Резултати 1 до 17 от 17

Тема: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

  1. #1
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Видин
    Публикации
    208
    Точки (при гласуване)
    7

    Question Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Здравейте колеги!Имам Юмз 6л и както се досещате е без хидравлика.Искам да му сложа хидравлика от по-новия модел,но чух,че слагат и от мотокар или косачка E 302.Дайте някакви идеи,снимки,чертежи.
    Поздрави!
    Suzuki Samurai 1.3
    Диян Димитров - 0897875292

  2. #2
    Регистрация
    Feb 2009
    Публикации
    43
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Продават комплектовани китове ,фирмата е Оптиком-Стара Загора,имат сайт и хубав он-лайн магазин,там има и цени,след регистрация!Ако машината е нямала хидравлика до сега,трябва да и сложиш допълнително и още една хидравлична помпа-НШ.10,слага се пред основната помпа НШ.36

  3. #3
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Видин
    Публикации
    208
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Цитат Мнение на graifer Преглед на публикациите
    Продават комплектовани китове ,фирмата е Оптиком-Стара Загора,имат сайт и хубав он-лайн магазин,там има и цени,след регистрация!Ако машината е нямала хидравлика до сега,трябва да и сложиш допълнително и още една хидравлична помпа-НШ.10,слага се пред основната помпа НШ.36
    За помпата знам,че трябва да се сложи,интересува ме бутилката за управление как е най-практично да се сложи и как да се върже сектора и благодаря за сайта.
    Suzuki Samurai 1.3
    Диян Димитров - 0897875292

  4. #4
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    7,772
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Има лесен и ефективен начин. Ще се опитам да обясня.
    Ако вече си решил проблема с хидравличната помпа(а той според мен е най-трудния) трябва да си намериш кормилния разпределител, или както там му се казва. Трябва да го монтираш към кормилния прът-място има достатъчно, и става лесно с няколко планки и винкели. Цилиндъра който ще върти колелата се закрепва успоредно на дясната греда която свързва предницата с предното корито на скоростната кутия. За задната част на цилиндъра се прави някаква по-яка пета, която пък се закрепва за въпросната греда. НА предния край на щока на цилиндъра се захваща по някакъв начин частта от пръта който в оригиналния кормилен механизъм свързва секторната кутия и хебела на предия мост. Използва се само шарнира с малка част от самия прът-за да се направи захващането към щока на цилиндъра. Обикновено е чрез заварка, но според мен това не е най-удачният начин. С малко повече мислене може да се измисли по-подходящо захващане. И така вече имаш цилиндър който в задния си край е хванат към рамата на трактора, а на щока-накрайник за хебела. Остава всичко да се свърже и захване, и да се похвалиш, е работи. Задължително със снимки.

    Успех с начинанието, и ако има неясноти-питай. Може да не знам отговора на всички въпроси, но все някой може да даде идея.

    И не се опитвай да ползваш наличната помпа и за двете дейност-за работа и за завиване. Не става. Или само едното, или само другото.

    И още нещо-след такава интервенция вече тракторът не може да се движи легално по пътищата, даже от КТИ няма да искат да го регистрират. Това се прави на вече регистрирана машина, но все пак няма сигурност дали ако те видят някъде няма да те спрат и да ти напишат разни там хартийки с отрицателно финансиви за теб изражение
    Има ли желание-има и начин!

  5. #5
    Регистрация
    Jan 2010
    Публикации
    74
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    аз мойто го направих такаИзображ.035.jpgИзображ.033.jpgИзображ.034.jpg

  6. #6
    Регистрация
    Dec 2007
    Публикации
    44
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???


  7. #7
    Регистрация
    Jan 2010
    Публикации
    74
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    колега виждам ,че ползваш орбитална помпа от мотокар искам да попитам при тази помпа има ли луфтове по време на движение или по точно как ще се представя трактора по време на сиедба и култивиране

  8. #8
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    Видин
    Публикации
    208
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Цитат Мнение на maistor-Sm Преглед на публикациите
    Нещо такова искам да направя и аз.
    Suzuki Samurai 1.3
    Диян Димитров - 0897875292

  9. #9
    Регистрация
    Dec 2009
    Публикации
    673
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Колега вече съм направил няколко трактора от тази марка.Идеята да се захване хидравличния цилиндър за носещата греда/дясната/ не е добра по ред причини.Захващането към моста е по-добро.Проверете дали на кожуха на ангренажа има место за поставяне на хидравлична помпа точно срещу основната,ако не трябва да смените кожуха.Може да се постави и делител на потока както е на Т40 и да се изпозва основната хидр.помпа и по този начин се усигурява налягане в хидр.цилиндри за навеса и за управлението.Хидроразпреде- лителя може да е от мотокар/той е най-компактен/или от друга машина.Има Т16М с хидроуправление. Неговия хидроразпределител е най-добър,защото има и предпазно-преливен клапан и габаритите са малки.Налягането в хидравличната система за управление не трябва да е по-голямо от 90ат.

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2010
    Публикации
    74
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    колега стефан55 защо не изтъкнеш някоя от причините неодобряващи захвата към дясната греда и искам да отворя скоба съветвайки колегите за централно захранване действително си спестяват 35 лева за помпа нш-10 но ако допълват централното казанче с изгоряло масло вероятноста да останат без управление по време на движение е твърде голяма ,категорично подчертавам захранването на управлението дае самостоятелно и независимо
    Цитат Мнение на Stefan55 Преглед на публикациите
    Колега вече съм направил няколко трактора от тази марка.Идеята да се захване хидравличния цилиндър за носещата греда/дясната/ не е добра по ред причини.Захващането към моста е по-добро.Проверете дали на кожуха на ангренажа има место за поставяне на хидравлична помпа точно срещу основната,ако не трябва да смените кожуха.Може да се постави и делител на потока както е на Т40 и да се изпозва основната хидр.помпа и по този начин се усигурява налягане в хидр.цилиндри за навеса и за управлението.Хидроразпреде- лителя може да е от мотокар/той е най-компактен/или от друга машина.Има Т16М с хидроуправление. Неговия хидроразпределител е най-добър,защото има и предпазно-преливен клапан и габаритите са малки.Налягането в хидравличната система за управление не трябва да е по-голямо от 90ат.

  11. #11
    Регистрация
    Feb 2009
    Публикации
    43
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Това наливането на отработено масло във хидравликата е голяма текезесарщтина!За 3-4 год.разпределителя заминавана кино!Освен това ускорява амортизацията на хидравличните помпи,както и на всички хидравлични цилиндри,които се включват към машината!

  12. #12
    Регистрация
    Dec 2009
    Публикации
    673
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Причините поради които смятам,че не е добре да се захваща хидр.цилиндър към гредата са следните.Предния мост постоянно копира терена по които се движи машината и от там се предава движение в ушите на захващане на хидр.бутилка което е постоянно особенно по неравен терен и допринася за износването им.При движение на моста нагоре и на долу се променя и дължината на разстоянието от точката на захващане към гредата до точката на захващане към хебела и променя посоката на движение,но това е незначително и на практика трудно се забелязва. Друга причина е натоварването на гредата спрямо предния мост. Хидр. бутилка се стреми да удържи усилието което се получава върху предните колела и предава натоварване на болтовете и щифтовете закрепващи гредата към предния мост и се стреми да ги раздели.По принцип това е едно от най-уязвимите места и често пъти от вибрации и по други причини се получава разхлабване на болтове и това води до скъсването им,а от там и до разбиване гнездата на щифтовете.Това е моето мнение.Това за делителя на потока беше само като идея /захранване с една помпа/. Колегата е прав отделното захранване на хидр.управление и на останалата хидр.ситема е за предпочитане.С управлението компромиси не трябва да се правят.Има и още един вариант приложен на времето при СК-3. Хидроразпределителя е монтиран на дългата щанга между кормилната кутия и хебела.При отказ на хидравликата машината продължава да се управлява механично.Колкото до използването на отработените масла в хидравличната система/ две мнения по въпроса не може да има/-НЕ.

  13. #13
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    39
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Да поизтупаме малко прахта от темата. Възможно ли е да се използва оригиналния разпределител? Да уточня че трактора си има заводско усилване но честно казано не съм доволен от тежестта на управлението.

  14. #14
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    7,772
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Пробвал съм да захраня усилвателя на кормилото с налягане от основната хидравлична помпа. Определено кормуването става по-лесно(заради по-високото налягане), но не може да се ползва една помпа за двете неща. Ако завиваш-нямаш навес, ако вдигаш или пускаш с навесната система-нямаш кормуване...
    Не знам защо е това ограничение на 90 бара, но не знам някой да се е похвалил, че с нормалния усилвател ЮМЗ-то има добро кормуване. Ако се вдигне налягането-всичко си идва на мястото.
    При мен клапана за регулиране на налягането в кормилната система е натегнат докрай. Нямам как да измеря налягането, но подозирам, че помпата толкова си може.
    И аз да питам-как може да вдигна налягането което дава помпата? Ако няма регулиращ клапан какво налягане може да направи тази помпа? Ако е по-високо от нормалното за работа на системата, а аз не мога да го докарам с натягане на клапана-значи помпата е взела-дала. Ако помпата не може да вдигне повече-защо не може, другата помпа си прави 120 бара по книга.

    Още нещо по питането на ГОГО-силата с която хидравличен цилиндър действа върху някаква система се определя от три неща: Диаметър на цилиндъра, налягане на маслото, и съотношение на лостовете в системата.
    Диаметъра не можем да променим, лостовете също, остава налягането.
    Но има изискване то да не превишава 90 бара, не знам дали е достатъчно... Ако се вдигне-както казах в началото на поста си-кормуването се подобрява доста.
    Има ли желание-има и начин!

  15. #15
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    39
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    За помпата ясно. Трактора си има 2. Така като гледам оригиналната секторна кутия има разпределител и нещо като цилиндър но с много малък ход действащ директно на сектора. Незнам дали нещо не са го доизмислили братушките че неработи нормално. Гледам колегите монтират цилиндри от мотокар но и разпределител от такъв. Аз неразполагам с такъв затова искам да използвам наличния. http://www.2agrosnab.ru/zip/info/1470/

  16. #16
    Регистрация
    Aug 2011
    Място
    Троян
    Публикации
    952
    Точки (при гласуване)
    3

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Май в Оптиком продаваха такъв? http://opticom-bg.com/shops/index.php
    Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

  17. #17
    Регистрация
    Dec 2009
    Публикации
    673
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране От: Хидравлика за ЮМЗ 6L???

    Може да се захрани и управлението и навесната система,но трябва да има делител на потока както е при серията трактори Т-40 и ЛТЗ-55.Този начин на захранване си има положителните и отрицателни страни и е обсъждан в друга тема.Мисля,че помпите при ЮМЗ бяха за хидравличната система НШ-40 и за управлението НШ-10 и двете помпи са способни да дадат налягане над 200бара.Разликата е в дебита.Никъде в ръководствата не пише защо налягането в системата за управление трябва да не надвишава 90бара.Имам някакви догадки,но когато се уверя,че са верни ще ги споделя.IMGP4294.jpgIMGP4292.jpgIMGP4296.jpgIMGP4291.jpg
    Това е което съм правил преди време.

Сходни теми

  1. Хлабина клапани ЮМЗ.
    От mhz във форум Верижни машини, Трактори
    Отговори: 19
    Последно мнение: 19-11-13, 19:07
  2. Ремонт ЮМЗ
    От KamAZadjiq във форум Верижни машини, Трактори
    Отговори: 22
    Последно мнение: 27-03-12, 14:21
  3. информация за ЮМЗ 6L
    От DIZELA_86 във форум Верижни машини, Трактори
    Отговори: 8
    Последно мнение: 20-06-10, 01:47
  4. ЮМЗ
    От !k0 във форум Верижни машини, Трактори
    Отговори: 1
    Последно мнение: 14-04-10, 21:28
  5. Схема ЮМЗ търся
    От didkata_s във форум Верижни машини, Трактори
    Отговори: 2
    Последно мнение: 15-04-06, 12:11

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •