Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

    Здравейте

    Страното е че го прави когато си пожелае. Немога да остановя нещо точно. Обикновенно при по висока скорост 80 км примерно и лека неравност колата започва да се клати наляво-надясно , а волана се опитва да избяга , и така докато не намаля. После карам даже със 100 и нищо не става.

    Сменял съм гуми и предни ресоьри - не е от тях

    Дадоха ми съвет да погледна демфера , обаче мисля че тази кола няма такъв или поне аз немога да го открия.
    Дайте някой съвет

    п.п. За майстори поне в Хасково не ми говорете , добре че бяха хора от форума че да и оправя съединителя
    088455338две
    "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
    Джамбазов 2010г..

  • #2
    Това си е Шимми. Лекува се със смяната на всички износени части по предницата и разбира се правилно са ти казали демпфера. Иначе обърни внимание на реактивната щанга (ако има такава).
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      шимми

      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
      Това си е Шимми.
      би ли ми го превел моля.

      а иначе, колега, мисля че трябва да имаш демпфер. нещото, подобно на амортисьор, закрепено отпред на моста и кормилната щанга. погледни също за увеличени луфтове на лагерите на предните главини.
      Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
      http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
      http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

      Коментар


      • #4
        Шимми бре, неконтролируемо тресене на колелата, с голяма амплитуда наляво-надясно, един вид резонанс. Сблъскали са се с него още в началото на 20-ти век при самолетните шасита. Като кацали или излитали самолетите при определена скорост се случвало това на едно или на няколко колела. И понеже тогана е имало популярен танц със същото име който се характеризирал с разни такива движения та някой кръстил явлението на него, и то така и си останало до ден днешен
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #5
          Ako e с цял мост на пружини си погледни втулките на напречната щанга, която държи моста да не ходи наляво-надясно, както и втулките на надлъжните щанги (носачи-някъде и така им казват)
          Ако е на ресори си провери втулките на ресорите и тези на шасито.
          сори, ама не съм запознат с такъв модел тойота
          http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
          Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

          Коментар


          • #6
            До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

            Първоначално публикуван от Jivko Преглед на мнение
            Здравейте

            Страното е че го прави когато си пожелае. Немога да остановя нещо точно. Обикновенно при по висока скорост 80 км примерно и лека неравност колата започва да се клати наляво-надясно , а волана се опитва да избяга , и така докато не намаля. После карам даже със 100 и нищо не става.
            Хайде стига бе , имам абсолютно същия проблем на същия модел кола, само че я купих скоро и тресеше на около 100-110, направих и лифт, смених всички втулки на ресьорите, 4 чисто нови амортисьора с нови тампони за тях, задно каре на преден кардан, няма луфтове в шенкелите или кормилната уредба, гумите и джантите са проверени и балансирани и какъв беше шока ми като започна да тресе на 50-70, днес ми остана малко време и за пореден път свалих да проверя демфера и не ми изглежда разбит, има лек луфт в единия от шарнирите на демпфера но е доста малък, карал съм други джипки с доста по големи луфтове в демпфера или без демпфер ама нямат тоя проблем, удрят те по ръцете но няма такава невероятна вибрация когато влезеш в дупка, а понякога можеш и седмица да караш и да не се появи. Последно когато я пробвах и започна да тресе излязах половината навън през прозореца да гледам какво става и видях че предната гума завива с висока честота наляво надясно с около 5 см, аз не бих могъл да завивам с такава честота. Та си мисля да си купя нов демпфер или да сложа още един. Ако си решил твоя проблем сподели да реша и аз моя, че ако не е от демпфера макар че всичко сочи към него ще ме е яд.

            Коментар


            • #7
              До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

              Абе като се замисля да не съм купил твоя джип ?

              Коментар


              • #8
                До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

                Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                Хайде стига бе , имам абсолютно същия проблем на същия модел кола, само че я купих скоро и тресеше на около 100-110, направих и лифт, смених всички втулки на ресьорите, 4 чисто нови амортисьора с нови тампони за тях, задно каре на преден кардан, няма луфтове в шенкелите или кормилната уредба, гумите и джантите са проверени и балансирани и какъв беше шока ми като започна да тресе на 50-70, днес ми остана малко време и за пореден път свалих да проверя демфера и не ми изглежда разбит, има лек луфт в единия от шарнирите на демпфера но е доста малък, карал съм други джипки с доста по големи луфтове в демпфера или без демпфер ама нямат тоя проблем, удрят те по ръцете но няма такава невероятна вибрация когато влезеш в дупка, а понякога можеш и седмица да караш и да не се появи. Последно когато я пробвах и започна да тресе излязах половината навън през прозореца да гледам какво става и видях че предната гума завива с висока честота наляво надясно с около 5 см, аз не бих могъл да завивам с такава честота. Та си мисля да си купя нов демпфер или да сложа още един. Ако си решил твоя проблем сподели да реша и аз моя, че ако не е от демпфера макар че всичко сочи към него ще ме е яд.
                Лифт казваш. Колко.
                Като я закачиш на стенда катора на предния мост в червено ли свети. Камбера колко е.
                Ако сходимоста е нула и кастора се завърти към нула, камбера затваря предницата.
                Отвори я на мах.

                Коментар


                • #9
                  До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

                  Ами още не е закачена на стенд, като глдам с просто око не виждам да има лоши наклони или сходимост, не дърпа наникъде, не носи гуми, има добра инерция, колата е на ресьори и отпред и отзад, вдигнал съм я около 10 см, но и преди да я вдигна правише същото , само че като я вдигнах го прави на по ниска скорост. и интересното е че може седмица да не го направи а после 3 дни да тресе като луда.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

                    Аз си мислех че съм много способен щом правя кастор +5град с нивилир, ама явно не съм единствен.
                    Нали имаш стенд. Закачи я да видиш как ще светне като коледна елха.
                    Отвори и предницата.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

                      Проверете за баланс, криви фланци, криви гуми и джанти. Тяхното мятане става отключващ момент на този резонанс. А го поддържат луфтовете и недобре сметнати амортисьори. Това съм забелязал от опит. Трябва да се открие и премахне причината, а не да се тушира чрез яки демпфери. ИМХО

                      Коментар


                      • #12
                        До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        Проверете за баланс, криви фланци, криви гуми и джанти. Тяхното мятане става отключващ момент на този резонанс. А го поддържат луфтовете и недобре сметнати амортисьори. Това съм забелязал от опит. Трябва да се открие и премахне причината, а не да се тушира чрез яки демпфери. ИМХО
                        Дупките по пътя отключват вибрацията повече от кривите джанти. Е тогава да не караме по дупки ли.
                        На Киро Патрула беше с четири криви гуми и нямаше ДедУобл.
                        За Демпфера и аз съм на същото мнение но амортисьорите според мен нямат нищо общо.
                        Всеки джип може да бъде тестван дали е склонен да направи Шими дори да не се е случвало до сега.
                        Олеква ли волана на определена скорост значи идва момента в който ще се случи.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

                          Ами гумите и джантите са тествани няма луфтове, стенд ще и правя , но не е затворена , това шими е много силно, толкова силно не съм усещъл никога. дори интересното е че когато навлезе в шими съм я усуквал доста наляво и надясно и не спира, докато не падне скоростта под критичната не спира. днес наковах малко шарнира на демпфера, сега луфт там няма, това е непрепоръчително , знам това, но търся вариант, не остана време да пробвам, утре ще ходя на отсечката където често изпада в шими.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

                            И да не искаме да караме по дупки, не става! Дупки бол, а пък и сами си ги търсим.
                            Аз мисля, че и амортисьорите влизат в играта, защото като се разтресе ляво - дясно, високото купе започва пък да се клати и точно амовете противодействат. Е, и стабилизиращите щанги де, но над определена амплитуда

                            Коментар


                            • #15
                              До: Тресене на волана и цялата предница TLC hj61

                              Аз започнах да не вярвам на себе си , три пъти преглеждам ходовата част.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X