Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на возило за околосветско пътешествие

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Избор за околосветско пътешествие

    Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
    Може и да погледнеш какво ще ти изплюе търсачката, като напишеш експедиционен. При този бюджет аз бих избрал някоя Тойота 70-ка дизел със здрава рама и после качествен рамонт, до колкото позволява бюджета. Друга опция е Диско 1 и паксепиозен ремонт, обаче той си е по-неже като джип. Също така някои стар Патрол...
    Нека сме реалистични в предложенията, стараейки се да НЕ превръщаме темата в поредната 'по-по-най'.
    ТЛК 70 макар да се вмести в бюджета ще е изключително трудна база за такова пътуване. Не невъзможна, но все пак има категоричните ограничения на късата база. По-дългите Ленд Крузери от 7-ма серия, например 76, 78, 79 - да.
    Някой стар Патрол е доста неясно понятие. 160-тка с 3.3 дизел, чиято първоначална цена е малко над цената на ново окачване за нея, при все почти неизменни проблеми с корозията...

    Коментар


    • #17
      От: Избор за околосветско пътешествие

      Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
      Нека сме реалистични в предложенията, стараейки се да НЕ превръщаме темата в поредната 'по-по-най'.
      ТЛК 70 макар да се вмести в бюджета ще е изключително трудна база за такова пътуване. Не невъзможна, но все пак има категоричните ограничения на късата база. По-дългите Ленд Крузери от 7-ма серия, например 76, 78, 79 - да.
      Някой стар Патрол е доста неясно понятие. 160-тка с 3.3 дизел, чиято първоначална цена е малко над цената на ново окачване за нея, при все почти неизменни проблеми с корозията...
      Въобще нямам отношение към въпроса "по-по-най". Под 70-ка включвам всичко, което започва със 7. Явно грешката е моя в изразяването. Знам, знам, има значинтелни разлики. И за Патрола имах предвид 160.. Лично мое виждане в случая е, че парите за ремонта трябва да са повече от парите за колата.
      Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

      Коментар


      • #18
        От: Избор за околосветско пътешествие

        Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
        Въобще нямам отношение към въпроса "по-по-най"...
        Казах го по принцип.
        Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
        ...Лично мое виждане в случая е, че парите за ремонта трябва да са повече от парите за колата.
        С това съм напълно съгласен.

        Коментар


        • #19
          От: Избор за околосветско пътешествие

          Моят съвет е да се свържеш с някоя благотворителна организация за болни деца чрез някой политик и съюза на българските автомобилисти, за да се рекламира и спонсорира мероприятието. "Околосветско пътуване за подпомагане на децата болни от церебрална парализа" например. Така ще получиш сериозен капитал, професионална помощ при подготовката и ще е по-реалистично това начинание. Със съгашният буджет не тръгвай!
          Ако дадеш на някого една риба - ще го нахраниш за един ден, ако го научиш да лови риба - ще се отървеш от него за целият уикенд!

          Коментар


          • #20
            От: Избор за околосветско пътешествие

            Съгласен съм с ремонта, даже искам да го направя като хората - което означава да се вземе въпросна джипка, и първоначално да се разглоби цялата. След това всяка част която не става да се подмени с нова и пак да се сглоби, както и този момент да се използва за нвото окачване и т.н. Имам приятел със сервиз, който само заради идеята ще ми помогне безплатно да го направим цялото това нещо. За съжаление опита му не предимно в 4х4 но му имам доверие. Така поне този разход отпада (труд).

            Та с тези 15-16лв идеята беше да се вземе нещо за около 7-8-9 и останалата част от парите да покрият именно горе описаните процедури. Дали ще стигнат - вие ще кажете, аз за това съм тук, да събирам информация. Колкото до къса/дълга база - задължително трябва да е дълга. Не за друго, просто цялото обурудване трудно ще го побера в къса база, или ако се справя окачването ще пострада след известно време (освен ако не е някое high end за което нямам парите).

            PS: Голямо благодаря на Yaro, и на другите хора които чрез мейл ме контактуваха

            Коментар


            • #21
              От: Избор за околосветско пътешествие

              Много хубава тема.
              Поздравления за идеята и аз също малко завиждам , но това си е нормално.
              Ще се радвам да ни държиш в течение с подготовката, както и предполагаемият маршрут.
              Тука във форума имаше един човек (Bomar trading group) който има фирма за превоз на контейнери по света - мисля, че може да ти бъде от полза да си поговорите.
              Решението да пътуваш сам е добро. Аз също обмислям нещо подобно, но има доста време докато "узрее" моята идея - още съм доста зелен така да се каже.
              Така че всяка една информация по темата и пътешествието ще е ми е от полза, както предполагам и на много други хора тука.
              Отделно тука има доста хора с голям опит при пътешествия насам натам, така че може доста хора да помогнат, дори и с правилните идеи.

              Благодаря за споделянето и успех.
              .

              Коментар


              • #22
                От: Избор за околосветско пътешествие

                Първоначално публикуван от Бъкар1 Преглед на мнение
                Моят съвет е да се свържеш с някоя благотворителна организация за болни деца чрез някой политик ....Със съгашният буджет не тръгвай!
                Всеки спонсор, било то частна фирма, благотворителна организация или други имат определени очаквания. Имайки предвид, че пътуването ще ми е репортерско и ще се опитвам да отразявам освен красотата на дадените държави и проблемите на хората в тях това би довело до евентуални конфликти дори на път. Отделно в България е почти невъзможно да си намериш спонсор за такова нещо, въпреки че парите не са много (ако ги сравняваме с рекламия бюджет на дадени фирми). Още го обмислям де, водя преговори с няколко фирми и евентуално ще се сдобия с "лепенки" - обаче ако трябва да съм честен предпочитам да съм on my own. Но да, като цяло този въпрос го обмислям, мерси че го повдигна.



                Първоначално публикуван от darkrose Преглед на мнение
                Много хубава тема.
                Поздравления за идеята и аз също малко завиждам , но това си е нормално.
                Ще се радвам да ни държиш в течение с подготовката, както и предполагаемият маршрут.
                Тука във форума имаше един човек (Bomar trading group) който има фирма за превоз на контейнери по света - мисля, че може да ти бъде от полза да си поговорите.
                Решението да пътуваш сам е добро. Аз също обмислям нещо подобно, но има доста време докато "узрее" моята идея - още съм доста зелен така да се каже.
                Така че всяка една информация по темата и пътешествието ще е ми е от полза, както предполагам и на много други хора тука.
                Отделно тука има доста хора с голям опит при пътешествия насам натам, така че може доста хора да помогнат, дори и с правилните идеи.
                Благодаря за споделянето и успех.
                Мерси, ще се опитам да го открия че ценовите разлики на различните фирми са доста странни Иначе колкото до самото пътуване аз описвам всяка стъпка в подготовката, от идеята до маршрута, проблемите и т.н. и преди да тръгна ще го публикувам. Отделно ще си има специален сайт, нещо като video-blog на който през 24 часа ще качвам клипета, снимки и кратки писания за всяка стъпка от пътуването ми (на места където има интернет, иначе само текст чрез сателитния). В София имам хора, които ще превеждат цялата информация на английски, ще контактуват с пресата в дадената държава в която съм и други такива подробности. Целта е да се опише и най-вече покаже всичко до най-малката подробност, за да може всеки който има подобни намерения да знае какво го чака

                Коментар


                • #23
                  От: Избор за околосветско пътешествие

                  PS: Интересува ме и мнението ви относно Land Rover Discovery. На скоро имаше подобна експедициа с няколко такива но до колкото чух не се държат много добре.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Избор за околосветско пътешествие

                    Предполагам имаш предвид Дискавъри 1. По-крехък от Тойотата и Нисана, по-лоша изработка, една идея по-комфортен (относително). Евтини части...Здрав двигател и трансмисия. В някой страни от света е по-малко популярен от Тойота. Но се ползва за експедиции. Не е много добър за "наджипване", но за твоите цели предполагам ще стане. Нафтовия вариант е сравнително икономичен. При равни други условия Тойотата обаче е по-здрава, най-грубо казано.
                    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Избор за околосветско пътешествие

                      Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                      Предполагам имаш предвид Дискавъри 1... Не е много добър за "наджипване", но за твоите цели предполагам ще стане. Нафтовия вариант е сравнително икономичен...
                      Защо Диското да не е добро за наджипване? Има достатъчен и достъпен (финансово) избор от решения, включително и за усилване на слаби (заводски) места.
                      Като 'нафтов' вариант е най-икономичен от изброените дотук.
                      Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                      При равни други условия Тойотата обаче е по-здрава, най-грубо казано.
                      Съгласен.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Избор за околосветско пътешествие

                        Респект за куража, да предприемеш такова пътуване с този бюджет. Първото слабо място според мен е броя на гумите които смяташ да носиш със себе си и местата от където смяташ да преминеш. Моя съвет е гумите да имат вътрешни (така при "по-нормални" спуквания, ще се оправяш сам - качествени лепенки и фитили, дал Господ) Друг вариант е обработка на гумите от вътрешната страна със силикон (като се прибера в къщи, ще ти дам координати на фирма във София), който "самофитилира" гумата при пробив (егати термина измислих). Проблема с разпаряния по бордовете и смачкване (чупене) на джанти остава (да не дава Господ) и ще ти се налага да импровизираш. При положение, че ще бягаш от оффроуда до колкото е възможно и, че джипа ще е доста натоварен, бих те посъветвал да не харчиш и без това малкия си бюджет за лифт (повдигане) на джипа, а за подсилване на окачването с по още един амортисьор (ресьорен лист, ако се спреш на джип с такова окачване), подсилване на кормилната уредба, щанги и шарнири(в зависимост от модела и джипа), подкартерна защита и усилване щита на резервоара. Не е лошо да помислиш и за защита на диференциалите. Колегите са те насочили към най-удачните марки и модели според бюджета ти. Като го избереш возилото, ще коментираме по-подробно възможните подобрения.

                        Поздрави
                        Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 20-07-11, 15:48.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Избор за околосветско пътешествие

                          Еее, Яро! Колко е най-големия размер гуми, който се хваща в Диското без да има "клъцни-срежи"? Колко ще устиска щатния диф със сериозни гуми? Ти май се хващаш за всяка моя дума...
                          Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Избор за околосветско пътешествие

                            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                            ...При положение, че ще бягаш от оффроуда до колкото е възможно и, че джипа ще е доста натоварен, бих те посъветвал да не харчиш и без това малкия си бюджет за лифт (повдигане) на джипа, а за подсилване на окачването с по още един амортисьор (ресьорен лист, ако се спреш на джип с такова окачване), подсилване на кормилната уредба, щанги и шарнири(в зависимост от модела и джипа)...
                            Аз имам резерви относно подсилването с втори амортисьор колко ще е удачно и смислено за тази експлоатация. Не амортисьора, а пружината/ ресьора носи товара. Но съм съгласен с Марто относно максимално придържане към оригиналната комплектация, в този случай окачване. И Дифендър и Ленд Крузър имат щатни хеви дюти/ подсилени пружини/ ресьори за по-голям товар. При Дифендъра, това са пружини от Дифендър 130, където полезния товар по спецификация е над тон. Макар и да не съм за втори ам., набавянето на резервни си е must.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Избор за околосветско пътешествие

                              Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                              Аз имам резерви относно подсилването с втори амортисьор колко ще е удачно и смислено за тази експлоатация. Не амортисьора, а пружината/ ресьора носи товара. Но съм съгласен с Марто относно максимално придържане към оригиналната комплектация, в този случай окачване. И Дифендър и Ленд Крузър имат щатни хеви дюти/ подсилени пружини/ ресьори за по-голям това. При Дифендъра, това са пружини от Дифендър 130кг., където полезния товар по спецификация е над тон. Макар и да не съм за втори ам., набавянето на резервни си е must.
                              Ако човека имаше друг бюджет, смятам знаеш какво ще го посъветвам...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Избор за околосветско пътешествие

                                Първоначално публикуван от NovemberCharlie Преглед на мнение
                                Еее, Яро! Колко е най-големия размер гуми, който се хваща в Диското без да има "клъцни-срежи"? Колко ще устиска щатния диф със сериозни гуми? Ти май се хващаш за всяка моя дума...
                                Не, определено не се хващам. Но да размислим конкретно в случая по твоя въпрос:
                                31/31+ се побира и за двата ти въпроса, което ок, малко е. ЛК примерно ще кара с 33, Патрола с 35.
                                При Дискавъри 35" влизат идеално с 2 инча лифт и рязане, като се добави и малко подсилване отдолу се получава един доста добър и надежден резултат, който чисто финансово е по-малък или равен от стартова цена за Крузър...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X