Обява

Свий
Няма добавени обяви.

NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

    Защо рестартирам темата за NISSAN QASHQAI ?

    Случайно попаднах на 'старата тема' при търсенето ми на информация за модела. Имах търпението да изчета ЦЯЛАТА тема. Общия извод е, че бъка от спам. Старата тема е 'NISSAN QASHQAI - мнения, впечатления, информация' . Когато четох, на практика видях само мнения, но не впечатления и информация. Спокойно може да се каже, че българите освен от футбол и политика са и едни от най-добрите белетристи!

    Дълго се колебах дали, заради спама в темата си заслужава, да правя акаунт, да пиша и да обяснявам. Все пак, реших да направя това усилие заради хората, които ще влизат след мен и ще търсят наистина полезна информация за NISSAN QASHQAI!

    Ако започнем изхождайки от твърдението на производителя, че NISSAN QASHQAI е кросовер автоматично трябва, да изключим сравнението му с така наречените джипки. Всички подобни сравнения са неуместни и не бива да се взима мнението им за полезно относно темата. Всякакви сравнения с Патрул (примерно) или други модели с многократно по-добри качества за офроуд са смешни, особено, ако авторите на такива постове сериозно настояват да се прави паралел на качествата им.

    Всеки един потребител на транспортно средство има нужда, която удовлетворява чрез избора си на конкретен модел автомобил. Всякакви сравнения на модели в различни класове са неумесни, но за съжаление тук масово се практикува тази практика... и това е смешното..

    Пример за безсмислие:
    Седят 3-има форумджии и си мерят клавиатурите. Първия пише...Вчера, като излезнах да покарам по камънака в коритото на река Лъкавица, нямаше място дето, да не мине моя Х-дедов джип. Втория веднага го контрапостира...Ъ, там си карал щото не можеш да излезнеш от коритото, много са ти високи бреговете...ти да видиш с моя Х-хай-дедов-лукс как изкатервам бреговете, по метър отвесни, изяждам ги направо...Третия, веднага изплющява пост... Ооооо мъжки много сте ми весели, ама там карате щото е лесно, аз спокойно си карам върху морените на Златните мостове, а в каросерията отзад имам по 12 глигана с моята ултра-дедова-тундра....

    Съдейки по масовия пример за писане на мнения излиза, че Тундрата е най-най-офроуд, а останалите машини са паркетни демо версии ...

    ==============
    Всички горни редове са за да подразня спамаджиите! Мухахахааа!


    Ето историята за моите впечатление от NISSAN QASHQAI:

    От две години търся машина, която да има по-висока проходимост от лек автомобил. За 28 години съм карал много автомобили, не толкова много камиони и нялокло джипа. Ето че дойде осмисления момент, когато реших да предприема действия по намиране на подходящо возило. Ще използвам примери взети от леките автомобили, за да може да стане ясно какви предимста има NISSAN QASHQAI. Първоначалната ми идея беше да намеря подходяща машина от класа Рав4, или ЦР-В. Пресечната точка на нуждите ми беше в този клас автомобили. Пристъпих към проучване на цени, нови, втора ръка, по-стари, по-нови... Втората стъпка беше тест драйв. Намерих познати и покарах различни машини. Поради това, че имам достатъчен опит с автомобилите, въобще не ме интересуваха отзивите по форумите, а исках да усетя 'на живо' машините. На кратко... по-старичките Рав4 не са добре на шосе, новите Рав4 са много по стабилни. Като проходимост извън пътя тези возила удовлетворяваха моите изисквания (навиране по разни неприятни пътища покрай язовирите, за риболов). Да ама не... харесването ми на Тойота Рав4 приключи, когато покарах ЦР-В. По старите машини от този вид малко ми клатушкаха на шосе, но това го разбрах, когато се качих на нов ЦР-В. Мдаааааа... ама двама приятели решиха да ме стресират допълнителнок, като ми организират тест драйв на Тойота Хайлукс и на Нисан Навара. На кратко казано, тези камиони оставят всичко зад себе си и всички, които си мислят, че карат джипки, дълбоко се лъжат...
    Като капак на това, миналата година, в Русия, при един зимен риболов ми тикнаха в ръцете нещо, което дори не знам в кой клас се води - Тундра. С нея думата офроуд се изчерпва!

    Защо след толкова гледане, каране и мислене реших да купя NISSAN QASHQAI.

    - Прасета не ловувам, каросерия за окървавен труп не ми е необходим;
    - Каравана няма да тегля, защото последните години използването на такова нещо в България носи само неприятни емоции;
    - Нямам моторна лодка с колесар или джет скуад;
    - Няма да карам провизии за хижа Мусала през зимата;
    - Няма да летя с 240 по магистралата, както моя шеф с Ровъра или откачения му заместник (контето) с Кайена;

    Какво искам:
    - Разумен разход на гориво граничещо с икономични рекорди! Бензиновия мотор на NISSAN QASHQAI - 140Кс в комбинация с безстепенната автоматична скоростна кутия е началото на ново време в 'правенето на автомобили'. Ако някой още не е обърнал внимани, NISSAN QASHQAI е един от малкото автомобили, които имат по-малък разход на гориво с автоматичната ск.кутия спрямо шест степенната ръчна ск.кутия !!! При тази кутия липсват зъбни предавки и го няма ОНОВА познато придърпване за автоматичните ск.кутии! Някои правят сравнение на тази скоростна кутия, като казват, че тя помага да се чувствате, като в тролей или ускорява като скутер (няма ръчкане на скорости, няма придърпване).
    - Стабилност на шосе! Някой ще каже, 'е как провери страбилността?'. Така...в права отсечка, ускоряваш до 100 и започваш да въртиш волана, налаво, надясно четири пъти в секунда. В един момен, колата влиза в резонанс от люшкането. За разлика от много коли ESP-то работи, както се очаква и 'гаси' разбалансирането на колата, като я вкарва в 'правата' посока. Например, същия тест направен с най-новото Рено Гранд Сценик (7 места) води до изненада и гневна почуда, въобще работят ли му системите за стабилизация...Не бързайте да хулите Рено, такова е положението с много 'леки автомобили'. NISSAN QASHQAI е многократно по-стабилен от болшинството шосейни автомобили, независимо коя година са произведени. Това може да не хареса на любителите на дрифтинг и джиткане със занасяне между колите по улиците, но определено дава много сигурност и спокойствие на 'нормалния' шофьор!
    - Комфорт! За пример ще взема бензиновия вариант на NISSAN QASHQAI с най-много екстри. Ако трябва да поръчаме аналогични пакети с екстри от Тойота или Хонда разликата е между 15-20 хиляди, което е смазващо. За всички модификации вграден блутуд, изнесени бутони въру волана за аудиото и круизконтрола (дори за най-евтиния вариант от 23 000лв!). Двузонов климатроник, огледало против заслепяване с фарове, биксенон, кожен салон, отлични възможности за конфигуриране на седалки и багажник, 8 еърбега, активни протектори зад главата на предните седалки, подлакътници на предни и задни седалки, охлаждане в жабката, автоматично прибиращи се огледала, парктроник
    - Проходимост. Много хора ще потрият ръчички и ще кажат... да ама нещата свършват до тук. Не, отново бъркат. Седемнайсет цоловите джанти и нормалния балон на гумите при NISSAN QASHQAI правят колата очаквано стабилна, особено в комбинация с общата и височина. Преди години имаше период в който не слизах от класическа Уазка Газ69. С такава антика мога да се кача по стълбите на ЦУМ до 5-ия етаж! Като покарах NISSAN QASHQAI смело мога да кажа, че може повече, което по абсолютна стойност означава МНОГО, ама МНОГО! За всички, които биха се опитали да ме подтикнат да тествам NISSAN QASHQAI върху еднометрови речни камъни покрити с жабуняк, бих ги подсетил да отправят предложението си към приятеля ми с Тундра-та

    - Мощ. 140Кс може и да не са нещо много в днешно време, но ако някой е сменил (карал) или тествал поне 10 автомобила правени 2008-2009г е установил, че дори кола със 130 коня, вече се лигави и върви сякаш е 80Кс. Отговора на всички производители срещу подобна критика е, че това се налага от начина на горене в моторите, наложени от изискванията за Еко поведение съобразно стандартите Euro 4 и Euro 5 - тъжно нофакт! И тук QASHQAI се представя по-добре от себеподобните си.... не знам защо, сигурно има нарушители на стандартите в Nissan!

    -Цена! Колкото и да е тъжно на всички NISSAN QASHQAI няма конкурент в това отношение.

    Искам да изкажа благодарност на всички досегашни кметове на София, благодарение на чиято безотговорност, оформиха в мен твърдото намерение да се сдобия с паркетен кросовър, с такива прекрасни качества!
    ======================

    Тази тема е за хората, които имат нужда от лек автомобил 4х4, който не се страхува от неизброимите дупки в градовете, непочистените снежни улици или искайки да се отдадат на хобито си край язовири, реки или офроуд разходка..
    Последно редактирано от Злой; 09-01-10, 08:38.

  • #2
    До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

    Здравей, определено нисанчето е много добър автомобил и бях решил че е моят, но едно нещо ме спря и това е ниският таван. Висок съм само 180см а се чувствах много дискомфортно относно височината на тавана , иначе почти го бях купих купил. Все още не мога да намеря алтернативен вариант който да ме устройва.
    Grand Vitara 2005g- за работа
    Honda CR-V 2.2 2008- грижа се за нея
    Lexus RX200t -2016г.-евридейката

    Коментар


    • #3
      До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

      Първоначално публикуван от damianski Преглед на мнение
      Здравей, определено нисанчето е много добър автомобил и бях решил че е моят, но едно нещо ме спря и това е ниският таван. Висок съм само 180см а се чувствах много дискомфортно относно височината на тавана , иначе почти го бях купих купил. Все още не мога да намеря алтернативен вариант който да ме устройва.
      Ти да не мислиш да ходиш прав вътре? Като искаш да ти е широко вземи си бус! Автомобила си е напълно нормален аз съм пък 184см и ми е перфектно като регулирам седалката... Нямам такъв Нисан ,но съм се возил в такъв и много ми харесва съвременна работа
      П.С. колега страшна ти е темата браво

      Коментар


      • #4
        До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

        Първоначално публикуван от Next Преглед на мнение
        Ти да не мислиш да ходиш прав вътре? Като искаш да ти е широко вземи си бус!
        Я по-кротко. Подобен тон тук не се толерира...
        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

        Коментар


        • #5
          До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

          Добра възхвала на Кашкая. Моите съображения бяха аналогични при покупката на автомобил. Аз съм 187 см. и все още не съм избил тавана. Вярно, че седалката ми е в крайно долно положение, но това не е такъв проблем. Има и някои неща, които ме дразнят, но това е субективно мнение.
          ВСИЧКО Е НА НЕРВНА ПОЧВА
          LZ1YBB

          Коментар


          • #6
            До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

            С много неща съм съгласен за Кашкая! Преди година и нещо тествах Кшкай+2 заедно с още няколко други СУВ-а и ми хареса доста, но в края на краищата не го купих! Не го купих заради по-малкия му размер и миниатюрните допълнителни седалки! Заради тях остана на второ място в списъка!
            יעבור
            «И това ще мине»

            Коментар


            • #7
              До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

              С голям интерес прочетох темата. Аз няма да коментирам Нисана , само се чудя - човека иска да си купи Кашкай или иска да го рекламира , щото е доста добър в рекламата.То май темата му е спам като гледам заглавието.
              Б. Бонев
              0осем88две6шест71три

              Коментар


              • #8
                До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

                За да е ясно - Човека си купи Кашкай!

                За седалките... наистина, като седнах за първи път зад волана на тази машина, ми мина мисълта, че на хора с ръст над 180, няма да им е много комфортно, тавана е нисичък, факт!

                Тавана е нисък, седалките са тясни, не точно! Аз съм 90кг и сякаш седалките са правени за мен, отлично ме обхващат от двете ми страни (паласчици) и се чувствам много сигурно 'захванат', тук съм късметлия!

                Ъ за рекламата...
                Преди да си купя нещо дълго го проучвам. Така беше с музиките, така беше с камерите, така беше с навигациите... С течение на времето се научих, създадох си методология за получаване на информация и начин на действие, когато искам да си купя нещо наистина стойностно. Този форум съдържа много полезна информация. Опитвам се с вдигането на темата да бъда полезен на такива като мен, търсещи своята машина, без непременно да са маниаци за катерене по скали и кални улеи. Кашкай не е джип, но не е и лека кола. Искам да наблегна отново, че той е много стабилен в сравнение с много нови леки коли!

                Коментар


                • #9
                  До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

                  Освен всичко описано по горе мога да добавя още две впечатления от личен опит след 45 000 км.
                  + при включен автоматичен режим зацепването на задния мост става много бързо, което ме кефеше максимално
                  - задните амове са доста твърди и имам чуството че нещо се е разхлопало
                  на койти му е тясно да си отвори щората на панорамния покрив и веднага ще почувсва увеличаване на обема

                  Коментар


                  • #10
                    До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

                    Както по-горе казах тавана наистина е доста по-нисък.Даже ходих пак да го пробвам и тестдрайв му правих , главата не ми опира но усещането за дискомфорт не премина за 15-20мин тест. Карам три коли Тойота версо, гранд витара и на колегата ЦР-В от новите
                    просто всички са доста по-високи вътре .
                    Търся подходящ заместник на версото ,но 4х4 паркетник и все още не мога да избера сув който да ми легне на сърцето
                    Grand Vitara 2005g- за работа
                    Honda CR-V 2.2 2008- грижа се за нея
                    Lexus RX200t -2016г.-евридейката

                    Коментар


                    • #11
                      До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

                      Един въпрос имам към автора на темата - с какво Кашкая превъзхожда коя да е кола в ниския сегмент на средния клас - предвид намеренията на автора да си го кара шосейно? Едва ли ще тръгне да изкачва стъпалата в ЦУМ.... за мен темата е типичния размисъл в стил "Нужен ли ми е изобщо джип/СУВ". Някак ме навежда на едни размисли за желанието на американците да карат големи мощни пикапи...до супера и обратно.

                      Коментар


                      • #12
                        До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

                        Ми какво да кажа повече, вероятно ще се повторя. Търсих автомобил, който да ме удовлетворява съобразно опита, който имах през годините.

                        1.Джип, в смисъл истинска рама, а не самоносеща ламаринена конструкция, возило с 4 задвижващи колела - не е моята цел!

                        2.Основна цел - компактен автомобил с 4 задвижващи колела, цена без да ти режат главата, стоейки отлично на шосе и магистрала, без да има водовъртеж в резервоара за горивото от бързото му засмукване към мотора..

                        3.Автоматична скоростна кутия - заради особеността, че постоянно се движа в задръствания в София.

                        4.Относно сравнението, с кола в ниския сегмент... често пътувам туристически. Искам, като ходя в Делчево, Панагюрище, Доспад, Триград, Златоград, яз.Кърджяли, Батак, Девин, Боровица, Елхово, Маджарово, Шипка, Габрово, Крапец, Румъния, Русе, Русенски Лом, Видин, Белоградчик, Връв, Зайчар, Охрид, Енез, Самотраки, Тасос и т.н. .... т.е. цяла България и съседките и...искам, искам, искам колела 17 цола. Ако преминавам през малък брод на р.Очушница за да отида на язовира скрит между Черни Рид и предните дялове на Рила, не искам да ми задира дъното на колата в 20см камъни. Това е разстоянието което ми е напълно достатъчно за преодоляване на подобни препятствия.

                        5.Ако трябва да бъда честен Хонда СР-В ми хареса доста, но цените не ми харесаха при нея, както и годишната сума за консумативи и поддръжка. Ако говорим пък за колите втора ръка, колкото и да са им паднали цените, не мога да се съглася, че трябва да дам 25 000 за машина на 6 години и 180 хил км. Явно офроуд джипче не може да е стояло в топъл гараж на бабичка, която е ходила с него само до Билллла. Искам да кажа, че джипче или кола 4х4 не бива да се взима втора ръка, защото колкото и да се обещава от продавача и, че е запазено, определено ще влезне човек във филм!

                        6.Нисан Кашкай не е истински джип и неговото 4х4 не може и не бива да се сравнява с коли които са. Ако предположим, че само височината му и 17" колела биха ме задоволили, то допълнителното задвижване на задия мост ми идва, като изключително приятен бонус. Обаче... преди две години, когато посрещахме Нова година в Елена (Усоето), падна сняг 30см, който ме притесни доста. Тогава, ако имах 4х4 въобще нямаше да се шашкам, но нямах... Точно, варианта на Каши би ми паснал в случая идеално! Не, че не се справих успешно с Лагуната (с добри зимни гуми), но нещата биха стояли по различен начин. Значи, от казаното до тук, вероятно стана ясно, че Каши сравнен с конвенционален лек автомобил е за предпочитане (сравнен не само с Лагуна)...

                        7.Малко за особеностите на скоростната кутия CVT. Отдавна бях чел за този тип трансмисионни кутии. Те не са новост, измислени са далече във времето, но едва в последните години има едно завръщане към тях, защото са се появили новите материали, които преди години липсваха за да има истинска конкуренция със степенните автоматични кутии. Мотора е бензинов 2.0 литра. Той поражда в мен смесени чувства на изненада, съмнение и доволно заключение. Явно много е мислен този мотор в комбинацията с тази скоростна кутия. Мотора, като на всеки съвременен автомобил е малко форсиран, държи се като бързо оборотен агрегат на италианска бегачка. Приликата е само привидна, защото италианската бегачка, дори да е 170 к.с. ако не я форсираш още на 1-ва скорост може да изгасне, иска си обороти, за добър въртящ момент. При Каши, комбинацията от този мотор и кутия дава голям въртящ момент още при ниски обороти, подобно на стар модел бавнооборотен двигател с голям обем. Тази особеност ми позволява автомобила да тръгва и върви продължително време, с изреждане на (условно казано) всички предавки без, да надвишавам 2000 об/мин. Спокойно може да поддържа скорост от 70км/ч при 1000 об/мин. При изчакване на светофар, оборотите спадат на 500 и това много ме кефи, защото разхода на гориво намалява. ... И всичко това работи въпреки смотаните изисквания на Euro4 ограниченията! За сравнение, ако прегледаме най-новите брошури на Рено, където е посочено, че този мотор и тази кутия ще се вграждат в Сценик, ще видите, че тази комбинация позволява удовлетворяване на изискванията на Euro5, което говори за допълнителния ресурс, който крие в себе си тази комбинация от мотор и скоростна кутия.

                        8.Аз съм рибар. Значи огромния куфар с такъми трябва, да се побира спокойно в багажника, там да се побират още 4 шезлонга, два сака, кофа и голям калъф за въдици със размер на сегмента 150см. Каши побира всичко това и остава място. Много държа, резервната ми гума да не е под багажника, а да е в него, добре затворена и чиста, това Каши също го има.

                        9.За някои тавана на Кашкая е нисък, което не отричам, но за мен е без значение, дори го считам за положителна страна, която е свързана с по-малкото челно съпротивление на насрещния въздушен поток, което допълнително рефлектира в икономията на гориво. Поне за мен размера и височината са идеални. Седейки зад волана, с една глава съм над покривите на леките автомобили, но не съм висок колкото Х5. Защо отварям дума за височината на машината? На моята малка дъщеря, както на много други деца, когато се пътува някъде, на дълъг път, често и става лошо. Тя се е возила и при приятели, които имат големи джипове, но там положението е още по лошо. Лашкането на по-голяма височина е повече от колкото на по-ниска....естествено. Нещата се промениха при нас, от както използваме Каши. Явно и стъкления покрив оказва влияние, създава усещане за простор, вътре е много по-светло, а забелязвам, че момата често си зяпа нагоре по дърветата и сградите. Когато това се случи за първи път си казах 'ех защо нямах стъклен покрив, когато ходихме до Ягодинската пещера?' Такъв красив каньон няма другаде!!!

                        10.Отново ще повторя думите си за стабилност! Каши е много стабилна кола, дори сравнена с нормален лек автомобил. Няма да изреждам спрямо кои нови коли имащи претенция да са сериозни семейни возила Каши ги отнася по стабилност. Не мога да си обясня защо другите фирми допускат такава нестабилност, но това е друга тема...

                        11.Спирачки. Отлични спирачки, първо че наистина спират добре, второ, че педала е точно толкова твърд, колкото се очаква да бъде според ситуацията. Много нови автомобили имат отвратително мек педал на спирачката, който много трябва да внимаваш как го натискаш за да не направиш беля. При Каши, педала е твърд, което не значи че трябва много да натискаш, но кракът не се изморява от 'одървяне' при често използване... Тези дни в студа, на места имаше отлично заледени пространства от пътната настилка и си играх да тествам ABS-а. Очаквано, спирането беше отлично (като изключим неприятните 'стържения' усещани в педала предизвикани от сработването на системата. Нещото, което ми хареса, като плюс в колата е, че при режим AUTO на задвижването, при спиране върху хлъзгав път и последващо веднага разко подаване на много газ, се задействат автоматично и задните колела, като това осезаемо се отразява в стабилизирането на автомобила. Така си играх - яко газ, ускоряване, спирачки до края натиснати, после веднага пак газ, после пак спирачки..... Много съм доволен защото електрониката добре се ориентира и колата не занася. Ако изключа ESP и AUTO на трансмисията, положението се променя значително, но дори и тогава е доста по-добре от тривиален лек автомобил с ABS.

                        Какво да кажа повече, преодоляването на зимни коловози, речни бродове, рибарски маршрути са ми напълно задоволителни способности, затова избрах Каши!

                        Може да се пише много за тази кола, въпроса е човек да си намери това, която му пасва. Колата е като дрехата, която ти ляга по гърба и веднага си казваш ахааааа, това е! Далеч съм от мисълта, че Каши е най-великата кола, защото е смешно пък и хората са различни и имат различни потребности. Целта ми с рестартирането на тази тема да бъда полезен на хората, които са в позиция на чудене, в каквото състояние бях аз преди време....


                        P.S.
                        Аз карам и турист-спорт мотор. Почти всички маршрути могат да се минат и с моторче, не е задължително SUV да имаш. Едно е да летиш с 180 по средата на пътя, друго е да се изтегнеш на удобната седалка и да прекараш пътя в полудрямка зад кормилото, но когато се налага да включиш и 4-те колела..

                        Коментар


                        • #13
                          До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

                          Изглежда нямаш навика да четеш.
                          "ниския сегмент на средния клас" си цитирал като "ниския сегмент". Подозирам че за теб в тоя случай една Шкода Фабия и една Октавия комби са в един клас...

                          Е, като сме почнали:
                          20 см камъни точно ще ти остържат дъното на Каши - какво остава за окачване и всичко висящо отдолу. Като пишеш - провери първо клирънса на модела.
                          За просторното купе - караш ме да се смея. Това са ТЕСНИ СУВ-ки, може би една Витара само е по-тясна.
                          За моторизацията - Рено двигател ли ми хвалиш?
                          За 4Х4 се разбрахме, там и на тебе ти е светнало че дори не наподобява офроуд системите.
                          За CVT ... е тук нямам думи. Направо се замислих за мястото на модела в офроуд форум...освен като анти-пример. Но щом ти пасва - твой си е срещу скромните 45+ бона нов. Аз лично бих скочил в ХайЛукс на същата цена. Няма да изброявам там пък особеностите понеже съм уверен че няма да схванеш дори и терминологията, без да се обиждаш де.

                          За мен Кашкай е мода, "СУВ" за пред кафенето. Няма и половината ресурс на по-сериозните модели СУВ-ки/джипки. Няма и половината им възможности. За съжаление ги гони по цена...определено не е модела който бих избрал.

                          ПП: Тия колела 17" които искаш като нищо могат да се окажат по-нисички от доста 15" варианти в сериозните джипки + екстрите на по-високия борд на 15" гума.

                          Коментар


                          • #14
                            До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

                            Ами jamiemirror, аз не знам дали да използвам жаргон, като 'светнало', но не ми пречи на отговоря, естествено без да се засягаме.


                            Това с четенето, кой как го прави е дълга тема и се среща и по другите форуми. Не знам как ти четеш колега, но писанията ми по-горе, които като препрочитам, им се чудя защо са толкова дълги....те са специално за такива като теб, които се чувстват длъжни да кажат нещо дори, да не са се качвали на Нисан Кашкай (в това съм абсолютно сигурен). Не случайно по-горе имаше едно досадно повтаряне за 'Тундара', за да може някой да се сети, да не се метка в крайностите на офроуда. Офроуд не е голям и проходим автомобил, а е управление на превозно средство извън път с настилка! В този смисъл, всяка кола има едни или други качества за такова придвижване. Ако беше чел внимателно, защо отварям темата щеше да разбереш, че тя е за информация, носеща полза, а не информация за отказване от модела. Всеки има глава на раменете си и сам си преценява, какво иска и как да си го постигне.
                            Не разбрах, какво имаш против моторите на Рено, но това е без значение, защото всеки има право нещо да си харесва или не. Както бях писал преди да се реша на покупка, аз карах определена бройка SUV-ове, а в други само се возих, но и в двата случая си вадих заключение за едни или други качества. Някои познати много си харесват Х5 или Х3 на БМВ, но за мен те возят недопустимо твърдо, както се казва 'ще ти паднат пломбите'. В същото време съм виждал как Х5 излиза от критична ситуация при заледен път, как ускорява на такъв път и как влиза в и излиза от завой (естествено с включени системи за стабилизация) и в резултат мога да твърдя, че много леки коли и джипове биха продължили в дерето на мястото на БМВ-то. Е, ето, има и добри има и дразнещи ме качества затова, уважавам избора на моите познати, щом са решили да си вземат такава кола, те определят защо и какво им харесва най-много! Ако не се сещаш, изписах всичко това, защото искам да ти кажа, че няма голяма полза от мнението ти за Каши при положение, че не си се качвал в такова. Темата е за отзиви от машината, а не 'една жена в трамвая каза'!

                            За повече информация по общи въпроси с кросоувърите и сувовете на адрес http://en.wikipedia.org/wiki/Crossover_SUV

                            На този адрес задоволително е обяснено как, на кава база и какви функции се преследват с производството на такива автомобили !

                            Никъде няма строга класификация за 'ниския сегмент' , 'високия сегмент', 'средния клас на ниско-високия сегмент' и др. подобни!

                            За клиренса на колата...много се зарадвах, 'пак някой бързо е ровнал в мрежата и е станал компетентен'-казвам си. Взех ролетка, казах и на колегата да вземе неговата (да няма бъзици от вида, че съм мерил с китайско менте). Та колега, при 17" джанта с Континентал летничка гумичка измерихме 35см..., което никак не е зле!

                            Сега се сетих нещо... преди няколко години, когато Ситроен участваше в рали Дакар, възвеличаваните Туарези не успяваха да достигнат и ТРЕТО място (при прототипите). Битката беше между Ситроен и Мицубиши. Немската техника винаги им дишаше праха, това значи ли че Туарег е смотана кола? За мен не означава.

                            Преди 20 години, когато Рено излезна с концепцията еднообемен автомобил, като представи Туинго, всички мрънкотиха, че дизайна това, че онова... След 20 годин, в наши дни всички производители на коли имат подобен модел! Когато се появи Меган Сценик отново някои мрънкотиха, но бързо се видя на пазара, че не мрънчовците, а КОНКРЕТНИТЕ НУЖДИ НА КУПУВАЧА са определящи. Все още няма аналог на Меган СЦЕНИК 2 (т.е.предпоследния модел). Няма! Има много подобия, но такава комбинация от характеристики и удобство няма!

                            За колегата ми, 4х4 се нарича Сузуки Джими, като той не признава нищо друго, но това значи ли че на мен, като ми е тясно на задната седалка трябва да го обявя за кофти автомобил? Не, защото критериите на моя колега са водещи при избора му, а не логиката споделяна от сина ми 'ами колата може ли да лети, може ли да върви под вода?'.

                            Защо колега не казваш нещо конкретно за новия мотор или кутия? През 80% от пътуването си в града, Каши се движи с 1000 обр/мин !!! Това за мен е явление. Това не е трактор при който единствената успокояваща мисъл да ми бъде, че всичките му недостатъци може да се пренебрегнат, защото като излезна два пъти в годината, ще успея да премина през рекичката без да закъсма... С лека кола не можеш да поддържаш такива обороти и тя да върви отлично.... мдаааа, за мен малкия разход на гориво е от значение, независимо автомобила с какво предназначение е.

                            Понеже писах, че съм преглеждал много оферти мога, да кажа че цената от 45 хил. лв с такъва пакет от екстри, не може да се намери при Тойота и Хонда (особено при Хонда).

                            ХайЛукс е много приятен автомобил, но на мен (повтарям за трети път) камионче не ми трябва. Нама да превозвам застреляни глигани.

                            Темата е за Нисан Кашкай и хората, които се интересуват от него. Добре ще бъде да не се изразява мнение за автомобил, в който не сме влизали дори. Първо лице за свидетел по темата ще бъде най-полезно, за желаещите да научат нещо повече от ТТ-данни на хартия и снимки от мрежата...

                            Останалото..... се нарича СПАМ !

                            Коментар


                            • #15
                              До: NISSAN QASHQAI - темата рестарт!

                              Колега, изключително сте СМЕШЕН с 35-те см клиренс. Но какво пък, нищо не пречи да се пробвате на камънак 20см да ви се стъжни от реалността извън Internet (вместо извън пътя).
                              Виж - хубаво е че сте открили Уикипедия за да установите че Кросоувърите са всичко друго но не и ОФРОУД возила. Особено ме разсмя идеята ви че не съм пробвал Кашкая, но ще ви оставя да се самонавивате. Дотук ми е абсолютно ясно що за наивник имам насреща, особено след като споменахте за тестдрайв на Х-сериите БМВ... а ХС на Волво нали пробвахте също? Виждам че се чудите защо не се зарадвах на двигателя Рено - когато научите да цените безпроблемната експлоатация, може и да ме разберете. Там конските сили нямат никакво значение.
                              ПП: Специално за Дакар - вашата кола няма и един компонент, сравним с техните. Интернет "карачите" като вас са изключително забавни като започнат да лапат реклами и афиши от състезания, ще ме прощавате но сте изключително наивен

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X