Пичове помагайте!Незнам много за дизела и сега съм като попарен,Нисан Терано 2 2,7 ТДИ 1998г, както си вървя и го прибрах в гаража,20 мин по-късно паля и светва този "чек"!Няма мощност и не върви а не е от кофти нафта,иначе другото е ОК!Дайте някакви насоки за да не правя напразни опити!Нямам никаква идея ,а нямам време да обикалям по майстори.
Моля за помощ от хора с опит,затова ви пиша!
Благодаря предварително!
Последно редактирано от Van_Nisan; 24-05-10, 16:38.
Причина: допълване на инфор
От: Помощ!Светна ми оранжевата лампа"чек" и загуби мощност!
Здравей оранжевата лампа следи работа на електрониката по мотора. Нямаш много варианти освен да я закачиш на компютър и да се разчете грешката. Другото което можеш да направиш е да разкачиш акумолатора, да изчакаш и да видиш дали ще изчезне и ще се появи отново. Това е което можеш да направиш когато светне тази лампичка.
От: Помощ!Светна ми оранжевата лампа"чек" и загуби мощност!
След като попрочетах доста из форума,слязах до гаража и забелязах следната чудесия на която до сега не съм обръщал внимание.Паля и като загася от към помпата някъде се чува нещо като "жужене " като от реле или клапан може би !Не намирам никаква схема или устройство на тази помпа,та да знам какво да проверявам.Когато се заслушам от време на време при работещ мотор това "жужене" прекъсва .Лампата ту светва ту изгасва ,и направо ме изнервя това ,че не знам от къде да започна!Това с диагностиката при майстор ,направо не се сетих!Ако някой има схема на помпата ,мога да се помъча още малко сам, пък после ,макар и да не ми се ще особенно като знам какви майстори има в Добрич,ще бягам да ми дотрошат машината.
От: Помощ!Светна ми оранжевата лампа"чек" и загуби мощност!
Не знам защо ,но предният ми пост не се появи,така ,че се налага да се повтарям.След като запаля се чува от към помпата едно "жужене"или "ЗВЪНЕНЕ" като от реле и от време на време спира.Не знам дали това е нормално или не ,но според мен това е причината за моите ядове.
Моля ако някой има представа какво е това и как се оправя да пише!
От: Помощ!Светна ми оранжевата лампа"чек" и загуби мощност!
Жуженето е нормално. От авансатора на помпата е.
Значи, температурните датчици ги изключваме от сметката. Върви си и без тях - пробвано (има един за антифриза и един за горивото).
От там-нататък, докато не ти прочетат конкретната грешка, нищо не мога да кажа. Да ми беше градски - работата е за 5 минути, ама ти си на другия край на България.
Нещата, дето на прима виста ми идват на ум са (по реда на вероятностите):
- дебитомер
- умна дюза
- датчик за позицията на коляновия вал (всъщност е на маховика)
Другото, дето може да е, е в самата помпа, а там е сложно.
Твоята версия на Терано 2 е с 14 пинов NISSAN CONSULT 1 интерфейс, каквато е и мойта, и не много хора имат четец за това. Намира се зад таблото с бушоните долу в ляво от шофьора. Аз си имам кабел и си чета всичко.
За съжаление отново точно на тая версия, диагностциране на грешките без кабел е невъзможна. Няма режим, при който по миганията на лампата можеш да четеш номерата на грешките.
Слабо място на инсталацията е прехода между двигателя и купето. Точно в тоя сноп вече за втори път ми се случва да имам прекъснат кабел, за щастие при мен и двата пъти бяха 2 различни температурни датчика за антифриза - единия за стрелката, другия за компютъра.
Свали си сервизното ръководство, което съм качил в "Систематизирана информация" на подфорум NISSAN. Там пише как се проверява всеки датчик. Повечето се проверяват сравнително лесно с прост мултицет. (и трите, дето съм посочил поне до някъде се проверяват по тоя начин).
Раздела, който те интересува е в EC.PDF, конкретно датчиците и диагностицирането на повечето са описани в страници от 356 до 446.
ППП: Не позволявай на никой да ти пипа помпата, без да са прочетени грешките. МНОГО по-вероятно е да я разбъзикат съвсем, вместо на оправят нещо. Не я бъзикай и сам - има много подводни камъни. А и то в нея електроника няма. Има 2 датчика и няколко соленоида. Така като ми говориш че жуженето от време на време спира и лампата от време на време газне, ни мяза на умна дюза. Обърни внимание на това. А същщото може да е просто от прекъснат кабел там, дето ти казах.
Последно редактирано от sparkybg; 24-05-10, 23:29.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
От: Помощ!Светна ми оранжевата лампа"чек" и загуби мощност!
Благодаря за бързия и изчерпателен отговор!Мисля да обърна внимание на "умната дюза"!Нещо повече да ми кажеш за нея и вероятните причини за дефектиране?Възможно ли е да е филтъра на гориво ,да не пуска достатъчно и от там да губи тяга?Сега отивам за нов ,и да няма полза няма и вреда!
Благодаря за бързия и изчерпателен отговор!Мисля да обърна внимание на "умната дюза"!Нещо повече да ми кажеш за нея и вероятните причини за дефектиране?Възможно ли е да е филтъра на гориво ,да не пуска достатъчно и от там да губи тяга?Сега отивам за нов ,и да няма полза няма и вреда!
Да.Много е възможно.(Случвало ми се е няколко пъти)и на Патрола и на други марки прев.средства.
От: Помощ!Светна ми оранжевата лампа"чек" и загуби мощност!
Колега, препоръчвам ти вместо да гадаеш и да включваш и изключваш до безкрай дюзи и датчици, да намериш някой който му е това работата да ти закачи и прочете колата.Работата е за 10-15 мин. и ще знаеш със сигурност какво е.Щото може да е от............. неща.Много си далече, ако беше по-наблизо да си забравил до-сега.
0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
Суперскан България www.decbg.com
Машинно почистване на DPF/FAP филтър
Та вместо да гадая така и направих,трупа грешки 34,15,94,42,47,и36!А сега на къде?всички куплунги са Ок,без окиси и т.н.Какво правим нататък?
34 е умна дюза
15 е датчика за позицията на контролната втулка в помпата (control sleeve) Tя отговаря за количеството подавано гориво. (в помпата)
94 е клапана за контрол на предверението - това управлява авансатора, това и бръмчи след като угасиш двигателя (в помпата)
42 е датчина за температурата на горивото (в помпата)
47 е датчика за позицията на коляновия вал - чете по зъбите на маховика, ако не се лъжа.
36 е клапана за прекъсване на горивото - той прекъсва горивото, като изкаш да изгасиш двигателя.
Има някакъв генерален електрически проблем, според мен, понеже практически няма начин всичкото това да се е повредило, а очевидно датчика за прекъсване на горивото работи, понеже до колкото разбрах палиш и гасиш двигателя без проблем
Накратко, или компютър, или проблем някъде по инсталацията, като по-вероятно е второто.
Компютъра се намира под мокета в краката на пътника, под жабката.
Отвий пластмасовите болтчета на пластмасовата кора на пода под вратата, вдигни мокета, и ще видиш чера ламарина, която се държи на 3 или 4 болта. Под нея е компютъра и е закачен за самата ламарина. Откачи клемите от акумулатора (първо минуса, после плюса), махни ламарината, изключи компютъра (внимателно - на буксата има пластмаси, с които се заключва - трябва да ги преместиш така че да се отключи) и огледай и двете букси за корозия или нещо друго не в ред. Включи и изключи няколко пъти, та ако евентуално някъде има окисление, да се самопочисти, най-накрая закачи и заключи буксата, закачи акумулатора (първо плюса, после минуса), и виж дали ще се оправи.
Ако след това няма ефект, вероятно е прекъсната жица някъде. Най-често жици прекъсват както казах по-горе в рпехода между двигателя и купето. Трябва внимателно да освободиш всички щипки, държаши снопа, да изключиш всички букси отпред, да разрежеш внимателно външния слой изолирбанд и да извадиш жиците от пластмасата. После започваш да търсиш прекъсната жица/и. Може изолацията да не е прекъсната, а само медта вътре да е прекъсната. Познава се по по-лесното кривене на жицата точно на това място.
А преди да вършиш всичко това може да прегледаш за някоя откачена маса някъде. И това се случва.
Ако нищо от това не помогне, сервизното ръководство е описано какво напрежение и сигнал трябва да има на всяка жица на компютъра. Повечето се проверяват с мултицет. Ще трябва мерене и душене. Голяма разправия е, но поне не струва кой-знае колко пари. .Ако си го правиш сам - никакви.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
От: Помощ!Светна ми оранжевата лампа"чек" и загуби мощност!
ок и благодарско !А иначе мотора си чука като по часовник,без разлика от преди.Проблема е от това ,че няма тяга,не дими,не прекъсва абе дет се казва приказка.Проверих и въпросната цедка на входа на помпата и пак нищо!сега ще пробвам компа и така както казваш по теля по теля всяка жица.Щом се случи нещо ще пиша!
ок и благодарско !А иначе мотора си чука като по часовник,без разлика от преди.Проблема е от това ,че няма тяга,не дими,не прекъсва абе дет се казва приказка.Проверих и въпросната цедка на входа на помпата и пак нищо!сега ще пробвам компа и така както казваш по теля по теля всяка жица.Щом се случи нещо ще пиша!
OK, дръж ни в течение.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
От: Помощ!Светна ми оранжевата лампа"чек" и загуби мощност!
След дълго ходене по прехвалени сервизи във Варна закачане и откачане ,умуване и анулиране на вероятности стана ясно Госпожа "умна дюза " е причината за моя финансов крах!Сега идва другия проблем за намиране на въпросната умна дюза във оптимално съотношение цена/качество!
Моля помагайте с варианти,втора употреба ,ремонт,вземозаменяемост!
Коментар