Интересува ме дали заводските дизелови Ниви са сполучливи или да си взема бензинова какво ще ме посаветвате
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Лада Нива 1.9Д
Свий
Темата е затворена.
X
X
-
До: Лада Нива 1.9Д
много спорен въпрос.вземи каквато на теб ти харесваПървоначално публикуван от snavar Преглед на мнениеИнтересува ме дали заводските дизелови Ниви са сполучливи или да си взема бензинова какво ще ме посаветвате
-
До: Лада Нива 1.9Д
Ето някои данни за:
- Нива 1,9D: дв. 1905 сс Пежо, SOHC, 58 кс (= 43,3 кВ).
- Нива 21214 (1,7i): дв. 1690 сс; 82,6 кс (59,5 кВ). Купето е идентично. Изборът е твой.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
Като проходимост клони към по-зле.Предницата започва да натежава сериозно и като цяло е нарушено разпределението на тежестта спрямо задния мост.Като цена за гориво за 100км.път е малко по-изгодно,спрямо газифицирана Нива,но това е спорно честно казано.Като динамика е доста по-зле спрямо 1.7 двигателите-разбира се ако не е с турбо,но такива Ниви са рядкост.Като прибавим вибрацийте на мотора+обичайните трасмисионни и става...за мен не си струва.Мисля,че точно бензиновия мотор на Нива е доста доказан и не си заслужава човек да експериментира.С подходящо масло,акумулатор и свещи пали от четвърт до -30 градуса.За дизела ако е поизносен Забрави да запали,а това хич не е маловажно.Последно редактирано от Янко Желязков; 31-01-10, 20:11.
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
От опит ли говориш или само си чувал ?Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнениеКато проходимост клони към по-зле.Предницата започва да натежава сериозно и като цяло е нарушено разпределението на тежестта спрямо задния мост.Като цена за гориво за 100км.път е малко по-изгодно,спрямо газифицирана Нива,но това е спорно честно казано.Като динамика е доста по-зле спрямо 1.7 двигателите-разбира се ако не е с турбо,но такива Ниви са рядкост.Като прибавим вибрацийте на мотора+обичайните трасмисионни и става...за мен не си струва.Мисля,че точно бензиновия мотор на Нива е доста доказан и не си заслужава човек да експериментира.С подходящо масло,акумулатор и свещи пали от четвърт до -30 градуса.За дизела ако е поизносен Забрави да запали,а това хич не е маловажно.
Имам я, 1.9 дизел и никак не е зле спрямо бензина. А да знаеш колко е удобен този двигател за черен път . При - 20 градуса, моята запали с 1 път .
Все пак бензиновия е мн лесен за поддръжка и ефтин.:D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
Има "Нива" и с Руски дизелов двигател- 1,8 турбо,ама не знам дали се внася в България /то и в Русия е рядкост да попаднеш на такава/.Иначе параметрите и отзивите за този двигател са добри.Количеството разум на планетата е постоянна величина,а населението непрекъснато се увеличава.
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
Не съм чувал за този Руски двигател. Някакви други данни, параметри, на друг автомобил поставят ли го ?Първоначално публикуван от 4x2 Преглед на мнениеИма "Нива" и с Руски дизелов двигател- 1,8 турбо,ама не знам дали се внася в България /то и в Русия е рядкост да попаднеш на такава/.Иначе параметрите и отзивите за този двигател са добри.
Инак и аз седя твърдо зад бензиновата, та нали сме взели Ниви защото са прости по устройство и с по- елементарна и евтина поддръжка.Това което обичам да правя или не се харесва на жена ми или е забранено със закон
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
Дизелът също може да е евтин за поддръжка ако се направи адекватно с евтини или "вечни" части. Като начало чугунена глава например...Първоначално публикуван от pepino2829 Преглед на мнениеНе съм чувал за този Руски двигател. Някакви други данни, параметри, на друг автомобил поставят ли го ?
Инак и аз седя твърдо зад бензиновата, та нали сме взели Ниви защото са прости по устройство и с по- елементарна и евтина поддръжка.
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
Руски малолитражен дизел, че и с турбо.... Аз не бих се рискувал, ако наистина е чисто руски, а не присаден от нещо. Не им е трябвало, и не могат да го правят. Може да е добър като параметри, ама като им знам качеството, не ще да е от най-надеждните.Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнениеДизелът също може да е евтин за поддръжка ако се направи адекватно с евтини или "вечни" части. Като начало чугунена глава например...
Иначе големите двигатели, да речем, ги могат. Често по нечий лиценз, ама това е без значение. Имахме ЗиЛ с дизел осмак по японски лиценз (от първите серии от "новите" с ръбатата муцуна - по-късно започнаха да ги правят с камазови двигатели). Вървеше пущината много, и беше учудващо тих и икономичен. Общо взето не е качвал разход над 20/100 леко натоварен. Имаше си и печка зимата за подгряване. Изобщо - много добра машинка, като изключим факта че преди да започнеш да го ползваш иска сериозно потягане, почистване и коригиране, иначе не знаеш кога ще те изненада.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
Момчета не си "блъскайте акъла"-Нивата има толкова трески за дялане,а ние нищим въпрос за едно от най-сполучливите и дълговечни неща в нея,а именно бензиновия мотор.Нямам нищо против дизелите,но при Нива са силно доказани бензиновите 1.6 и по-късно 1.7 мотори.Така,че смисълът е почти никакъв.Е ако се повдигне въпрос за начин за поставяне на по-надеждна 5-ст. кутия или по-корав кожух на предния диф нещата придобиват доста по-целенасочен тон.Е то разбира се има писано по тия въпроси,но все пак ми се струват доста по-актуални за нашата марка.
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
Подкрепям напълно. Нестандартните неща винаги излизат скъпи, а дизелов двигател на Нива определено може да се запъти към определението "нестандартно".Първоначално публикуван от niva men Преглед на мнениеМомчета не си "блъскайте акъла"-Нивата има толкова трески за дялане,а ние нищим въпрос за едно от най-сполучливите и дълговечни неща в нея,а именно бензиновия мотор.Нямам нищо против дизелите,но при Нива са силно доказани бензиновите 1.6 и по-късно 1.7 мотори.Така,че смисълът е почти никакъв.Е ако се повдигне въпрос за начин за поставяне на по-надеждна 5-ст. кутия или по-корав кожух на предния диф нещата придобиват доста по-целенасочен тон.Е то разбира се има писано по тия въпроси,но все пак ми се струват доста по-актуални за нашата марка.
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
За Нива мисля, че най-добрата комбинация е бензин + газ пропан-бутан. Най-малко проблеми. Не натежава сериозно, има къде да се монтира бутилка и да ти остане багажник. При закупуване на дизелова Нива си купуваш и проблеми от всякакво естество. Бензин + газ е доказано в практиката.Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!
Коментар
-
До: Лада Нива 1.9Д
2.0л 16клапанов бензинов двигател-ВАЗ 21203.Снимка №2Разработени са две модификации на дизеловия двигател:
Диаметър/ход-82х94мм.
Обем-1977см/3
Мощност-115к.с при 5400об/мин.
Въртящ момент-180Нм при 3200об/мин.
Степен на згъстяване-10.6:1
Система за подаване на гориво-инжекционно впръскване.
Газоразпределителна система-4 клапана на цилиндър.
"Нива" с такъв двигател е-екзотика,пусната е съвсем малка серия през 1998г.Двигателят предлага много добри динамично-тягови способности и икономичност.За жалост обаче той се оказва много мощен,и монтажът е преустановен.Ресурсът на старите Вазовски трансмисии намалял драстично (предимно скоростните кутии),те били изчислени за къде по-слаби двигатели и не издържали.
Дзеловия двигател е разработка на ВАЗ,и се произвежда от АО Барнаултрнсмаш.Снимка №1
Двигателят е предвиден да може да се монтира и на Москвич,УАЗ,ГАЗ.
Първия с обем 1,52л е предвиден за минитрактори,комби моделите ВАЗ,самоходни комунални машини и за дизел-генератори.
Втория по-мощен 1,8л двигател е предвиден за ВАЗ-21213 и ВАЗ-2131 "Нива" ,и за бъдещия ВАЗ 2123.Същия двигател се използва и на малогабаритни трактори,и за изграждането на по-мощни дизел-електрически установки (електро-агрегати).
Двигателите са-4тактови,4цилиндрови редови, с вихрокамера и водно охлаждане.Циркулацията на течността е принудителна.Задвижването на циркулационната помпа и вентилатора е с клиновиден ремък.На двигателите се монтират стартери с повишена мощност и блок с предстартови подгревни свещи,които обезпечават надеждно запалване при ниски температури.
1,8 турбо дизел
Диаметър/ход-82х84мм.
Обем-1774 см/3.
Мощност-80к.с. при 4600об/мин.
Въртяш момент-152Нм при 2500об/мин.
Максимален разход на гориво-184г/к.с.ч.
Тегло-145кг.
Размери:
Дължина-560мм.
Ширина-575мм.
Височина-688мм.
Гарантирано време за работа-минимум 50 000км.
Предвиден ресурс до основен ремонт-минимум 120 000км (при правилна екплоатация).
1,8 дизел
Диаметър/ход-82х84мм.
Обем-1774 см/3.
Мощност-63к.с. при 4800об/мин.
Въртяш момент-118Нм при 2500об/мин.
Максимален разход на гориво-187г/к.с.ч.
Тегло-132кг.
Размери:
Дължина-560мм.
Ширина-575мм.
Височина-688мм.
Гарантирано време за работа-минимум 50 000км.
Предвиден ресурс до основен ремонт-минимум 120 000км (при правилна екплоатация).
1,5 дизел
Диаметър/ход-76х84мм.
Обем-1524 см/3.
Степен на згъстяване-23:1
Мощност-55к.с. при 4800об/мин.
Въртяш момент-96Нм при 3000об/мин.
Максимален разход на гориво-190г/к.с.ч.
Тегло-130кг.
Размери:
Дължина-560мм.
Ширина-575мм.
Височина-688мм.
Гарантирано време за работа-минимум 50 000км.
Предвиден ресурс до основен ремонт-минимум 120 000км (при правилна екплоатация).
Реферат: Двигатель в автомобиле ВАЗ
Выполнил: ученик школы №1 11«А» класса -2003г.
Източник информации:Сп. Авторевю №19 1997, За рулем №2 1996Последно редактирано от 4x2; 01-02-10, 17:10.Количеството разум на планетата е постоянна величина,а населението непрекъснато се увеличава.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар