Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 49

Тема: Mасла

  1. #1
    Регистрация
    Aug 2008
    Място
    София
    Публикации
    115
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране Mасла

    Здравеите колеги,
    Използвам темата, за да споделим впечатленията си от различни масла, с които сме се срещали и запознавали. Мисля че така можем да се предпазим от некачествени продукти в лъскави опаковки, каквито май има доста.
    Аз лично карам с Valvoline 20W50 /мотора ми е 16 клапановия и е на 215000 / и наи-накрая май намерих моето масло, но доскоро нямах това щастие и смених какво ли не. Преди това карах с 15W40 на Shell, но ми го похарчваше. Вазможно е просто при мен да не се е сработило добре, затова нека да споделим нашия опит.

  2. #2
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: Mасла

    Харченето на масло няма нищо общо с качествата му. Най-често има общо със състоянието на двигателя.

    Иначе, фен съм на синтетиката. Пълната такава. В тоя смисъл, доволен съм от 5W40 на MOTUL. На ферозата ще е същото.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  3. #3
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Mасла

    Що бе, има общо. Като сипеш по-вискозно (като него) разходът на масло намалява по естествен път. Някои други неща се увеличават (разход на гориво и ток примерно), но животът не е идеален.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  4. #4
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: Mасла

    Ако приемем вискозитета за най-изконното качество на маслото - да. Ако приемем това че минералното не мие двигателя и се трупат бoклуци по дребни места, от където по принцип пуска, и затова спира да тече и да харчи - отново да.

    ...ама си мисля че основното качество на маслото е това да смазва и да не си изменя качествата.

    Feroza-та, бензин, беше карана само с минерално, като я купих. По капака на клапаните имаше налепена 2мм и кусур гнус, която едва измих, за което ползвах какви ли не химии.

    Тераното, дизел, беше карано със синтетика. Бях се подготвил отново за неравна битка с гнусотата, която ще завяря като отворя да регулирам клапани. Да, ама не - нямаше нищичко. А е дизел.

    За качествата им на студено хич не ми се и говори. За трайността им - също.
    Последно редактиран от sparkybg ; 29-12-09 в 12:05
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  5. #5
    Регистрация
    Dec 2008
    Място
    Разград
    Публикации
    12
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: Mасла

    Аз лично карам с АРАЛ 15w40 и съм много доволен. Витарата не гори масло , а и двигателя си мърка.

  6. #6
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Mасла

    Колите втора употреба са интересно нещо. Нивата я взех с подобна субстанция по всички вътрешни повърхности в двигателя. 3 пъти наливах минерално Приста 15/40 и тя се изчисти напълно. После посмях да наливам и по-миещи масла. Но ми е интересно с какво са я карали дотогава, щом и най-евтиното на Приста е много по-добро?
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  7. #7
    Регистрация
    Feb 2009
    Място
    София
    Публикации
    300
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: Mасла

    само дето 20 на 50 е лятно масло ! Ма то като гледам и зима вече няма
    Captiva-3.2 Holden 250 p.s.

  8. #8
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Mасла

    Цитат Мнение на lusan Преглед на публикациите
    само дето 20 на 50 е лятно масло ! Ма то като гледам и зима вече няма
    Ами не, всесезонно е, щом има зимен индекс (20). Употребява се и лете, и зиме, в двигатели, които текат като лейка. За да текат по-малко.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  9. #9
    Регистрация
    Feb 2009
    Място
    София
    Публикации
    300
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: Mасла

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Ами не, всесезонно е, щом има зимен индекс (20). Употребява се и лете, и зиме, в двигатели, които текат като лейка. За да текат по-малко.
    Selenia има такова. пълна синтетика.
    Captiva-3.2 Holden 250 p.s.

  10. #10
    Регистрация
    Aug 2008
    Място
    София
    Публикации
    115
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Mасла

    С всичко изписано съм съгласен, само с едно нещо не съм. Според всички книжки, с които съм се консултирал маслото, с което карам не е лятно, а всесезонно. Единствениат му зимен недостатък е големия разход на енергия при старт на минусови температури. Но както казахте пално щастие няма

  11. #11
    Аватара на Кольо
    Кольо е офлайн
    Цървул...
    Старши участник | Организатор |
    | ОС || +ПЛ || ДВиП |
    Регистрация
    Aug 2007
    Публикации
    11,418
    Точки (при гласуване)
    35

    По подразбиране До: Mасла

    Малко офтопик.
    По отношение на разхода на масло спрямп вискозитета.
    По-миналата зима сложих на астарата полусинтетично на Приста, като предварително се бях подготвил психически, че ще доливам сериозни количества масла-заради ниския вискозите. Щото астрата си пие масълце, и то с добър апетит.
    Силно се учудих, че разхода на масло намаля почти до никакъв. Почти не се наложи да доливам, докато не дойде момента за смяна. Сега не е с такова рядко, и пак си заминава, и се налага да доливам.

    Парадокс, но факт!
    Има ли желание-има и начин!

  12. #12
    Аватара на NIKSD
    NIKSD е офлайн
    Николай Александров
    Старши участник | ОС || +ПЛ |
    Регистрация
    Sep 2007
    Място
    San Diego, California
    Публикации
    4,272
    Точки (при гласуване)
    26

    По подразбиране До: Mасла

    Нищо не мога да разбера. Каква информация дава изказването "карам с Мобил 1 0w20 и съм много доволен. Много добро масло!"
    Добро за какво? За пиене не става, за мезе също. И как го разбирате, че е добро? Аз на отработеното си масло химически анализ не правя. Окомера ми не е толкова точен. На вкус като е работило е малко по горчиво. Това значи ли, че е добро?
    "Докато има търпимост към всичко извън правилата, нещата ще са така."
    Джамбазов
    Приста Ойл- не ги купувайте!
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=138197

  13. #13
    Аватара на antiroad
    antiroad е офлайн Старши участник | Организатор || +ПЛ |
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Сливен
    Публикации
    2,662
    Точки (при гласуване)
    12

    По подразбиране До: Mасла

    Отдавна трябваше да се пусне тази тема,браво на колегата Ферди!По принцип и "нафта да сложиш вместо масло",пак трябва да върши работа,ама не е точно така!Различните автомобили реагират по различен начин на различните масла/да не говорим,че при някои ,даже по-нови автомобили си е заложено да харчат/,така,че е добре всеки да сподели своя опит!!!Аз карам с LG 5W50 и има какво да се желае!
    0887/400121 Антон Донев

  14. #14
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Русе
    Публикации
    705
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: Mасла

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    Feroza-та, бензин, беше карана само с минерално, като я купих. По капака на клапаните имаше налепена 2мм и кусур гнус, която едва измих, за което ползвах какви ли не химии.
    За такава гнус като на снимката ли говориш Абе тия италиянци със сгурия ли ги карат тия коли.
    Минах капака на ултразвук и почистих двигателя с промивно на приста, дано има ефект. Споменаха ми и някакво на шел с което се карало максимум 1000км, ама не съм го пробвал.
    Прикачени картинки Прикачени картинки  

  15. #15
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,294
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: Mасла

    Цитат Мнение на Кольо Преглед на публикациите
    Малко офтопик.
    По отношение на разхода на масло спрямп вискозитета.
    По-миналата зима сложих на астарата полусинтетично на Приста, като предварително се бях подготвил психически, че ще доливам сериозни количества масла-заради ниския вискозите. Щото астрата си пие масълце, и то с добър апетит.
    Силно се учудих, че разхода на масло намаля почти до никакъв. Почти не се наложи да доливам, докато не дойде момента за смяна. Сега не е с такова рядко, и пак си заминава, и се налага да доливам.

    Парадокс, но факт!
    Кольо, маслата с по-нисък индекс преди "W"-то, например 10W40, 5W40 и 0W40, са по-рядки само на студено. При около 90 градуса всички масла с еднакъв индекс след "W"-то са еднакво гъсти, разбирай 0W40, 5W40, 10W40 и 15W40 при 90 градуса са еднакво гъсти, само дето хубавата пълна или полусинтетика има по-добри мазителни и други качества, като например трайност, от минералното 15W40, а теб те интересува най-вече тая гъстота - когато колата е в работен режим. От там нагоре минералните дори стават по-рядки от синтетиката - например при 100 градуса 15W40 ще е по-рядко, макар и с малко, от 0W40. А това че тия с нисък индекс преди "W"-то са по-рядки на студено в 99% от случаите е единствено в плюс - като тръгнеш да палиш двигателя се развърта по-лесно, а маслената помпа подкачва масло по-бързо, тоест имаш облекчен режим при студено палене.


    Цитат Мнение на Лъчезар Преглед на публикациите
    За такава гнус като на снимката ли говориш Абе тия италиянци със сгурия ли ги карат тия коли.
    Минах капака на ултразвук и почистих двигателя с промивно на приста, дано има ефект. Споменаха ми и някакво на шел с което се карало максимум 1000км, ама не съм го пробвал.
    Точно за това говоря. А ефект от усилията ти при всяко положение е имало. На ултртазвук не съм чистил нищо, но първата смяна на маслото на ферозата беше с полусинтетика. Сега ще сложа или отново полусинтетика, или пълна такава. Стигнеш ли го качествена пълна синтетика, ако я сменяш редовно няма да имаш грижи със замърсен двигател. Единствен недостатък е че ако някъде двигателя се крепи да не потече единствено на натрупалата се гнус, след като я отмие хубавото синтетично масло, може да се появят течове. За щастие аз нямам такива течове на нито една от джипките си, нито пък имам харч на масло.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  16. #16
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Sofia
    Публикации
    1,894
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране До: Mасла

    Не съм съвсем съгласен ,че минералните масла нямат миещи качества.Зависи си от маслото. Преди доста години, когато карах мотори, до колкото знам нямаше синтетични масла. Наливах Shell SuperPlus от Кореком и двигателите светеха от вътре.
    Сега Витарата, а и останалите коли в семейството ги караме със Селения, като определящото за избора,поне за мен, е гарантираният и' произход

  17. #17
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,269
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Mасла

    Мият всички масла, но с различна скорост и измиват различно множество замърсители. Което не пречи да си личи отдалеч кой двигател как се поддържа.
    с мустаци големи, мускули големи, шамари големи, ооох...

  18. #18
    Регистрация
    Aug 2008
    Място
    София
    Публикации
    115
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Mасла

    Преди да източа старото масло при смяна сипвам добавка за промивка на мотора, с която работи 15мин. и тогава го изхвърлям. Доста освежаващо действа имайки предвид горепосочените зацапвания.

  19. #19
    Регистрация
    Mar 2009
    Публикации
    135
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: Mасла

    Ferdi,колко „похарчваше”? Да не се окаже,че че сега вместо Хлв. за доливане на масло ще се дават повече за гориво? Има и друго-по-високият работен вискозитет (SAE 50) може да доведе до по-висока t. в осн.и мотов.лагери(особено ако хлабините са си в норма-не споменаваш нищо за това)-до достигането на някакво равновесно t. състояние -оттам и по-високи темпове на окисление на маслото с негативни последици в/у ресурса му(оттам и на мотора) …Въобще покачването на работния вискозитет без основания (като повишен износ и утежнен режим) на експлоатация не е много разумно…не бих сложил по-гъсто масло,само за да спра разхода от поизносени водачи например.А има и друго нещо-в зависимост от качествата на маслото, синтетично SAE хw-40 (с много по-равномерна молекулна структура и топлоотводни свойства) може да се „държи”и като минерално хw-50-разбирай по-ниска t. в лагерите,със съотв.повлияване на вискозитета на маслото във възела и. като резултат сходна или по-ниска t. в картера(къде по-ярко,къде по-прикрито)-въпрос и на качества на см.течност, и на конструкцията на мотора(и натоварване).
    ”Изпаряемостта” на маслото също е от голямо значение- 20w-Х често(традиционно,тъй или иначе изп.в тях базови масла са „по-тежки”) имат по-нисък показател в сравн. със SAE 15w-Х,10w-Х,често сходен с показателя при синтет.масла-6-9%-зависи от качествата на използваните базови(стандартът на ACEA е <=13% по метода CEC L-040-93 ,<=11% за ACEA C4)
    Сравн. "Noack Volatility"
    http://www.prista-oil.com.tr/prista/pdf/oto/2.pdf
    http://www.texaco.pt/es/pdf/Havoline%20Premium%2020W-50.pdf
    http://texaco-oil.ru/catalog/category38271/11209.html
    И аз съм забелязвал,че моторът понася по различен начин различните масла(колкото и сходни да са показателите на хартия)..и гледам да се придържам към един модел,макар да го преформулират кажи-речи на 2 години..

  20. #20
    Регистрация
    Aug 2008
    Място
    София
    Публикации
    115
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Mасла

    Незнам колега, може да си прав. Аз лично нямах проблем да доливам масло, 1-1,5 на една смяна средно. Основното за мен , което затвърди това мое решение бе работата на мотора.

Страница 1 от 3 123 ПоследенПоследен

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •