Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лифт Витара-предни пружини

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лифт Витара-предни пружини

    Здравейте Колега,онзи ден въоръжен с нови амове-Опел,задни пружини-Вартбург,подложка на А-рамото,подложки на предните амове и спортни пружини от Мерцедес,за отпред отидох в сервиз при приятели да си задигам Витарката.А тя е в подписа ми.Почнахме отпред,че нещата бяха по-неясни.Вдигнахме я от едната страна,свалихме гумата,стабилизиращата щанга,шарнира от трите болта долу и измъкнахме пружината гледам аз-на пръв поглед мерцедесовата няма да стане,слагам ги една до друга и мера с рулетки и шублери.Оказа се,че оригиналната ми пружина е с размери дължина 286мм,диаметър горе 102(външен)/72(вътрешен),диаметър долу 110,6(външен)/82(вътрешен),дебелина на витката 15мм,разстояние между витките 25мм с означение с боя-бяло/зелено.Иначе са черни на цвят.Сложихме Мерцедесовата за проба,колкото да видим какво ще стане.Първо,горе не влиза на мястото си-в "ботуша",а опира челно на него,второ въпреки,че е спортна,по-твърда и с по-дебела витка,като пуснахме Витарата на гумите си,се смачка и се получи лифт с 1 (един) сантиметър,при условие,че на застана на мястото си горе,а опираше челно.Сложих си старата и лифта пропадна засега
    Явно ще минавам на "подложки" над пружините,но май размерите няма да са като на Славин примерно.При моята пружина последната,най-горна витка е по-малка,при същата дебелина на телта.
    Размера и е както писах по-горе-102мм и влиза плътно в "ботуша".Говорих с Дефендера и с Травелинг,при тях пружините са си цилиндрични и размерите от чертежа на Славин,пасват перфектно.Незнам защо при мен има разлика-дали защото е с по-новото табло,края на 1996г или нещо друго?
    Ще бъда благодарен,ако има някой да ми даде малко "светлина" по въпроса.
    Прилагам някоя и друга снимка за онагледяване.
    Поздрави-Николай
    Прикачени файлове
    Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

  • #2
    До: Лифт Витара-предни пружини

    Чудна работа?!
    А в друга тема беше писано че мерцедесова пружина ставала,че чак трябвало и да бъде отрязана.
    Тия спортни пружини да не са за някакво по-ниско окачване(downlift)?

    Коментар


    • #3
      До: Лифт Витара-предни пружини

      Колега мерцедеса е направен за возия затова пружините са меки а спортните колкото и да са твърди не може да искаш голям ефект все пак са за кола.И бях срещнал в една тема мнение,че ставали за отпред ама даже се режели.Какви амове сложи газови или маслени?
      Бялото BUZUKI 1.6 8в
      0899368772 ;) 0897229322

      Коментар


      • #4
        До: Лифт Витара-предни пружини

        Тези мерцедесови пружини,освен че са по-твърди и са по-къси(мисля с 5см)от оригиналните такива.Затова са и спортни.Проблема не е само в мекотата им,а при мен е и в диаметъра,защото на мен най-горната,последна витка е с по-малък диаметър.Съответно и ботуша,където влиза е такъв.
        Амортисьорите са ми газови.Оригиналните пак бяха такива,само,че опеловите са доста по-твърди от витаровите,освен,че са и по-дълги.Сравнявах ги газови,нови на "Оптимал".Сега съм ги сложил само тях-колата се държи доста по-стабилно на пътя.На мен возията ми харесва,не е прекалено твърдо.Не знам как ще се получи с вартбурговите пружини.Те също са 3 вида-меки,средни и твърди.С еднаква дължина,диаметър и дебелина на витката,само с различно закаляване-твърдост,но разликата не е голяма.Аз имам от меките и твърдите,съответно с зелено и жълто означение,ще пробвам с кои повече ще ми хареса,ако въобще намеря разлика.
        Прилагам една страничка от книжката на Вартбург,където са оказани
        Прикачени файлове
        Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

        Коментар


        • #5
          До: Лифт Витара-предни пружини

          Направо ме поля със студена вода. Пружината, която занесох в Крън и от която ти бях пратил размерите е с намалена горна витка, а наистина не си спомням моите дали са цилиндрични. Сигурно ще направя предни пружини за твоята Витара. Лошото е, че снимките с размерите ми са в службата и на бгфото, но то нещо не работи сега.
          OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

          Коментар


          • #6
            До: Лифт Витара-предни пружини

            И при моята къса база е с намален(конусен) горен край

            Коментар


            • #7
              До: Лифт Витара-предни пружини

              Аз също бях писал, че стават, но не съм пробвал, тъй като не намерих, пък и мерак в торба седи ли. Сложих подложки.
              Никъде не видях от какъв модел са твоите.

              Ето ви отново инфото:
              перед.
              Амортизаторы Монро газ-масло (если родные живые то можно оставить)+проставка 50-55 мм (чертеж есть у axeRoman в галерее) а инструкций в сети и на форуме много.
              Пружины можно ставить от тойоты марк2 (370 мм) или от мерседеса 124 (440 мм) обрезав их до длинны 340 мм. волговские ИМХО очень жестко.

              Зад.
              Амортизаторы Каяба от тойоты 4ранер (номер по каталогу 344254) (надо только втулку вытачить в нижний сайлент. внутренний диаметр 12 мм а наружний не помню делали по месту кажись 19 мм)
              пружины от ВАЗ 2101-07 пердние.

              източник: http://www.suzukovod.ru/showthread.php?p=54276

              Коментар


              • #8
                До: Лифт Витара-предни пружини

                Размислих и реших да спра поръчката в Крън. Първо, защото явно съм поръчал лифтирани пружини за друга Витара и второ, щом няма да махам стабилизиращата щанга какъв е проблема да си остане с подложки.
                OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                Коментар


                • #9
                  До: Лифт Витара-предни пружини

                  Колега моята VITARA е също с предни прожини от MERCEDES 123 D отрязах 4 витки с оксижен нагрях наи горната витка и я огънах по диаметара на ботуша

                  Коментар


                  • #10
                    До: Лифт Витара-предни пружини

                    Сигурно знаеш по-добре от мен, че тия пружини крият доста неизвестни.
                    Формата е най-лесния проблем,който може да се провери на място.
                    Но остава въпроса каква твърдост ще докарат? Дали няма лесно да се чупят? Дали след 6 месеца каране няма да каталясат?
                    Ако постигнат всичко от раз, значи са достойни за уважение майстори!
                    Ако не е тайна, каква беше цената за тази пилотна поръчка и заслужава ли си риска?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Лифт Витара-предни пружини

                      Да олуча желаната твърдос 3 пъти рязах долният край по 4 см

                      Коментар


                      • #12
                        До: Лифт Витара-предни пружини

                        Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                        Сигурно знаеш по-добре от мен, че тия пружини крият доста неизвестни.
                        Формата е най-лесния проблем,който може да се провери на място.
                        Но остава въпроса каква твърдост ще докарат? Дали няма лесно да се чупят? Дали след 6 месеца каране няма да каталясат?
                        Ако постигнат всичко от раз, значи са достойни за уважение майстори!
                        Ако не е тайна, каква беше цената за тази пилотна поръчка и заслужава ли си риска?
                        За завода в Крън ли говориш?
                        OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                        Коментар


                        • #13
                          До: Лифт Витара-предни пружини

                          Да. Този пост беше адресиран към тебе,но не забелязах че междувременно е писал и друг човек. Съжалявам за недоразумението.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Лифт Витара-предни пружини

                            Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                            Да. Този пост беше адресиран към тебе,но не забелязах че междувременно е писал и друг човек. Съжалявам за недоразумението.
                            140лв без ДДС са комплекта. Иначе ползвам техни пружини за машините. Произвеждат такива за оръжейната промишленост и заедно сме изнасяли изделия за Катерпилар с техни пружини. Гарантирам по-високо качество от незнайно къде произведените и предлагани тук резервни и пр. Отделно тук в нашия клуб има доста, които са си сложили по колите и джипките тяхни пружини и не се коментират повече.
                            OFFROAD CLUB STARA ZAGORA

                            Коментар


                            • #15
                              До: Лифт Витара-предни пружини

                              Ами цената не ми се вижда нетърпимо висока, в сравнение с разни оферти от чужбина, а и на фона на други разходи.
                              Въпроса е кой ще реши да си поръча пръв и да даде отзиви

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X