Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смесен режим газ+бензин

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смесен режим газ+бензин

    От 1990 г до 2001 г. се занимавах професионално с монтаж и подръжка на горивни системи с течна газ. В периода 1995 до 1997 г. работих в Холандия пак по тази специалност. Тук ще споделя една интересна част от моя опит, която за моя гордост допринесе за някои спесифични разработки от холандската компания за която работех.

    През 1997 година все още преобладаващата част от внасяните и монтирани АГУ у нас бяха вакуумни и много малко част бяха втора употреба холандски системи с електрическо управление. Предимно Колтек и Виале. По това време тъкмо бях спретнал един сервиз за монтаж на АГУ и нещата вървяха прекрасно. Хората се записваха за месец напред и с доставките едвам смогвахме. По това време хита беше монтирането на предимно втора употреба холандски системи. Естествено фабрично ремонтирани преди това. Както вече споменах клиентите бяха преобладаващо с карбураторни автомобили и по-рядко с моноинжекционни системи. Собствениците на многоточкови инжекциони живееха с убеждението, че на тази горивна система не може да се монтира АГУ. Така ги убеждаваха другите вече утвърдени сервизи (в Горубляне, На бул. Европа - Армянов, и Пилето в Илиенци). Аз обаче мятах смело холандските системи на всякакъв тип горивни системи и хората бяха щастливи. В един момент наплива от "пълните инжекции" стана толкова голям, че се наложи да отворя още един обект и да преместя за самостоятелна работа там помагащите ми до този момент момчета. И така до момента в който един клиент, с монтирана на скоро система не се върна за задължителен преглед след едноседмична експлоатация. Човека заяви, че автомобила му (Форд Сиера 2.0) е показал разход от 6-7 литра на 100 км. Естествено не му повярвахме. Странното е че в неговия случай, не се наложи никаква корекция на сместта, предвид това, че изпарителите обичайно дават сериозни отклонения от параметрите си след първоначалните 10-12 часа работа, заради отпускането на мембраната на втора степен. По това време за автомобили с ламбда сонда правехме измерванията за качествовто на сместта не с газоанализатор а чрез портативен осцилоскоп на Тектроникс с развивка 1 сек/деление. При контролния преглед на този автомобил ми направи впечатление, че показанията от ламбда сондата са идентични с тези при работа на бензин, т.е. на лице са типичните осцилации и "клатене" на сместта. Видя ми се странно, но поради претрупаност с работа не отдадох голямо значение на този факт. И така до момента в който човека пак се върна и потвърди отново за този безумно нисък разход. Но.... този път добави, че и бензина му намалявал - горе-долу с литър - два на сто километра. Ха сега де !? Много бързо разбрах каква е работата. Едно от момчетата ми след като не успял да покрие норматива за прекъсване на инжекторите (давах им 15 мин за ел. модификациите в коша) резнал бензиновата помпа. Трябва да кажа, че още тогава бях забранил категорично да се прекъсва горивната помпа. Метода беше прекъсване на инжекторите и евентуална емулация. Но човека притиснат от времето му резнал помпата. И оттук какво следва. Следва, че при достатъчно износена ГНП бензина минава свободно през нея и разреждането в смукателните тръби е достатъчно за да попадне той в цилиндрите при положение, че инжекторите си цъкат. При първоначалната настройка на качеството на сместта на газ този факт не е забелязан и на практика недостигащото гориво е компенсирано с добавяното от АГУ. Естествено в момента в който му резнахме инжекторите колата дори не щеше да запали, защото при съществуващото количество газ (без бензин) сместа бе изключително бедна. Вкарахме изпарителя в режим и човека щастлив си замина. Докато... не се възна след седмица и не попита дали не може да му върнем старото положение на смесен режим, защото цитирам "смятах, смятах и май предишния вариант хем е по евтин, хем колата върви много по-добре". След като ни предостави конкретните цифри се оказа следното: при смесен режим 7 литра газ + 1 литър бензин; при работа само на газ - 13-14 литра газ. Както и да го смятахме наистина смесения режим е по-икономичен. По-късно провокиран от този парадокс окончателно си го обясних. При работа само на газ смесообразуването е статично и не зависи от останалите фактори (температура, атмосферно налягане, разход на въздух и т.н.), защото няма обратна връзка и активно управление. При работа в смесен режим бензиновата инжекционна система допълва липсващото гориво (от иначе бедната смес на газ) и я управлява по всички правила на работата на оригиналната бензинова система. Горивния процес при това положение е винаги оптимален (при изправна инжекционна система). Освен това самото изсмукване на бензин от инжекторите е в правилната пропорционалност, зависеща само и единствено от вакума в тръбите. Останалото е работа на тайминга. Естествено похвалих се на бившите ми колеги в Холандия. Оказа се, че не съм открил топлата вода. След около половин година ми изпратиха разработен модул за работа на АГУ на този принцип. По-късно го внедриха в ситемата им за работа с течна газ на Виале с помпа в бутилката, като там преминаването от бензин на газ бе плавно, а не с рязка смяна на горивата. На по-късен етап тази система се доразви за перманентна работа в смесен режим, но много по-интелигентно бе реализирана, за разлика от моята Сиерка. След този случай имам други при които съзнателно сме го правили, но не навсякъде се получи. Този начин на захранване е много удачен за турбо двигатели (не обаче чистия вариант на моята сиерка, а с работеща ГНП) както и за дизелови двигатели, като във втория случай газта не може (по-скоро не бива) да превишава 6-8 обемни единици от състава на въздуха. Достижимата икономия е средно 15-20%. Естествено това е възможно в новите дизелови горивни системи, а не при тези с механична помпа.
    Последно редактирано от elbgt; 24-01-10, 15:21.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

  • #2
    До: Смесен режим газ+бензин

    За турбо двигатели ми се вижда невъзможно-няма вакуум където са бензиновите инжектори
    Калин Владов,09РСПБЗН

    Коментар


    • #3
      До: Смесен режим газ+бензин

      Има, има и то при всяко затваряне на дроселовата клапа. Друг е въпросът, че не е когато трябва. Ако нямаше вакуум при турбо моторите нямаше да има и серво на спирачките. Освен това варианта за турбо мотори не е тоя описан за Сиерата, а е фабричен с работеща помпа и отделен контролер във веригата на инжекторите, който работи плавно в диапазона от пълното им изключване до пълното им "отпушване". Газта в този случай е "подпиращо гориво" средно 80%-90% от общо необходимото.
      Последно редактирано от elbgt; 24-01-10, 15:36.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • #4
        До: Смесен режим газ+бензин

        Това дали не е възможно да се реализира с резистор във веригата на помпата. Така може да се регулира налягането в инжекционната рейка.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #5
          До: Смесен режим газ+бензин

          И какво? Като "мина на газ" - вместо да прекъсвам захранването на инжекторите (както съм направил), да изключа "байпаса" на резистора последователно във веригата на помпата (който резистор си е там, само дето като си на бензин е шунтиран) и да смеся двете горива ? Ама колко? В смисъл къв дебит да търся от помпата... примерно проба по класическата схема с шишето за определено време?.. Аз не съм такъв хардлайнер на газта като вас и моята все още има и работеща бензинова горивна система..))). Ако дадете жокер може да пробвам... На първо четене не виждам да има някакви опасности - детонации?.. или бъркам?

          Коментар


          • #6
            До: Смесен режим газ+бензин

            Разликата в налягането между това на рейката и спряната помпа (атмосферно) е достатъчно за да тръгне паразитно подаване на бензин при работещи инжектори. В примера, който съм дал със Сиерата, обаче преходните процеси са тотално пренебрегнати. В този случай трябва да се внимава, защото ако да речем инжекционната система не функционира пълноценно са възможни нежелани обогатявания на горивото в неподходящ момент и също така и обратното. Едно е сигурно и това е че ако правилно се подбере пропорцията понятието "гърмене на газ" става почти невъзможно. То обикновено се причинява от бедна смес на празен ход и последващо рязко отваряне на дроселовата клапа. В този случай константното количество за газ през системата за празен ход е запълнила газовия път с бедна смес, която при рязко отваряне на дроселовата клапа обеднява още толкова поради рязкото запълване с пресен въздух и инертността на мембраната на изпарителя. При смесения режим може да се постигне над 50% дял на бензина на празен ход и при това положение системата за обогатяване при рязко отваряне на дроселовата клапа (ускорителна помпа при карбураторите) предпазва от обедняване и съответно от детонация на газта. Колкото до споменатата идея за резистор във вригата на помпата това е тотално погрешно, защото не помпата регулоира налягането, а редуктора за налягане в рейката, който пък отчита разреждането и подържа константно относително налягане. При споменатата в първия пост фабрична система има включена към горивната рейка планка с електрически превключваем редуктор. Той се регулира в едното положение да отговаря на фабричната стойност на налягането при работа само на бензин, а в другото положение на пониженото налягане за работа в смесен режим. От него може да се прави настройка на процентното съдържание бензин/газ при смесения режим. Общо взето работи в широк диапазон, но максималната ефективност е някъде към 20% бензин. Не че е невъзможно да бъде монтиран втори регулатор за ниското налягане и когато се ползва само бензин да бъде затапван връщащия му маркуч.
            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

            Коментар


            • #7
              До: Смесен режим газ+бензин

              Тука нещоооо....ми се види....не как трябва

              Начи резната бензинова помпа и пак постъпва бензин
              ....ма как...
              - гравитачно-резервара е по-ниско
              - па чат пат има и обратен клапан в помпата.
              - Вакум през инжектори ли да мине

              Коментар


              • #8
                До: Смесен режим газ+бензин

                Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                От 1990 г до 2001 г. се занимавах професионално с монтаж и подръжка на горивни системи с течна газ. В периода 1995 до 1997 г. работих в Холандия пак по тази специалност. Тук ще споделя една интересна част от моя опит, която за моя гордост допринесе за някои спесифични разработки от холандската компания за която работех.

                През 1997 година все още преобладаващата част от внасяните и монтирани АГУ у нас бяха вакуумни и много малко част бяха втора употреба холандски системи с електрическо управление. Предимно Колтек и Виале. По това време тъкмо бях спретнал един сервиз за монтаж на АГУ и нещата вървяха прекрасно. Хората се записваха за месец напред и с доставките едвам смогвахме. По това време хита беше монтирането на предимно втора употреба холандски системи. Естествено фабрично ремонтирани преди това. Както вече споменах клиентите бяха преобладаващо с карбураторни автомобили и по-рядко с моноинжекционни системи. Собствениците на многоточкови инжекциони живееха с убеждението, че на тази горивна система не може да се монтира АГУ. Така ги убеждаваха другите вече утвърдени сервизи (в Горубляне, На бул. Европа - Армянов, и Пилето в Илиенци). Аз обаче мятах смело холандските системи на всякакъв тип горивни системи и хората бяха щастливи. В един момент наплива от "пълните инжекции" стана толкова голям, че се наложи да отворя още един обект и да преместя за самостоятелна работа там помагащите ми до този момент момчета. И така до момента в който един клиент, с монтирана на скоро система не се върна за задължителен преглед след едноседмична експлоатация. Човека заяви, че автомобила му (Форд Сиера 2.0) е показал разход от 6-7 литра на 100 км. Естествено не му повярвахме. Странното е че в неговия случай, не се наложи никаква корекция на сместта, предвид това, че изпарителите обичайно дават сериозни отклонения от параметрите си след първоначалните 10-12 часа работа, заради отпускането на мембраната на втора степен. По това време за автомобили с ламбда сонда правехме измерванията за качествовто на сместта не с газоанализатор а чрез портативен осцилоскоп на Тектроникс с развивка 1 сек/деление. При контролния преглед на този автомобил ми направи впечатление, че показанията от ламбда сондата са идентични с тези при работа на бензин, т.е. на лице са типичните осцилации и "клатене" на сместта. Видя ми се странно, но поради претрупаност с работа не отдадох голямо значение на този факт. И така до момента в който човека пак се върна и потвърди отново за този безумно нисък разход. Но.... този път добави, че и бензина му намалявал - горе-долу с литър - два на сто километра. Ха сега де !? Много бързо разбрах каква е работата. Едно от момчетата ми след като не успял да покрие норматива за прекъсване на инжекторите (давах им 15 мин за ел. модификациите в коша) резнал бензиновата помпа. Трябва да кажа, че още тогава бях забранил категорично да се прекъсва горивната помпа. Метода беше прекъсване на инжекторите и евентуална емулация. Но човека притиснат от времето му резнал помпата. И оттук какво следва. Следва, че при достатъчно износена ГНП бензина минава свободно през нея и разреждането в смукателните тръби е достатъчно за да попадне той в цилиндрите при положение, че инжекторите си цъкат. При първоначалната настройка на качеството на сместта на газ този факт не е забелязан и на практика недостигащото гориво е компенсирано с добавяното от АГУ. Естествено в момента в който му резнахме инжекторите колата дори не щеше да запали, защото при съществуващото количество газ (без бензин) сместа бе изключително бедна. Вкарахме изпарителя в режим и човека щастлив си замина. Докато... не се възна след седмица и не попита дали не може да му върнем старото положение на смесен режим, защото цитирам "смятах, смятах и май предишния вариант хем е по евтин, хем колата върви много по-добре". След като ни предостави конкретните цифри се оказа следното: при смесен режим 7 литра газ + 1 литър бензин; при работа само на газ - 13-14 литра газ. Както и да го смятахме наистина смесения режим е по-икономичен. По-късно провокиран от този парадокс окончателно си го обясних. При работа само на газ смесообразуването е статично и не зависи от останалите фактори (температура, атмосферно налягане, разход на въздух и т.н.), защото няма обратна връзка и активно управление. При работа в смесен режим бензиновата инжекционна система допълва липсващото гориво (от иначе бедната смес на газ) и я управлява по всички правила на работата на оригиналната бензинова система. Горивния процес при това положение е винаги оптимален (при изправна инжекционна система). Освен това самото изсмукване на бензин от инжекторите е в правилната пропорционалност, зависеща само и единствено от вакума в тръбите. Останалото е работа на тайминга. Естествено похвалих се на бившите ми колеги в Холандия. Оказа се, че не съм открил топлата вода. След около половин година ми изпратиха разработен модул за работа на АГУ на този принцип. По-късно го внедриха в ситемата им за работа с течна газ на Виале с помпа в бутилката, като там преминаването от бензин на газ бе плавно, а не с рязка смяна на горивата. На по-късен етап тази система се доразви за перманентна работа в смесен режим, но много по-интелигентно бе реализирана, за разлика от моята Сиерка. След този случай имам други при които съзнателно сме го правили, но не навсякъде се получи. Този начин на захранване е много удачен за турбо двигатели (не обаче чистия вариант на моята сиерка, а с работеща ГНП) както и за дизелови двигатели, като във втория случай газта не може (по-скоро не бива) да превишава 6-8 обемни единици от състава на въздуха. Достижимата икономия е средно 15-20%. Естествено това е възможно в новите дизелови горивни системи, а не при тези с механична помпа.
                Привет! Интересува ме може ли да се сложите по този начин ГИ на Ровер 416?

                Коментар


                • #9
                  До: Смесен режим газ+бензин

                  Те по-скъпите ГИ си имат заложено софтуерно такива глезотии... дали ще има наистина икономия - не зная - не съм пробвал
                  ПроС гАзар... 0883 353 299 Ивайло

                  Коментар


                  • #10
                    От: Смесен режим газ+бензин

                    Реших да експериментирам и да опитам тази идея. Реализацията се оказа по-лесна от колкото очаквах. Започнах промените от работеща обикновена газова уредба с разход градско 18л/100 и извънградско 11-14л/100 (според колко ми е тежък крака):
                    - Разкачих релето, което прекъсва инжекторите - сега са постоянно включени
                    - Имам монтиран прекъсвач на бензиновата помпа в купето - ако експериментът се окаже успешен ще автоматизирам спирането на бензиновата помпа през реле
                    - намалих газта от крана на тройника с 1.5 оборота
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3-nik.jpg
Прегледи:2
Размер:90.8 КБ
ID:5358193
                    - намалих газта от регулатора на изпарителя (2) с 1.5 оборота
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:brc_at90e.jpg
Прегледи:2
Размер:21.3 КБ
ID:5358194
                    До сега при каране на газ лампата "check engine" светеше постоянно. След промяната не свети.
                    Имам един негативен ефект - оборотите на празен ход скочиха от 900 на 1100-1200. Евентуално може да врътна още малко кранчетата.
                    След около седмица ще имам идея за новия разход на газ. За разход на бензин ще е по-трудно да измеря.

                    Иначе Фронтерата върви като на бензин.

                    П.П. В най-лошия случай ще се набутам с горивото. Но това не ме притеснява.
                    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Смесен режим газ+бензин

                      Никъде не видях плюсове?
                      Никога нема да мине модата на сръбската музика,сливовата ракия и пъстръвата.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Смесен режим газ+бензин

                        Първоначално публикуван от honda b16a2 Преглед на мнение
                        Никъде не видях плюсове?
                        Ето ги плюсовете:
                        Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнение
                        ...
                        До сега при каране на газ лампата "check engine" светеше постоянно. След промяната не свети.
                        ...
                        Иначе Фронтерата върви като на бензин.
                        ...
                        За основния плюс, който ни вълнува всички нас, а именно икономия на гориво или по-точно на пари, засега не мога да кажа нищо. Трябва първо да поизхарча съдържанието на газовата бутилка и да я напълня, за да мога да сметна разхода на газ.
                        Бензин в резервоара имам 20-25 литра. Ако наистина харчи 2л/100, значи резервата ще ми светне след минимум 500 км. Знам, че ще е силно приблизително, но не ми се пълни 80 литровия резервоар до горе

                        П.П. Още един минус: На студен двигател пали само на бензин, а на смесен не ще. Ако ми загасне колата на светофар, може да запали на смесен, но може и да се наложи да превключа на бензин.
                        Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Смесен режим газ+бензин

                          Хм явно и мойта е така. Аз се чудих къде отива бензина
                          Лошото е, че като свърши бензина няма палене....

                          Коментар


                          • #14
                            От: Смесен режим газ+бензин

                            Ето и първите, по-скоро предварителни резултати:
                            Изминати километри:180 - 70 преди и 110 след началото на експеримента.
                            Заредено гориво LPG: 24.5 литра
                            Мисля, че напоследък градският разход ми беше 16/100 и затова правя сметката за 70-те км "преди" на тази база:
                            70 км - 11.2л
                            110 км - 13.3л, което прави разход 12.09/100
                            Междувременно затворих с още 1/3 оборот регулатора на изпарителя (2) - общо почти 2 оборота (1 оборот и 5/6) и сега вече празните обороти са добре, но пък се загуби част от динамиката.

                            Сметките засега са предварителни и неточни - има километри преди и след промяната, също така след първоначалната промяна 2 пъти намалявах регулатора на изпарителя с 1/6 оборот. Също така за момента разходът на бензин е неизвестна величина.
                            Този уикенд ще имам възможност да измеря разхода на извънградско.
                            Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Смесен режим газ+бензин

                              Извънградско: 210 км, заредени 19.44 л газ (9.26л/100)
                              Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X