Обява

Свий
Няма добавени обяви.

А дали е така?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • А дали е така?

    Поради начина на действие на маслото върху дигателя трябва да знаете,че късите ин- тервали на смяна на това масло УВЕЛИЧАВАТ ИЗНОСВАНЕТО! Не спорете с мен, а отделете малко време и проследете темповете на износване!
    Маслото има 2 основни съставки слещу изновсването на двигателя – първата осигурява защита чрез отмиване, или играе ролята на детергент - тя измива вътрешните повърхности, неутрализира киселините, разтваря саждите и т.н. Tази добавка е особено специфична за дизеловите двигатели.
    Втората съставка е противоизносващата – тя предпазва двигателя особено там, където разстоянието между частите му е много малко и има опасност от триене на метал с метал. Тя играе роля и в лагерите, повдигачите, зъбните колела, буталните болтове и някои други подвижни части. Сега вни-мавайте - тази, втората съставка е по-малко от 3% от общия обем на маслото.
    Двете съставки осигуряват 90% oт общата функция на маслото! Tе изискват необходими температура и налягане, за да се свържат с критичните повърхности, но поради ниската си концентрация Например при двигател в работен режим в мястото, където зъбите на колелото движат повдигачи-
    те и налягането е 90 000 паскала дебелината на слоя масло е 1 микрон. След като само 3% oт мас-лото е с противоизносващи свойства, ще са необходими стотици и хиляди цикъла на преминава-не на това място, за да се оформи достатъчен защитен слой на това място.
    Всеки би стигнал бързо до извода, че при „старо” масло тези доабвки са вече на мястото си, на-ли? Не съвсем! Помните ли първата съставка – детергента, която измива отвъртре двигателя? Тя много бързо се „износва” след смяна на маслото, защото първата й среща е с останалото от смяна-та старо масло. Tя ако щете, намалява и ефективността на противоизносващата съставка ..Виждате ли как стоят нещата?
    Преди да продължим, нека да отбележим, че още в началото маслото здапочва да предотвратява вся-
    какво слепване или залепване на частици по въртешните повърхности на двигателя .Те са уникални за дизеловия двигател и затова веднага след 9смяната маслото е черно – то просто си е свършило работата и е попречило на саждите да залепнат някъде или да се слепят помежду си…
    Връщаме се при детергентите и високото наляггане, където микрозащитният слой не е бил завър шен напълно - наново е бил започнат при вливането на новото масло, то е започнало да проми-ва наново двигателя, да неутрализира киселините и т.н. И докато детергентните свойства на мас-
    лото се запзват през прървите 1500 км, противоизносващите имат регенеращи свойства,т.е. те за-пазват свойствата си, ако вече са създали защита от износване на определено в двигателя място.
    Вие прекъсвате защитния цикъл на маслото на няколко етапа:

    I етап – Детергентите премахват от вътрешните повърхности различните замърсители, неутрализират киселините и вкарват всичко това в циркулиращото масло, като това става през първите 800 – 1600 км след смяна на маслото
    II етап – Запазеният вискозитет на новото масло осигурява качествена защита от износване чрез създаване на защитен филм по повърхностите. Макар, че и тази фаза е през първите 1600 км и не успява да създаде достатъчно стабилен защитен слой, тя е приемлива, защото през нея се отмиват и доста механични замърсители, които биха увредили по-дълготрайно двигателя. През тоя етап ин-дексът на износване на двигателя (ИИД) е 5 – 10% за всеки 1000 мили или 1600 км.
    III етап – Детергените се използват напълно и защитният слой/филм по критичните повърхности се оформя. Всички съставки на маслото работят в синхрон и ИИД спада до 1-2 % на 1600 км
    IV етап – на „дълготраен мир” – маслото функционира равномерно: защитният филм е формиран на-всякъде, вискозитетът на маслото е в перфектно отношение с двига-теля, детергентите постоянно пречат на слепването на саждите и другите замърси-тели и ИИД е като в III етап
    V етап – на износване на маслото – то увеличава вискозитета си(изтънява); местата с високо налягане се покриват с микроскопични метални частици, резултат от износването и от изтъняване на защитния слой масло; през този етап се увеличава ИИД и достига от 3 до 8%(нали забелязахте, че ИИД тук все пак е по-нисък от I и II етап!?)
    А според опитите във VW сериозните промени в маслото се забелязват едва след 30000 мили/48000 км...
    Ето как се променя ИИД(„Fe” в оригиналния текст означава, че индексът е отнесен конкретно към желязото като освен материал в двигателя) в зависимост от интервала на смяната на маслото(ре-зултатите са на базата на реални проби от маслото на ТД двигатели):

    ИНТЕРВАЛ ОБЩ/СУМАРЕН И И Д СРЕДНО НА 1600 КМ
    1600 км 10 % 10 %
    4800 км 10 + 2 + 2 - 14 % 4.6 %
    8000 км 10+2+2+2+2 – 18% 3.6 %
    16000 км10+2+2+2+2+2+2+2+2+3 – 29% 2.9%
    24000 км 10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+
    +3 - 44% 2.9%
    32000 км 10+2+2+2+2+2+2+2+2+3+3+3+3+3+
    +3+3+3+3+4+4 - 61% 3.3 %

    Смята се, че когато ИИД е 5-7% на 1600км, маслото е за смяна. Аз лично го сменям на 40000 км и досега не съм достигнал ИИД 5%
    Така че, когато някой сменя маслото на 5 или на 10000 км, той прави 2 неща:
    - удвоява броя на детергентните цикли като цяло
    - удвоява броя на етапите, през които двигателят е с най-висок ИИД

    А ако някой започне да ви убеждава, че късите интервали на смяна на маслото са добри за двигателя - той просто не знае какво говори!
    -----------------------------------------------------------------------
    -----------------------------------------------------------------------

    Цитатът е от форума на VW.
    Това изявление ме впечатли и озадачи.Ще се радвам да прочета коментарите ви.

  • #2
    До: А дали е така?

    На тоя маслото му е като червеното вино - колкото по-старо толкова по-добро.40 000 километра на смяна на масло..............какво може да се коментира?
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #3
      До: А дали е така?

      А този форумник обяснил ли е какво точно масло използва и на кой точно модел двигател? Защото това има значение.
      "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

      Коментар


      • #4
        До: А дали е така?

        Колкото по дълги са молекулите на смазочната течност толково по добре смазват-това казано но пръсти.колкото повече работи едно масло толково повече се накъсват тези молекули и оттам смазочните качества на маслото намаляват.
        На Спринтера имах сервиз асистант система която мереше качеството на маслото и казваше кога е за смяна.Интерваля трябваше да бъде между 35 000 и 40000 км.Смених го на 42 500 но интересно че когато долеех масло този интервал се променяше.Което ме навежда на мисълта ,че наистина се е преценявало по някакъв начин състоянието на маслото.На втората смяна трябваше да го сменя на 75 000 ,като ми оставаха 3500 до това.

        Коментар


        • #5
          До: А дали е така?

          Значи да почвам да търса масло на 10000 км. източено от някой казан и то ще е по-добро от новото

          Айде стига глупости!
          ТЛК 80 4,2ТД-95г

          Коментар


          • #6
            До: А дали е така?

            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
            Колкото по дълги са молекулите на смазочната течност толково по добре смазват-това казано но пръсти.колкото повече работи едно масло толково повече се накъсват тези молекули и оттам смазочните качества на маслото намаляват.
            На Спринтера имах сервиз асистант система която мереше качеството на маслото и казваше кога е за смяна.Интерваля трябваше да бъде между 35 000 и 40000 км.Смених го на 42 500 но интересно че когато долеех масло този интервал се променяше.Което ме навежда на мисълта ,че наистина се е преценявало по някакъв начин състоянието на маслото.На втората смяна трябваше да го сменя на 75 000 ,като ми оставаха 3500 до това.
            http://www.4x4abc.com/ML320/ML_FSS.html

            FSS система на Мерцедес,масло 229.5 или 229.51,филтьр синтетика и интервал между 20-30 000 километра...............сьгласен сьм,аз карам това масло и го хвьрлям на 10 000 километра.
            ОБАЧЕ в оригиналното писание на Фолкса не се споменава с какво масло и на какьв режим се кара,ноито пьк какьв филтьр се ползва,а само се говори за това колко по-добро е старото масло от новото




            ОФФче - я кажи какво масло караш на Спринтерчето?
            Последно редактирано от BENZBOSS; 06-09-09, 21:02.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #7
              До: А дали е така?

              Shell пълна сиснтетика ,но спринтерчето го откраднаха.
              Сервизният интервал на една машина зависи от условията на работа на машината и се дава от нейният производител.
              В Африка съм виждал Ми 8 на 15 години -масла с които е излязъл от завода,неизвестен налет и без никакви документи,а летеше.
              Ние ги сменяхме на 100 и 500 часа различните масла или един път годишно.Италианците по правило не сменят масла само доливат и колата стигне ли 100000 се продава.

              Коментар


              • #8
                До: А дали е така?

                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                http://www.4x4abc.com/ML320/ML_FSS.html

                FSS система на Мерцедес,масло 229.5 или 229.51,филтьр синтетика и интервал между 20-30 000 километра...............сьгласен сьм,аз карам това масло и го хвьрлям на 10 000 километра.
                ..........
                Ами като гледам на базата на какви параметри FSS пресмята годността на маслото , веднага ми идва на акъла онази задачка за самолета : Ако се движи на 10 000 м височина в продължение да 2 часа ... да се определи на колко години е пилота .
                Много ми е интересно дали компютъра няма да се гръмне ако усети че съм ливнал на мотора вместо посочената марка , едно М10Д например . Ше падна от смях , ако и за него ме посъветва да го сменя към 40 000 ...
                А за статията ... може , ама ако караш 1500 км. и и си го оставиш на толкова ...не видях да е отчетено , че по цилиндрите например защитния филм не е константа , а се променя по над хиляди пъти в минута.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • #9
                  До: А дали е така?

                  Преводачът е некадърник. Това премахва възможността да разберем дали авторът има нещо за казване.

                  Това за детергента е категорично невярно. Очаква се да работи от началото до края, иначе ще получим един много черен и слузест двигател. Виждали сме такива, понякога научаваме и с какво масло са карани (т.е. доливани).

                  Коментар


                  • #10
                    До: А дали е така?

                    Мене също ми е много интересно по какъв параметър се определя годността на маслото при работа на двигателя ,но е факт ,че променяше интервала при сипано прясно масло.
                    Може би един от параметрите е елктропроводимостта на маслото тя се променя с работата.

                    Коментар


                    • #11
                      До: А дали е така?

                      Aз съм виждал как се изпитват масла...Теста е много прост:Нареждат се във вид на пирамида 4 сачми-три образуват основата,четвъртата е върха.Натоварват се посредством рамо(лост)с определена сила.Механизъм им предава въртеливо движение...При масло,минало описания от производителя пробег ефекта е заварка,която и с боен чук не се чупи...Аз изводите си ги направих на момента...
                      Виден столичен ихтиолог

                      Коментар


                      • #12
                        До: А дали е така?

                        http://www.emercedesbenz.com/Nov06/3...ing_Trick.html

                        Мери колко пьти се стартира мотора студен и на каква температура вьрви маслото,ползва някаква математическа формула дето аз не и вярвам ако АЗ трябва да го плащам тоя мотор.

                        Новите системи мерят електропроводимоста на маслото,имат и вискозитетен датчик и там по сьм сьгласен ма да ми смята колко часа го карам................това мога и аз да си го сметна.

                        Е ви един мотор на който се сменят филтрите,мотора на над 400 000 мили.Пускано е и преди време

                        http://www.guarding-our-earth.com/de...bigtruck.shtml

                        Анализи на маслото се прявят и тук и то доста често,но никой не натиска максималните граници на едно масло.Нормално се смята,че ФСС на Мерцедес да речем може да отчете и до 40,производителите дават по 40 000 километра на масло,но над 30 не ги карат,че се знае как го мери системата / с краката си /.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #13
                          До: А дали е така?

                          Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                          Мене също ми е много интересно по какъв параметър се определя годността на маслото при работа на двигателя ,но е факт ,че променяше интервала при сипано прясно масло.
                          Може би един от параметрите е елктропроводимостта на маслото тя се променя с работата.
                          киселинност. По-скоро не киселинност, а алкален запас - това се мери относително лесно електрохимично. И да, като долееш прясно масло ще промениш алкалния запас.

                          Ако маслото има значима електропроводност, здравата сме загазили. Тази, която обикновено има, изисква доста чувствителни прибори.

                          Коментар


                          • #14
                            До: А дали е така?

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Преводачът е некадърник. Това премахва възможността да разберем дали авторът има нещо за казване.

                            Това за детергента е категорично невярно. Очаква се да работи от началото до края, иначе ще получим един много черен и слузест двигател. Виждали сме такива, понякога научаваме и с какво масло са карани (т.е. доливани).
                            http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=100094
                            От тук го копнах преведеното писание.Има линкове към първоизточника, ма пусти англизки....

                            Коментар


                            • #15
                              До: А дали е така?

                              Моля за идея от кьде е дрьпнат оригиналния пост,че ми е интересно каква кола е това,какьв филтьр кара,какво масло и кое как е мерено.Да ми малко повече.


                              ОПС,с колегата заедно сме писали,Мерси за линка,отивам да му метна едно оЧо
                              TOYOTA SEQUOIA ‘11
                              W140 S420 '99

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X