На пръв поглед заглавието на темата ще подлъже много хора и ще я отворят със насмешка, но повярвайте ми това на което бях свидетел едва ли е смешно. Стоя си аз пред КАТ-Враца да си регистрирам джипа днес и гледам няколко мъже го оглеждат. Разпитаха ме каква е скоростната кутия и задвижването му и след като споменах годините си решиха, че трябва да ми дадат няколко съвета как се кара. Нещата който чух бяха потресаващи, като започнем от това, че джипа е с постоянно 4х4 и стигнем до това как бавните скорости са били много удобни за градско каране в задръстване, как да се блокира диф-а в движение. За това нека хората във форума споделят кога коя предавка се използва, при какви условия, как стават превключванията за да няма и други шашнати като мен.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как се кара джип
Свий
X
-
До: Как се кара джип
Първоначално публикуван от offroadlive Преглед на мнениеНа пръв поглед заглавието на темата ще подлъже много хора и ще я отворят със насмешка, но повярвайте ми това на което бях свидетел едва ли е смешно. Стоя си аз пред КАТ-Враца да си регистрирам джипа днес и гледам няколко мъже го оглеждат. Разпитаха ме каква е скоростната кутия и задвижването му и след като споменах годините си решиха, че трябва да ми дадат няколко съвета как се кара. Нещата който чух бяха потресаващи, като започнем от това, че джипа е с постоянно 4х4 и стигнем до това как бавните скорости са били много удобни за градско каране в задръстване, как да се блокира диф-а в движение. За това нека хората във форума споделят кога коя предавка се използва, при какви условия, как стават превключванията за да няма и други шашнати като мен.
Ето една тема за това що е диф:
http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=316
-
Хмм колега преди да пусна темата прочетох солиден брой теми вкл. и тази която ти писа.......но аз говоря за ситуаци от живота, а не как инженерите описват на книга базирайки се на лабораторни изследвания как би се държал един джип при определени пътни условия с блокаж или без на бавни или бързи
Първоначално публикуван от panaira Преглед на мнениеТези "няколко" да не работят в сервиза "по-надолу по улицата". Или просто да са ти завидели...Последно редактирано от Чавдар (V93); 23-11-09, 23:18.
Коментар
-
До: Как се кара джип
Ти прочети темите във форума,ще са ти от полза.
Ама с две думи за твоя джип да те светна:
Кара се като лека кола,без да си даваш много зор.От другата ти тема,вярвам си наясно вече.
Бавни не включвай на асвалт със завои(и въобще, където няма нужда недей).Щото ти е блокиран междуосовия диференциал(ако е Super Select-обезателно прочети за него) или трябва да ти е включен предния мост(Easy Select)-пак не трябва.Другото-блокажа на задния диференциал се включва само при необходимост(ако го имаш)и при ниска скорост(не помня колко-чети),то при висока и не може
Мануали за колата ще намериш във Форума.(На твърде разнообразни езици)
Да си я караш със здраве.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
До: Как се кара джип
Изобщо недей да слушаш такива, като въпросните ''разбирачи''.
Ситуациите в които можеш да използваш бавни, блокаж на диференциала, 4х4 не могат да се слагат под общ знаменател.
Практика, практика и пак практика.
Коментар
-
До: Как се кара джип
Колегата пуснал темата е прав.
Аз карам джип от 5год. а сьм вьв форума от 3мес.Чета доста и започвам да разбирам,че сьм правил големи грешки вьв всяко едно отношение точно по сьвети на такива хора.[img]http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg[/img]
Коментар
-
До: Как се кара джип
Всъщност от време на време из форума се появяват въпроси от сорта на "Кога да включа предното" или "Защо като набутам малкото лостче напред, колата се мъчи в завоите" и така нататък.
За да използуваш дадена система пълноценно, трябва да я познаваш. Няма значение дали е джип, компютър или жената на съседа
Преди няколко години, една позната караше шофьорски курсове и имаше сериозен проблем с потеглянето. И понеже е умно момиче, ми зададе следния въпрос: Какво е това съединител, къде се намира и какво точно върши? Обясних и, по най-простия начин, момата се позамисли малко, рече едно "Аха!" и на другия ден проблема вече го нямаше.
Не е нужно човек да е супермеханик, за да си кара джипката, но наистина не е зле да си има представа от основните чаркалаци. С очите си съм виждал, как идиотче от Пощенска половин час не може да тръгне на утъпкан сняг (по който минахме с лека кола) с Дифендър, щото не знае какво кара...
П.П. Шатъла наистина съм го карал на бавна в задръстванията, голям кеф. С Витарника обаче нещо не ми се иска да го правяО879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
Коментар
-
До: Как се кара джип
Аз съм с Лада Нива и бавните си ги ползвам чат пат. Когато качвам на висок тротоар е доста сгодно. Също така когато правя тежки маневри (улицата на която живея е без изход и понякога се налага "ха напред, ха назад", за да се измъкнеш) - така не товаря да държа на полусъединител. Изобщо бавните скорости са си благинка...
Блокажа на диференциала не съм го ползвал досега, но "са ми казали" - само при закъсване (лед, кал). По възможност не завиваш, винаги бавно и в момента, в който "се измъкнеш" - отблокираш...
Коментар
-
До: Как се кара джип
Е че той съединителя за Нивата е 20-30лв сигурно какво толкова има да го пазиш
Не е ли кофти на бавни(то май вобще на 4х4) да се правят такива маневри с напълно завит волан на едната и другата страна и то систематично?
Коментар
-
До: Как се кара джип
Е, тия раздатки не са чак от кашкавал направени. В задръстването, бавничко, почти без завои, са си голяма благина бавните, дори да няма отворен диф по средата.Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.
Коментар
-
До: Как се кара джип
Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнениеНе разбрах какво й е на раздатката при завой и бавни?
Има джипове,при които бавните се включват заедно с блокажа на междуосевия диференциал.При Нивата това е отделно но в Паджеро(за което е темата) със Super Select-раздатка не е.
При опростените модификаций с включващ се преден мост и без централен диференциал,също могат да ползват бавни само при включен преден кардан(евентуално и мост).Липсата на централен диф,или блокирането му,води до циркулация на мощност при завой(и не само) на твърда настилка.
Има много изписано за различните системи 4х4,циркулацията на мощност и всичко касаещо отговора на темата.
Най-важното е казано
За да използуваш дадена система пълноценно, трябва да я познаваш. Няма значение дали е джип, компютър ...Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар