Aко някой реши за напред да си ги сменя с оргинални,ето тва са номерата на предните лагери на Витарките до 96г.,аз сменях доста и ползвах на SKF,когато ми се наложи пак на тях ще заложа при следващите ми машини. NTF41KWD01g - Витара(преден лагер на главината)
LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.
Аз пък си взех лагер на SNR.
Ето номера му: R177.12
Доставиха ми го на цена 76 лв с включени две семеринги и зегерка.
Дано информацията да е полезна някому.
Задния е с размер 35х80х26/21 (вътрешната черупка е 26, а външната 21). Не съм запознат с конкретната сглобка, но има стандартен размер лагер 35х80х21 и той изглежда да е широко разпространен , което означава, че може да се намери и доста евтин . Останалото е въпрос на една втулка , но пак казвам че не съм запознат и не бих препоръчал на някой да го прави без да съм го пробвал лично . За семерингите не знам дали са стандартни размери . Ако някой се навие на собствена глава да го прави информацията ще е полезна за всички , но мислете много преди това , за да няма измъкнати полуоски .
Задния е с размер 35х80х26/21 (вътрешната черупка е 26, а външната 21). Не съм запознат с конкретната сглобка, но има стандартен размер лагер 35х80х21 и той изглежда да е широко разпространен , което означава, че може да се намери и доста евтин . Останалото е въпрос на една втулка , но пак казвам че не съм запознат и не бих препоръчал на някой да го прави без да съм го пробвал лично . За семерингите не знам дали са стандартни размери . Ако някой се навие на собствена глава да го прави информацията ще е полезна за всички , но мислете много преди това , за да няма измъкнати полуоски .
Казано на технически език задния лагер се поставя и застопорява чрез Горещо-пресова сглобка.Аз лично действам така:стоплям лагера съвсем леко на котлона-/до около 50гр./ и го набивам на полуоската.След пълното му изстиване му свалям капсулата,гресирам го с високооборотна грес Литол-24 и поставям отново капсулата.След това с мощна газова горелка започвам нагряване на втулката до червено.Когато е готова-/нагрята/ по най-бързия начин я пускам на полуоската и ако е необходимо веднага я донабивам до край,докато не е изстинала.След изчакване и напълно изстиване я пробвам на менгеме с голям тръбен ключ за евентуално превъртане.Метода,който посочвам е гаражен,но върши работа.По принцип по ръководство втулката се нагрява в пещ до 300гр.,ползва се и дорник за избиване на стария лагер и втулка,както и приспособление,създаващо осово натоварване-20 000Н за проверка стегнатостта на новата сглобка.И най-накрая да отбележа,че работата е много отговорна и ако човек не е сигурен в себе си и в точния размер и материал на втулката по-добре въобще да не се захваща.
Последно редактирано от Янко Желязков; 18-05-10, 00:25.
то като гледам какъв филм е по добре да си намеря читав заден мост и така ще ми остане един за донор
Е ти пък сега-за смяна на два лагера ще купуваш цял мост?Къде е смисъла и каква е гаранцията,че полуоските и лагерите от купения мост ще са читави.Може да са по-зле от твоите-примерно казано.Затова,ако ще купуваш гледай добре шлиците на полуоските,както и дали лагера не е превъртял в полуоската.
Последно редактирано от Янко Желязков; 18-05-10, 12:25.
И при мен задните се разхлопаха , сега се чудя дали ще стане, ако се направи със стандартен лагер . Въпрос към тези , които са сменяли- по-дългата част на вътрешната черупка от страната на втулката ли е ?
.....След това с мощна газова горелка започвам нагряване на втулката до червено......
Достатъчно е да се нагрее на котлона, докато започне да си промяня цвета. Нагрята до червено е доста над 300 градуса и след като изстине се закалява и става по-склонна към спукване.
"Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
Неизвестен мъдрец
Колеги дайте малко повече информация за задните лагери , който ги е сменял . Интересува ме къде са разположени семерингите , стърчащата част от вътрешната черупка от вътрешната или от външната страна се намира и дали се използва за контактна част на семеринга . Вътрешния диаметър на втулката колкото на лагера ли е или по-малък ?
Колеги дайте малко повече информация за задните лагери , който ги е сменял . Интересува ме къде са разположени семерингите , стърчащата част от вътрешната черупка от вътрешната или от външната страна се намира и дали се използва за контактна част на семеринга . Вътрешния диаметър на втулката колкото на лагера ли е или по-малък ?
Единият семеринг е в гнездо в корпуса на моста и контактува по втулката. Другият (без метала) е в ламаринената капачка. Стърчащата част на лагера е от външната част или гледа към фланеца на полуоската. Втулката е с по-малък диаметър. Лагера се набива без загряване, а за нея е необходимо.
а в това легло влиза металния семеринг и после лагера
Коментар