Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 38

Тема: Регулиране торсиони

  1. #1
    Регистрация
    Oct 2006
    Място
    гр. София
    Публикации
    516
    Точки (при гласуване)
    11

    По подразбиране Регулиране торсиони

    Намерих интересна тема за торсионното окачване на исузу(идентично с фронтера), ето линк:
    http://wiki.planetisuzoo.com/index.p...xing_Procedure
    Ще се опитам да направя превод с Ваша помощ, ако модератора реши да модерира както сметне за добре важното е статията да е разбираема.

    Пререгулиране торсионите на трупер
    Ако сте изчерпали възможностите за натягане на торсионите с цел повдигане предницата на джипа, може би е време за "пререгулирането" им. Процедурата просто осигурява допълнително пространство за завъртане на рамото за регулиране на торсиона(torsion bar adjustment arm) при натягане.
    1. Повдигнете едната страна на предницата докато гумата остане във въздуха и подложете опора под рамата. Не повдигайте под части от предното окачване, целта е да се разтовари окачването максимално.
    2. Развиите болта за регулиране на торсиона като броите оборотите, докато се освободят и двете гайки с форма на полумесец.
    3. Разхлабете, но не развивайте докрай болтовете на "скобата" на торсиона в предния край(при долния носач) това допълнително ще премахне усилието от торсиона.
    4. Направете белези за положението на торсиона и в двата му края. Повдигнете задния край на торсиона достатъчно, за да извадите рамото за регулиране на торсиона(torsion bar adjustment arm), то би трябвало да се задържа само от силите на триене.
    5. Завъртете "рамото", така че края му срещуположен на торсиона да бъде по високо от преди и го поставете отново на торсиона. Достатъчно е да завртите рамото с един или два "зъба" от торсиона. Добра идея е да се гресират "зъбите" на торсиона преди сглобяването.
    6. Свалете надолу рамото за да може да легне в "леглото на гредата"
    7. Затегнете болтовете от т. 3
    8. Гресирайте извитите повърхности на гайките от т. 2 и завиите болта за регулиране на торсиона със същия брой обороти.
    9. След като повторите процедурата и от другата страна, ще бъде необходимо по финно регулиране за да се изравни височината и от двете страни.

    Очаквам да си изкажете мнението относно предимствата и недостатъците от тази операция и изобщо има ли смисъл от нея.

  2. #2
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Смисъл има - ще вкараш предницата в нормалните и параметри.

    ...обаче, щом е толкоз улегнала, значи торсионите така или иначе са се поизморили. Правилното е да се сменят, но много хора не го правят, а само натягат старите. Не че има нещо кой-знае какво. Просто са изморени, и е възможно да се счупят, макар и това да се случва крайно рядко.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  3. #3
    Регистрация
    Dec 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Благодая за полезната информация. При мен има мегдан още за натягане, но ако няой ден се наложи бих прибегнал до тази дейност, която си си направил труда да я преведеш. Макар че както казва sparkybg по-добре е да се поставят нови торсиони, но за без пари това е много добър вариант.
    Браво.

  4. #4
    Регистрация
    Mar 2009
    Място
    София
    Публикации
    267
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Браво колега , доста полезна информация !

  5. #5
    Регистрация
    Nov 2009
    Публикации
    130
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    Смисъл има - ще вкараш предницата в нормалните и параметри.

    ...обаче, щом е толкоз улегнала, значи торсионите така или иначе са се поизморили. Правилното е да се сменят, но много хора не го правят, а само натягат старите. Не че има нещо кой-знае какво. Просто са изморени, и е възможно да се счупят, макар и това да се случва крайно рядко.
    Има ли някаква мярка,според която се установява,че предницата е улегнала,или преценявате на око,което е твърде субективно според мен.

  6. #6
    Регистрация
    May 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,415
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на tomil Преглед на публикациите
    Има ли някаква мярка,според която се установява,че предницата е улегнала,или преценявате на око,което е твърде субективно според мен.
    Е няма как , субективно е . Впрочем , то признак има , ама стигне ли се до него .... т.е. ако си с 31-ци примерно и при друсане ( ама не в хард условия) гумата почва да трие в подкалника .
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

  7. #7
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    E, напълно обективно си е. В сервизното ръководство трябва да има указани височини, ъгли или нещо от сорта, както и стандартна дължина на навиването на регулиращите болтове. Поне за тераното, а до колкото помня и за ферозата, са посочени. Предполагам и при вашите возила е посочено в регулировъчните данни.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  8. #8
    Регистрация
    May 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,415
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    E, напълно обективно си е. В сервизното ръководство трябва да има указани височини, ъгли или нещо от сорта, както и стандартна дължина на навиването на регулиращите болтове. Поне за тераното, а до колкото помня и за ферозата, са посочени. Предполагам и при вашите возила е посочено в регулировъчните данни.
    Това го има , но то е стандартното заводско окачване . Ако намериш обаче по ръководствата ( включително и твоите) данни за якост на усукване на торсионната щанга , както и граница на умора на материала ( с други думи : кога щангата се счита за уморена и колко още може да изкара ) , ще имаш едно голямо черпене от мен .
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

  9. #9
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на Vlado_Ts Преглед на публикациите
    Това го има , но то е стандартното заводско окачване . Ако намериш обаче по ръководствата ( включително и твоите) данни за якост на усукване на торсионната щанга , както и граница на умора на материала ( с други думи : кога щангата се счита за уморена и колко още може да изкара ) , ще имаш едно голямо черпене от мен .
    Такова никъде няма да намериш. А и не е важно.

    Всъщност, данни за якост на усукване някъде за тераното намерих, но не ме питай къде. Не знам дали в ръководството или на друго място.

    Според мен, щом можеш да ги сложиш и регулираш така, че да получиш заводските настройки на предницата, без при слагането да имаш заигравки със шлиците, значи са си добре. Като им дойде времето просто ще се строшат, от ковто пък няма да произлезе кой-знае какво, защото не са носещи елементи.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  10. #10
    Регистрация
    Dec 2008
    Място
    София
    Публикации
    1,022
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Ето това е по стандарт в ръководството.
    Прикачени картинки Прикачени картинки  

  11. #11
    Регистрация
    May 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,415
    Точки (при гласуване)
    24

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    Такова никъде няма да намериш. А и не е важно.

    Всъщност, данни за якост на усукване някъде за тераното намерих, но не ме питай къде. Не знам дали в ръководството или на друго място.

    Според мен, щом можеш да ги сложиш и регулираш така, че да получиш заводските настройки на предницата, без при слагането да имаш заигравки със шлиците, значи са си добре. Като им дойде времето просто ще се строшат, от ковто пък няма да произлезе кой-знае какво, защото не са носещи елементи.
    Абе то че е важно - важно е , но нещо май говорим за едно и също на различни езици . Значи параметрите , които ги пише в ръководството са за кола , която излиза от завода . Никъде в заводско ръководствно няма да видиш с колко да натягаш , т.е. да напрягаш торсиона , за да се повдигне примерно толкова , че вместо заводските гуми да пъхнеш 31-ци и т.н. Това е работа на "алхимиците" , демек - ние , лифтаджиите .
    А когато щангата се умори и предницата увисне като на дядо ми онази работа , тогава както ти спомена - дори и да се "дорегулира ", торсиона си е уморен . Трудно се чупи - но той все пак си е вид пружина и с течение на времето губи основното си свойство - еластичността. Следователно - с колко ще повдигаш в такъв случай си е твоя грижа . Зависи дали гониш заводските настройки или тези , които си постигнал при лифта. Завода само дава препоръка. Така че стигне ли се до там - най-добре е смяна .
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

  12. #12
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: Регулиране торсиони

    Еми, заводските настройки са тия, за които са преценили че поведението на тая предница е най-добро. В тоя смисъл, някои неща зависят от гумите, лифта и поведението на торсионите, а други - като наличие на хостатъчен ход и в двете посоки, не зависят от нищо друго, освен настройката.

    Понеже си играх доста с мойто, та съм стигнал до извода че има едно "развновесно" положение, в което хем предницата е достатъчно твърда, хем хода надолу е достатъчен че возилото да се държи "естествено". Понеже съм сложил и подложки между горните носачи и шарнири, които увеличават хода, та се постига някакво положение, при което хем има лифт, хем достатъчно ходове и в двете посоки.

    И общо взето от всичките ми тестове стигам до извода че най-важното са достатъчните ходове нагоре и надолу, а другото са фини настройки. Накратко - трябват си тестове, независимо от състоянието на торсионите и това дали са заводски, или усилени.

    Обаче в цялото уравнение влиза и сходимост и наклони, при които окачването, вдигнато на определената височина, се държи най-добре. Абе играчка си е, додето стигнеш някакъв оптимум между височина, повечение на пътя и извън него, и износване на гуми. Аз още не съм стигнал до него.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  13. #13
    Регистрация
    Nov 2011
    Място
    Сандански
    Публикации
    63
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Колеги, моля за мнение:Име:  20150708_006.jpg
Прегледи: 1367
Размер:  60.2 Кб
    От споделеното по-горе от ръководството ясно се вижда, че носача е под сравнително голям ъгъл, обаче липсват каквито и да било данни за това какъв би трябвало да бъде.
    Както се вижда при мен ъгълът е около 0.
    Име:  20150708_008.jpg
Прегледи: 1364
Размер:  77.8 КбИме:  20150708_009.jpg
Прегледи: 1360
Размер:  68.9 Кб
    По тази свободна дължина на болта може ли да се каже дали може да се натяга допълнително с цел повдигане на предницата?
    Иначе предницата се държи доста добре и при 99% от случаите (шофиране в града и извън града по асфалтови или леко пресечени терени) ми върши идеална работа.
    И ако може да се повдигне още, добра ли е според вас идеята за натягане и разхлабване на торсиона всеки път при необходимост?(целта е да не се губи устойчивост на автомобила в завой при висока скорост и другия вариант - максимално вдигната предница при разходни в гората). Всякакви мнения са от полза.

  14. #14
    Регистрация
    May 2006
    Място
    Перник
    Публикации
    1,224
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Номера с постоянно натягане и охлабване на торсиона няма да стане.Защото всеки път променяш сходимостта
    .Ако не те притесняват фактори като поведение напътя и износване на гуми,можеш да въртиш както си искаш.Иначе -греда.
    Румен Николов

    0888 358 572

  15. #15
    Регистрация
    Dec 2008
    Място
    гара Елин Пелин
    Публикации
    446
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на kpanchev Преглед на публикациите
    Колеги, моля за мнение:Име:  20150708_006.jpg
Прегледи: 1367
Размер:  60.2 Кб
    От споделеното по-горе от ръководството ясно се вижда, че носача е под сравнително голям ъгъл, обаче липсват каквито и да било данни за това какъв би трябвало да бъде.
    Както се вижда при мен ъгълът е около 0.
    Име:  20150708_008.jpg
Прегледи: 1364
Размер:  77.8 КбИме:  20150708_009.jpg
Прегледи: 1360
Размер:  68.9 Кб
    По тази свободна дължина на болта може ли да се каже дали може да се натяга допълнително с цел повдигане на предницата?
    Иначе предницата се държи доста добре и при 99% от случаите (шофиране в града и извън града по асфалтови или леко пресечени терени) ми върши идеална работа.
    И ако може да се повдигне още, добра ли е според вас идеята за натягане и разхлабване на торсиона всеки път при необходимост?(целта е да не се губи устойчивост на автомобила в завой при висока скорост и другия вариант - максимално вдигната предница при разходни в гората). Всякакви мнения са от полза.
    Колега в ръководството ясно е показано как е нормалната височина на предницата.(така наречените заводски настройки)
    Име:  Nosach agli.jpg
Прегледи: 1330
Размер:  44.5 Кб
    Напред и нагоре
    Принцеса Фиона (Фронтера) 2,2 DTI 99 г.
    0886769809-Юлиян
    kiko00@abv.bg

  16. #16
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на Румен Николов-sineto Преглед на публикациите
    Номера с постоянно натягане и охлабване на торсиона няма да стане.Защото всеки път променяш сходимостта
    .Ако не те притесняват фактори като поведение напътя и износване на гуми,можеш да въртиш както си искаш.Иначе -греда.
    Поне реглаж на сходимост правят абсолютно навсякъде, където има стенд. Виж за другите ъгли е мъка първо да намериш някой дето не го мързи, и второ да знае как да го направи.

    Пък и от личния ми опит, макар и с друго возило, торсионите не се натягат и разхлабват постоянно - избираш си нужната височина (аз меря от долния ъгъл на джантата до ръба на калника), и ако се случи да олегнат или да щръкне по някаква причина (например смяна на амортисьори) го докарваш до номинала - общо взето работа за половин час, която ако не променяш нищо друго по предницата ще се направи 2-3 пъти по на често в началото, докато торсионите "свикнат" с новото си положение) и после няма да се пипа с години. Тераното от сигурно 2 години, ако не и повече, си държи височината и не мърда.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  17. #17
    Регистрация
    Nov 2011
    Място
    Сандански
    Публикации
    63
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Колега kiko00, то и при мен Z=A-B, няма как иначе да е. Въпроса е има ли препоръчителни данни за А или Z, понеже не намирам в ръководството нищо конкретно?

  18. #18
    Регистрация
    May 2011
    Място
    Нови Искър
    Публикации
    2,923
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Торсиона се регулира и след това си има пластини за страничен наклон /вертикална сходимост/,двете операции се правят една след друга,регулираш торсиони после страничен наклон ,а не е лошо да се провери и челната сходимост след интервенцията ,просто да няма изненади с дозавиване и недозавиване ,на нестабилни настилки с висока скорост двата ефекта са УБИЙСТВЕНИ!
    Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

  19. #19
    Регистрация
    Nov 2011
    Място
    Сандански
    Публикации
    63
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Благодаря за информацията. Дето има една приказка - "Не би мирно седяло, не би чудо видяло". Та докато разчитам на фронти предимно за да ме вози от т.А до т.Б, а не само за гората, по-добре да не си правя експерименти

  20. #20
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: Регулиране торсиони

    Цитат Мнение на kpanchev Преглед на публикациите
    Благодаря за информацията. Дето има една приказка - "Не би мирно седяло, не би чудо видяло". Та докато разчитам на фронти предимно за да ме вози от т.А до т.Б, а не само за гората, по-добре да не си правя експерименти
    Просто го докарай до заводско състояние, ако не искаш вдигане. Това си е съвсем стандартна и нормална процедура. Защото ако положението е това на снимката, предницата ти определено е "полегнала" доста. Поне докарай статичното положение в средата на хода. Това би трябвало да могат да ти го направят и при самия раглаж - те са 2 болта/гайки в крайна сметка. Това че болшинството регулиращи са некомпетентни или ги мързи не значи че трябва да караш на тампони, а като гледам положението си е баш близко до това.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

Страница 1 от 2 12 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Терано 2 - торсиони?
    От sparkybg във форум NISSAN
    Отговори: 25
    Последно мнение: 04-05-17, 18:19
  2. Лебедка-торсиони
    От alex_bg777 във форум TOYOTA
    Отговори: 21
    Последно мнение: 20-10-09, 14:13
  3. Торсиони П2
    От stargazer във форум MITSUBISHI
    Отговори: 6
    Последно мнение: 30-03-09, 09:59
  4. торсиони или пружини
    От avangard във форум Сравнения и тестове между марки, модели и функционалност
    Отговори: 1
    Последно мнение: 29-09-08, 21:56
  5. Търся торсиони от Костенурка.
    От Стефан във форум Архив
    Отговори: 13
    Последно мнение: 22-05-06, 12:19

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •