Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 24

Тема: дизел със,и без турбина-старт в студ

  1. #1
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    2,083
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране дизел със,и без турбина-старт в студ

    Здравейте,
    Отдавна изпадам в размисъл(доколкото ми се удава)за следното:
    Има ли разлика в стартирането на дизелов двигател ,който е с турбина,или такъв,който е без(атмосферен дизел)?Имам предвид,че турбинирания,като правило е с по-ниска компресия от 2 до 4 атм. някъде,та тази по-ниска компресия при стартиране в голям студ не го ли затруднява?А,и турбото при стартирането не "пее в хора"...

    П.П. Ако "терзанията" ми вече са дискутирани трийте,но моля дайте насока,ок?
    Последно редактиран от mbenz ; 31-03-10 в 22:31 Причина: допълнение

  2. #2
    Регистрация
    Apr 2008
    Място
    Перник
    Публикации
    336
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Защо мислиш,че турбото е с по ниска компресия?
    Опел Корса В 1,4 82 коня
    Пасат 1,9 ТДИ 90-ка
    Ямаха ХТ 600Е
    Симсон SR 49 1959 г. :D

    0898234666:D

  3. #3
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    2,083
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Цитат Мнение на ivan_pk Преглед на публикациите
    Защо мислиш,че турбото е с по ниска компресия?
    Не се налага да мисля-винаги е така!
    А,ти защо мислиш,че турбинирания мотор е със същата компресия,като атмосферния...?

  4. #4
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    2,694
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Цитат Мнение на ivan_pk Преглед на публикациите
    Защо мислиш,че турбото е с по ниска компресия?
    То няма нищо за мислене. В болшинството случаи е така. Възможно е да има и изключения.

    Иначе по темата...
    При равни други условия може да има някаква разлика в паленето. Ако двата двигателя са изправни едва ли ще успеем да я доловим. Все пак и двигателят с турбо е проектиран да се пали "без теглене".
    Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

  5. #5
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,278
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    И да го мислите, и да не го мислите, запалването на всякакъв двигател се проектира с резерв.

    Повечето палят без свещи, но все пак им се включват свещите. Повечето ще запалят и с 8 волта, но акумулаторът е на 12. Повечето ще запалят и с цетаново число 30, но в книжката пише 40 или 50. Атмосферните и турбинираните двигатели се различават, освен по компресия/степен на сгъстяване (което не е абсолютно задължително) и по форма на камерата, характеристики на дюзите, поведение на помпата и куп други дреболии.

    И така, крайният резултат е че има двигатели лесно-палещи и трудно-палещи, двете категории са и атмосферни, и турбинирани.
    13. Thou shalt be amused rather than angered by the words and deeds of idiots; for I am thy Noodly Lord and I have created idiots solely for entertainment purposes, Mine first and thine likewise. -- FSM, The Random Number of Not Commandments, Suggestions

  6. #6
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    337
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    То е ясно че като е нов е проектиран да е с резерв и в двата варианта
    И на мен ми е интересно един поиздухан дизел, примерно на форд 1.8 мотора който го има във версии с турбо и без, ако и на двата мотора им е паднала компресията с няколко атмосфери не би ли следвало мотора с турбо който заводски е с по ниска компресия да излезе извън границата до която може да пали все още?

    А на един чист дизел дори да му падне компресията колкото на турбиниран би следвало пак да успява да запали.

    Има ли логика в това дето написах или не ?
    Ники

  7. #7
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Бургас
    Публикации
    4,615
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Дай да си говорим за истински дизели....тоя Форд де го намеси там. Единственият им хубав двигател е на Рейнджъра (на предпоследния).....защото е на Мазда .

    Имам наблюдения на дизели моя собственост през годините, на Пежо, Опел, Фолксваген и на 6 Тойоти. Е нищо не пали като японските.
    От последните съм имал 3 комън рейла и три обикновени, комънрейлите не са в сметката, там няма какво да се коментира.

    От обикновените единия е на лека кола корола, чист дизел, единия е 3В, на скрапа и единия е 12НТ, на предишната ми джипка. Тоя на леката и него го оставяме защото е с малка кубатура, при минус колкото и да е, пали без никакво замисляне.

    Сега сравняваме 3В-3.5л. чист дизел и 12НТ 4.0л турбо дизел, при много ниски температури ..... разлика почти няма. Палят като те видят да вадиш ключа от джоба. Съседите с бензиновите още ги е яд. Чистият дизел работи една идея по твърдо, а турбодизелът пуши една идея повече при самото запалване.
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

  8. #8
    Регистрация
    Jan 2005
    Място
    Хасково
    Публикации
    469
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Е неможах да се сдържа, дано не ме съдиш за авторски права

    А иначе форд и циганин зимата не работят , колкото и да е хубав мотора студен,загрял само като го чуя каквърти се едно всеки път се мисли ся да запаля ли да не запаля ли ....

    друго си е това
    Прикачени файлове Прикачени файлове
    Има само един истински автомобил = off road
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г.

  9. #9
    Регистрация
    Oct 2008
    Място
    Бургас
    Публикации
    4,615
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Ха ха.
    Офф: Вече има мои цитат в подписа на трети участник тук.
    Ще ме направите класик преживе бре....
    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

  10. #10
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,013
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Xa-xa,някой дори и с турбина и комън реил,на смешните (за някои държави) -18 вече им е много лошо...



    Като бяха големите студове началото на годината (сутрин си беше -20), се изгаврих един път и без никакво подгряване запали от 3-то врътване(не на ключа... ). Този сигурно е с гадничка нафта...
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  11. #11
    Регистрация
    Dec 2009
    Публикации
    58
    Точки (при гласуване)
    5

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Ако питаш за разликите в паленето м/у 1.8 Д и 1.8 ТД Форд
    и двете не палят . Няма лято , няма зима спасението ти е да го паркираш на по - голямо надолнище . Всичко това е изпитано на собствен гръб
    Успех

  12. #12
    Регистрация
    Sep 2009
    Място
    гр.Божурище
    Публикации
    1,978
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Цитат Мнение на maladec Преглед на публикациите
    Ако питаш за разликите в паленето м/у 1.8 Д и 1.8 ТД Форд
    и двете не палят . Няма лято , няма зима спасението ти е да го паркираш на по - голямо надолнище . Всичко това е изпитано на собствен гръб
    Успех
    Да,мой приятел си навиваше въжето около страничното огледало,за да не му се налага да го закача ежедневно.
    Иначе доловими разлики няма-което си пали,си пали и обратното,което не-не.

  13. #13
    Регистрация
    Nov 2007
    Място
    от гората
    Публикации
    160
    Точки (при гласуване)
    7

    Thumbs up До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Дино доколкото разбрах клипа си го правил при -18 градуса.Мога да ти кажа че двигателя ти пали супер ,но не бързай когато ти изгасне лампата за свещите веднага да въртиш ключа за палене .Изчакай още поне 5-10 сек докато чуеш релето да щракне или да изключи .Гарантирам ти че даже няма да чуеш и стартера като пали .Все пак е зима не е лято .Успех от мен

  14. #14
    Регистрация
    Jun 2007
    Място
    Пловдив
    Публикации
    1,013
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    За жалост това не съм аз. Това е в Румъния пак по същото време на годината. Иначе си чакам да изгасне лампата и да спре да бръмчи помпа ли е какво е... Пали си от раз. Иначе ако врътнеш направо,без да подгрееш, може и 20 секунди да върти... Иначе е добре.
    Кара: HYUNDAI SANTA FE II 2.2CRDi 4WD M/T MY2008
    Peugeot 405 SRx4, XU10J2, раздатка TK2B, ABS BOSCH 2E, климатроник, AirBag, 1994год.
    Навигация: WayteQ 4.3" с iGO 8.3. SiRF star III.

  15. #15
    Регистрация
    Jul 2006
    Място
    София
    Публикации
    2,694
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Цитат Мнение на MIK Преглед на публикациите
    Дино доколкото разбрах клипа си го правил при -18 градуса.Мога да ти кажа че двигателя ти пали супер ,но не бързай когато ти изгасне лампата за свещите веднага да въртиш ключа за палене .Изчакай още поне 5-10 сек докато чуеш релето да щракне или да изключи .Гарантирам ти че даже няма да чуеш и стартера като пали .Все пак е зима не е лято .Успех от мен
    Хубаво е да се има предвид, че автомобилите не се разработват от олигофрени. Ако е трябвало лампата да гасне едновременно със спиране на нагряването на свещите или за някакво различно време, със сигурност са щели да го направят така.
    Компютрите са създадени, за решаване на проблеми, които не са съществували преди появата на компютрите...

  16. #16
    Аватара на Yaro
    Yaro е офлайн Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ |
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia, Bulgaria
    Публикации
    5,767
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Цитат Мнение на Джамбазов Преглед на публикациите
    Дай да си говорим за истински дизели...
    Е нищо не пали като японските...
    Ммм, нищо не пали като Тойота.
    Имал съм Td5, RD28T, TD42, модифициран 1KD-FTV, няколко 1HD-T-та. По-меко и приятно палене от на 1HD-T-то няма из тези. И Ленд Ровърския "Storm" (другото име на Td5) и Патрулските палят със замисляне. 1HD-T и 1HZ не!

  17. #17
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    2,083
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Аз малко не по темата,обаче докато бяха студовете никакви проблеми,но откакто се затопли преди около месец сутрин добичето започна да се замисля при плюс 10С!Двигателя кандисва да заработи след 3-то завъртане и изхвърля облак черно-сив дим,който мирише гадно на неизгоряла нафта...!
    Като я купих ни една свещ не беше читава и при минус 2-3 градуса палеше от раз...горивния филтър е на около 12000км.,само хубава нафта му е сипвана...После през целия ден си е Тойота...
    Иде реч за ТЛК-70 с 2-ЛТ 86к.с.

  18. #18
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    32,278
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Цитат Мнение на mbenz Преглед на публикациите
    Аз малко не по темата,обаче докато бяха студовете никакви проблеми,но откакто се затопли преди около месец сутрин добичето започна да се замисля при плюс 10С!Двигателя кандисва да заработи след 3-то завъртане и изхвърля облак черно-сив дим,който мирише гадно на неизгоряла нафта...!
    Като я купих ни една свещ не беше читава и при минус 2-3 градуса палеше от раз...горивния филтър е на около 12000км.,само хубава нафта му е сипвана...После през целия ден си е Тойота...
    Иде реч за ТЛК-70 с 2-ЛТ 86к.с.
    Като смениш акумулатора, нещата ще потръгнат.
    13. Thou shalt be amused rather than angered by the words and deeds of idiots; for I am thy Noodly Lord and I have created idiots solely for entertainment purposes, Mine first and thine likewise. -- FSM, The Random Number of Not Commandments, Suggestions

  19. #19
    Регистрация
    Nov 2008
    Място
    София
    Публикации
    2,083
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Като смениш акумулатора, нещата ще потръгнат.
    Акумулаторът е перфекциозен!Точно на една година е и развърта доста енергично!При големите студове сутрин въртеше по-мудно,но добичето палеше от раз и както се позатопли,и започна да върти номера-това ми е странно!Все едно отведнъж загуби компресия...
    Свещите преди 2 месеца ги проверявах,както трябва-ок си бяха...сменявах ги в началото на зимата...

  20. #20
    Регистрация
    Jun 2004
    Публикации
    147
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: дизел със,и без турбина-старт в студ

    Цитат Мнение на Yaro Преглед на публикациите
    Ммм, нищо не пали като Тойота.
    Имал съм Td5, RD28T, TD42, модифициран 1KD-FTV, няколко 1HD-T-та. По-меко и приятно палене от на 1HD-T-то няма из тези. И Ленд Ровърския "Storm" (другото име на Td5) и Патрулските палят със замисляне. 1HD-T и 1HZ не!
    Е ти ако кажеш, че TD42 не пали добре и то с един "умрял" акумулатор не знам .

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Студ
    От токото във форум JEEP
    Отговори: 41
    Последно мнение: 03-11-09, 20:48
  2. Проблем със старт на Garmin nuvi 250
    От asklep във форум Въпроси и проблеми по марки и модели GPS
    Отговори: 4
    Последно мнение: 14-10-09, 16:30
  3. Отговори: 5
    Последно мнение: 15-08-08, 15:11
  4. Отговори: 0
    Последно мнение: 23-05-08, 17:27
  5. Отговори: 19
    Последно мнение: 03-11-06, 19:01

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •