Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Витарски неща

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Витарски неща

    Не споря, направи ги и ще кажеш мнение. За плажа - към края на другия месец, като се засилим за Каварна

    Обаче открих откъде ми губи вода! От 2-3 месеца ми изчезва съвсем по малко, колкото да дразни. Оглеждал съм цялата система поне 5 пъти и нищо. А то се оказа, че гарнитурата между корпуса на моноинжекцията и смукателния колектор - точно там, откъдето минава водата от автоматичния смукач. Пропуска леко, съвсем леко, колкото да ми лази по нервите. И понеже влиза в цилиндрите съвсем по мъничко, не си личи от никъде... докато не го разглобих. Ако някой има подобен проблем, да има наум и тази възможност.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • #77
      От: Витарски неща

      Такаааа... не знам дали съм повече тъжен или повече бесен....

      Тръгнах да разфасофам двигателя на Витарата, малко неочаквано ми се струпаха 2 свободни дена, та реших да ги използувам. Болтовете на горната греда и бронята и стойките на радиатора - развиха се само два. Всичко останало се къса при докосване. Стана ми малко чоглаво, уж не карам Москвич, ама нищо, викам си от разходките из снеговете и калищата ще да е.
      След това започнах да развивам де що има по мотора и тогава вече се стреснах. Някой див глъмтер е сменял едно-друго по мотора и където е пипнал - мъка. Всички болтове и гайки пренатегнати, няколко - фатално. В смисъл, че излезнаха направо с алуминия. Преди малко спрях, защото стигнах до болтовете на главата. Събирам кураж да видя какво ща излезе там. и се моля тъпото копеле все пак да е виждало динамометричен ключ.

      Естествено, силикона мацан с мистрията къде трябва и не трябва, единия болт на генератора липсва, бронята отдолу се оказа закрепена с тиксо и други такива весли истории.
      Да де, аз съм си виновен, защото отлично знам, че взимам 19 годишен автомобил, ама нали от познат и уж поддържан и гледан.... лошото е, че твърде късно разбрах КЪДЕ е поддържан.

      Та така. Сега отивам да почивам и да събирам кураж за продължението.
      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

      Коментар


      • #78
        От: Витарски неща

        Стефане не се плаши, квото успях събрах от старата витара, така че се обаждай да помагаме(хем някой лев ще падне) аз старият двигател го разхвърлях, така че ако опреш до двигател звънкай

        Коментар


        • #79
          От: Витарски неща

          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
          Да де, аз съм си виновен, защото отлично знам, че взимам 19 годишен автомобил, ама нали от познат и уж поддържан и гледан.... лошото е, че твърде късно разбрах КЪДЕ е поддържан.

          Та така. Сега отивам да почивам и да събирам кураж за продължението.
          Една метка в вмъкна и аз: мойта пак от познат при това ми е съсед, уж всичко наред, шасито беше мацано с нещо. Комшото вика: "За да предпазя шасито". Викам си ок няма проблем имам му доверие. НО при последната разходка съм олющил малко от "боята" (без да знам това) връщам се в нас и след два-три дена правих профилактика. Лягам под колата и какво да видя: на две места шасито е проядено не много, но си го има. Едната ямичка бях я запълнил с кал, човърках я малко с отвертка, за да падне каквото има и после като засъхна пак. Сега си е голо там долу не съм го цапал все още с каквото и да било и го мисля.
          Поздрави и успех
          Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

          0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
          /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

          Коментар


          • #80
            От: Витарски неща

            Не се натъжавай,нито се ядосвай. Нали за това сме ги взели тея стари луноходи,да си ги човъркаме. Колкото повече я стягаш,толкова повече ще я обикнеш. Кола и жена не се избират,те са на късмет.
            http://vbox7.com/play:398e8b82

            Коментар


            • #81
              От: Витарски неща

              Да де, добре е, че го казваш, днес наистина имам нужда от успокояващи думи
              Както писах и в другата тема - освен всичко друго се оказа, че имам и пукнат блок. И крив.
              Тоя ремонт поначало не беше предвиден засега, и аз не знам защо избързах да го започна, но сега се радвам, иначе както навъртам по няколкостотин километра на ден, кой знае къде на майната си щеше да се досцепи или доизкриви и ... нататък всички знаем.
              Да е жив и здрав колегата trent, засега има резервен вариант, дано всичко е наред. Утре ще знам със сигурност.

              Иначе, както се и очакваше, ЕГР-а е задънен от начало докрай. Направих един-два бегли опита да изчистя трасето, накрая се отказах и няма да има ЕГР. Вероятно ще има промени и по байпасния клапан, но затова по-нататък. Като за начало няма да е зле да имам работещ двигател...
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #82
                От: Витарски неща

                Е, ремонта засега приключи. Казвам засега, защото някой ден ще трябва да отворя скоростната, а и си иска малко кърпене по ламарините, но това по-нататък.

                Нещо интересно - оказва се, че няма никакъв проблем да се направи основен ремонт на двигателя на Витарката бутвално с 4 ключа и 2 отверки от сам човек. И без това бях избеснял, та реших да пробвам - никакви проблеми, мотора си го свалям и слагам сам, без подемник, на ръка, а не е като да съм бат'Арни. Умишлено не съм ползувал никакъв специален инструмент. Феновете на руската техника понякога оправдават всяка инженерна простотия с ремонтнопригодност - оказва се, че Витарката е по ремонтнопригодна от УАЗ-а май Искам да видя как сам човек с моите 67 кила ще си смъкне мАтора на УАЗ-ката....

                Както и да е, за пореден път се убеждавам, че една кола пипана ли е в България, в 90% от случаите вече е прецакана сериозно някъде. Ако не броя поизносените сегменти и 20 годишните семеринги на вала, които бяхя започнали да изпускат, всички останали бели си бяха по все същата причина - зверско пренатягане на болтове и гайки и мазане на силикон с мистрията където трябва и където не трябва. Тъжна картинка...
                Последно редактирано от tef4o; 04-07-10, 23:16.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #83
                  От: Витарски неща

                  Каква беше причината за спукания блок? Прегряване, пренатегнатите болтове или просто и дошло?
                  И лаишки въпрос - какво е ЕГР?

                  Коментар


                  • #84
                    От: Витарски неща

                    EGR (Exhaust Gas Recirculation ) система, която връща част от изгорелите газове обратно в смукателния колектор. Идеята е да се смъкнат вредните емисии, май на азотните окиси предимно, не съм сигурен. Ефекта е минимален до спорен, но по-лошото е, че поне на Сузуки - и на 1.3 и на 1.6 моторите, системата представлява поредица от много дълги, много криви и към края - доста тесни канали, които се запушват тотално в момента, в който някой от маслените сегменти започне да пропуска. За нула време се набиват с мазни сажди, които съвсем скоро се превръщат в нещо черно, твърдо и гнусно. Почистването не е невъзможно, но е интересен цирк, а за мен лично не си струва. Крайния клапан на ЕГР-а е с по-особена форма, мембранен, но долната страна е само 4 ребра, по това най-лесно можеш да го познаеш. На 1.3 и 1.6 моно стои под корпуса на инжектора, на G16B не помня къде беше.

                    Причината за пукнатия блок - честно казано, и аз не знам точно, но започвам да си мисля, че е конструктивен дефект. Пука се между цилиндрите, където е най-тясно. Дали от прегряване, дали просто така - не знам. Доскоро си мислех, че това е специалитет на G16B, но явно съм в грешка. То май блока е все същия. на всичко отгоре е масов дефект, по моргите е дявол и половина да се открие блок без пукнатина. Всъщност, за известно време пукнатината не прави никакви бели. После бавно, но сигурно ризите около спуканото започват да се отлепят и от там нататък - според случая. Може да започне да яде гарнитури като за закуска, може да започне да вкарва вода в цилиндрите или пък да я духа навън, предполагам, че ако някой е особено упорит, май-накрая ще започне да белосва и лагера на коляновия вал, защото там пукнатината е най-широка, поне тия които съм виждал, а напоследък гледах поне 10 блока. При Балено и Суифт проблема е същия. Виж, не знам 1.3 как са моторите, поне аз не съм попадал на такова спукване, но пък и нямам много опит с тях, само 2 двигателя.
                    П.П. Не знам от какво се пука точно, но пък пукне ли се и най-малкото прегряване става страшно. Наскоро имах възможността да се убедя.

                    От пренатягане белите бяха от по-друг характер - опрецакани резби по блока, скъсани болтове по маската и пантите на предния капак, покъсани шпилки, ей такива радости. Плюс почти прецакана резба на 2 гърбици и не знам дали няма да изрева дето не ги смених
                    Последно редактирано от tef4o; 05-07-10, 15:49. Причина: допълване
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #85
                      От: Витарски неща

                      Колега,ако имаш възможност снимай къде се намира ЕГР на 16В,че нещо не мога да го видя Възможно ли е испанките да нямат такъв?
                      Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

                      Коментар


                      • #86
                        От: Витарски неща

                        Сори за забавянето, чак сега ми цъфна 16V. Снимките не са най-удачните, донякъде заради клапана на газовата, донякъде заради принципно гъзонавряното разположение. Главния клапан е онова с черната стрела, намира се под смукателния колектор, почти до купето.
                        Онова отгоре е междинния клапан, някъде има и управляващо клапанче, но сега ме мързи да слизам да го търся.

                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #87
                          От: До: Витарски неща

                          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                          Имам един странен проблем с кормилото. Появява се сравнително рядко и не ми изглежда да е нещо сериозно, затова и не съм го чоплил до момента, но ме дразни адски.
                          Проблема е следния: понякога при маневри на ниска скорост, когато тръгна да връщам волана, се усеща едно леко затормозяване, сякаш хидравликата изключва за момент. То ясно, че не е това, но не знам как по-точно да го опиша. Тъпото е, че не се случва на определен ъгъл на завъртане или при въртене в определена посока, а когато и където си иска, при това много рядко. Не зависи от покритието - усещал съм го и на черно и на равен асфалт.
                          Оборотите на двигателя винаги са били под 2000. Говорим за маневри с много въртене на кормилото, при малък ъгъл никога не съм го усещал. Може би затова и не се появява на висока скорост. Ремъка не превърта, това сигурно. Течността в резервоарчето си до където трябва, не знам обаче кога е сменяна за последно - по идея трябва да е преди 2 години, ама нещо нямам никакво доверие на сервиза, извършвал операцията - същите идиоти, които бяха натъпкали хъба с грес до откат и после писали в сервизната книжка, че е сменен с нов.
                          Самото затормозяване е за не-повече от 2-3 градуса на волана, тоест нищо и половина, ако карам по-рядко, може би изобщо нямаше да го забележа.

                          След дълго чесане по тиквата, не стигнах до никакъв разумен извод, та реших да питам

                          Някой имал ли е подобен проблем? Идеи какво би могло да бъде?
                          Ей тоя проблем още не мога да го реша.
                          когато тръгна да го дебна умишлено, всичко е ОК. Не, че ми пречи особено, но като не знам от какво е, ме притеснява - кормило все пак.
                          Засега само знам, че не е от каретата на кормилния прът. Хидравликата работи безупречно. Шарнирите са здрави.
                          Прави го на съвсем равно място, не е от пътя. По-скоро не е и от гумите, защото съм го усещал и на поледица.
                          По едно време си мислех, че е от парзитния хебел, но и на него нищо му няма.
                          Не съм пробвал да махна ремъка на хидравликата, да видя дали пак ще задържа, защото колата се кара постоянно и не ща да ставам като Бат' Арни
                          Никой ли не се е сблъсквал с подобен проблем?
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #88
                            От: До: Витарски неща

                            Според мен в този момент по някаква причина налягането на хидравликата спада. И после се оправя разбира се. На ЮМЗ-то имам същия проблем, но мнооого по-ясно изразен. Да не пиша какво е, че не искам да правя излишен спам. Но на моменти просто кормилото отказва да се завърти даже и при най-голям напън с ръцете. Същото е когато няма масло в казанчето за хидравликата.
                            Що не пробваш да махнеш ремъка, или да отвориш по някакъв начин системата, и да сравниш дали затруднението е същото с това когато ти прави проблема?
                            Пък може и в секторната кутия да има износени зъби, и да се срещат зъб срещу зъб. Е, не буквално де, но ако са поизносени може да са си направили легла, и в даден момент и при дадени други, неведоми обстоятелства да не искат да работят, а да се качват един върху друг...
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #89
                              От: Витарски неща

                              Спокойно можеш да пишеш от какво е, току виж излязло нещо.
                              Няма как да проверя дали помпата се върти с различно усилие, щото тъпото задържане става много за кратко - докато го усетя и вече го няма. Ако в момента, в който усилието на кормилото нарастне спра да въртя, в следващия момент вече всичко е наред.
                              Пак казвам, не е нещо страшно, като усещане. Ако човек се качи сефте в колата, вероятно дори няма да го забележи. Просто ме дразни адски, че не знам от какво е. И го прави когато си иска
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #90
                                От: Витарски неща

                                Така, малко допълване по въпроса за хидравликата. Вчера ми направи впечатление, че когато въртя волана много (като за маневриране) и задържа за малко в някакво положение, понякога задържането пак се появява. Не винаги и не в точно определено положение, чувството е, че все едно ремъка на помпата понякога пребуксува. Само дето не е от ремъка.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X