За какво иде реч?
Купих си "голяма" батерия за Wouxun-a (1700mАh), но се оказа, че щатното зарядно не се справя с тези батерии и изгаря. По идея на колегата Цецо - Tsvetkov43 (LZ1BTH), реших и аз да си направя допълнително охлаждане на съответния чарк. Основната идея на ъпгрейда беше да става без средства и без много труд, и да върши работа - нормална задачка .
И така , ето малко снимки като старт:
"нещото" отляво, от към зрителя, което има 3 крачета е джаджата, която се претоварва и гори. Както виждате, съвсем удобно е направена с дупка и с метална плоска част - явно за да може да се монтира нещо охлаждащо. Ето го и в гръб:
На гърба на зарядното има фабрична решетчица, която трябва да служи теоретично за охлаждането и при нормални батерии, може би наистина си върши работата
В моя случай обаче, реших да я махна с цел от там да излиза "радиаторчето", което ще охлажда.
Важно е, когато разглобявате зарядното, да внимавате да не изкривите контакторните пластини, понеже имат "пъпки", които запират при вадене от пластмасата.
И така, нужните материали са:
Железце от лустерклема, медна жичка, термо паста, ножче и малка отверка.
Идеята е проста - клемата се закача с едното си винтче за загряващата част, като е важно да се намажат повърхностите с термопаста (пастата с която мажат радиаторчетата на процесорите, преди да ги залепят отгоре), за да има по-добър термообмен.
На другата клема се закачат няколко края от добре изчистената от лака медна тел, която служи за основното охлаждане. За да е по-добра връзката, аз лично натъпках дупката с термопаста.
За съжаление, контактното поле не е много голямо, но пък това не се оказа проблем и охлаждането се справи въпреки този факт. Все пак смятам, че това е нещо, над което трябва да помисля още.
Все едно ....
Ножчето ще потрябва, за да се направи място, за да излезе "радиаторчето" извън корпуса на зарядното. Изрязва се отворчето за охлаждане, като трябва добре да се изреже горната част, защото в противен случай клемата и болтчето опират в пластмасата.
За по-добър термообмен на медта с въздуха, съм разтоврил жичките и така получих радиаторче тип пеперуда .
Друг търсен ефект е връзката на зарядното с космичните сили, както и получаване на допълнителна енергия от извънземните
След сглобяване на така изработеното "здраво и красиво" подобрение, бе направен тест с последователно зареждане на две от големите батерии, за да се провери максималното натоварване и то за двойно по-дълго от нормалното време. Системата издържа тестовете съвсем успешно. В най-горещата част на конструкцията, през цялото време можех да си държа допрян пръста, без да пари прекалено и според термометъра, температурата на най-горещата точка не надвиши 65С.
И в заключение, ако решите да си вземете от по-големите батерии за Wouxun, имайте пред вид, че трябва да си изработите такава или подобна на тази система или пък да си поръчате заедно с батериите и зарядно, което да е сметнато за тях.
П.П. Снимките с черна рамка в началота са правени от Цецо. Ако той реши, може да постне и неговата охладителна инсталация, която най-вероятно работи по-добре, но пък изисква малко повече време и ресурс (ще ви трябва и хартиена лепенка ).
Ами за сега е това ...
Купих си "голяма" батерия за Wouxun-a (1700mАh), но се оказа, че щатното зарядно не се справя с тези батерии и изгаря. По идея на колегата Цецо - Tsvetkov43 (LZ1BTH), реших и аз да си направя допълнително охлаждане на съответния чарк. Основната идея на ъпгрейда беше да става без средства и без много труд, и да върши работа - нормална задачка .
И така , ето малко снимки като старт:
"нещото" отляво, от към зрителя, което има 3 крачета е джаджата, която се претоварва и гори. Както виждате, съвсем удобно е направена с дупка и с метална плоска част - явно за да може да се монтира нещо охлаждащо. Ето го и в гръб:
На гърба на зарядното има фабрична решетчица, която трябва да служи теоретично за охлаждането и при нормални батерии, може би наистина си върши работата
В моя случай обаче, реших да я махна с цел от там да излиза "радиаторчето", което ще охлажда.
Важно е, когато разглобявате зарядното, да внимавате да не изкривите контакторните пластини, понеже имат "пъпки", които запират при вадене от пластмасата.
И така, нужните материали са:
Железце от лустерклема, медна жичка, термо паста, ножче и малка отверка.
Идеята е проста - клемата се закача с едното си винтче за загряващата част, като е важно да се намажат повърхностите с термопаста (пастата с която мажат радиаторчетата на процесорите, преди да ги залепят отгоре), за да има по-добър термообмен.
На другата клема се закачат няколко края от добре изчистената от лака медна тел, която служи за основното охлаждане. За да е по-добра връзката, аз лично натъпках дупката с термопаста.
За съжаление, контактното поле не е много голямо, но пък това не се оказа проблем и охлаждането се справи въпреки този факт. Все пак смятам, че това е нещо, над което трябва да помисля още.
Все едно ....
Ножчето ще потрябва, за да се направи място, за да излезе "радиаторчето" извън корпуса на зарядното. Изрязва се отворчето за охлаждане, като трябва добре да се изреже горната част, защото в противен случай клемата и болтчето опират в пластмасата.
За по-добър термообмен на медта с въздуха, съм разтоврил жичките и така получих радиаторче тип пеперуда .
Друг търсен ефект е връзката на зарядното с космичните сили, както и получаване на допълнителна енергия от извънземните
След сглобяване на така изработеното "здраво и красиво" подобрение, бе направен тест с последователно зареждане на две от големите батерии, за да се провери максималното натоварване и то за двойно по-дълго от нормалното време. Системата издържа тестовете съвсем успешно. В най-горещата част на конструкцията, през цялото време можех да си държа допрян пръста, без да пари прекалено и според термометъра, температурата на най-горещата точка не надвиши 65С.
И в заключение, ако решите да си вземете от по-големите батерии за Wouxun, имайте пред вид, че трябва да си изработите такава или подобна на тази система или пък да си поръчате заедно с батериите и зарядно, което да е сметнато за тях.
П.П. Снимките с черна рамка в началота са правени от Цецо. Ако той реши, може да постне и неговата охладителна инсталация, която най-вероятно работи по-добре, но пък изисква малко повече време и ресурс (ще ви трябва и хартиена лепенка ).
Ами за сега е това ...
Коментар