Иска ми се да споделя един прост метод за тестване на самоблокиращият се геронтодиференциал на Jepp с окомплектовка Quadra Drive в предният и задният диференциал.
Та днес,след като смених маслата в АСК,РК и диференциалите,ми се искаше да разбера дали все пак действат.За целта качихме джипа на подемник и го вдигнахме на 20 см. пуснахме го да работи на празен ход на директна.Та методът е простичък,но ефективен: прилага се усилие върху едното колело с гума или гумен предмет,след което в първият момент то спира,но след части от секундата,когато сработи геронтодисковия самоблокиращ се диференциал,гумата се завърта имам чувството че с двоен инерцианонен момент и вече неможеш да удържиш усилието,за да я спреш.Така,за всяка гума поотделно.Ефектът е поразителен за наблдаване, получава се като забавен кадър на спирането и после с камшичен удар колелото си наема и няма спиране.
Подобен е ефекта,но вече много по плавно изразен,когато се блокират и двете колела на задният мост,се вижда как въртящият момент се подава плавно на предният.
Та днес,след като смених маслата в АСК,РК и диференциалите,ми се искаше да разбера дали все пак действат.За целта качихме джипа на подемник и го вдигнахме на 20 см. пуснахме го да работи на празен ход на директна.Та методът е простичък,но ефективен: прилага се усилие върху едното колело с гума или гумен предмет,след което в първият момент то спира,но след части от секундата,когато сработи геронтодисковия самоблокиращ се диференциал,гумата се завърта имам чувството че с двоен инерцианонен момент и вече неможеш да удържиш усилието,за да я спреш.Така,за всяка гума поотделно.Ефектът е поразителен за наблдаване, получава се като забавен кадър на спирането и после с камшичен удар колелото си наема и няма спиране.
Подобен е ефекта,но вече много по плавно изразен,когато се блокират и двете колела на задният мост,се вижда как въртящият момент се подава плавно на предният.
Коментар