разликата между двете е около 5мм до 10мм ако се мери маслото с пластмасовата щека опираща в картера и може да послужи за ориентир ако нямате метална 9336 щека.
Нагледно:
В картера положението беше ок, при пробег 70к км и единствените метални отложения, бяха ситната метална/ фрикционна прах по магнита:
По предписание маслото не се сменя или само след ремонт, а само се проверява (каквото и да имат предвид). На картерите на NAG1 дори няма и пробка за източване. Но ние знаем, че е препоръчителна смяната до 60к км. Ето какъв цвят излезе (ляво) и какъв е на новото Mopar ATF+4 (дясно) предписано в книжката за модела:
Източих точно 3.8 литра масло, заедно със свалянето на мозъка (от там не повече от 150мл изтече) и точно толкова върнах. А мозъка свалих, за да имам достъп до платката и соленоидите и конкретно до TCC клапана за смяна. Преди това, се сваля буксата на кабелния сноп, като се развива 7мм болтче и се издърпва леко, тъй като е пластмасова излезне заедно с 2-та О- пръстена.
Ето я платката и известният дефектиращ соленоид:
Причината за смяна на соленоида е едно придърпване и приплъзване по време на смяна на предавки и най- ясно се усеща един кик, като рязко отпускане на съединител на ръчна кутия, когато кутията е ограничена на 1-ва предавка и оборотомера е около 1500об/ мин. Усеща се и приплъзване понякога между другите предавки, тъй като той отговяря за заключването на торка и плавното усещане за смяна на предавка. Проблемът не се усеща постоянно, но се разбира, когато усетите кик/ придърпване особено от 1-ва към 2-ра или при ограничена 1-ва. Това постоянно заключване и удар също води до износване на фрикционите, което води до кофти други последствия...
Сваля се скобата и с леко придърпване се изважда соленоида. Номерът на дефектния/ стар соленоид (ляво) е А1402770400. Нометър на новия/ ревизиран (дясно) е А2402770100 в МБ опаковка с парт номер А2402701700! Цената му е около 160лв без отстъпка. След като се инсталира на място, скобата се връща и се стяга на 8Nm.
След цялата процедура, мозъка се връща намясто и болтовете се стягат на 8Nm. Сложих нова букса, нов филтър и гарнитура на картера, чийто болтове отново се стягат на 8Nm препоръчително на зиг- заг. Цялото източено масло го измерих по литри/ милилитри и количеството беше 3.8 литра. Тъй като нямам щека 9336 (металната), бях маркирал нивото на пластмасовата при 25 и 80 градуса, за да проследя нивото, след като налея 3.8 литра ново масло и нивото е където беше преди смяната и се припокрива с нивото според схемата на щека 9336.
Сипах Mopar ATF+4, според предписанието на Chrysler, нищо че реално кутията е мерцедесова. Не се знае дали има или не разлика в хардуера или софтуерните настройки м/у NAG1 и 722.6, но след като се препоръчва ATF+4, сипвам такова. Доста народ сипва MB 236.14, но там има много смесени мнения за работата на кутията след смяната.
Мога да кажа, че след цялата тази процедура, кутията работи по съвсем друг начин, най- вече заради новия соленоид.
Подхванах оня ден да сменям маслото в автоматика NAG1/ W5A580 обозначената от Крайслер, МБ кутия иначе позната и като 722.6 или 5-G Tronic, която се вгражда в моделите 3.0CRD и 3.6 Pentastar до 2014г, преди фейслифта. След това слагат 8- степенния ZF и до момента.
За целта има доста информация из нета, но пчти не се намира описание из българските ширини и конкретно за проблем с lock-up соленоидa на торка, който може да накара някои хора да се вкарат в безсмислени разходи и обиколки из родните сервизи, тъй като грешка при диагностика не излиза в 90% от случаите.
Обичайната процедура е сваляне на картер, подмяна на филтър, сглобяване и наливане на масло, което се мери според градусите на кутията и разграфена щека. Тук ще отбележа, че щеката за NAG1 е различна от тази за 722.6 кутията в мерцедесите. При мерцедес нивото се мери с щека с червена дръжка и пластмасов накрайник с графи 25 и 80 градуса, докато при NAG1, платката е с по- различен улей за щеката (по- широк) и тя е метална с графи от 10мм до 120мм и схема за нивото при различните градуси на трансмисионното масло. Описал съм го в този пост: https://www.offroad-bulgaria.com/sho...90#post3502690
Металната щека опира в картера, докато пластмасовата е ограничена от улея и ромбовоидния завършек на щеката. В общи линии, разликата между двете е около 5мм до 10мм ако се мери маслото с пластмасовата щека опираща в картера и може да послужи за ориентир ако нямате метална 9336 щека.
Нагледно:
В картера положението беше ок, при пробег 70к км и единствените метални отложения, бяха ситната метална/ фрикционна прах по магнита:
По предписание маслото не се сменя или само след ремонт, а само се проверява (каквото и да имат предвид). На картерите на NAG1 дори няма и пробка за източване. Но ние знаем, че е препоръчителна смяната до 60к км. Ето какъв цвят излезе (ляво) и какъв е на новото Mopar ATF+4 (дясно) предписано в книжката за модела:
Източих точно 3.8 литра масло, заедно със свалянето на мозъка (от там не повече от 150мл изтече) и точно толкова върнах. А мозъка свалих, за да имам достъп до платката и соленоидите и конкретно до TCC клапана за смяна. Преди това, се сваля буксата на кабелния сноп, като се развива 7мм болтче и се издърпва леко, тъй като е пластмасова излезне заедно с 2-та О- пръстена.
Ето я платката и известният дефектиращ соленоид:
Причината за смяна на соленоида е едно придърпване и приплъзване по време на смяна на предавки и най- ясно се усеща един кик, като рязко отпускане на съединител на ръчна кутия, когато кутията е ограничена на 1-ва предавка и оборотомера е около 1500об/ мин. Усеща се и приплъзване понякога между другите предавки, тъй като той отговяря за заключването на торка и плавното усещане за смяна на предавка. Проблемът не се усеща постоянно, но се разбира, когато усетите кик/ придърпване особено от 1-ва към 2-ра или при ограничена 1-ва. Това постоянно заключване и удар също води до износване на фрикционите, което води до кофти други последствия...
Сваля се скобата и с леко придърпване се изважда соленоида. Номерът на дефектния/ стар соленоид (ляво) е А1402770400. Нометър на новия/ ревизиран (дясно) е А2402770100 в МБ опаковка с парт номер А2402701700! Цената му е около 160лв без отстъпка. След като се инсталира на място, скобата се връща и се стяга на 8Nm.
След цялата процедура, мозъка се връща намясто и болтовете се стягат на 8Nm. Сложих нова букса, нов филтър и гарнитура на картера, чийто болтове отново се стягат на 8Nm препоръчително на зиг- заг. Цялото източено масло го измерих по литри/ милилитри и количеството беше 3.8 литра. Тъй като нямам щека 9336 (металната), бях маркирал нивото на пластмасовата при 25 и 80 градуса, за да проследя нивото, след като налея 3.8 литра ново масло и нивото е където беше преди смяната и се припокрива с нивото според схемата на щека 9336.
Сипах Mopar ATF+4, според предписанието на Chrysler, нищо че реално кутията е мерцедесова. Не се знае дали има или не разлика в хардуера или софтуерните настройки м/у NAG1 и 722.6, но след като се препоръчва ATF+4, сипвам такова. Доста народ сипва MB 236.14, но там има много смесени мнения за работата на кутията след смяната.
Мога да кажа, че след цялата тази процедура, кутията работи по съвсем друг начин, най- вече заради новия соленоид.
Коментар