Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Витарски неща

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Витарски неща

    От време на време изниква по някой въпрос по Витарата, гледам да се оправям сам или да питам в подобни теми на колеги, но май е време да си отворя отделна тема.

    Днес ми остана малко време (по-скоро нямам никакво време, но просто ми писна окончателно от всичко друго) и си поиграх с Витарата.
    Оправих си ръчната, най-накрая, и оправих донякъде ауспуха, че адски ме дразни като вдига ненужен шум. Остана още едно място, но ми свърши СО2-то

    Като поутихна малко колата обаче, при работа на място започна доста отчетливо да се чува друг шум, който ме притеснява сериозно. Не точно виене и не точно стържене, като натисна съединителя и се смълчава. На затвоерни врати и прозорци нямаше да го чуя, но покрай първия тест на ръчната вратата така или иначе беше отворена и се ослушвах ...

    Позяпах документацията и стигнах до неутишителния извод, че най-вероятно е лагера на първичния вал на скоростната кутия или (тук вече не съм сигурен) някой от лагерите на междинния вал

    Въпросът е колко да се плаша и дали случайно пък не може да е нещо друго... Нещо хич не ми се занимава със сваляне на скоростна кутия сега точно, но ако е някоя известна болка с вероятност за бързо влошаване, по-добре да знам. Ръчна кутия, G16A 8клапана, моно, къса база, предполагаемо 90-та година, все още не мога да кажа със сигурност кога точно е произведена Няма никакви течове от никъде, на първо гледане не личи Ск.кутия да е разглобявана, или поне не от бунак

    Иначе съм приятно изненадан от състоянието на разни "дреболинки", като капаците на задните спирачки (никаква ръжда), степента на износване на спирачните барабани (почти никаква), крепежите на жилата на ръчната - никаква ръжда също, а обикновено тия неща си заминават първи, поне по другите ми коли, на Витара досега не ми се беше налагало да ги разглобявам. Може и това да си им е нормалното състояние, но дали пък няма да се окаже, че машинката наистина е на по-малко километри, отколкото бях готов да преглътна? Загубения километраж показва около 65000, но дали е превъртан веднъж или два пъти... със сигурност не е повече, щото колата е твърде здрава все още Всъщност основните болки са ръждица тук-там по купето и явна липса на поддръжка
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    До: Витарски неща

    Колега, възможно е да е аксиален лагер на съединителя спроред мен

    Коментар


    • #3
      До: Витарски неща

      Шума за който говориш ,най вероятно е от аксеалния лагер на съединителя.
      0888 364 731

      Коментар


      • #4
        До: Витарски неща

        колега,прочетох за проблема ти сега и се сетих за един мой стар проблем ,който имах със старата си кола HONDA CIVIC 98г.при мен също имаше този шум ,който ти описваш и който изчезва със натискането на съединителя.смених лагер на първичния вал на скоростната кутия/120лв за лагера/и след това не можех да позная колата,шума изчезна напълно,стана много тиха.звука преди смяната беше силен ,все едно слушаш форажомелка

        Коментар


        • #5
          До: Витарски неща

          Първоначално публикуван от B58 Преглед на мнение
          Шума за който говориш ,най вероятно е от аксеалния лагер на съединителя.
          Първоначално публикуван от stkiid Преглед на мнение
          Колега, възможно е да е аксиален лагер на съединителя спроред мен
          Много ми се иска да сте прави, но ако правилно си спомням (не, не съм сигурен), при отпуснат педал, лагера на съеденителя не би трябвало да опира в диафрагмата. Може обаче и да греша, ах как ми се ще да греша...

          Първоначално публикуван от evelin d Преглед на мнение
          колега,прочетох за проблема ти сега и се сетих за един мой стар проблем ,който имах със старата си кола HONDA CIVIC 98г.при мен също имаше този шум ,който ти описваш и който изчезва със натискането на съединителя.смених лагер на първичния вал на скоростната кутия/120лв за лагера/и след това не можех да позная колата,шума изчезна напълно,стана много тиха.звука преди смяната беше силен ,все едно слушаш форажомелка
          Минаха ми 2-3 мицубишита през ръцете (галант) и имаха точно този проблем, може би затова най-напред си помислих за лагера на първичния вал... На конкретната скоростна кутия на Мицубиши обаче, това си е заводски дефект или по-скоро недомислица - въпросния лагер доста често остава без смазване.

          Преди малко ходих до магазина и забелязах още нещо - когато включва от втора на първа, шумът също се чува. Това в движение, без да съм отпуснал съединителя и се променя по оборотите на двигателя. При превключване на други скорости, поне при натиснат съединител, не се чува нищо подозрително.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #6
            До: Витарски неща

            На мен понеже ми писна от шумове и си смених всички лагери в кутията, само 164 лв. само на единия лагер се наложи да му правим канал.Оставих само иглените лагери.
            DJ Иван Тодоров, Вашият парти диджей: http://djivantodorov.com/
            Skype: pach_bs

            Коментар


            • #7
              До: Витарски неща

              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
              Много ми се иска да сте прави, но ако правилно си спомням (не, не съм сигурен), при отпуснат педал, лагера на съеденителя не би трябвало да опира в диафрагмата. Може обаче и да греша, ах как ми се ще да греша...



              Минаха ми 2-3 мицубишита през ръцете (галант) и имаха точно този проблем, може би затова най-напред си помислих за лагера на първичния вал... На конкретната скоростна кутия на Мицубиши обаче, това си е заводски дефект или по-скоро недомислица - въпросния лагер доста често остава без смазване.

              Преди малко ходих до магазина и забелязах още нещо - когато включва от втора на първа, шумът също се чува. Това в движение, без да съм отпуснал съединителя и се променя по оборотите на двигателя. При превключване на други скорости, поне при натиснат съединител, не се чува нищо подозрително.
              Толкова си деликатен,че чак имам чуството,че се бъзикаш с колегите.От постовете ти разбирам,че имаш или работиш в сервиз-логично е проблемът ти да е в кутията,макар ,че лично не съм отварял!
              0887/400121 Антон Донев

              Коментар


              • #8
                До: Витарски неща

                Първоначално публикуван от antiroad Преглед на мнение
                Толкова си деликатен,че чак имам чуството,че се бъзикаш с колегите.От постовете ти разбирам,че имаш или работиш в сервиз-логично е проблемът ти да е в кутията,макар ,че лично не съм отварял!
                Не бе, с никого не се бъзикам, просто се моля да е нещо, дето и да се счупи, да не остана на пътя
                В интерес на истината колкото Витари са идвали ри мен до сега всичко е било или за тоци и жици или простотии по двигателя. Тук-там по някоя оср@на газова уредба. От трансмисия никой не е плакал, съответно не съм много в час с особеностите на модела, та затова питам. Току виж се оказало, че може да ромоли от още някъде, знае ли човек...

                @Иван Тодоров: Яснооо... ти уби последната ми надежда да е нещо дребно Дано изкара без сериозни аварии до края на месеца само...
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #9
                  До: Витарски неща

                  tef4o, мисля че си прав в диагностиката си и приемам твоите заключения.
                  Този шум при изключени скорости, на място съм го имал на повечето си коли до сега. И на мен не ми е приятен и се шашках
                  Значи лагерите са едно на ръка.
                  Другото което трябва да се има предвид е че при изключени скорости, първичния вал заедно с всички зъбни двойки се въртят свободно и без обиране на луфтовете м-у зъбните колела при което се получава едно хатично движение в цялата кутия. При по-употребявани МПСта каквито са нашите, луфтовете в зъбните двойки и във втулките им около вала,а и муфите вече са увеличени и започват да се чуват.
                  А първа и задна по-принцип си имат по-специфичен звук.
                  Това което пиша обаче не означава че отхвърлям по принцип смяна на лагерите

                  Коментар


                  • #10
                    До: Витарски неща

                    Стефчо момента ти е РЕШИТЕЛЕН -съединител притискателен -феродов диск и лагер .Гарантирам ти,че шум няма да има.Цената им е около 250-300лв. зависимост производител-прекупвач и т.н.
                    [I]Георги Дим. Попов :Самоков тел.0882567867[/I]

                    Коментар


                    • #11
                      До: Витарски неща

                      Първоначално публикуван от MiTaKa_ Преглед на мнение
                      Стефчо момента ти е РЕШИТЕЛЕН -съединител притискателен -феродов диск и лагер .Гарантирам ти,че шум няма да има.Цената им е около 250-300лв. зависимост производител-прекупвач и т.н.
                      Митак, като подчертаваш решителен, да разбирам ли, че нещо е на ръба на трошенето? Питам съвсем сериозно, защото близките дни въобще не се предвиждат по-сериозни интервенции
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Витарски неща

                        Стефчо така може да караш и много и малко.Усетиш ли,че увеличава шума си за ремонт.Ти сам си решаваш.
                        [I]Георги Дим. Попов :Самоков тел.0882567867[/I]

                        Коментар


                        • #13
                          До: Витарски неща

                          [QUOTE=tef4o;961147]Много ми се иска да сте прави, но ако правилно си спомням (не, не съм сигурен), при отпуснат педал, лагера на съеденителя не би трябвало да опира в диафрагмата. Може обаче и да греша, ах как ми се ще да греша...


                          Доколкото си спомням от това което съм учил, съединетеля е постоянно зацепен при повечето автомобили и натискането на педала го отцепва и спира предаването на движението от ДВГ към скоростите. От тук изхождам, че аксиалният лагер би могъл да шуми и при изключена скорост, и да спира да шуми при натиснат педал защото няма натоварване.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Витарски неща

                            Първоначално публикуван от stkiid Преглед на мнение
                            Доколкото си спомням от това което съм учил, съединетеля е постоянно зацепен при повечето автомобили и натискането на педала го отцепва и спира предаването на движението от ДВГ към скоростите. От тук изхождам, че аксиалният лагер би могъл да шуми и при изключена скорост, и да спира да шуми при натиснат педал защото няма натоварване.
                            С това, което съм подчертал не мога да се съглася или просто не те разбирам правилно.
                            Съвсем грубо казано, на колите с ръчни скорости има две разновидности на притискане на аксиалния лагер: При повечето лагера (независимо дали коксов или съчмен) опира в диафрагмата само когато натиснеш педала. В този случай, виенето при натискане е сигурен признак, че лагера се е отправил към вторични суровини.
                            При другата, лагера е постоянно притиснат към към диафрагмата и там вече е малко по-шашаво да се определи на слух кое кога вие. Тъпото е, че като не съм пипал там Витарата, просто не знам как е точно, но от схемите в мануала съдя, че по-скоро е от първия вид, та затова ме съмнява да е аксиалния.
                            Обещавам като го разфасовам да си призная какво е било.

                            @Митака: засега решавам, че ще изкара още известно време... и дано не греша
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Витарски неща

                              Днес, след като спах до никое време, ме хванаха лудите и реших да видя какво им има на вратите на Витарата. Тази на пътника се затваря трудно и прозореца от нейното си копче се движи само надолу, а задната откровено потропва при подскачане.

                              Проблема с прозореца се реши лесно - оказа се, че просто контакта на копчето в посока вдигане е леко окислен, внимателно почистване и тръгна.



                              Копчето може да се извади и без да се маха кората, самото то се разглобява внимателно с плоска отверка. Контактите са малко по-елементарни, отколкото ми харесва, но майната им - изкара ли са сума ти години, ще изкарат и още толкова

                              Проблема на ключалката се оказа още по-елементарен, макар и да ме изненада - всички болтове, които държат бравата към вратата бяха силно охлабени Дозавих ги на оборот и половина, преди да се стегнат изобщо.



                              Ей това чудо го обявих за ненужно и го махнах. Сърдит съм му след онзиденшните борби да си вляза в колата. Просто няма какво друго да замръзне, така, че - вън от бара!


                              Проблема на задната врата се оказа същия - разхлабени болтове на бравата - само, че по-тежък. За моя изненада (приятна) провисване в пантите нямаше никакво, явно не е отваряна често. Стегнах бравата, малко регулировка и стана като нова - затваря се нормално, няма тропане.

                              Сега, ако съм човек, ще си дооправя газовата (от бързане, при монтажа хванах един какъв да е плюс за проба и все още карам така... срам!), ама май започна да ме домързява, а и от кухнята се носят едни миризми...
                              Прикачени файлове
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X