Страница 2 от 2 ПървиПърви 12
Резултати 21 до 38 от 38

Тема: Регулиране торсиони

  1. #21
    Регистрация
    May 2011
    Място
    Нови Искър
    Публикации
    3,072
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на kpanchev Преглед на публикациите
    Благодаря за информацията. Дето има една приказка - "Не би мирно седяло, не би чудо видяло". Та докато разчитам на фронти предимно за да ме вози от т.А до т.Б, а не само за гората, по-добре да не си правя експерименти
    Чеи че се сетих нещо,ако решиш все пак да правиш каквато и да било интервенция,почни с накисване с антикорозионно и смазващи препарати ,най-вече горният носач при реглажните пластини,тия болтове имат лошия навик да правят гуеми главоболия,на торсионните също е добре по лесно се работи всичко!
    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

  2. #22
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,037
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Някой знае ли стойността на магическото число Z от уравнението за стандартна настройка на торсионите? Много странно, но не го намирам по никакви книги? Искам да си проверя предницата, че днес на прегледа ми казаха, че е малко нисичка май?!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  3. #23
    Регистрация
    May 2011
    Място
    София
    Публикации
    2,048
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Ами пише го бре, колега! Име:  drinks.gif
Прегледи: 475
Размер:  15.1 Кб
    http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=25178
    Розовата книжка: Страница 11-2
    За ресорни е: 130 мм (+/-2 мм)
    За пружинни: 139 мм

    П.П. За мен, понеже съм леко в страни от заводския вид е в сила друго правило - на ролетката:
    Височината до средата на задната вежда трябва да е равна на тази до средата на предната.
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

  4. #24
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,037
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Благодаря за инфото! Дано числата за А съвпадат с тези за Б, защото за Б няма данни никъде!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  5. #25
    Регистрация
    May 2011
    Място
    София
    Публикации
    2,048
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Не знам какви данни за числата А и Б имаш и от къде си ги взел... В същата розова книжка на страница 11-6 под заглавието "Checking" е описано съвсем подробно, какво трябва да направиш, за да измериш с ролетка стойностите на А и Б.
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

  6. #26
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,470
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Ъъъ, защо са ви абсолютните стойности на A и B. Няма ли значение сам разликата им? Абсолютните стойности зависят от гуми, налягане в тях и прочие подробности. Положението на окачването зависи само от разликата.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  7. #27
    Регистрация
    Nov 2011
    Място
    Сандански
    Публикации
    63
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на Edo Преглед на публикациите
    Благодаря за инфото! Дано числата за А съвпадат с тези за Б, защото за Б няма данни никъде!
    ...Мисля, че колегата имаше предвид за фронтера А и Б (понеже за фронтера Б няма данни никъде )...

  8. #28
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,037
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на kpanchev Преглед на публикациите
    ...Мисля, че колегата имаше предвид за фронтера А и Б (понеже за фронтера Б няма данни никъде )...
    Точно така, в книгата за ОФБ е дадена формулата Z=A-B където А и B се мерят с рулетка, но без Z не може да се провери стандартната настройка! Питах дали тази стойност за ОФА и ОФБ е еднаква?! Остава един друг вариант през стандартния клиренс който го дават 216 мм, да го замеря примерно под гредата на която се вързват двете пластмасови кори - изглежда най-ниската точка отпред.
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  9. #29
    Регистрация
    May 2007
    Място
    София
    Публикации
    3,438
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на Edo Преглед на публикациите
    Точно така, в книгата за ОФБ е дадена формулата Z=A-B където А и B се мерят с рулетка, но без Z не може да се провери стандартната настройка! Питах дали тази стойност за ОФА и ОФБ е еднаква?! Остава един друг вариант през стандартния клиренс който го дават 216 мм, да го замеря примерно под гредата на която се вързват двете пластмасови кори - изглежда най-ниската точка отпред.
    216 мм е под прасето на задният дифф!
    В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

  10. #30
    Регистрация
    May 2011
    Място
    София
    Публикации
    2,048
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Добре, няма сервизен менюъл за ОФБ. Нека да видим какво можем да направим с наличната информация.
    @Edo: Събери следните данни и ги дай тук, пък ще ги мислим.
    1. 4 еднакви гуми с еднакво налягане.
    2. Измери височината от земята до средата на веждата (най-високата част) за всяко едно колело.
    3. Измери А и Б за всяко от предните колелета.
    Дай всички измерени стойности и ще ги мислим.
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

  11. #31
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,037
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Още по първа точка имаме греда - гумите са 2 по 2 и това също най-вероятно има принос към ситуацията! През уикенда ще направя тези замервания + диаметъра на гумите отпред и отзад, че почнах нова работа и се прибирам по тъмно!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  12. #32
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,037
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Значи при четири гуми с еднакво налягане 2.0 атм. и диаметър 73,5 см разстоянията под арките са:

    ПЛ - 80,6 см
    ПД - 80,3 см
    ЗЛ - 84,5 см
    ЗД - 85 см

    Под гредата отпред има 18 см, а под дифа отзад 21см. Въпросните размери А и В май няма да мога да ги измеря днес, защото съм на вилата и нямам никакви ключове!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  13. #33
    Регистрация
    May 2011
    Място
    София
    Публикации
    2,048
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Имаш 4 см разлика между предница и задница. Определено трябва да си вдигнеш предницата.
    Като премериш А и В ще го мислим.
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

  14. #34
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,037
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Колега, а сигурен ли си, че трябва да са еднакви?! Повечето коли си имат наклон напред.
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  15. #35
    Регистрация
    May 2011
    Място
    София
    Публикации
    2,048
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    За съжаление няма информация за височината на задното окачване. Ако не те устройва този метод, просто си измери А и Б и докарай разликата до около 139мм.
    Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

  16. #36
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,037
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Най-сетне намерих време да замеря тези пусти А=27см и В=17см, демек тайното число Z беше 10см. Намерих от руските сайтове и друг ориентир за стандартната височина на ОФБ - разстоянието между гумения тампон и леглото в което опира трябва да е 22мм. При мен беше към 15мм и това допълнително ме убеди, че нещата не са наред. Руснаците плашеха, че болтовете се въртят трудничко, но мойте се движеха доста леко с рамо от 30см. Врътнах общо 4 пълни оборота на всеки и под арките стана по 84см, размера А стана 29см, а тайното число се увеличи до 12см. Тампоните също направиха 22мм, затова реших да спра дотук и да не гоня тези 14см, което означаваше още по 4 оборота и със сигурност по-висока предница от задницата! Гредата под двигателя стана 20см и тук имам един въпрос: реално клиренса отпред се увеличи с 2см, а купето се вдигна с 4см - това колко лифт е 2 или 4? Полуоските още не са се хоризонтирали съвсем и имат лек наклон към дифа, демек би трябвало да мога да си карам така без да пипам никакви сходимости и други простотии? Интересно, но чак сега обърнах внимание, че и нивото на всички течности в мотора стана успоредно на всякакви делители в съдовете след повдигането - най-вероятно @Alexfield беше прав за тези 4см за което му благодаря!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  17. #37
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,037
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Приятно съм изненадан от возията след повдигането - преди на всеки легнал полицай подскачаше яко, а сега плавно ги прегазва! Чудя се кой би свалил предницата надолу и с каква цел или пък торсионите са се изморили за тези 12 години?!
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  18. #38
    Регистрация
    Sep 2012
    Публикации
    31
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Някой може ли да отвори ръководството от първия пост ? На мен ен ми се отваря! От скоро съм собственик на Фронтера А мисля , но отзад е с пружини а не с ресьори. Смених пружините отзад защото едната беше счупена и всички амортисьори защото се клатеше катоп патка , първо задни и после предни Резултата след новите пружини е , че задницата сега стои вирната спрямо предницата искам да натегна торсионите и търся ръководство защото мисля сам да си го правя. Така като гледам мога да сложа и едни подложки 5см на пружините не е никак трудно ако така и така ще натягам торсиони да повдигна малко! )Ако някой направи някоя снимка или има друго ръководство ще съм му благодарен!

Страница 2 от 2 ПървиПърви 12

Сходни теми

  1. Терано 2 - торсиони?
    От sparkybg във форум NISSAN
    Отговори: 25
    Последно мнение: 04-05-17, 19:19
  2. Лебедка-торсиони
    От alex_bg777 във форум TOYOTA
    Отговори: 21
    Последно мнение: 20-10-09, 15:13
  3. Торсиони П2
    От stargazer във форум MITSUBISHI
    Отговори: 6
    Последно мнение: 30-03-09, 10:59
  4. торсиони или пружини
    От avangard във форум Сравнения и тестове между марки, модели и функционалност
    Отговори: 1
    Последно мнение: 29-09-08, 22:56
  5. Търся торсиони от Костенурка.
    От Стефан във форум Архив
    Отговори: 13
    Последно мнение: 22-05-06, 13:19

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •