Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да обсъдим автобусите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Да обсъдим автобусите

    На времето докато следвах и си изкарвах хляба като шофьор известно време карах един 11 М 4 с двигател Раба МАН . Карах основно дълги курсове екскурзий и дълги пътнически линий . В началото на демокрацията този автобус беше върха на комфорта много рядко по пътищата се срещаше някой Мерцедес 03 03 или някоя Сетра серия 215 . Чавдарите с камазов мотор се познаваха от далече аспуха им беше изведен от лявата страна на равно вървеше колкото рабата но стигнехме ли изкачване (витиня или траянови врата) ги подминавах като пътни знаци. Моята разходна норма беше 31 литра и трябваше много да го юркам за да я стигна а на камазите беше над 40 и си ги харчеха. Ако модераторите преценят могат да оформят отделна тема нещо като българските автобуси или нещо подобно да не оспамваме тази.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

  • #2
    До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
    На времето докато следвах и си изкарвах хляба като шофьор известно време карах един 11 М 4 с двигател Раба МАН . Карах основно дълги курсове екскурзий и дълги пътнически линий . В началото на демокрацията този автобус беше върха на комфорта много рядко по пътищата се срещаше някой Мерцедес 03 03 или някоя Сетра серия 215 . Чавдарите с камазов мотор се познаваха от далече аспуха им беше изведен от лявата страна на равно вървеше колкото рабата но стигнехме ли изкачване (витиня или траянови врата) ги подминавах като пътни знаци. Моята разходна норма беше 31 литра и трябваше много да го юркам за да я стигна а на камазите беше над 40 и си ги харчеха. Ако модераторите преценят могат да оформят отделна тема нещо като българските автобуси или нещо подобно да не оспамваме тази.
    За Чавдар с камазов двигател,разходната норма е 32 литра,но трябва
    голямо юркане за да ги изгори,пробвано е няколко пъти.
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #3
      До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

      Първоначално публикуван от bochkata Преглед на мнение
      За Чавдар с камазов двигател,разходната норма е 32 литра,но трябва
      голямо юркане за да ги изгори,пробвано е няколко пъти.
      Да, нещо подобно беше и за Урал,с камазов мотор(май 36л/100).
      Както и за КамАЗ самосвал. Горе-долу си влизаха в нормите,но зависеше от пътните условия и товара.При подходящи условия КамАЗ-а даваше и икономия.
      Двигателя Raba Man,като характеристики е подобен на двигателите на РОМАН.То и в конструкцията им,май има някакви сходства.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        До: КАМАЗ - ДАКАР 2005

        Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
        Да, нещо подобно беше и за Урал,с камазов мотор(май 36л/100).
        Както и за КамАЗ самосвал. Горе-долу си влизаха в нормите,но зависеше от пътните условия и товара.При подходящи условия КамАЗ-а даваше и икономия.
        Двигателя Raba Man,като характеристики е подобен на двигателите на РОМАН.То и в конструкцията им,май има някакви сходства.
        Може и да има някъкви сходства но само до там румънците не можаха да направят нищо читаво от този опит за товарен камион . Едва ли има по скапан товарен камион от соц времената може би Йелч но е спорно. И най разнебитената мадара и камаз са по добри от романа. Двигателя Раба МАН на унгарците при нормална експлоатация на 11 М 4 си искарваше едни 500 000 километра. По наще пътища все още си се движат и чавдари камази и мадари от първите серий но роман не съм виждал в движение поне от 10 години.
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • #5
          До: Да обсъдим автобусите

          Току що ровейки насам натам попаднах на това http://buschavdar.e107deluxe.org/index.php чудесен сайт за историята и моделите на марката Чавдар Ботевград.
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #6
            До: Да обсъдим автобусите

            Нищо не казвате за Икарусите
            Тука в Плевен има няколко от градския транспорт и са още от пътническите дето возиха хората до НХК-то,вероятно поне от 30години карат ,познавам човек дето кара такъв и вика ,че са железни машини.
            А относно Романите, има два в една асфалтобаза,като им ги дадоха шофьорите викаха,че били копие на Ман и уж най -добрите но сега друга песен пеят и чакат или базата да затвори или нови камиони да и дадат.

            Коментар


            • #7
              До: Да обсъдим автобусите

              Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
              Нищо не казвате за Икарусите
              Тука в Плевен има няколко от градския транспорт и са още от пътническите дето возиха хората до НХК-то,вероятно поне от 30години карат ,познавам човек дето кара такъв и вика ,че са железни машини.
              А относно Романите, има два в една асфалтобаза,като им ги дадоха шофьорите викаха,че били копие на Ман и уж най -добрите но сега друга песен пеят и чакат или базата да затвори или нови камиони да и дадат.
              Като цяло Икаросите са добри,но полегналият двигател,по бързо сдава багажа.
              И да не се налага да сменяш ремък,ако не ме лъже паметта 11-броя.
              0осем9осем7шест0осем7едно
              Миро

              Коментар


              • #8
                До: Да обсъдим автобусите

                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                Току що ровейки насам натам попаднах на това http://buschavdar.e107deluxe.org/index.php чудесен сайт за историята и моделите на марката Чавдар Ботевград.
                Страшни беха тези рейсове лиценз на Касбюрер за салона и двигател Раба Ман.Тези караха по час със скорост 110 За времето страшни рейсове и защо ги спряха от производствоза да има ТурскиДа не забравяме че българите са си еничарски народ ние за пари ше ...................и не знам до къде
                К мирной жизни не пригоден.
                Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                Коментар


                • #9
                  До: Да обсъдим автобусите

                  Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
                  Страшни беха тези рейсове лиценз на Касбюрер за салона и двигател Раба Ман.Тези караха по час със скорост 110 За времето страшни рейсове и защо ги спряха от производствоза да има ТурскиДа не забравяме че българите са си еничарски народ ние за пари ше ...................и не знам до къде
                  Ако е за скорост само проблема...Имаше едни автубуси Митсубиши Маратон.Лично съм виждал акт за превишена скорост с такъв автобус-160 км/ч.А по разкази на шофьори и очевидци имало и един с акт за над 200км/ч!Верно всичко това по равен път или на спускане,щото нямат турбина на мотора и беха около 260к.с.Оборотомера беше разграфен до сравнително високи обороти(не помня точно,към 4000).Дълги предавки,откачени шофьори(слаби спирачки),без ограничител на скоростта...Мотора беше V-образен...Ама това е минало-сега Закона казва-ограничител до 100км/ч.А производителите му отговарят-добре,ама ние си слагаме мощен мотор и със 100,ама без значение от наклона на пътя...И със 100,ама при тая скорост мотора на 1200-1300об/мин,и спокойствие и тишина...(за разход и ресурс-ясно).
                  Не ме разбирайте погрешно...Сетрата от Ботевград си е била супер автобус за времето си,ама колко време се произвежда без изменения и подобрения?!Такова производство без развитие,никой не може да си позволи в условията на свободен пазар.
                  Изискванията към автобусите се променят постоянно,дори и законовите такива.Сега например е задължително за определен клас автобуси да имат и помощна спирачка-забавител-т.е. някакъв вид ретардер.Да не говорим за изискванията на самия пазар,където екстрите и лукса,както и системите за сигурност,са сред най-тачените от клиентите.
                  А имането на турски автобуси,никой не може да го спре.Малко са Европейските производители на автобуси,които нямат производства в Турция.А има и чисто турски марки,ползващи доказани поддоставчици на възли и агрегати,и покриващи всички съвременни изисквания и то на невероятни цени.Факт е,че има турски марки,изнасящи продукция за ЕС.Цените и промоционалните им пакети и гаранции са без конкуренция.
                  Същото обаче се отнася и за китайското производство на автобуси...т.е. само китайците им конкурират цените...
                  Верно,класата на топ марките все още е недостижима за тези производители,но пък за комерсиални цели това не е толкова определящо.
                  Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Да обсъдим автобусите

                    Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
                    Страшни беха тези рейсове лиценз на Касбюрер за салона и двигател Раба Ман.Тези караха по час със скорост 110 За времето страшни рейсове и защо ги спряха от производствоза да има ТурскиДа не забравяме че българите са си еничарски народ ние за пари ше ...................и не знам до къде
                    Моята сетра дето я карах си дигаше с лекота 120 вярно през 1992 беше на три години и 80 000 километра. Държеше си нормално 120 но ми отиваше икономията и ми исъхваше маркуча карах в границите 90-100 там рабата е най тиха и най икономична.
                    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                    Не ме разбирайте погрешно...Сетрата от Ботевград си е била супер автобус за времето си,ама колко време се произвежда без изменения и подобрения?!Такова производство без развитие,никой не може да си позволи в условията на свободен пазар
                    Не е без развитие следващия модел си е чиста сетра серия 215 Н и НD виждал съм такава с мерцедес мотор и кутия и ретардер . Неконтролируемия внос на стари бараки от запада уби родното производство .
                    Последно редактирано от sek.1; 29-12-09, 21:03.
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #11
                      До: Да обсъдим автобусите

                      Mitsubishi Marathon - От време на време по пътя София-Солун се забелязва един лилав с надпис МТТ на него. В този като бях малък съм се возил със 160 км/ч. Интересно е да гледаш как задминава колите .

                      Колкото до ретардерите: ТУК има информация на английски. Доколкото знам съвременните модели са с хидравлични такива. И те действат независимо дали си по инерция или на скорост.
                      Георги Гатев

                      Коментар


                      • #12
                        До: Да обсъдим автобусите

                        Онзи с Мана спира на скорост,иначе мерси за полезното инфо.
                        Някой карал ли е новите Мицубиши или подобните им аналози,
                        Аз единствено съм се возил и впечатленията се отрицателни-
                        -Вози като каруца.
                        -Лош климатик
                        -Не може да качи Шипка -фърля водата...
                        -Над 90км/ч. -самоубиxство -скърца и клопа,създава чуство,че всеки момент ще се разпадне

                        Коментар


                        • #13
                          До: Да обсъдим автобусите

                          Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                          Онзи с Мана спира на скорост,иначе мерси за полезното инфо.
                          Някой карал ли е новите Мицубиши или подобните им аналози,
                          Аз единствено съм се возил и впечатленията се отрицателни-
                          -Вози като каруца.
                          -Лош климатик
                          -Не може да качи Шипка -фърля водата...
                          -Над 90км/ч. -самоубиxство -скърца и клопа,създава чуство,че всеки момент ще се разпадне
                          Чичи ми преди работеше в сервиза на митсубиши маратон, та и той ми е казвал че можели да подържат скорост от 180 км/ч
                          0 8 76 36 8 542

                          Коментар


                          • #14
                            До: Да обсъдим автобусите

                            Колега Маратона си е рейс,тва дето описвам е ето такова-
                            “Темза Престиж Супер Делукс”, използват двигатели на Mitsubishi, които отговарят на екологичната норма Евро 4 и са доста икономични - средният разход на гориво е около 16/100. Оборудвани са с климатици, разполагат с по 35 седящи и още толкова правостоящи места. Спирачната им система е достатъчно сигурна, включва ABS и ретардер.
                            И това дето пише не е верно, АБС-а зимата замръзва
                            Неопланите също са вечни и много удобни автобуси.
                            По пътя Плевен -София има един дърт Мерцедес,той също е много комфортен нищо ,че е 70-та година.
                            За Сетрите обаче немога да кажа добра дума,-автобусите до Плевен са ни такива и 4те,трошат се през ден и другото време ги правят,.Калпави през зимата.
                            Има едни Сетри-Касборер 215тл,двигатела им е Ивеко с турбина и вървят задоволително добре.Окачването им обаче куца-често сменят въздушните възглавници,до като обаче ги сменят оставаш без бъбреци,няма грам люлене,поема всички дупки и трапища,по наще хубави "евро" пътища

                            Коментар


                            • #15
                              До: Да обсъдим автобусите

                              Първоначално публикуван от sparow Преглед на мнение
                              За Сетрите обаче немога да кажа добра дума,-автобусите до Плевен са ни такива и 4те,трошат се през ден и другото време ги правят,.Калпави през зимата.
                              Има едни Сетри-Касборер 215тл,двигатела им е Ивеко с турбина и вървят задоволително добре.Окачването им обаче куца-често сменят въздушните възглавници,до като обаче ги сменят оставаш без бъбреци,няма грам люлене,поема всички дупки и трапища,по наще хубави "евро" пътища
                              Значи,за Сетра само хубаво може да се говори.
                              След определена година(1995г) са само с двигатели на Мерцедес.
                              Неоплан също имат период с двигатели на Мерцедес но не само имат и с други,а от известно време са собстеност на МАН и двигателите са само МАН.
                              За Сетра с двигател Ивеко не съм запознат,ама трябва да е доста стар модел.
                              Всички Сетри са Kässbohrer поне оригиналните.
                              Името Setra идва от съкращение на самоносещат конструкция-т.е без рама.И не е случайно-това са първите автобуси ползващи това решение.
                              Сетра е една от малкото европейски марки,която не произвежда автобуси и в Турция(не че това е лошо,ама е показателно).Това е марката с най-добро реноме при автобусите.
                              Въобще Сетра е марка от най-високия клас-определено го заслужават.
                              Малко и за Mercedes-Benz_buses.
                              Последно редактирано от cecoa1; 30-12-09, 00:41.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X