Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво ограничава хода на окачването

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какво ограничава хода на окачването

    Днес реших да си сваля пружините на Тойотата RJ 73,защото е много уморено,за да мога с пружина и амортисьор в ръка,да тръгна по моргите за части за сиромашки лифт.Впроцеса на разглобяването в мен възникнаха някои въпроси,които споделям с вас и ако можете отговорете.
    Реших,че това окачване има достатъчни ходове,за да извадя пружините без да ги връзвам.Разкачих амортисьора и стабилизиращата щанга,като съм вдигнал джипа на шасито при предната броня.При това положение моста провисна,но съвсем не достатъчно,за да извадя пружината дори с щанга.Наложи се да напъна с един крик м/у моста и рамата за да мога да я извадя.
    Въпросите са ми:
    1 Кое не позволява на моста да падне по надолу?
    2 Какъв е смисъла от по-дълги тунинг пружини,след като дори на откачен амортисьор и биалетка нещо ограничава разпъването дори на щатната пружина? Виждам смисъл само от по твърди.
    3 Какъв е смисъла от по-дълги амове, след като при откачена стабилизираща щанга, при развиване на амортисьора моста падна само с 1см.,при напрегната пружина?
    Всъщност сега видях в една тема на Митко Фулдата,че пружините на ТJM не са по дълги от щатните.
    Ето и снимки за илюстрация на написаното:
    Прикачени файлове
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
    Враца

  • #2
    До: Какво ограничава хода на окачването

    Откачи ли панхарда?

    Коментар


    • #3
      До: Какво ограничава хода на окачването

      Не,но какво пречи моста да опише радиус надолу с център отсрещната точка на закрепване на панхарда,в случая към шасито.По тази логика трябва да откача и кормилната щанга.
      Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
      Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
      Враца

      Коментар


      • #4
        До: Какво ограничава хода на окачването

        Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
        Не,но какво пречи моста да опише радиус
        Формата на носачите. По-точно начина по който са захванати за моста.

        Коментар


        • #5
          До: Какво ограничава хода на окачването

          Най-вече пречи вида на носачите-с такива няма как да се постигнат някакви големи ходове на окачването.Лично аз смятам,че максималния ход,който могат да осигурят е 20-30 сантиметра.Незнам ако се заменят гумените тампони с унибали дали ще има някаква положителна разлика,но и да има подобно преправяне мисля че не си заслужава-по-добре да се направи изцяло ново окачване приоритетно ориентирано към големи ходове.

          Коментар


          • #6
            До: Какво ограничава хода на окачването

            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
            Формата на носачите. По-точно начина по който са захванати за моста.
            Захващането на носачите към моста не е ли такова само да предотврати завъртането на моста около оста му? Другата точка на захващане на носача към шасито,която би ограничила хода надолу е много далече-около 80см на око.
            Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
            Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
            Враца

            Коментар


            • #7
              До: Какво ограничава хода на окачването

              Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
              Не,но какво пречи моста да опише радиус надолу с център отсрещната точка на закрепване на панхарда,в случая към шасито.По тази логика трябва да откача и кормилната щанга.
              Пречат маса неща. Най вече конструкцията на самия носач. Отпред двуточкова връзка с ръкава, отзад "шиша". Ако е с шиш. Ама и с фтулка да е, все тая. За да слезе тоя носач надолу, иска още ход на кардана.
              Залагам бутилка скоч, че ако откачиш кардана моста ще падне.

              Коментар


              • #8
                До: Какво ограничава хода на окачването

                Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                Захващането на носачите към моста не е ли такова само да предотврати завъртането на моста около оста му? Другата точка на захващане на носача към шасито,която би ограничила хода надолу е много далече-около 80см на око.
                Да, такова е за да предотврати завъртането на моста. Само че има тампон пред моста и тампон зад моста. Ако тампоните бяха под и над моста, моста може да мърда настрани по радиуса на панхарда.

                Коментар


                • #9
                  До: Какво ограничава хода на окачването

                  Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                  Пречат маса неща. Най вече конструкцията на самия носач. Отпред двуточкова връзка с ръкава, отзад "шиша". Ако е с шиш. Ама и с фтулка да е, все тая. За да слезе тоя носач надолу, иска още ход на кардана.
                  Залагам бутилка скоч, че ако откачиш кардана моста ще падне.
                  Ако шиша е е гумен тампон, който е перпендикулярен на шасито значи е с шиш.
                  За идеята утре ще откача кардана,само да не вали и ще пиша и снимам.
                  Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                  Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                  Враца

                  Коментар


                  • #10
                    До: Какво ограничава хода на окачването

                    Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                    Залагам бутилка скоч, че ако откачиш кардана моста ще падне.
                    С куриери работиш ли. Може ли да е бърбън.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Какво ограничава хода на окачването

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      ...
                      Може ли да е бърбън.

                      Най после един Тойотаджия да си признае.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Какво ограничава хода на окачването

                        Остават
                        си въпросите какво се постига като ходове с окачвания,които включват само 4 пружини и 4 амортисьора?
                        Става въпрос за купешките окачвания с 2 инча лифт примерно.
                        Последно редактирано от genadi.tsvetkov; 07-05-10, 22:23.
                        Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                        Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                        Враца

                        Коментар


                        • #13
                          До: Какво ограничава хода на окачването

                          Ако махнеш пружините, амортисьорите, кардана, панхарда и каквото остава да пречи на ходовете, при два носача, като на Тойота, хода се ограничава от тампоните на носачите.

                          По-лесно ще си го обясниш като разглеждаш само един мост и не повдигаш колело а шасито от едната страна. То е едно и също но по-добре се вижда когато моста стои на земята. Носачите се разминават като ножица а тампоните не дават.
                          Колкото по-твърди са тампоните, толкова по-малки са ходовета. Като наслагаш амортисьори и пружини, почваш да скъсяваш хода и заради тях. Пружините не се свиват безкрайно а амортисьрите не се разтягат безкрайо и обратното.

                          Лифта ще ти помогне да сложиш по-дълги амортисьори и пружини ама трябват и меки тампони а тогава колата става по-нестабилна.

                          За големи ходове трябва друго окачване.
                          Ресьори, 4линк или един централен носач.

                          Друг е въпроса "За какво са ти толкова големи ходове."
                          Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                          Към модераторите-А изтрийте го сега.
                          Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                          Коментар


                          • #14
                            До: Какво ограничава хода на окачването

                            Малко мой наблюдения от моето Диско. Предното окачване е иденатично с това на Тойотата. При мен най-ограничаващо се оказа наличието на панхард. След откачането му моста слезе доста осезателно надолу. Поради тази причина за Ровър сепродават панхарди с унибал в единия край. Другото което ограничаваше беше ъгъла на шиша. Поради тази причина смених носачите с такива с коригиран ъгъл на шиша спрямо ухото в рамата. Виждам, че при теб има и стабилизираща щанга която не е откачена. След лифт трябва да се коригират или биалетките или да се подложи под монтажната планка към рамата.
                            Land Rover Defender 110SW 300tdi

                            Коментар


                            • #15
                              До: Какво ограничава хода на окачването

                              В момента на пробите и снимките е откачена,но може би не се вижда.Мисля да пробвам да карам без нея и ако е добре да я махна.
                              Днес отново разгледах внимателно окачването,защото слагам нови пружини/отморгата и никой не знае от какво са/.Стигнах до извода,че хода е ограничен /при откачен амортисьор и стабилизираща/ от това,че носача се стреми да дръпне моста надолу и назад,а панхарда се стреми да го дръпне надолу и настрани,при което се получават две сили деистващи не противоположно,но на 90гр една спрямо друга и край с хода.Кардана се разтяга и не мисля ,че той ограничава,но днес нямах време да го откача,както бях обещал.Утре разглобявам предно ляво колело,което е по далече от кардана ,да видим как ще е оттам с хода.
                              Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                              Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                              Враца

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X