Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

    София - парк „Росенец“. Диско 2 TD5 с чип. Всички датчици и системи работещи. Скорост 130 - 140 км/ч, на места (за тест само) 190 км/ч (жена ми беше задрямала). Разход с мерене пълно/пълно до виждане на нафтата в гърлото на резервоара 8.2/100. При горните скорости много стабилно поведение. Гумите са 265/60/18. Скороста съм я засичал както по таблото така и по GPS-а.
    При друго подобно пътуване (по същият маршрут) със скапан MAF сензор и повреден датчик за температура на входни въздух и нялягане не можеш да дръпна повече от 130 по равното и разхода беше 10.9/100.
    Toyota Hilux 3.0 D4D 2008
    Discovery 2.5 TD5 2000 EX
    Land Rover Discovery 2.5 TDI 1996 EX

    Коментар


    • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

      Здравейте колеги, 130-то просто го писах в случай че пътувам до София, все пак не мога да движа с 90 на магистралата нали така? На мен повече от 130 не ми трябва, просто за да не бавя движението. Не разбрах дали има течове в купето, най-често било под предният прозорец, където уплътненията не били добре напаснати. БМВ-то не става за оффроуд, това вече го разбрах. Няма бавни скорости, няма блокажи, а и не е пригодена за офф, шосеен автомобил с по-голямо купе просто. Говорим за джипка, която ще използвам през зимата за да стигна от град до град. През останалото време ще се кефя по баирите, не говоря за сериозен оффроуд, защото знам, че трябва да се инвестират доста парички, а пък и като нов във движението 4х4 мисля че още не съм готов за нещо по-сериозно. На първа ръка смятам да се "поуча" на по-лесното, пък после ако ми хареса как се държи джипката оффроуд, може да сторя нещо по нея, като за начало си я искам сток. Гледал съм толкова много клипчета и мнения и статии за ЛР, че просто "хлътнах" по този джип. Незнайно защо, но е основно предпочитание за оффроуд на мнозинството от оффроуд-шофьорите.

      Просто съм възхитен от възможностите на този джип. ЛР 3 ми идва в повече от към парички, за това бях решил ЛР2, а за първият модел просто четох че е с ремък и било недостаатък, въпреки че мисля ако се сменя редовно няма да има проблеми, но и четох че доста по-добре се държи на пътя ЛР2-то и че доста неща са доизкусурени във 2-рият модел на диското. Ако беше само за офф, щях може би да предпочета първият модел, тъй като е по-евтин за поддръжка.

      Относно блокажите, знам че трябва да се включват само в спряно положение, иначе не било добре за джипката. Никога не съм карал джип (т.е. оффроуд) и никога не съм включвал бавни скорости и т.н.. Незнам как точно става номера, въпреки че четох доста и не съм от хората, които питат наготово, без да са се поровили и помъчили да разберат, но изглежда че някои неща просто човек трябва от практиката да ги научи. От 8 години пътувам почти всяка седмица през юндола. Които е минавал от там, знае, че там почти не се чисти хахаха. Зимно време е как да кажа, все едно пътуваш оффроуд. От тези 8 годинки си карам едно много старо БМВ. До сега не съм слагал дори вериги, въпреки че съм карал в доста големи снежни покривки, но БМВ-то става само за по-ниска покривка сняг, ако има повече и стига до бронята не става, трябва с вериги (Карам с гуми Бриджстоун 195/75/14, най-вожни са те, ако ги нямаше бмв-то нямаше да върви зимата хаха). Не се оплаквам от него, просто трябва да е товарено, за да върви, защото празно не става в дълбок сняг. Имам голям опит зимата и то при това със задно, но искам нещо по така, което да ми дава увереност на пътя, хем по-сигурно заради височината си, хем по-проходимо от нормалните коли с предно и задно.

      Често карам е едно бусче Фолксваген Т4, изумен съм от проходимостта му спрямо другите коли. Като видях че тежи 1700 кг и си помислих, че кола с по-голямо тегло е по-устоичива на пътя и по-проходимо съответно. Брат ми и негови приятели мъчели една лада нива малко оффроуд, но тя без никакви гуми, със летните, няма блокажи няма нищо, нямаш ли гуми все едно караш лека кола. Доста се отплеснах, за което се извинявам. Та четох, че този заден блокаж се слагал допълнително, някой може ли да ми каже някаква ориентировъчна цена? Наистина си го искам, щом може да се сложи, защо да не го сложа? Може един път да ми се наложи и ако го нямам лошо. Хората ще гледат уж ланд роувър пък закъсал, не става.

      И другото нещо, което писах в миналият пост, но не получих отговор. Значи при Диско 2 с единствено блокаж на централния диф, когато се включи тоя блокаж на централния диференциал, тогава въртят едно отпред и едно отзад така ли? И другото ако е така, то значи ли че ако едната предна и едната задна останат във въздуха, джипа няма да може да се движи? Моля кажете ми за това, защото ако е така, то значи ще ми трябва заден блокаж определено!

      Благодаря предварително!

      поздрави

      Коментар


      • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

        Колега, не знам кой ти ги е наговорил тия глупости за течове от прозореца, но не са истина. Евентуално теч може да се появи от уплътнението на някой от двата люка, ако варианта който вземеш е с два, но повечето са така и то само ако уплътненията са поизгорели. Те са си един вид консуматив, сменят се и това е. Относно блокажа на междинния диф, неговата функция е да заключи предаването на въртящия момент в еднакво съотношение между преден и заден мост, т.е 50/50. А за това как се разпределя въртящия момент между колелата на съответно преден и заден мост, т.е. кое колело ще се върти се грижи система наречена тракшън контрол. По прост начин казано ако колело започне да превърта системата му прилага спирачно усилие и въртящия момент се прехвърля на другото, което се предполага има сцепление. Ако няма сцепление нищо няма да те спаси освен трактор. В повечето случаи на теб дори няма да ти е необходимо заключване на междинния диф, след като ни казваш за какво ще го ползваш. Но ако случайно искаш тази екстра, трябва да си сигурен, че първо раздатката я има и после ако я има да си изведеш лост за превключването й.
        LR Disco II 99 - TD5
        www.lre-bulgaria.org

        Коментар


        • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

          Радвам ти се, от сърце. Сега ходих да погледна талона на моето камионче. Произведено през 1998 год., купено в Австрия 1999 год. ,а аз съм горд собственик от август 2006 год. Та, поддържам го в сервиз,по-скъпо но дават бележка за гаранция. Причината, близо година седя по частни сервизи и кои ли не се пробва отгоре му. А бил елементарен проблем. Взех го за да се возя с него и със семейството. Ходя за риба и на лов. От близо три години редовно пътува от Ямбол до София и обратно. Не е , като лек автомобил, но и не е , като повечето високопроходими коли/изключвам SUV/. Удобно, широко,бяга,лично аз съм пробвал до 160 км.ч. Тракшън контрола и ми е помагал , но и е пречил. Второто по-малко. Въпрос според мен и на разумно каране. Не съм от хората които обичат да се ровят по автомобилите си. Считам, че тук има хора , които имат изключително много и полезни познания за тези автомобили и трябва да се слушат. Имам си три комплекта гуми и два джанти. Въртим ги според нуждата. Досега съм затъвал качествено един единствен път,като по учебник и ми помогна да изляза колега с Опел Фронтера. Зор, особенно за нея, имах чувството , че повече няма да тръгне. За течене , тече голяма игра беше, спря. Сега пак почна отпред вдясно над стъклото, но според мен не е от уплътнението. Важното е , че при движение не капе ,а при престой бързо съхне. Един съвет от мен,ако го приемеш разбира се. Качи се покарай,аз така направих. Разходих и семейството. Хареса на всички и е обичния автомобил в къщи. И , както казва г-н Петракиев,най-важнато качество на този автомобил са изключителните удобства които предлага,докато чакаш да дойде трактор да те извади-май,че не го цитирах много точно,за което се извинявам. А и ако няма да се ровиш по него едва ли ти трябва отговор на последния въпрос.
          Поздрави и дано да попаднеш на добрият и най вече твоят автомобил.

          Написаното е по поста на [COLOR=DimGray ]sszzs[/COLOR]
          Ланд Ровър-Дискавъри,ТД5-1999 год.,готин е.
          "Мъжко е да обещаеш,човешко да не го изпълниш."
          "Правото на глас,не винаги означава да имаш право на избор."

          Коментар


          • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

            Здравей колега rova, явно съм се изказал неподготвен, щом при теб има теч от предния прозорец а и щом все пак на колегата някой му е казал за такъв проблем. Но дали е чак толкова често срещан проблем, аз лично за пръв път чувам. Като се замисля чисто теоретично е възможен такъв проблем заради възможните усуквания на купето, което е доста голямо.
            LR Disco II 99 - TD5
            www.lre-bulgaria.org

            Коментар


            • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

              Не , написах, че според мен не е от уплътнението. Проблема е някъде по-горе, но иска време. Така,че косвено те подкрепям
              Ланд Ровър-Дискавъри,ТД5-1999 год.,готин е.
              "Мъжко е да обещаеш,човешко да не го изпълниш."
              "Правото на глас,не винаги означава да имаш право на избор."

              Коментар


              • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

                И аз го имах. По спомен прозореца е лепен. Разглобих пластмасите отвътре, намерих мястото, замазах леко със силикон и всичко си дойде на мястото.

                Един съвет към колегата, който ще купува - колкото повече питаш, толкова повече ще се раздвояваш. Ако си решил купувай и се учи в движение.
                Поздрави
                LZ1AID

                Коментар


                • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

                  Малко за блокажите да уточним.
                  До 2001г. блокаж има в раздатката , но не може да го включим понеже няма лост или което и да е устройство за да го задейства. Разчита се на тракшъна, но е възможен монтаж на лостова с-ма., което е много добре.
                  Между 2001 и 2003г. липсва механически блокажа, разчита се изцяло на тракшън контрола. Което от моя гледна точка е минус.
                  От 2003 нагоре вече разбират ,че има нужда от механичния блокаж и отново се монтира такъв, плюс тракшън контрол.
                  Извода - след 2003 моделите са по надеждни от към проходимост, като ги следват тези произведени до 2001г. плюс лек ъпгрейд. За останалите е по добре да не се разчита много на оффроуд славата на Дискавъри. От финансова гледна точка е по добре да се избира модел до 2001 , според мен.
                  AUDI A4 с три дифа
                  TOYOTA Hilux D-4D служебната плевня

                  Коментар


                  • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

                    От моя опит с дискавъри мога да поясня, че дори и само с тракшън контрол джипът е повече от задоволителен на офроуд трасе. Всичко опира до гуми и техника. Моят Ровър е 2000 година и има блокаж на средния диференциял, който не беше свързан с нищо, но го имаше. Направих го да се включва доста елементарно отвътре. Естествено този блокаж си трябва, при това доста. Просто ТС се справя една идея по-бавно, отколкото трябва, защото разчита на датчиците на АБС-а. Най-просто обяснението е, че докато сработи тракшънът е възможно да се окопаеш прилично, докато отчете коя гума как се върти и отреагира. Това най-вече на кал и сняг го усетих. С блокажа вече нещата са съвсем други и с помоща на ТС нещата стават изключително сериозни. Ходя по разни трасета с подготвени други джипове къси бази и дискавърито не само не е по-лошо, напротив, в много случаи откликва по-адекватно на ситуации с приплъзване и боксуване. Използвам темата да Ви дам за пример един много елементарен и работещ начин да направите своя блокаж за 12 лева и малко повечко труд. Трябват една шпилка М8, едно каре от малко гедоре, една елементарна планка, която се монтира на управляващия щифт на муфата за заключване и някаква проста ръкохватка. Ако има интерес ще снимам и подробно кое как се монтира и как работи. Просто не ми хареса да търся под дърво и камък механизъм за блокаж от диско1, защото това е първото нещо, което се продава като пуснат на части такъв джип. Не ми се даваха и 180 паунда за механизъм с лост, специално произведен за дискавъри 2 от някаква неизвестна фирма. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:lost.jpg
Прегледи:1
Размер:123.3 КБ
ID:5353622
                    ТКЗС за цял живот

                    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                    Коментар


                    • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

                      Първоначално публикуван от Л. Мечков Преглед на мнение
                      .. Използвам темата да Ви дам за пример един много елементарен и работещ начин да направите своя блокаж за 12 лева и малко повечко труд. Трябват една шпилка М8, едно каре от малко гедоре, една елементарна планка, която се монтира на управляващия щифт на муфата за заключване и някаква проста ръкохватка. Ако има интерес ще снимам и подробно кое как се монтира и как работи...
                      Пускай всичко с описание на принципа, монтажа и работата с подробности, много хора ще ти бъдат благодарни.
                      пп. Моето диско-2 е с ръчна СК.
                      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                      Коментар


                      • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

                        Колеги, има много варианти за такъв бюджетен вариант за включване на блокажа -
                        Ето няколко - http://www.erikburrows.com/index.php...is+CDL+Linkage
                        http://www.discoweb.org/cdl/index.htm
                        Лично на мен не ми харесва много, но пък е много лесно за направа и евтино. Но ако не е направено добре пренася вибрации към купето.
                        Колегата от Сопот alex_bg777 е сътворил и той същото нещо, но го е скрил и изолирал вибрациите с гумено уплътнение. Ето линк към поста му http://www.offroad-bulgaria.com/show...28#post1762928
                        LR Disco II 99 - TD5
                        www.lre-bulgaria.org

                        Коментар


                        • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

                          Колеги бихте ли пояснили съкращенията на системите които се предлагат в Диско 2. Примерно ABS е ясно какво е , АCE е стабилизираща с-ма ако не се бъркам.
                          Много често срещам в подписите на колеги , такива съкращение и все се чудя кое за какво е, пример : SLS,ACE,HDC,ETC T-Max 9500,Safari,General AT,Light bar, CDL и още много други.
                          Серийно с какви системи излиза да речем Диско 2 тд5 2000г. ? Предполагам ще е от полза на търсещите, тайните на Дискавъри.
                          AUDI A4 с три дифа
                          TOYOTA Hilux D-4D служебната плевня

                          Коментар


                          • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

                            Ето разяснения за някои от системите -
                            ACE - Active cornering enhancement - активна стабилизираща система
                            SLS - Self-leveling suspension - самонивелиращо се окачване
                            HDC - Hill Descent control - система за спускане по наклон
                            TC - Traction control - система за контрол на сцеплението
                            ETC - Electronic traction control (същото като предишното, но има и още поне пет съкращения значещи същото, при различните производители)
                            CDL - Central differential lock - заключване на централен диференциал
                            Light bar - шина или тръба, на която са монтирани фарове за мъгла или други светлини, може да е сложена на покрива, но може да е и на бронята
                            Safari - може да означава много неща, но най-вече е монтиран аксесоар с марката Сафари, може да е шнорхел или защита на щангите.
                            HD bumper - броня Heavy duty, т.е. подсилена метална броня

                            Не може да се каже с какво излиза серийно да речем Диско 2 ТД5 2000 г. тъй като автомобили от такъв висок клас се правят (правели) по изискване на клиента, със сигурност излиза с ABS, TC и HDC, но може да няма ACE, SLS и др.
                            LR Disco II 99 - TD5
                            www.lre-bulgaria.org

                            Коментар


                            • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

                              Автоматичните скоростни кутии еднакви ли са при TD5 и 4.0 i V8?
                              AUDI A4 с три дифа
                              TOYOTA Hilux D-4D служебната плевня

                              Коментар


                              • От: Съвети и мнения преди покупка на Land Rover Discovery 2

                                Не.
                                Тd5 - ZFAUTOTD5
                                V8 - ZFAUTOELEC
                                ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X