Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На гости на мармотите по високите Алпи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • На гости на мармотите по високите Алпи

    С няколко поста в тази тема ще разкажа за едно чудесно пътуване, без исторически забележителности, с много каране и природа.

    Ден 1-ви 22.08.2009г. – Пингвините
    По план трябваше да тръгнем в 03.00 часа сутринта, защото трябва да минем 800км., но се събудихме точно в 07.30 часа /,а трябваше вече да сме минали Белград/. Всичко хубаво, ама как човек да тръгне, преди да е пил кафе!?!Най-накрая, след всички сутрешни процедури, товарене на багаж и т.н. излязохме от София точно в 08.30 часа. Газ, без да обръщаме внимание на КАТ и в 09.00 часа бяхме на границата със Сърбия. Тук вече минаването го знаех, обаче този път голяма изненада. Огромни опашки с коли и то все чужди – германци, австрийци, холандци, французи и ние си. Ако човек погледне по-общо, ще си каже - България е най-желаната туристическа дестинация. Гледам и се чудя, ама няма начин, ще се чака. Започна голямото чакане. Тук за първи път на нашата си граница видях пингвини. И за да няма объркване едно малко пояснение. Това не са онези мили животинки, които аз лично много харесвам. Тези пингвини са един друг вид. За тях са характерни следните неща – женските екземпляри носят винаги забрадки, а мъжките в повечето случаи са с бели чорапи и джапанки. Както онези мили животинки, тези също веднъж годишно се преселват от Европа към Турция, където също като милите животинки се разделят по двойки, за да създават поколение. Тук обаче идва и съществената разлика с милите животинки. Тези пингвини знаят чужд език - турски, и въпреки че живеят в онези изброени по-горе държави, отказват да говорят друг чужд език, което затруднява комуникацията със служителите по границата. Тези още се характеризират с невероятната мръсотия, която оставят след себе си и със силната склонност към кражби на всякакви безплатни неща по пътя, като примерно всичката тоалетна хартия и салфетки в тоалетните по бензиностанциите. Тези пингвини са и още по-лоши, щото карат и коли и то доста брутално. А защо точно пингвини – ами защото един приятел така ги оприличи и ми хареса сравнението на външен вид.
    Така след 40 минутно чакане, заобиколен от всякакви шарени образи, вече сме в Сърбия. Тук решавам да дам газ, за да изпреваря пингвините, обаче се оказа, че те са навсякъде и няма измъкване. С някои от тях дори спирахме на едни и същи места за почивка. Пътя до Ниш беше добре и след това следваше магистралата. Понеже имахме много километри за минаване през този първи ден още в началото бях сметнал маршрута до Загреб само по магистрала, но вече съжалявам. 700км. магистрала, при 36 градуса температура и с около 10 спирания е нещо убийствено. Ужасно се пътуваше и то в тази температура. Доста пъти спирахме, като според Вики поставихме нов рекорд. Бензиностанциите бяха като нашите – вътре всичко се продава и са чисти, преди да дойдат пингвините.



    Стигнахме и границата с Хърватска и тук същите екземпляри, които вече имах чувство, че нарочно ми правят засади.



    Открихме и още една характерна черта за пингвините – мразят да чакат на опашка, подредени в някаква колона. Започнаха да се престрояват, да се бутат и на едно място малко остана да си закича на мотора два ловни трофея от тези пингвини. Тук чакахме също около 40 минути и накрая вече сме в Хърватска. И отново магистрала. Страшна скука, пак много спирания за почивки и събуждане и така стигнахме Загреб. По съвет на мой приятел подминахме Загреб, за да нощуваме в гр.Samobor. Тук нещата станаха прекрасни. Малко градче със стара и нова част и никакви пингвини, щото за тях е характерно нощуването по колите, яденето до колите и другите нужди ............. сигурно се стискат. Така отседнахме в това градче в хотел „LAVICA” /N45 48.067 Е015 42.507/. Стаята на вечер със закуска струваше 42 евро.



    Намерихме и хубав ресторант, където след две бири тотално се сринах от умора. Карането толкова километри по магистрала за мен лично е едно от най-уморителните и противни неща. Дори сватбата, която се вихри в хотела цяла нощ, не ни попречи в 22.00 часа да заспим.Този ден изминахме 809км. Маршрута беше София-около Ниш-през Белград-покрай Загреб и в Самобор /Хърватска/

    Ден 2-ри 23.08.2009г. – На гости на мармотите.
    Събудихме се доста отпочинали и след хърватската закуска, която винаги ме е изумявала с богатство и изобилие, бяхме готови за нови подвизи. Преди да си тръгнем от това хубаво градче, Вики направи малко снимки за спомен.





    От бензиностанция преди границата със Словения Вики купи винетка за мотора, която е задължителна и най-евтината е за мотор, за 7 дни – 8 евро. Въоръжени с този ценен документ отидохме на границата със Словения. Тук си мислих, че и аз като европеец бързо ще мина, ама забравих, че те и онези пингвини също са европейци, щото живеят в онези „западни” държави. С две думи пак същите опашки и пак същото чакане.



    Обаче този път не издържах и аз като пингвините се набутах напред, та минахме за около 15 минути. Вече доста по-различно стана в Словения. Навсякъде чисто, подредено и много, много цветя. Лошото беше, че пак магистрала и пак онези пингвини, но знаех, че остава съвсем малко. Видяхме кафява табела за някакъв град, което според Вики означава нещо историческо и решихме да се отбием и да разгледаме. Оказа се, че има само стара част на града и нищо друго историческо, но пък беше красиво, а и имаше мнооого хубав сладолед, на който вече не мога да посоча колко вида опитахме.





    След малката почивка, отново потеглихме, а хубавото беше, че Алпите вече бяха пред нас.



    Така влязохме в един тунел и от другата му страна вече бяхме в Австрия близо до град Villach. Слязохме от магистралата за да потърсим бензиностанция и винетка, защото тук също е задължителна. Купихме винетка /4.40 евро за 10 дни/ и продължихме пак по магистрала. Предварително бях направил плана за този ден, но го държах в тайна от Вики за изненада. Слязохме от магистралата и продължихме към гр.Lienz, а след това към гр.Winklern. От този град започва един прекрасен проход през Алпите, който се явява и нещо като национален парк в Австрия. Казва се Grossglockner Hochalpenstrasse и минава през най-високия връх в Австрия - GROSSGLOCKNER -3798м. Тази планина се намира между провинциите Каринтия и Тирол. За панорамния път има и такса и тя е 18 евро за двамата с мотора. Тук всяка стотинка си струва. Мястото наистина е уникално и явно е любимо за доста мотористи, защото по пътищата се разминахме с десетки мотори, а в прохода имаше много, много мотористи. Започнаха онези малки хубави пътчета с много цветни къщи около тях.







    Продължихме към гр.Heiligenblut



    А мотористите ставаха все повече.





    Започнахме изкачването в прохода, а гледките ставаха все по-завладяващи, което се надявам да сме успели да заснемем. Трудно е да се опише спокойствието и изумителната монументалност на рязко издигащите се заснежени върхове, докато се движиш през малки китни селца, в които всяка къщичка изглежда като излязла от приказка на братя Грим. Тучни зелени поляни, обградени от борови горички по поречието на лениво течащи реки и приятен асфалт с още по-приятни лъкатушещи завои. Изведнъж завоите стават по-остри, после още по-остри и докато се радваш на всеки един от тях широколистната гора е отстъпила на иглолистна. След всеки завой гледката става все по-завладяваща и искаш още и още, докато изведнъж гората напълно изчезне и пред теб се изправят голите заснежени върхове в цялото си величие. Оставям следващите снимки сами да говорят.









    След огромно количество доволно остри завои стигнахме и до първата забележителност по този маршрут - един от малкото постоянни ледници в Европа. Тук в прохода, понеже всичко е свързано с моторите има направен дори отделен паркинг, на който има и шкафчета, и то много, в които може всеки да заключи каските и друг багаж и това е напълно безплатно. Мястото наистина е уникално и е на височина 2374 метра.















    На тази височина наистина разбираш колко си малък и колко светът е прекрасен. И колко пълен с чудеса, които стоят на една седмица разстояние от теб и чакат да ги откриеш. Усещаш и че е време за обяд Красотите са си красоти, но и пред тази спираща дъха гледка огладняваш, особено когато яденето се сервира с гледка към Гросглокнер





    Ето и сайта за това място www.grossglockner.at/en/.
    Всъщност този проход е построен от 1930г. до 1935г. На 03.08.1935г. е отворен официално и там се провежда автомобилно рали.
    Така изкарахме около един час в съзерцаване на природните красоти и решихме да продължаваме. В интернет като четох за мястото пишеше, че има и мармоти. Горе на високото също имаше табели за мармоти, но уви не видяхме такива. Вики беше малко разочарована. Тъкмо тръгнахме обратно по пътя и Вики видя мармот – истински, в естествената му среда, а не в зоопарк и си взимаше слънчева баня, докато си разхождаше пухкавото дупе без да си дава много зор.



    Е вече щастието беше пълно. Видяхме мармот, вярно без шоколад или просто в обедна почивка, ама все пак съвсем истински и напълно свободен в Алпите. Е, хайде да тръгваме, ама Вики иска още да гледа и хоп още един мармот, че дори по-близо







    Е, вече можеше да продължаваме. А пътят само завои, невероятна настилка и огромно удоволствие за каране. Минавахме през малки тунели и след всеки гледките ставаха още по-хубави, а завоите още по - интересни.





    Отново пътят започна да се изкачва и отново много, много мотористи, като тук вече се появиха и специалните места, маркирани с нарочни табели BIKERS POINT



    , които са включени в карта MOTORRAD,направена за интересни маршрути с мотор из Алпите. Стигнахме и до най-високата точка, до която може да се кара мотор и тя е на 2571м. Надморска височина. Тук всичко се върти около мотори, та дори сувенирите, фланелки и дори има хижа, в която може да се преспи. Нарича се гнездото на мотористите и, както и Гросглокнер, е много посещавано.













    Късметът ни споходи и тук - отново видяхме мармоти. Помотахме се около един час в любуване на алпийските сурови пейзажи и дойде време да слизаме. Надолу пак хубавите завои



    Решихме да нощуваме някъде в подножието на Алпите и да не влизаме в голям град. Продължихме в посока гр.Schüttdorf, който е от другата страна на прохода. Веднага в ниското, на височина 1053м. Намерихме и хотел за вечерта – Barenwirt/N 43 13.003 E012 49.651/ с цена за двойна стая и закуска 60 евро на вечер.







    Има и ресторант, в който пих отново две бири, а Вики бяло вино и отново бързо заспахме. Така гостувахме на мармотите, които ни показаха големи красоти в Алпите. Бяхме изминали за деня 457км.

    Има и още.............

  • #2
    До: На гости на мармотите по високите Алпи

    Yes, Yes, Yes !!!

    Много ме изкефи. Благодаря!
    Чакам с нетърпение продължението.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #3
      До: На гости на мармотите по високите Алпи

      Дълбок поклон поради факта, че ни правиш съпричастни към пътуванията ти. Невероятна красота и невероятен усет за заснемането и.
      Аз обаче, ако бях на твое място нямаше да се върна. Ровя си една дупчица до на мармота и оставам там.

      Коментар


      • #4
        До: На гости на мармотите по високите Алпи

        А мотористите ставаха все повече.
        Бойко, все се каня да те питам, на запад, мотоциклетистите поздравяват ли се по пътя, както в България, или гледат изумени, когато им махнеш с ръка, както в Гърция и Турция?
        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

        Коментар


        • #5
          До: На гости на мармотите по високите Алпи

          Много ми хареса.... Пожелавам още чудесни и безаварийни преходи и дестинации
          0887 246718

          Коментар


          • #6
            До: На гости на мармотите по високите Алпи

            Ден 3-ти 24.08.2009г. – По пътищата на MOTORRAD
            Добре започна този ден. Едно хубаво слънце в Алпите. Ароматно кафе на припек и сега накъде? От картата, която купих предишния ден, пълна само с маршрути за мотори, си набелязах няколко, направих един и потеглихме. Целта ни днес беше да стигнем Швейцария, карайки само по панорамнии пътища из Алпите и никакви магистрали. Напуснахме хубавото хотелче. Пътищата отново прекрасни с много малки градчета и села с онези хубави цветни къщи.







            Изкачвахме се и слизахме многократно от Алпите, като отново на места се появиха онези BIKERS POINT. Това са места с хубава гледка, предлагащи почивка на мотористите и пет карти с маршрути за мотори. Странното е, че не са скъсани или нещо надраскани. Тук освен да се полюбува на природата, човек може да си свери маршрута. И понеже тези места са направени за мотори, по пътищата отново страшно много мотористи. Аз лично такова движение на мотори не бях виждал никъде. На Вики и се схвана ръката от махане за поздрав.











            При тази спирка се виждаше и най-високия водопад в Австрия, но до там може да се отиде само пеша, а нас малко ни домързя, а и ни чакаше Швейцария. Проходът се казва Gerlospass. Тук дотолкова е мислено за мотористите, че на байкързпойнтовете върху камъните има наслагани светлоотражатели, за да знае къде точно моториста да спре, преди да е предприел нежелан полет. Отново спирах доста често, та чак Вики се изнерви, ама нали и аз трябва да видя нещо и да позяпам в нищото в хубавата природа. А красоти – дал Бог – водопади, извиращи от ледници, ждрела, приказни гори, тук-таме отрупано с цветя селце или извисяващ се шпил на катедрала. Тук, за разлика от вчера, рязко се увеличи броя на кравите, та някои чак се биеха на пътя за атракция на шофьорите.







            Природата се смени малко, като планината стана по-камениста, но къщите си останаха все така цветни







            За малко се объркахме и се качихме на магистралата, но бързо поправихме грешката, като отново променихме маршрута и отново по панорамни пътища. Общо взето, ако караш и вече не виждаш други мотори, значи си объркал пътя. Влязохме в поредния Австрийски национален парк - Silvretta. Входът тук беше 10,50 евро за двамата с мотора. Тук се намира и езерото Silvretta. Задължителна спирка за кафе







            малко почивка и продължихме надолу, където ни чакаше поредната порция хубави завои.





            Стана вече около 18.00 часа , а бяхме все още в Австрия. Така излязох от Алпите и газ към границата. Тук естествено стана малко объркване откъде точно да влезем в Швейцария и накъде да караме, но в крайна сметка вече бяхме при лилавите крави. Минахме границата при гр.Hohenems /Австрия/ и гр.Heerbrugg /Швейцария/ Предварително си купихме и винетка за Швейцария, която струва 27 евро за цяла година и друга по-малка няма. Продължихме по маршрута за следващия ден, търсейки място за преспиване и влязохме отново в Алпите. Направи впечатление каква огромна разлика има между Австрия и Швейцария. Пътищата са по-лоши, понамаляха цветята по къщите, изчезнаха шницелите и се появиха вурстовете и навсякъде мирише на кравешки ....... неща. От много лутане се качихме пак по завои в Алпите до гр. Wildhaus, ама всъщност после разбрах как се казва, щото до него стигнах без да искам. Решихме да останем да нощуваме тук, че беше тихо и спокойно. Цените обаче ме сринаха тотално, но все пак времето беше напреднало и най-евтината стая беше 100 евро, ама с душ, че предлагали и стаи без душ, но по-евтини. . Отседнахме в HotelSonne /N 47 12.243 E009 21.064/, който се оказа много стар, но скоро ремонтиран.



            В интерес на истината стаите са много хубави, банята също и има и ресторант. Сега някой ще каже, че стандарта в Швейцария е по-висок и сигурно е така, но аз лично до тук не видях на какво отгоре е по-висок. Следваше настаняването, вечерята - все процедури стандартни и описани при предишните дни. Общо за деня изминахме 441км.

            Ден 4-ти 25.08.2009г. – Кучетата Санбернар
            Сутрин в Швейцарските Алпи. Облачно време, ама ще отмине. Поемам дълбоко въздух и пак онази миризма на кравешки .... неща. Огледах се и навсякъде много чисто, пък „ухае”, та не се диша. Сигурен съм, че през половин час пръскат с този аромат нарочно. Хубавото беше, че миризмата рязко ускори нашето тръгване.
            Още от вечерта, докато си миришехме онези кравешките, Вики каза, че видяла табела за Сан Бернардино и там може да е манастира с прочутата порода кучета. Седнах и направих маршрута, който отново беше само по панорамни пътчета и заради тези кучета стана малко напред-назад из Алпите. Всичко е готово и потеглихме. Крайната цел беше Италия и езерото Комо. Навлизайки в Алпите, Швейцария започна да става красива, та чак да ми харесва. Учудиха ме пътищата, които не бяха с асфалт, а с някаква странна настилка с фуги през 3 метра. Появиха се и кръпки на някои места, но пък завоите отново бяха от хубавите. Сигурно защото предния ден говорих, че тук не ми харесва, сега планината реши да си отмъсти и започна леко да вали. Процедурата по обличането на дъждобран тип гащеризон за мен е една от най-омразните по време на път, защото е свързана с адските чупки в различни посоки за да се напъхам в него, пък не съм от най-гъвкавите. Е, то разбира се, когато се облича по мързеливия начин е толкова трудно, но в крайна сметка успях и продължихме с изкачването. Навлязохме в прохода Lukmanierи така в лек дъжд стигнахме до езерото "Santa Maria". Височината беше 1919м .











            Отново и в двете посоки имаше много мотористи и отново красивите Алпи. И понеже доста пъти повторих колко ми харесва вече Швейцария, дъждът спря. Продължихме към Сан Бернардино, като ако се избегне магистралата, както и направихме, се минава по панорамен път с много хубави завои и много добра настилка, вече от асфалт.









            Така стигнахме до този прочут град Сан Бернардино. Много красив, с малко езеро D'Isola, обаче кучета не се виждат. Обиколихме целия град и нищо. Е, седнахме да обядваме в едно заведение и ни носят студена минерална вода и на бутилката какво да видим - етикет с надпис Сан Бернардино. То не било кучета, ами минерална вода. Е, пихме по една студена вода, щото много път бихме, за да я опитаме, посмяхме се малко и потеглихме обратно към границата с Италия. Колкото повече приближавахме границата, толкова повече надписи, имена на градове, архитектура и доста други неща бяха италиански.
            Някак отново странно минахме границата, като точно преди един тунел имаше КПП, на което даже и не спряхме, защото полицая само махаше на всички да минават.



            Или вече няма граници или е имало промоция, ама от неевропейска държава в ЕС не бях влизал по този начин. Границата пресякохме покрай езерото Lugano и след гр.Lugano /Швейцария/ в посока гр.Menaggio /Италия/ на езерото Комо. Вече сме в Италия. Минаваме плътно покрай езерото Lugano. Много красиво и вече рязко се промениха хората, къщите и въобще цялата обстановка.







            Минахме езерото и отново след известно лутане стигнахме гр.Menaggio с езерото COMO. При този град се сливат двата ръкава и езерото е най-широко. Хотел намерихме сравнително бавно и то не защото нямаше места, а защото много го избирахме. Накрая го избрахме - хотел CORONA /N46 01.200 E9 14.372/. Хубав малък хотел, точно на брега на езерото с ресторант, с малък площад пред него, въобще голяма романтика.







            Цената също беше много романтична – двойната стая със закуска 90 евро. А езерото наистина е много красиво.












            Преди вечеря дори се качихме на влакче за панорамна обиколка.




            Аз на такова возило не се бях качвал от детските си години и беше доста забавно. Така с тази разходка успяхме да разгледаме десетките стари аристократични вили по брега на това езеро с огромни собствени паркове. Повечето от тези къщи и сега се обитават, а някои са превърнати в музеи. Опитах и от прочутия италиански сладолед, но определено този в Дубровник е по-добър. Така стигнахме и крайната си цел за това пътуване, като за връщането бях оставил още една изненада. За този ден изминахме 358 км. с маршрут Wildhaus /Швейцария, онова с кравешките/ - Buchs – Sargans – Chur – Ilanz – Mustér – Platta – Biasca –Castione- San Bernardino – обратно до Castione – Bellinzona – Lugano – границата Швейцария Италия – Menaggio.

            Коментар


            • #7
              До: На гости на мармотите по високите Алпи

              Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
              Бойко, все се каня да те питам, на запад, мотоциклетистите поздравяват ли се по пътя, както в България, или гледат изумени, когато им махнеш с ръка, както в Гърция и Турция?
              За мое учудване поздравяваха, въпреки че бяха от всякакви държави, но обикновено повечето махаха, чак когато ние поздравим

              Коментар


              • #8
                До: На гости на мармотите по високите Алпи

                И още

                Ден 5-ти 26.08.2009г. – Има ли мармоти в Италия?
                Сутринта ме изненада с температура от 20 градуса в 08.30 часа. Полюбувахме се на езерото и отново на път. Преди да тръгнем мой познат ми каза, че е чувал за два прохода в Алпите в Италианската част, от които по единия е минавал с кола. Били много хубави. Намерих ги на картата, като първия малко ме стресна, че е отбелязан с една бяла черта /нещо като пътека според легендата на картата, която имах – напомни ми Турция /. Точно те бяха последната изненада за пътуването. След прекрасния хотел потеглихме отново по панорамен път, минаващ през различни градове по брега на езерото Комо.







                Навсякъде все си беше красиво. След това продължихме в посока гр. Ponte Di Legno. Точно от тук започва и първия проход в Италианските Алпи. Пейзажът отново стана планински





                Бялата линия на картата се оказа много тесен планински път, но с хубав асфалт. Като казвам тесен, наистина тесен. Преди завой, мотористите свиркат, за да не отнесат някой колега отсреща. Колоездачите не ги знам какво правят като чуят мотор – вероятно просто скачат в драките... Гледахме разминаване на колоездач с кола. Колоездачът направо спря и се опря на скалата, за да успее колата една-едва да мине покрай него.



                Освен това и доста стръмно се изкачваше, но настилката беше хубава и огромно удоволствие от карането по тези завои. Естествено имаше и спирки за снимки и за охлаждане.







                Прохода се казва PASSO GAVIA и на най-високата си точка, докъдето се стига с превозно средство, височината е 2629м. Уникално място, отново пълно с всякакви мотористи. На върха има и хотел, но цените не проверих.











                А в този мотор се влюбих



                Тук поспряхме за малко да починем, да поснимаме и продължихме към втория проход, за който знаех само, че е по-висок. За пореден път се спуснахме в ниското, където беше пълно с красиви къщи, но странното беше, че всичко беше на немски и на всякакъв друг език, но не и на италиански. Чак по едно време Вики ме попита дали сме още в Италия и аз смело отговорих "Я, Я".





                Стигнахме до гр.Бормио, откъдето започва и прохода – PASSO STELVIO. Това се оказа и втория по височина проход в Европа. Тук пътя беше малко по-широк, но пък обратните завои бяха страшно много. И страшно остри.







                Температурата падна на около 11 градуса, а в ниското беше 30.







                Стигнахме и най- високата точка на прохода, където се оказа доста по-цивилизовано в сравнение с предния проход. Тук има поне 6 хотела и то доста големи. Мястото се оказа наистина култово за мотористи, колкото и да мразя тази дума. Височината беше 2770м.





                Продавачката в магазин за сувенири беше първата, която ни пита откъде сме, ама не знаеше за България, та Вики и обясни, че се намираме на картата под Румъния, а тя за там знаеше, защото румънци са идвали в магазина й, ама българи не са. Въпреки, че температурата беше ниска, това не ни попречи да седнем на външните маси на едно от многото заведения.



                А около нас беше много красиво











                На това място стояхме около два часа и не ни се тръгваше. Беше мрачно, студено, но много красиво на тази височина в Алпите. Все пак трябваше да тръгваме, че имаше още хубави завои за минаване.







                Предварително бях казал на Вики, че мармотите живеят само в Австрия, и тя взела, че ми повярвала, ама някак й беше тъжно, без да види отново тези животинки и по тази причина спряхме да поогледаме дупките по планината около пътя. Е хвана ме, че лъжа, за около 5 минути. След известно време в гледане на дупки, се появи цяло семейство мармоти и познайте кой подскочи от радост. Падна голямо щракане.



                Дойде време наистина да тръгваме, Вики каза, че се е „намармотила” и отново потеглихме. Е, да ама минах само 10 метра и три мармота излязоха точно до главите ни. От там последва боен вик зад мен ”спирай” и аз така се набутах в едни камъни, че после едвам се измъкнах. Важното е, че щастието беше пълно, точно както картата на фотоапарата със снимки на мармоти.





                Вече е ясно, че мармоти има и в Италия. След голямата фотосесия на мармотите успяхме да слезем и от този проход. Последва едно яко каране с 50 км/час поради голямото движение, многото ремонти на пътя и в 20.00 часа финиширахме в едно градче Nalles в хотел „Sandhofer” /N46 32.604 E11 12.595/, където цената за двойна стая беше 35 евро. За този ден изминахме общо 301км с маршрут в Италия Menaggio - Ponte Del Passo – Morbegno – Edolo – Bormio - Prato Allo Stelvio – Merano – Nalles.
                Не опитвайте да спите в Мерано. Красиво е, не знам с какво е известно, но в пансион три звезди извън центъра ни поискаха 68 евро на човек и отказаха да ни пуснат в тоалетната, като решихме да не спим там.

                Ден 6-ти 27.08.2009г. Завръщането
                Беше поредното слънчево утро. Свършиха всички планувани и случайни проходи, мармотите бяха далеч и трябваше да се прибираме обратно. Тръгнахме си от това малко градче, което се оказа с огромни ябълкови градини. За да разнообразим малко пътя бях направил маршрута покрай най-голямото езеро на Италия - Lago Di Garda. Тук също се оказа доста красиво място. Езерото е толкова голямо, че не му се вижда края и Вики често казваше „морето”.







                Нямаше как и тук да не се помотаме малко и да не опитаме тукашните гозби





                Разгледахме малките курортни градчета. Пътят покрай брега на езерото е много живописен, но и много натоварен и са кара с досадно бавна скорост. Приключи забавната част за деня е трябваше вече да покараме, защото времето напредна, а имахме още доста път до Lido Di Jesolo – мястото, където мислих да нощуваме. Последва досадна магистрала, където въпреки четирите ленти в едната посока движението беше доста натоварено. Стигнахме и Lido Di Jesolo – курортен град на Адриатика, за който при предишното ни ходене в Италия ни бяха казали, че е курорта на Венеция. Всичко добре, обаче в хотелите отказваха да ни пуснат за една нощувка, като любезно ни отговаряха, че няма свободни стаи. Ядосани на това „гостоприемство” продължихме по крайбрежието към следващите курортни градчета, където отново се повтаряше едно и също – няма места или най-малко за две нощувки. Е да, ама ние искаме една и решихме да се отправим към Триест, където няма начин да не намерим нещо. По пътя имаше много къмпинги, които са превърнати в малки градчета, но и там нямаха място в бунгалата. Пътувайки по пътя стигнахме до гр.Duino и близо до магистралата видяхме хотел „Holiday Inn”. Понеже беше вече 20.00 часа решихме, че нощувката ще бъде тук. Известна верига хотели, но на този само името и цената му бяха останали. Все пак имаше къде да спим. Бяхме изминали 493км с маршрут гр.Nalles – езерото Lago Di Garda - Lido Di Jesolo - Duino

                Коментар


                • #9
                  До: На гости на мармотите по високите Алпи

                  Прекрасен пътепис.Завиждам ви(благородно).
                  0осем9осем7шест0осем7едно
                  Миро

                  Коментар


                  • #10
                    До: На гости на мармотите по високите Алпи

                    Ден 7-ми 28.08.2009г. И пак завръщането
                    Вечерта като се настанявахме в хотела видяхме карта с замъци по крайбрежието до Триест. Естествено това веднага промени плановете заа деня и поехме първо към замъка в гр.Duino. Този замък датира от 1400г. и е бил собственост на семейство Wallsee. Красив замък точно на брега на морето









                    Продължихме към следващия – Miramare.
                    Построен e през периода 1856-1860 за резиденция на австрийския херцхерцог Максимилиан - бъдещ император на Мексико, и съпругата му Шарлота Белгийска. След смъртта на император Максимилиан I дворецът е изпозлван за резиденция на австро-унгарското императорско семейство при посещенията му в Триест. След Първата световна война дворецът става собственост на италианското правителство, което връща в двореца голяма част от обзавеждането и ценностите, евакуирани по време на войната във Виена. През 1943 г. е превърнат в германско училище за офицери. През 1945 г. в него се настанява командването на новозеландските части на генерал Фрейберг и щабквартирата на VIII британски корпус, а от 1951 г Мирамаре е използван като щабквартира на американски гарнизон.
                    През 1955 след мащабна програма за реставрирането на автентичния вид на стаите и парка на Мирамаре, дворецът е превърнат в музей.
                    Този замък наистина е доста голям, с много красиви градини и малък зоопарк с различни тропически птици и други животни.









                    За първи път видях и колибри, а най-вълнуващото беше, че е направено нещо като малка тропическа джунгла и вътре са всички животни, а човек спокойно се разхожда между тях, без да са поставени някакви ограждения или клетки.







                    Вече стана обяд и жегата беше жестока. Продължихме по крайбрежието по някакъв панорамен път и така стигнахме до Триест. Много красив център има града, но за съжаление времето напредна и не можахме да го разгледаме както трябва.





                    Така приключихме и с Италия. Сега се чудихме накъде, защото след толкова панорамни пътища и проходи не ни се качваше на магистралата към София. Решихме да увеличим маршрута като отидем в Хърватска на Плитвичките езера. Речено-сторено и потеглихме към Риека в Хърватска. По пътя през Словения отново минахме доста красив проход, но името не знам, защото отново случайно попаднахме там. /този ден GPS-а много се чудеше какви маршрути избирам и що все завивам не там където ми казва/. Спряхме по едно време, защото странно изгоряха късите светлини на мотора и трябваше да сменям крушка. Докато я сменям, Вики вече беше поръчала в близкото заведение и пак едни дълги обяди, ама те езерата няма да избягат. След Риека поехме покрайбрежието. Много красиво, но пътищата са много натоварени от всякакви туристи – с мотори, каравани, велосипеди, големи камиони, ама те май не са туристи. Пак си стана голяма жега, но след като се отклоних от крайбрежния панорамен път към Плитвичките езера градусите малко паднаха, пък то си беше вече около 20.00 часа. Така по тъмно стигнахме до хотел Plitvice. Хубав хотел, но доста и излишно скъп. Ама като не сме проверили предварително какви места за нощувка има в района така се получава. Все пак бяхме на 200 метра от езерата. Изминахме с всички замъци в Италия, през Словения и до езерата общо за деня 315 км. с маршрут Duino – Триест – Риека – Плитвишки езера.

                    Ден 8-ми 29.08.2009г. Езерата.
                    Хубава сутрин, с онази хърватска закуска и пак много слънце. Към 09.00 часа се отправихме към езерата, откъдето тръгваха няколко маршрута. Ние избрахме този, с който се обикалят около 60% от всички водопади и езера. Маршрута започна с корабче, което трябваше да ни заведе до другия край на езерото Kozjak.







                    Интересно и красиво езеро, в което имаше страшно много риба и водата е кристално чиста. Корабчето ни остави на другия край на това езеро. От тук започна и ходенето пеша, което отне около 2 часа. Гледките с многобройните малки водопадчета бяха много хубави.









                    Ходенето не беше проблем, защото пътеката минава през гората и беше прохладно.









                    Стигнахме и до-най големия водопад



                    От тук нататък започна изкачването по пътека до спирка, откъдето се хваща влакче, което ще ни отведе до входа за езерата и близо до хотела. Пътеката беше също с обратни и стръмни завои, но вече им бяхме свикнали.







                    Така за около 4 часа обиколихме този маршрут. Беше 13.30 часа, температурата 33 градуса, но трябваше да тръгваме, защото отново нямахме идея къде ще стигнем и къде ще нощуваме. Тук вече още преди магистралата времето ни изненада, като температурата рязко се понижи до 15 градуса, появи се силен вятър и ситен, но мокрещ дъжд. Пак се наложи да правя онова сложно упражнение с обличане на дъждобран и хилядите чупки свързани с него. Чудя се какво ли ще стане някой път, както се гъна да се обличам, да се схвана нещо. Голям майтап ще падне. Така вече екипирани започна голямото каране по магистрала, която преди Загреб беше с километрични колони задръстване, но така и не разбрах защо. Карането по магистрала е скучно, но като вали дъжд е и досадно и както пишеше на предупредителните табели в Хърватска - „Klicavo”. Около 18.00 часа започнахме да се оглеждаме за мотел за нощувка. Така от място на място стигнахме и до Сърбия. Минахме границата, на която в обратна посока пак видях онези пингвини, ама този път не можаха да ме хванат. И пак продължихме да търсим мотел и пак ту този, ту онзи, та накрая в Белград. Там голям град, непознат и нямам и представа как стигнах до едно кръгово движение, търсейки центъра, където Вики видя хотел „Славия”. Там и спряхме за нощувка. Ужасен хотел, но пък за сметка на това до него открихме прекрасно заведение. Ето и кръговото, до което нямам представа как стигнах.





                    Е за днес това беше, а километрите се събраха 529км с маршрут Плитвички езера – Загреб – Белград.

                    Ден 9-ти 30.08.2009г. The END
                    В този ден нямаше нищо интересно. Оставаха ни около 400км. до България и решихме да не се отбиваме никъде. Времето беше студено с максималните си 16 градуса. Качихме се на магистралата и така до нашата граница. Малко ми беше тъпо, че се прибираме, ама нямаше как.
                    Ето и обща представа на цялото пътуване, а по-долу слагам и трака, в който могат да се разгледат всички онези прекрасни панорамни пътища.






                    Общо километрите се събраха 4119км. От всички държави най-много ме впечатли Австрия. Там всичко е красиво и с удоволствие бих поживял в някое австрийско село. Впечатлиме и колко много мотори се карат, като за моя радост най-караната марка е БМВ във всичките му модели и години на производство. Имаше и доста R100GS. Другите мотори, които много се карат са SUZUKI V-Strom, след това HONDA Goldwing, Honda Transalp и всички останали по малко. Общо взето се карат повече мотори от тези, на които казваме спорт-турист.
                    За това пътуване единствено трябва ако някой тръгне предварително да провери цените на хотелите и други места за спане. Има много хотели, къщи за гости, бунгала, но в нашия случай доста често плащахме скъпо, точно заради липсата на информация предварително. Друг е въпроса, че ние обикновено правим един маршрут, а после минаваме по съвсем друг, но все пак мисля, че може да се планират нощувките. Важно е и да се пътува по картите, които се продават в съответната държава, защото са най-пълни.
                    Няма граница, която се минава по-бавно от нашата и това при всяко пътуване ми помага бързо да се върна в реалността, а не още една седмица да гледам замечтано.

                    Ето и линка към снимките
                    http://htftp.offroad-bulgaria.com/bo...I/ALPITE-2009/

                    А ето и линкове пак към същите снимки, но се разглеждат по-лисно.
                    http://picasaweb.google.com/boiko73/ALPITE2009I#

                    http://picasaweb.google.com/boiko73/ALPITE2009II#

                    http://picasaweb.google.com/boiko73/ALPITE2009III#

                    Това беше. Сега се чудя къде и кога ще е следващото
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #11
                      До: На гости на мармотите по високите Алпи

                      Искам и аз там,как ви завиждам ако знаете( благородно разбирасе),но нищо до година живот и здраве и аз там.За пътеписа и снимките нямам думи,за пореден път.
                      Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                      Коментар


                      • #12
                        До: На гости на мармотите по високите Алпи

                        Готино

                        И аз ще отида там като порасна

                        Коментар


                        • #13
                          До: На гости на мармотите по високите Алпи

                          Браво, Браво, Браво, Браво!!!
                          Прекрасна разходка!
                          Ходил съм из Алпите, но вашите маршрути много ми харесват, ще трябва да се ходи явно отново
                          Пак Благодаря за труда!
                          А Снимките са ВЕЛИКОЛЕПНИ!

                          Коментар


                          • #14
                            До: На гости на мармотите по високите Алпи

                            БРАВО БРАВО.Супер.Много гот.Аз си краднах една снимка за фон.Мерси за споделеното с нас.
                            sigpic

                            Коментар


                            • #15
                              До: На гости на мармотите по високите Алпи

                              стига бе - не може да е толкова хубаво
                              невероятен разказ
                              EnduroX Alba-Damascena 2019

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X