Страница 1 от 2 1 2 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 26

Тема: Лисабон-Дакар 2007

  1. #1
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране Лисабон-Дакар 2007

    Уважаеми участници в портала. Следващата година започва 29-то издание на най-тежкото състезание (рали рейд) в спортния календар за годината.

    Благодарение на официалния спонсор фирма Киров-Бош тази година нарочен екип оглавяван от Близнаците Петър и Иво ще отразява състезанието с преки репортажи ежедневно тук в портала. Очаквайте много и уникални репортажи от мястото на събитието.

    Официалната пресконференция преди отпътуването на екипа което ще стане на 30.12.2006 ще се проведе в залата на стадион "Васил Левски" на 29.12.2006. Състезанието ще стартира на 06.01.2007 а подготовката за него на 03.01.2007.

    Тази тема ще е само за официалните репортажи. За дискусии моля пишете тук:

    http://forum1.offroad-bulgaria.com/v...=113967#113967

  2. #2
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Информация от Sofia:

    “Предизвикателство за този, който отиде.
    Мечта за онзи, който остане.”
    Тиери Сабин, създател на рали “Дакар”

    Български журналисти тръгват с кервана на рали “Дакар”

    В далечната 1978 г. на площад “Трокадеро” в Париж се заражда не просто поредното състезание, а една мечта, която вече три десетилетия владее сърцата и умовете на най-смелите мъже и жени от цял свят. Всеки, имал щастието да участва в най-тежката битка с пустинята, остава променен за цял живот. Някои се подготвят за това предизвикателство дълги години, други имат зад гърба си десетки неуспешни опити да го завършат, трети намират там своята гибел, а някои като че ли са родени да го печелят.
    До ден-днешен все още няма българин, осмелил се да изпробва своите издръжливост и умения на рали “Дакар”, но с бурното развитие на оф-роуда като спорт у нас през последните години, този момент става все по-близо. Натрупаният опит и високата подготовка на машините на българските състезатели са една отлична заявка за бъдещото ни участие.
    През миналата година екип на специализираното списание OFF-road BG реши да последва кервана на ралито и да надникне отблизо в кухнята му. Впечатленията, които натрупаха там, достигнаха до всички любители на този спорт у нас и ни разкриха какво се случва зад кулисите на най-продължителното и високобюджетно оф-роуд състезание в света.
    За втора поредна година акредитирани български журналисти заминават на уникално пътешествие по маршрута на “Дакар”. Изключителна издръжливост и спортен дух ще им бъдат нужни при преодоляването на дългата дистанция, която стартира в Европа и финишира в Африка. Екипът (Петър и Ивайло Цанови, Георги Панов и Василий Стадницкий) ще потегли от България на 30 декември със собствен високопроходим автомобил Mitsubishi Pajero с подкрепата на основния спонсор на експедицията “Киров” АД.

    Тази година стартът на ралито няма да бъде даден навръх Нова година, а на 6 януари в Лисабон, като финалът по традиция е в столицата на Сенегал Дакар. Автомобилистите и мотоциклетистите ще започнат битката с двете специални отсечки в Португалия, след това ще преминат с кораб през Средиземно море и ще продължат, преминавайки през Мавритания, Мали и Сенегал, където крайното класирене ще се формира след завършване на етапа Тамбакунда – Дакар, в неделя, 20-ти януари. На следващия ден успелите на финишират ще вземат участие в първото Гран при на Розовото езеро. Това ще е демонстрационно състезание, на затворена писта по пясъците на плажа, след което ще се организира и официалната церемония по награждаването.
    Друга новина е, че правителството на Мали, във връзка с напрежението в страната, обяви, че не може да гарантира безопасността на участниците и зрителите. Затова вместо маратонския етап, който трябваше да се състои на 16 януари между Нема и Тимбукту, ще има 366-километров спецучастък със старт и финал в Нема. На следващия ден, когато участниците щяха да преодоляват същата дистанция в обратна посока, сега ще карат 280-километров пробег без засичане на времето от Нема до Айон-ел-Атроус в Мавритания. Но все пак маршрутът на “Дакар 2007” ще преминава през Мали. На 18 януари от Айон-ел-Атроус караванът ще се отправи към град Кайес (Мали), като дължината на този специален участък ще бъде 257 км. След наложилата се корекция, дължината на ралито става 7915 км, от които 4309 км (15 спецучастъци) са състезателни, а останалите са връзки. Така тази година “Дакар” ще бъде най-къс за цялата си 29-годишна история.

    250 мотоциклета, 187 автомобила и 88 камиона са регистрирани за участие в тазгодишното издание на ралито. Миналата година участваха 508 превозни средства, а през 2007 525 отбора ще се борят с пустинята.
    За първи път ще има и толкова богато международно участие с представители и на държави като Китай, Тайланд, Мавритания, Мексико и Словения – общо 42 нации. Много ще бъдат и дебютантите, които за първи път ще се пробват - 38% от мотористите и 10% от водачите на коли са новаци. Впечатление прави и възрастта на участниците – 40% са между 18 и 39-годишни.

    Рекордьорите на “Дакар”
    Всяко рали има своите герои. Един от тях е Стефан Петерханзел – французинът има 6 победи с мотор и две с джип, което го прави наистина универсален боец в пустинята. Друг такъв герой е легендарният Юбир Ориол, който също е печелил ралито и на две, и на четири колела общо 3 пъти. Феновете на мотоспорта няма да забравят и великолепния Сирил Невьо, спечелил 2 от трите първи гонки с Yamaha 500 XT, а следващите три - с Honda. Жива е и паметта на Ришар Сенк (3 титли) и Фабрицио Меони (2 титли), които оставиха своите души в просторите на африканската пустиня.
    4-те победи на Ари Ватанен с Peugeot направиха финландеца икона на рали-рейда. WRC шампионът демонстрира агресивен маниер на каране, който му донесе и успеха. Опитът вот автоспорта помогна и на Жан-Луи Шлесер, който също успя да спечели два пъти “Дакар” със своето бъги.
    Специални адмирации заслужава и “Желязната лейди” Юта Клайншмидт, която в началото дебютира като любител с мотоциклет, а през 2001 г. смелата германка успя да спечели с всъдеход.
    При камионите доминират Владимир Чагин с КАМАЗ с 5 победи и чехът Карел Лопрайс с 6 триумфа между 1988 – 2001 г.


    Актуални новини за протичането на ралито ще може да намерите ежедневно на страницата ни www.offroadbg.net


    МАРШРУТ НА РАЛИТО

    ДАТА СТАРТ ФИНАЛ ВРЪЗКА СПЕЦ. ЕТАП ВРЪЗКА ОБЩО
    06/01/07 Лисабон Портимао 115 km 117 km 232 km 464 km
    07/01/07 Портимао Малага 15 km 67 km 463 km 545 km
    08/01/07 Надорr Ер Рашидия 205 km 252 km 191 km 648 km
    09/01/07 Ер Рашидия Оуазарзат 96 km 405 km 178 km 679 km
    10/01/07 Оуазарзат Тан Тан 164 km 325 km 279 km 768 km
    11/01/07 Тан Тан Зуерат 414 km 394 km 9 km 817 km
    12/01/07 Зуерат Атар 4 km 542 km 34 km 580 km
    13/01/07 Почивка в Атар
    14/01/07 Атар Тичит 35 km 589 km 2 km 626 km
    15/01/07 Тичит Нема - 494 km 3 km 497 km
    16/01/07 Нема Нема 10 km 366 km 24 km 400 km
    17/01/07 Нема Авун 280 km - - 280 km
    18/01/07 Авун Кав 110 km 257 km 117 km 484 km
    19/01/07 Кав Тамбакунда 180 km 260 km 18 km 458 km
    20/01/07 Тамбакунда Дакар 124 km 225 km 227 km 576 km
    21/01/07 Дакар Дакар 36 km 16 km 41 km 93 km
    ОБЩО 1 788 km 4 309 km 1 818 km 7 915 km

  3. #3
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Информация от Sofia:

    Днес, 29 декември, в 12 ч в Пресклуб България на националния стадион "Васил Левски" се проведе официалната пресконференция по повод заминаването на Близнаците, Жоро Панов и Руснака към Португалия. Както знаете, ралито ще стартира на 6-ти, но нашите момчета тръгват тази вечер, защото първо ще минат да вземат Руснака от Малага, Испания, пък и пътят им е доста дълъг и по-добре да не бързат в последния момент. Имаше доста телевизионни камери, затова предполагам, че тази вечер ще ги видите и по новинарските емисии.
    ОТ ИМЕТО НА ЕКИПА И ОТ НАШЕ ИМЕ ИСКАМЕ ДА ИЗКАЖЕМ СПЕЦИАЛНИ БЛАГОДАРНОСТИ НА ТЕЗИ, КОИТО НАПРАВИХА ВЪЗМОЖНО ТОВА СМЕЛО НАЧИНАНИЕ - ФИРМА "КИРОВ" АД, КОИТО ФИНАНСИРАТ ПЪТУВАНЕТО И ГЕОТРЕЙД (ОФИЦИАЛЕН ВНОСИТЕЛ НА GARMIN), ЧИЙТО НАЙ-НОВ МОДЕЛ GPS ЩЕ ГИ ВОДИ И ПО МАГИСТРАЛИТЕ, И СРЕД ПЯСЪЦИТЕ. ЦЕЛИЯТ ТРАК НА МАРШРУТА Е ПОДГОТВЕН ОТ ДОБРЕ ПОЗНАТИЯ ВИ TECH-ФАКИР СЪБИН КОЛАРОВ (дано да е вкарал и обратния път, че после кой ще ни разказва )
    ЛЕК ПЪТ И УСПЕХ, МОМЧЕТА!






    КОЛАТА СЪЩО Е МНОГО ЯКА! КРАСОТА!




  4. #4
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Преди малко като се видяхме с тях точно сменяха маслото на автомобила и правеха последни приготовления. Взели са си тел и тиксо тъй че няма страшно

    Пожелахме им приятен път и скоро ще се надяваме на новини...


  5. #5
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на stojan_defender-a
    По телевизия Евроспорт ще има репортажи още от днес

    2 януари-ДНЕС:
    00.00-Дакар челъндж
    02.15-Дакар челъндж

    4 януари-ЧЕТВЪРТЪК:
    23.30-Дакар челъндж
    00.30-Дакар челъндж

    5 януари-ПЕТЪК:
    9.30-Дакар челъндж
    10.45-Дакар челъндж
    23.00-Рали Дакар-обзор на деня
    02.00-Рали Дакар-обзор на деня

    Гледайте внимателно може и наще хора да ги дадат някъде По друга медия ще има ли репортажи всекидневно?
    Цитат Мнение на sabin
    Нашите момчета са вече в Лисабон

    Събрали са се с Васята и вече са пълен отбор. Всичко е ок.

  6. #6
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на PETER BLIZNAKA
    Здравеите от Лисабон

    След много изминати километри... 4600Км най после пристигнахме в Лисабон. Дори самото пътуване към старта на състезанието е тежко и скъпо начинание. Всички от екипа сме добре и автомобила също. Настанени сме в един хотел с поне петдесет различни отбора включително и този на Митсубиши. Целия град е изпълнен със състезателни машини.

    Днешния първи ден започна с проверка и регистрация на отбори и участници. Вече имахме възможност да говорим с някои от новите участници при мото и АТВ райдърите. Прави впечатление, че тази година има нови частници, повечето от миналогодишните няма да карат предимно поради финансови причини. Взехме няколко интервюта от мотористи, за които това е шести или седми Дакар и никога не са го завършвали. Като се приберем тези, които горят от желание да карат и мислят, че това е лесно рали ще чуят интересни истории. Нямам много време да пиша за това което се случва, пускам няколко снимки по късно ще напиша по подробно за интересните неща. ....................










  7. #7
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране







  8. #8
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране




















  9. #9
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на PETER BLIZNAKA
    Нещата за сега се развиват повече от добре
    Днешния ден беше повече от интересен за всички от екипа Успяхме да вземем дълги интервюта от Шлесер Роби Гордън и Деспре Запознахме се и с руския екип на Оф-роуд списанието Много се изкефиха на българския вариант с същото име Единия от тях организира прочутото Партизан трофи ще ви е много интересно какво казва за това състезание
    Жоро Хаджиев има много поздрави от Джовани Сала Имаме и пълен запис на единствения руснак с мотоциклет в състезанието На плаца за първи път доидоха и много бъгита в стил Баха Утре е старта и ще стане по трудно да изпращаме снимки Събин ще пише какво става по време на състезанието и докъде сме стигнали Сигурен съм че това ще е едно от наи интересните издания на Дакар въобще от както съществува състезанието Конкуренцията между отбори и класове е обещаваща Наблюдаваите репортажите по Евро спорт има какво да видите Ще пусна повече снимки на интересните возила По този начин ще видите отблизо за какво става въпрос

    София и Ицо трябва много да черпят когато се върнем Половин свят снима изданието ОФ-РОУД върху таблото на Роби Гордън Снимаха го и как разглежда броя за Баха прегледа го целия и чак тогава започна да дава интервюта на големите медии

    Поздрави на всички ОФ-РОУДАРИ надявам се да се чуем скоро

  10. #10
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране











































  11. #11
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на sabin
    Иво Близнака току що ми се обади по иридиума да си побъбрим малко. Точно финишираха моторите. 1ви финишира испанеца ESTEVE PUJOL ISIDRE. Действието се развива на GPS координати N32 28.191 W3 23.407.
    http://maps.google.com/maps?f=q&hl=e...143&iwloc=addr

  12. #12
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Още информация на момента - Серил Деспре току що е финиширам със повреден двигател. Финишурал и някакъв пич с 125 кубиков КТМ 2-тактов!

  13. #13
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на izo4x4
    "Дакар" взе първата си жертва за тази година:

    Южноафриканецът Елмър Саймънс (№107), частен пилот на КТМ загина по време на четвъртия етап на ралито.
    В 9:16 ч. местно време тази сутрин организаторите получават сигнал от системата Iritrack, идващ от 142-ия километър на етапа. Осем минути по-късно хеликоптер пристига на мястото на инцидента, но екипът само установява смъртта на 29-годишния Саймънс.
    Организаторите очакват финиширането на Кингсли Саймънс, брат на загиналия, който е бил негов сервизен автомобил, за да му съобщят тежката вест.

  14. #14
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на sabin
    Както навсякъде (дори и в нашият шампионат) битката става все по ожесточена и подобни трагедии ще ги виждаме все повече и повече. Напрежението върху пилоти и навигатори е много голямо, скоростта е все по голяма а толерансът за грешки става все по малък, а в крайна сметка зад волана сме си просто хора, а хората грешат както всички знаем.

    Преди няколко години като се обърнеше кола в българският офроуд шампионат всички се стъписваха и се говореше за това все едно че е кацнала летяща чиния. Сега обръщанията са нещо почети нормално за България, а при смъртен случай на Дакар, никой не се учудва, защото всички го очакваме да се случи.

    Така е при екстремните спортове, рискът е голям!

  15. #15
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на sabin
    Получих SMS от близнаците:

    "Вече сме в Озарзате. Днешният етап беше дълъг и много прашен. Най голяма е конкуренцията при камионите. Утре сме на трасето на Тан-Тан. Поздрави на всички."

  16. #16
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на djipar69
    Колеги мотористи , намерих нещо интересно :

    Людвин Пюи - една амазонка на мотоциклет
    Тя е на 22 години и счита себе си за представител на новото поколение, което отдавна е задминало границите на риска. Французойката Людвин Пюи е една от участничките в рали „Дакар“ и пилотира мощен мотоциклет „Ямаха WRF“. „Работя в Париж като полицай в моторизираното звено, ангажирано с патрулиране и опазването на обществения ред при публични мероприятия, сподели французойката пред „Капитал“. Целият ми живот е ориентиран около мотоциклетизма, качих се на мотора още на 4-годишна възраст и оттогава не слизам от него.“ Участниците в „Дакар“ гледат на нея с голямо уважение, тъй като още в дебюта си в пустинното състезание през 2005 г. тя успява да завърши, което се счита за изключителен успех. „Мечтаех да карам в „Дакар“ още щом разбрах, че съществува такова рали.
    На финала обаче бях безкрайно изтощена. Заклех се, че повече няма да участвам, но ето, че отново съм тук.“ Людвин Пюи има забележителна кариера: завършва на второ място при дебютното си областно състезание, когато е била само на четири години, а малко след това става лидер при петгодишните мотоциклетисти. По-късно печели смесени състезания за момчета и момичета, за да стигне дотам, че в последните три години е шампион на Франция по мотокрос. Въпреки таланта си тя не е професионалист и се със*тезава на аматьорски начала, макар че разполага със солиден спонсор като „Юромастърс“, който поема повечето разходи по участието и в „Дакар“. „Практически тренирам цяла година, тъй като работата ми като моторизиран полицай ми помага и в състезателната подготовка, добавя французойката. Сериозните тренировки обаче са в почивните дни. Избирам най- трудните участъци във Франция и карам там всеки уикенд, ако нямаме състезания. Амбицията ми тази година е не само да завърша ралито, но и да се класирам сред първите 20 мотоциклетисти.“



    Участие в Дакар 2006 с мотоциклет струва 39 750 евро
    Разходи за състезанието: 22 600 Записване 12 200 Лиценз 12 200 Сателитен телефон 300 Визи 60 Престой в
    Европа 1000 Престой в Дакар 100 Самолетен билет от Дакар 500 Ангажиране на механик 800 Мотоциклет 11 050 Закупуване на машината (КТМ, втора употреба) 7500
    Основен ремонт 2000 Пустинни гуми „Мишлен“ 1350 Други консумативи 200
    Подготовка: 5100 Тренировка в Мароко (2004 г.) 1800 Участие в състезание в
    Тунис (2005 г.) 1500 Тренировка в Мароко (2005 г.) 1800 Екипировка: 1000
    Каска, ботуши, очила, ръкавици, яке и др.

  17. #17
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на Жоро XR 600
    Пак черна хроника. Неприятно, ама наред с хубавите новини трябва да споменем и не до там добрите.
    Вече има сгазени две деца от публиката на ралито. Последното е 12-годишно момче.
    Новината е от Евроспорт.

  18. #18
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на sabin
    SMS от Близнаците: "Пътуваме към тантан. Сутринта снимахме старта на оузарзате. Бързаме за финала. Минаваме по short_cut през анти атлас - пустинно каране с много ориентация. Няма такъв кеф!"

  19. #19
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на sabin
    SMS от Близнаците: "В момента дърпаме АТВ номер 261 сас счупен двигател от прахоляка към бокса в тан тан общо 300км. Тоя е испанец който кара за заводскиа отбор на сузуки движил се до момента на 2-ро място. Днес след катастрофа с друго АТВ му се откача въздушният филтър и двигателя е ... Като стигнем в бокса ще сменим двигателя и ще продължи. Общо 400км ще го теглим. Вече се разхождат свободно камили "

  20. #20
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    9,965
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на sabin
    ГОРЕЩА НОВИНА

    Говоря с близнаците по телефона:

    Чагин се бил обърнал 30км преди финала няколко пъти, получили са SOS сигнал и току що 2 хеликоптера са отлетели натам да ги спасяват. Била страшна суматоха, руснаците не давали повече информация!

Страница 1 от 2 1 2 ПоследенПоследен

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •