Страница 1 от 12 1234511 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 230

Тема: KIA Sorento 2.5 CRDI

  1. #1
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране KIA Sorento 2.5 CRDI

    От 3 дена съм собственик на въпросното нещо.
    Понеже го закупих отчасти принудително и затова цената беше определяща.
    В следствие на това модела е базов ако да не е и по-зле.
    Скоростната кутия е 5 степенна ръчна.
    Предишният собственик май е бил само на принципа карай и не го мисли. Последната документирана смяна на масло е била преди 2г.

    Останах разочарован обаче от липсата на информация и документация за това чудо. Не е изключен и варианта аз да съм по-некадърен при ползване на търсачки, отколкото си мислех.
    Та идеята на темата освен да се похваля, е и да систематизирам информация за ремонти и потдръжка на Соренто 2.5 CRDI ( който ме познава от други форуми знае, че нямам доверие в "Майсторите" и обичам сам да си ремонтирам всичко).
    Надявам се да помогнете с информация и да не съм нещо в разрез с правилата на форума.

    Основните въпроси, които ми се въртят в главата се:

    Двигателно масло - вид, марка, количество.
    Масло в трансмисията - вид, марка, количество.
    Възнамерявам да сменя още:
    Спирачна течност - вид, марка, количество.
    Хидравлична течност - вид, марка, количество.
    Филтри:
    горивен - вид, марка.
    на двигателя - вид, марка.
    на купето -вид, марка.

    Надявам се с Ваша помощ да направим една полезна тема.

  2. #2
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Това което намерих е:

    Двигателно масло - 5W/30 или 10W/30, количество : 8,2Л
    Механична скоростна кутия (за модел с 4х4) - 75W/85, количество 3,5Л
    Преден диф - 75W/90, количество 1,3Л
    Заден диф без LSD - 75W/90, количество 1,6Л
    Заден диф със LSD - 85W/90, количество 1,6Л

    за съжаление това са данни от Аутодата, а там забелязвам неточности.

  3. #3
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Значи днес смених почти всички масла.
    Мотора глътна точно 8,2Л масло 5W-40
    Предния и задния диф. глътнаха точно 3Л в съотношение 1,35Л преден и 1,65Л заден.
    Скоростната кутия побра 3Л масло 75W-80

  4. #4
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    Бургас
    Публикации
    410
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    В българското нет пространство няма достатъчно инфо, но ето какво открих при руснаците: http://www.sorento.kia-club.ru/forum...orum.php?f=105
    Има отговорите на всичките въпроси, които те интересуват.

    Покажи снимки на КИА-та, интересно ми е ...

  5. #5
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Цитат Мнение на бат Димо Преглед на публикациите
    В българското нет пространство няма достатъчно инфо, но ето какво открих при руснаците: http://www.sorento.kia-club.ru/forum...orum.php?f=105
    Има отговорите на всичките въпроси, които те интересуват.

    Покажи снимки на КИА-та, интересно ми е ...
    Mерси за линка.
    На снимките няма нищо интересно - базов модел от 2003г. е и като гледам няма никакви екстри.
    Снимки ще гледам да кача когато получа права (ако получа).
    Намерих в нета и едно ръководство, което да кача, но не включва този мотор. Все пак в него има ел. схеми и доста полезна информация.
    КИА имат интересен сайт за техинфо, но пак май е само за щатски бензинови мотори.
    На крика я погледнах и за съжаление няма LSD. Първото обаче което ми попадне ще го сложа. При задния мост има доста място и се замислям за блокаж - може корейците да са измислили некой кит.
    Имам проблем с копчето за ел. огледалата, а и чистачките спират по средата.
    Тия дни ще ги оправя - ако някой го е решавал проблема и иска да помогне, да драсне един ред.

  6. #6
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Вече оправих някой дреболии.
    Ако не ви работят ел. огледалата, то най-вероятно проблема е в копчето.
    Нещата се оправят с малко труд, 4бр. мини копчета от 0,34лв., 4бр. релета от 1,5лв., платка от 1лв. и кутийка от 2лв. = 11...12лв.
    По моргите ми искаха от 100лв. нагоре, но не се намери читаво + да става при мен.
    Другият проблем, който отстраних е в копчетата на ел. стъклата. Явно е чест, защото има процедура по подмяната им, но аз така и не си намерих нови и се наложи да разглобя мойте. Единствено бяха нагоряли контактните пъпки и една шкурка реши проблема.
    Последното което борих днес е, че перката на климатика не въртеше. Просто нямаше ток до нея и след доста пулене се оказа, че има не един предпазител, а два.
    В таблото с предпазителите е 30А, но под самата перка има кутийка с 20А, който беше изгорял.
    Предполагам, че проблема е чест, защото гледах преди време още 2 кии с неработещи фанове.
    Предпазители си купих за 4лв/бр. по спешност, но току що си поръчах от Ибей по левче.
    Ако някой закъса да знае, че имам. Оказаха се много странни на вид.
    Ако след време мога и се сетя ще кача снимки на нещата.

    Сега да питам:
    Някой имал ли е проблем с чистачките?
    При мен си спират където и когато си поискат - направо е мъка.

  7. #7
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Мога ли да си редактирам и добавям постовете?
    Че нещо дане сгафя?

    По темата:
    Оправих си и чистачките - оказа се счупена пластина в механизма с мотора. Електрониката е ок.
    Сега работят много готино.
    Ако някой закъса с чистачки или огледала да свирне и ще помагам.
    Имам и един въпрос към по-запознатите.
    Продават ли се полиоретанови тампони за Соренто. По фирмите производители (знам само 3) няма.

  8. #8
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Бутнете едно рамо, че имам страннен проблем с Киака.
    При по-продължително каране (над 10км) често колата губи мощност.
    На 2, 3 и 4 неще да развие повече от 3300об/мин.
    Примерно при равн път на 3 стига до около 3300об и 60км и не ускорява повече.
    Въздушен филтър е сменян преди 2...3000км + горивен.
    Не светва "Чек енджин" и никой от индикаторите не показва проблем.
    На диагностика записва само грешка във втория кунтур на датчика на спирачката (нещо такова). Смених машинката и това го няма като грешка вече.
    Дебитомера е почистван и привидно дава коректни стойности.
    Когато се появи проблема спирам и гася колата.
    Паля веднага и всичко е ок, но след време пак "забива".
    Няма определен момент - или след 1...2...3 мин или след 20.

  9. #9
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София
    Публикации
    77
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Според мен проблема е в дебитомера, колкото пъти съм се опитвал да почиствам дебитомера толква пъти той се поврежда.
    Nissan Terrano R20 2.7TDI
    Toyota RAV 4 2.2 D-4D

  10. #10
    Аватара на mmtrance
    mmtrance е офлайн
    Филип Михайлов
    Старши участник | +ПЛ |
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,451
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    във форума на киа имаше хора с проблемни соренто-та пак със загуба на мощност и дори гаснене - оказа се проблем с дюзите
    друго за което се сещам ( карах ауди дизелово което също забиваше на 3000об.) там проблема беше в един електромагнитен клапан управляващ турбината ив някакво буталце в ГНП-то което управлявало входящата нафта, но таз кия мисля че е с друг тип горивна система.
    Вива (Liebherr4eto)- Ми ако динята е 90% вода, а човек е 75% вода, може да се сметне човека колко % диня е.
    KIA SPORTAGE 2.0 CRDI
    0883 340 940 - Филип

  11. #11
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Тези дни ще ги проверя разпръсквачите.
    Много е важно да си проверите и смените датчика за налягане на маслото.
    Често се поврежда и може да си потрошите мотора.
    Явно е дефектен и маса народ го е сменял.
    При мен по чудо го хванахме как се лее масло от там.
    За 10 км изгубих 3л, а не ми се мисли ако не го беше видяла жена ми, че тече.

    В евро07 продават едни нечовешки китайски ментета по 4.хх лв и един като оригиналния (но в сервизната пише че е сменян от КИА България така че няма идея истинския такъв ли е )уж Японски по 5лв.
    Този втория и в ибей се продава и предполагам е сносен.
    Цената е смешна на фона на проблема, който може да стане .

    П.П. намира се на много търсене място - под маркуча от радиатора и сега е момента да си смените антифриза, макар че аз смених датчика без да изливам, но е неблагодарна работа.
    Последно редактиран от 1115 ; 08-11-10 в 06:38 Причина: правопис

  12. #12
    Регистрация
    Feb 2007
    Публикации
    61
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Може би вече си го намерил този сайт, но го пускам в темата, защото може да е полезен и на други - http://www.kia-hotline.com/ Това е европейската версия на информационния сайт, който спомена в началото на темата. Има доста схеми за всички модели. Регистрацията е безплатна (през Интернет Експлорър). Информацията по принцип се плаща, но сигурността на сайта е направо смешна и се заобикаля лесно. За твоя модел (SORENTO(BL) - (BL12) Model Year : 2003 Engine : D 2.5 WGT) има доста неща.

  13. #13
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    София
    Публикации
    47
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Здравейте колеги,
    сайтът от последния пост се оказа много полезен. От няколко месеца се заглеждам по Соренто и от два дни нещо се амбицирах да поразгледам повече информация за тоя модел. От почти целодневно четене, ровене и търсене на информация, май, повтарям, май, се ориентирах към модел и година на производство. Определено моделите след 2006-та представляват интерес, тези с по-мощния дизелов двигател. Интересно ми е, защо са изхвърлили след 2006-та бензина от 2,4л/140 кс, щото определено бих се насочил към него. Така не ми остава друг избор, освен дизел с ръчни скорости.
    Малко впечатления от дизела с автомат - пътувах от София за Силистра и на следващия ден обратно. Като оставим настрана, че голямото разстояние не се усеща въобще - от Русе до Ботевград карах без почивка, защото не беше нужна, всичко останало в автомата не ми хареса. Много тромаво, много мудно, на кик-а почти не реагира и изпреварванията са приключение. Като заредих изразходеното гориво в Силистра почти се хванах за главата - не знам, какво му имаше на този, но разход над 15-17/100 не е нормално за извън града. Не съм го икономисвал, но не съм го и натискал до дупка.
    Всичко останало ме впечатли, с изкл. на автоматичната антена, която супермного дразни.
    Та след тези наблюдения, решението ми за ръчни скорости с дизела си остава на повече от 100%. Не съм карал още такъв, но гледам в КИА.БГ се предлагат няколко втора ръка и ще отида да тествам.
    От всичко прочетено излиза следното:
    - моделите в БГ са LX и EX.
    - скоростите - ръчни и автоматични.
    - моделите от ниво LX са с парт-тайм, т.е. само задно 2HI, 4HI и 4LO
    - моделите от ниво EX идват с фул-тайм/он-диманд, т.е. 4х4 в зависимост от условията и LOW-режим.
    Останалите разлики в оборудванията за мен нямат толкова много значение, щото EX-моделите имат прекалено много глезотии.
    Моделът, който аз карах, беше EX-автомат, и за да успея да превключа разните му бутони по централната конзола, или трябваше да спра или да катастрофирам някъде. По принцип не харесвам електроники по климатиците именно заради това - най-лесни са механичните управления, дори без да гледаш.
    Та с една дума, с какво задвижването на ЕХ превъзхожда LX, ако се концентрираме само върху тази основна разлика?
    На мен ми се струва, че парт-тайма е по-добър от другия вариант. Повече прилича на класиките в жанра и може би пести повече гориво.
    Моля, дайте съвет и мнения!
    Иначе за останалите качества на Соренто не бих искал да пиша, те са очевидни и само ще си чешем езиците. Това е един от малкото съвременни автомобили, който разполага с парт-тайм 4х4 с бързи и понижаващи, рама, LSD-заден диф, ако уцелиш и попаднеш на такъв и едновременно с това може да вози изключително добре, бързо и сигурно, оборудван с достатъчно сигурност, и на това отгоре не струва много (секънд хенд).

  14. #14
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Значи в неделя прегледахме колата и се оказа за смяна две дюзи и горен носач.
    За наще пътища да се разбие на 160 000 си е съвсем нормално.

    За дюзите четох нек'ви страховити цифри и разни гении ми говореха за по 1000 2000лв на брой, е поръчах си два разпръсквача Бош по 100лв/бр и мисля да си реша този проблем.
    След известно четене се разбра, че това си е честа болка на мотора.

    Моя разход е 13/100 градско и 10/100 извън града.
    Никога не съм карал икономично и предполагам, че друг би свалил поне 1...2 литра.
    Колата след покупката е "чипната" и може да си понахарчва от това.
    Все пак ми е тежък крака.

    П.П. Сложих си 4 евтини нови зимни гуми Дженерал ХП2000 за 660лв. и сега ще я видя на сняг как се държи.

  15. #15
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    София
    Публикации
    47
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Браво колега,
    изглежда много се забавляваш с твоята хубавица. Държиш ни в течение за нещата около нея, което е много хубаво. Носачът за какви пари ще го смениш, че ми е интересно? Втулки не могат ли да се пренабият или трябва нов?
    Все още търся мнение за разликата между трансмисиите на LX и EX-модификациите?
    А дали си струва да се метна на бензиновия мАтор до 2005-та, че стар дизел малко ме плаши? Лошото при бензина е, че е само от първото поколение, преди фейслифта от 2006-та.

  16. #16
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Лошото е, че на носача е разбит зверски шарнира.
    Иначе гледам се продават само втулки, но не ми е там проблема.
    От киа ми обявиха 304лв.
    В друг магазин 110лв.
    В трети 110-130лв. уж оригинален.
    Това не ми се вярва, но ще проверя все пак.
    Ако е така е супер.

    Теб какво те дразни автоматичната антена - аз си намерих една блокирала от хюндай и след като я раздвижих мисля да си я сложа на киака.


    П.П.
    Аз лично не се притеснявам от дизела. Кое да му е проблемното на стария комън рейл?
    Карам от първите 98-99г и са доста здрави - поне по мои наблюдения.
    Лошата динамика идва най-вече от голямото тегло на колата. Поне аз така ги виждам нещата.
    Последно редактиран от 1115 ; 12-11-10 в 17:56

  17. #17
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    София
    Публикации
    47
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Абе предпочитам да е малка и неподвижна антена. Дразни ме това, че когато и да включиш радиото, тя се вдига. Ако искам да слушам ЦД, гася радиото и тя се свива. Просто ненужна елетроника с моторче - още едно нещо, което да се развали. Не успях да разбера коя година е твоята и с кой двигател. Може би 140 кс, щом е от старите, ама те толкова стари Соренто нямат - започват от 2002 г., как твоята е от 98-99? А динамиката е лоша наистина заради теглото. Бензиновият е с ок. 100 кг по-лек от дизела и си викам да пробвам един, ако намеря, иначе няма да се успокоя. Иначе може да съм предубеден за старите дизели, ама хората си казват - по-добре стар бензин. Нямам опит с поддръжка на стар дизел (купен на старо) и затова нямам идея, какво може да му се прави по него. А знам ли тия преди мен, как са го карали, дали не са му взели здравенцето и дали са поддържали правилно турбината след дълъг път и голямо натоварване - 1-2 минути на празен ход след голям пробег. Пише го в упътването, което свалих примерно за модел 2006-та от онзи сайт в интернет.

  18. #18
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Моето Соренто е 2003г, но има Алфа 2000г, Браво 1999, Пунто 2003г все с коман рейл мотори. Аз лично след зверско товарене си я гася и не ми пука за турбото.
    Хората много се стряскат от него - нещо като на старите телевизори ТХО_то.
    Проблема идва, че ако турбината се е развъртяла и угасиш - пада налягането на маслото и малкото останало около остта се изпарява. Така тя върти на сухо и износва втулката. Реално оста е на нещо като "маслен лагер".
    Когато се повреди моето турбо мисля да си взема една "лагерница" от ибей за 5..600лв и да си реша проблема.

  19. #19
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    София
    Публикации
    47
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    OK, явно нямаш никакви притеснения за дизелите, щото си имал достатъчно. Аз лични дизели не съм имал, затова и такива притеснения. Ако си взема дизел и нещо се прецака, ще ти звъня да го оправяме, да знаеш. Все пак, ако ми попадне бензинец, ще го тествам преди дизела. Иначе си прав за маслото, то затова се препоръчват такива действия. Какво е "лагерница"?
    Dacia Duster 110 dCi 4WD

  20. #20
    Регистрация
    May 2010
    Място
    София
    Публикации
    82
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране От: KIA Sorento 2.5 CRDI

    Ами "лагерница" е турбина със сачмени лагери.
    http://www.airpowersystems.com/350z/...l_bearings.gif

Страница 1 от 12 1234511 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Kia Sorento
    От quadra във форум Други 4х4, екзотични автомобили, всичко извън горните марки
    Отговори: 15
    Последно мнение: Вчера, 16:37
  2. Kia Sorento или Hyundai Terracan ?
    От lulin10 във форум Какъв джип да си купя?
    Отговори: 11
    Последно мнение: 30-04-15, 20:14
  3. KIA SORENTO
    От александар във форум Сравнения и тестове между марки, модели и функционалност
    Отговори: 21
    Последно мнение: 01-01-11, 17:01
  4. Kia Sorento
    От General във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 74
    Последно мнение: 24-04-10, 22:50
  5. Сервиз за KIA SORENTO
    От LDD във форум DAEWOO KIA
    Отговори: 37
    Последно мнение: 23-01-10, 21:32

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •