Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулиране на празния ход на BMW

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Регулиране на празния ход на BMW

    Регулирането на празният ход при тези мотоциклети се извършва с т.нар. "часовници", които са достъпни за всеки или чрез специален уред, в съответния сервиз.
    Часовниците обаче са евтини и мобилни и човек може да ги носи със себе си.




    Най-общо, става дума за регулиране на въздуха и изравняване на притока му и в двата цилиндъра на моделите с боксер двигател.

    Маркучите се пъхат на това място





    , след което регулирането се извършва от тук





    Необходимо е показанията и на двата часовника да са равни. При големи отклонения работата на двигателя е неравномерна.

    ______2
    Е = MZ

  • #2
    До: Регулиране на празния ход на BMW

    Ще изядеш хляба на Орлето с тая информация.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #3
      До: Регулиране на празния ход на BMW

      Ако, може да разсъждавам на глас .... два цилинъра ... два манометъра .... способни да мерят подналягане .... тоест вакуум.
      Връзват се след дроселните клапи ... и се следи разреждането да е еднакво в смукателните тръби.
      Регулира се от ...????

      Може би винта на снимката ???
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #4
        До: Регулиране на празния ход на BMW

        Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
        Ако, може да разсъждавам на глас .... два цилинъра ... два манометъра .... способни да мерят подналягане .... тоест вакуум.
        Връзват се след дроселните клапи ... и се следи разреждането да е еднакво в смукателните тръби.
        Регулира се от ...????

        Може би винта на снимката ???
        Да, да, правилно разсъждаваш.
        Два манометъра са напълно достатъчни за този мотор
        Не зная дали са преди или след дроселните клапи, но - дупката е една.
        Да, винта от снимката, дето го е стиснал с пръстчетата и го върти. Фиксира се с гайка М10 . Затова е стиснал ключето в едната ръка.

        @Влади4 - Не можем да му изядем хляба на Орлин. Можем да си помогнем евентуално сами понякога
        ______2
        Е = MZ

        Коментар


        • #5
          До: Регулиране на празния ход на BMW

          Ако нямате вакуумметри, не е нужно да си купувате. Има уред, който може да си изработите сами почти без пари и да е най-малкото толкова точен, колкото манометрите.
          За подробности - Шидера. Няма да издавам тайната, може да иска да го патентова

          Коментар


          • #6
            До: Регулиране на празния ход на BMW

            Димо,въртейки тези винтове,само ще осигуриш работа на сервизите

            Коментар


            • #7
              До: Регулиране на празния ход на BMW

              Първоначално публикуван от Sev Преглед на мнение
              Димо,въртейки тези винтове,само ще осигуриш работа на сервизите
              Давай, разкавай.
              Много сте докачливи механиците
              Никой няма намерение да ви "изяде хляба".
              Желеанието е да сме си полезни сами, когато сме далеч от вас...
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #8
                До: Регулиране на празния ход на BMW

                1 Купуват се евтини и хубави вакуумметри
                http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=69364
                2 Двигателя се загрява поне на 5черти(говорим за 1100 и1150)
                3 Гаси се двигателя и се нахлузват маркучите на синхронизатора върху
                щуцерите на дроселовите тела
                4 Разхлабва се упорният винт на ДЯСНОТО тяло(за мотори след 97г)
                5 Стартираме двигателя и гледаме с лявото око оборотомера,а с дясното-часовниците на вакуумметъра
                6 С плоска отвертка се въртят двата ГОЛЕМИ МЕСИНГОВИ ВИНТА които се намират отстрани на дроселовите тела(байпасни винтове).Завивайки или отвивайки (по- малко)нагласяваме оборотите на празният ход около 1000-1100об/м
                след което изравняваме показанията на двата "часовника" пак въртейки месиговите винтове,за да синхронизираме двата цилиндъра.
                7 Синхрона на празен ход е направен
                Преминаваме към синхрона на високи обороти
                1 Даваме "газ" до към 3500-4000об.
                2 Въртейки десният упорен винт на жилото на газта,пак изравняваме показанията на часовниците
                3 Законтряме упорният винт стягайки гайката му
                4 Още веднъж провераваме синхрона и оборотите на празен ход,при нужда-корегираме ги.
                5 Гасиме машината,разкачаме маркучите,и запушваме щуцерите с гумените капачки.
                6 Проверяваме свободният ход на жилото на газта горе на кормилото.

                Преди да започнеме забавлението с часовниците,добре е да сме проверили и луфта на клапаните.Как се прави? Ето така- http://www.youtube.com/watch?v=iVplES7DROk

                А самите вакуумметри хубаво е да се синхронизират с помоща на вакумпомпа,тъй като обикновено не са много точни.Друг вариант е да се гради система с маркучи, шишета,дъски и др.Сложно ,но точно.

                Коментар


                • #9
                  До: Регулиране на празния ход на BMW

                  Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                  Първоначално публикуван от Sev Преглед на мнение
                  Димо,въртейки тези винтове,само ще осигуриш работа на сервизите
                  Давай, разкавай.
                  Много сте докачливи механиците
                  Никой няма намерение да ви "изяде хляба".
                  Желеанието е да сме си полезни сами, когато сме далеч от вас...
                  Остави далечето - това си е не-особено сложно пероидично обслужване и не виждам нищо лошо да си го правиш сам (ако имаш горе-долу някаква техническа грамотност, имаш/знаеш къде да прочетеш как се прави, и не са ти зарврени ръцете някъде, де).
                  А относно майсторите - проблема е че при някои понякога се наблюдава и обратното явление - да има нужда да се оправя тяхната "работа".

                  Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                  Ако нямате вакуумметри, не е нужно да си купувате. Има уред, който може да си изработите сами почти без пари и да е най-малкото толкова точен, колкото манометрите.
                  За подробности - Шидера. Няма да издавам тайната, може да иска да го патентова
                  Няма нищо за патентоване - най-елементарен диференциален манометър/вакуумметър - маркуч, поставен във формата на U и пълен с течност. И наистина поне теоретично, колкото е по-евтин, толкова и е по-точен от показания по-горе абсолютен вакуумметър.
                  Процедурите са общо взето едни и същи, тънкостта е да се знае къде да се закачат краищата на маркуча и кой винт/винтове да се въртят - че за всеки модел е специфично... (няма к'во да се правя на по-умен, отколкото съм - интернет знае учудващо много неща - наскоро даже синхронизирахме уж много сложния в-тек двигател на ВФР, дет' се вика с подръчни средства и в гаражни усливия )
                  SUZUKI V-STROM 1000
                  Jeep Cherokee 2.5CRD
                  TOYOTA PREVIA 2.4 'youngtimer
                  о889 525 о74 - Владо

                  Коментар


                  • #10
                    До: Регулиране на празния ход на BMW

                    Първоначално публикуван от Sev Преглед на мнение
                    1 Купуват се евтини и хубави вакуумметри
                    http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=69364
                    2 Двигателя се загрява поне на 5черти(говорим за 1100 и1150)
                    3 Гаси се двигателя и се нахлузват маркучите на синхронизатора върху
                    щуцерите на дроселовите тела
                    4 Разхлабва се упорният винт на ДЯСНОТО тяло(за мотори след 97г)
                    5 Стартираме двигателя и гледаме с лявото око оборотомера,а с дясното-часовниците на вакуумметъра
                    6 С плоска отвертка се въртят двата ГОЛЕМИ МЕСИНГОВИ ВИНТА които се намират отстрани на дроселовите тела(байпасни винтове).Завивайки или отвивайки (по- малко)нагласяваме оборотите на празният ход около 1000-1100об/м
                    след което изравняваме показанията на двата "часовника" пак въртейки месиговите винтове,за да синхронизираме двата цилиндъра.
                    7 Синхрона на празен ход е направен
                    Преминаваме към синхрона на високи обороти
                    1 Даваме "газ" до към 3500-4000об.
                    2 Въртейки десният упорен винт на жилото на газта,пак изравняваме показанията на часовниците
                    3 Законтряме упорният винт стягайки гайката му
                    4 Още веднъж провераваме синхрона и оборотите на празен ход,при нужда-корегираме ги.
                    5 Гасиме машината,разкачаме маркучите,и запушваме щуцерите с гумените капачки.
                    6 Проверяваме свободният ход на жилото на газта горе на кормилото.

                    Преди да започнеме забавлението с часовниците,добре е да сме проверили и луфта на клапаните.Как се прави? Ето така- http://www.youtube.com/watch?v=iVplES7DROk

                    А самите вакуумметри хубаво е да се синхронизират с помоща на вакумпомпа,тъй като обикновено не са много точни.Друг вариант е да се гради система с маркучи, шишета,дъски и др.Сложно ,но точно.

                    Ето от такъв пост имаше нужда.
                    За този случай хората са измислили "С ченгел да му вадиш думите от устата"

                    Остава да уточним само кое, къде е

                    1. ГОЛЕМИЯТ МЕСИНГОВ ВИНТ
                    2. Щуцера с гумената капачка
                    3. Упорният винт



                    А при този диференциален манометър/вакууметър-U образен маркуч, не съществува ли опасността от всмукване на течността по която ще мерим?
                    ______2
                    Е = MZ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Регулиране на празния ход на BMW

                      Браво!!!

                      Благодаря на всички пишещи!!!

                      Научих нещо ново .....
                      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Регулиране на празния ход на BMW

                        Нещо, което намирам за важно.
                        В началото на процедурата се отбелязва положението и броя обороти на месинговите винтове до ЛЕКО затегнато положение. Целта е да се види колко е разликата в навиването между двете. Ако разликата е повече от 1/2 оборот най-вероятно системата пропуска въздух отнякъде. Това трябва да се оправи преди да се продължава.
                        You'll never find out - I got no key hole....

                        Коментар


                        • #13
                          До: Регулиране на празния ход на BMW

                          Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                          Нещо, което намирам за важно.
                          В началото на процедурата се отбелязва положението и броя обороти на месинговите винтове до ЛЕКО затегнато положение. Целта е да се види колко е разликата в навиването между двете. Ако разликата е повече от 1/2 оборот най-вероятно системата пропуска въздух отнякъде. Това трябва да се оправи преди да се продължава.
                          Също така,прословутите винтове може да се отвият напълно,и да се
                          почистят от нагар,без да се драскат.След което се завиват до край,и
                          отвиват на запомненият брой обороти.И пак синхронизираме

                          Димо,да се пишат извадки от сървис менюали във форума,не виждам
                          смисъл.Има много други технически въпроси,на които няма готов отговор
                          написан в менюала.Примерно,как да направим диагностика на инжекциона в полеви условия,без да съсипем малкото останали здрави
                          части И как да оправим запалването на GSа,с части от Лада Самара.

                          Коментар


                          • #14
                            От: До: Регулиране на празния ход на BMW

                            Ето едно полезно видео по темата:
                            http://www.youtube.com/watch?v=nEE50...eature=related

                            Реглаж с диференциален манометър.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Регулиране на празния ход на BMW

                              http://www.youtube.com/watch?v=iVplES7DROk
                              Това филмче е много добро! Обаче не разбрах при горна мъртва точка (ГМТ) ли се регулират и всмукателните и изпускателните клапани? Дадено е на филма, че с пръчка мери ГМТ - 140 ммм, но на двигателя на 1150-то. На 1100 едва ли е същото разстояние за ГМТ. И винаги ли се започва от десният цилиндър? За левият цилиндър пак ли на ГМТ се регулират клапаните? Допуските 0,15 за смукателните и 0,30 за изпускателните клапани са за всички модели, 1100, 1150 и 1200.
                              И накрая допълнителната планка, която регулира на филма пак на десният цилиндър. От ляво има ли пак такава планка? И колко точно трябва да се регулира? Дават от 0,05 до 0,40. Колко точно?
                              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                              Златомир Попов - Forry

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X