Страница 1 от 6 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 115

Тема: УАЗова глава - преработка за 92 бензин

  1. #1
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране УАЗова глава - преработка за 92 бензин

    пренасям тук лично съобщение до мен понеже въпроса със сигурност касае повече хора:


    Колко е оригиналната височина на главата на зверът 469 и зависи ли това от различните типове двигатели? Ясно е че ако не е преправяна, а при солдатите не ми се вярва, трябва да сваля 4мм.
    Утре мога да дам точни данни за моторчето иначе е 1979г,като го гледам волгов е.
    Сега съм се захванал от базовото шаси, със собственни усилия основно, да го правя на автомобил, и трябва да човръкна в главата- все пак е бивш военен,ще го уча да яде 95 + газ, а после като бутна тук-там и по железата ще пратя резултати

  2. #2
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Общата височина на главата за бензин 92 е 94,9 мм, обема на горивната камера е 76…79 см3 степента на компресия е 7,9…8,3. Възможното намаляване на височината на главата е до около 93,5 мм. Размера се определя от резбата М14х1,25 - запалителната свещ.

    Цитираните данни за размера на глава и възможното намаляване са за новите 421 глави, и са взети директно от конструкторския отдел на УМЗ.

    Оригинално височината на главата следва да е 98 мм. (За 76 бензин) Намаляването на височината с 3.5 мм е масовата практика предполагам защото има разлика между ЗМЗ (волговия) и УМЗ двигателя. При ЗМЗ компресията е по-ниска.

    Доколкото ми е известно преди време в България са внасяни и УАЗ-и предназначени за бензин 72 - при тях размера на главата и трябвало да е различен от тези за 76.

  3. #3
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    7,378
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    23

    По подразбиране

    понеже бензин А72 ми звучи като алтернативно гориво, на колко октана се равнява чистият спирт /етилов, метилов/ - знам, че в Бразилия е много популярно гориво...
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

  4. #4
    Регистрация
    Feb 2006
    Място
    Нови Искър
    Публикации
    1,424
    Блог Публикации
    2
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране

    някой може ли да помогне с по-късите повдигачи(пръти) за уаз.Свалих 4 мм от главата и сега не мога да си намеря такива повдигачи

  5. #5
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Търсете по магазините за Волга. Там са такива. 4 мм надолу е за бензин А95 или 98, на 92 не става...

  6. #6
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    2,957
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране

    При това положение е най добре да мине на газ.

  7. #7
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,239
    Точки (при гласуване)
    52

    По подразбиране

    Газа е 105 октана.

  8. #8
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    Цитат Мнение на Стефан
    Газа е 105 октана.
    Че и повече. Чистия пропан е към 115. Тук го смесват с бутан за да компенсират температурното разширяване.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  9. #9
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    София
    Публикации
    1,152
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране

    ДОбре де с какво да кара
    Бензин, Газ: Нещо по така
    Ако имате желание и знаете нещо кажете му

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    9,008
    Точки (при гласуване)
    27

    По подразбиране

    С газ, много ясно.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

  11. #11
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,239
    Точки (при гласуване)
    52

    По подразбиране

    Той вече я е о трязал, чунким има избор. Просто да има предвид после като наглася изпреварването.

  12. #12
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    София
    Публикации
    219
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране

    Цитат Мнение на Тедо /LJ73/
    понеже бензин А72 ми звучи като алтернативно гориво, на колко октана се равнява чистият спирт /етилов, метилов/ - знам, че в Бразилия е много популярно гориво...
    Метанолът има октаново число по моторен метод 91, а по изследователски метод 112. Етанолът съответно 92 и 111. По бензиностанциите стойността е по изследователският метод, с изключение на руските А-72 и А-76 които са обозначени по моторен метод и тяхното число приведено към общоприетите означения на колонките е около 80 и 83 съответно.
    Метанолът, благодарение на високото си октаново число и огромната топлина на изпарение, позволява степен на сгъстяване 12-14 и отсъствие на детонационно горене при оптимален теоретичен ъгъл на изпреварване на запалване. За съжаление, обаче пускане на студен ДВГ е много трудно, да не кажа невъзможно.

    Между другото, някой знае ли какъв е реалният прираст на мощност и въртящ момент при преработка на двигателя на УАЗ за бензини 92-95? Мисля си, че пиковите стойности на момента и мощността ще се изтеглят и с 200-400 об/мин нагоре.

  13. #13
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Мощността се вдига с ~7 конски сили, въртящия момент става от 21 на 22 но никъде не съм намерил информация че се премества към по-високи обороти...

  14. #14
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    2,957
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране

    При сгъстяване въртящият момент се премества надолу в оборотите.

  15. #15
    Регистрация
    Feb 2006
    Място
    Нови Искър
    Публикации
    1,424
    Блог Публикации
    2
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране

    благодаря за информацията на всички.Радвам се че има хора като вас.Като завърша започнатото по двигателя (надявам се тези дни) ще споделя резултатите от него и надявам се да го тествам на 29,30 в Пловдив.

  16. #16
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    София
    Публикации
    219
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране

    Цитат Мнение на Yordan Kolev
    При сгъстяване въртящият момент се премества надолу в оборотите.
    Ако имаш предвид, че максималната стойност се измества надолу, не мога да се съглася. Въпроса ми просто беше дали някой не е качвал такъв двигател на спирачка за да наблюдава разликите, защото при тези най-древни методи за форсиране на бензинови двигатели без свръхпълнене (повишаване степента на сгъстяване и/или намаляване на хидравличните съпротивления на пълнене) винаги се наблюдава изместване на максималната стойност на въртящият момент към по-високи честоти на въртене или оставане на старата честота, но никога изтегляне в по-ниски обороти. Характеристиката става и по-изправена респ. коефициента на приспособяемост (който доста се цени в офроуда) намалява. Мощността търпи същите изменения просто защото е функция на въртящия момент.
    Принципно при обикновения бензинов ДВГ така ценната максимална стойност на въртящия момент достигната при ниски обороти най-често е за сметка на ниски индикаторни респективно ефективни показатели на двигателя (ниски степени на сгъстяване, ниска литрова мощност), като отново става въпрос за ДВГ без принудително пълнене и статични фази на газоразпределение. Този ефект се наблюдава просто с един кратък поглед назад във времето – ЗИС 5 (1933 г.) – водачите са го сравнявали с трактор, можел е да поддържа устойчива скорост 4 км/ч в доста голям диапазон на външното натоварване. Имал е литрова мощност 13 к.с./л., степен на сгъстяване 4,3 и е можел в топло време да работи с керосин. И падаща х-ка на момента след 1000 об/мин (почти като парна машина). При ЗИС 151 честотата е вече 1200 (двигателя е същият, но форсиран) и т.н. колкото по-напред отиваме виждаме една основна тенденция – по-високи степени на сгъстяване, по-високи честоти на въртене при максимални мощност и момент и в последна сметка масовите агрегати за леки автомобили се стабилизираха около 10-11 (ст. на сгъстяване) и 5500-6500 об/мин (честота при максимална мощност).
    Но да се върнем на темата – откъде идва това изменение. Кривата на изменение на въртящия момент има същият характер като кривата на изменение на коефициента на пълнене на двигателя – за определен режим на работа нараства до определени обороти, а след това намалява (ако нямаме ограничител на обороти може да стане и нула). Отначало нараства поради факта, че се появява ефект на инерционно дозареждане на цилиндрите с прясна горивна смес. Дозареждането е пропорционално на оборотите на двигателя (най-общо казано, защото зависи и от доста други фактори). Другият фактор, който оказва влияние, но с обратен знак, са загубите вследствие хидравличното съпротивление на пълнителният тракт на двигателя. Тези загуби също са пропорционални на честотата на въртене на двигателя респ. скоростта на потока през каналите за пълнене, но в този случай въпросната скорост участва във функцията на втора степен и нараства по-бързо, като в един хубав момент взима превес над инерционното дозареждане. Именно в този момент, кривата на коефициента на пълнене (въртящият момент) започва да пада. Само по себе си, увеличаването на степента на сгъстяване намаля обема на горивната камера, което води но по-малко остатъчни газове в началото на процеса пълнене, което пък води до по-високо начално налягане в края на същия процес и от там до по-късно достигане на въпросната равновесна точка “инерционно дозареждане/хидравлични загуби”.
    Разбира се, при малко повишаване на степента на сгъстяване, динамометричната спирачка може почти да не отчете въпросното изместване, но ако комбинираме манипулацията с някакво намаляване на съпротивлението на пълнителните тръби (поставяне на двукамерен карбуратор вместо еднокамерен, полиране на канали, монтаж на карбуратор на всеки цилиндър, монтаж на горивовпръскваща уредба и т.н.) то разликата става “очевадна”.

  17. #17
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Има логика в написаното по-горе.

    Процедурата с намаляването на височината на главата, поправката на стиковете на каналите и карбуратора вече сме я правили на няколко УАЗ-а. Субективно не мога да определя дали въртящия момент се е преместил по-високо и с колко, автомобилите почват да вървят като цяло по-добре и по-икономично. Но разбира се едно такова преместване едва ли ще може да се "хване" на око.

    Скоро ще напиша за резултатите от още един "тунинг" на същия двигател, който ми беше препоръчан от конструкторското бюро на УМЗ. А именно настроената изпускателна система. Според тях това е единствения практичен способ за подобряване на параметрите на двигателя в областта на ниските обороти...

  18. #18
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    2,957
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране

    Цитат Мнение на Двигателист
    Цитат Мнение на Yordan Kolev
    При сгъстяване въртящият момент се премества надолу в оборотите.
    Ако имаш предвид, че максималната стойност се измества надолу, не мога да се съглася.
    Правилно, грешно се изразих. В действителност максималния въртящ момент след сгъстяване се постига на по високи обороти но той е по голям като стойност, а предишната максимална стойност се постига на по ниски обороти.

  19. #19
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на wheels
    Здравейте,
    мен също ме интересува темата за преработка на глава на УАЗ за бензин 92. ОТ Шумен съм и имам частен автосервиз, заедно с 2-ма приятели. Ремонтираме главно камиони, бусове и разбира се УАЗ. Важат ли данните за намаляване на главата от двигател 421 за двигатели 417 и 451. Височината на главите на тези двигатели за бензин А-76 е 98мм, като на 421. Впрочем в УАЗбука намерих данни за глава 417, същите са. Досега сме рециклирали 3 джипа, купени от армията, много стари, с двигатели 451. Няма проблем с работа на бензин, но незнам как ще бъде на газ.]

    Да, всички глави се намаляват еднакво, разликата между старите и новите глави е в размера на клапаните и още няколко дребни детайли. Главите са напълно взаимозаменяеми...

  20. #20
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Но за бензин 92 следва да се намали главата с 3.1мм!

Страница 1 от 6 12345 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. преработка на телоподаващо
    От kkiosev във форум Заваряване - технологии, прибори и сведения
    Отговори: 17
    Последно мнение: 10-01-10, 16:17
  2. MZ TS 150 - преработка
    От fi4o900f във форум 2-Тактови
    Отговори: 3
    Последно мнение: 24-03-09, 17:50
  3. Отговори: 6
    Последно мнение: 14-07-08, 20:00
  4. Преработка на буханка-в какво ли?
    От Камен Калчев във форум Бъгита и самоделни конструкции на колесни машини
    Отговори: 94
    Последно мнение: 28-02-07, 16:41
  5. купувам глава за isuso 2.3или2.0 бензин -4ZD1-C1
    От stevancochev във форум Архив
    Отговори: 0
    Последно мнение: 29-07-06, 06:06

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •