Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

    Въпроса ми е: Каква е точността на различните употребявани рутиращите карти. Поне за тези които се предлагат във форума. И каква е вероятността да се навлезе в насрещното движение или дясната канавка, ако стриктно се спазват координатите на траковете?

    Поздрави

  • #2
    До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

    Точността на картите е достатъчно голяма, в случай, че не ти трябва да правиш сляпо кацане или да уцелиш нечий прозорец.

    Всички карти обаче имат по-големи или по-малки неточности. Самото определяне на местоположението с GPS също става с някаква грешка, която, в зависимост от обстоятелствата, може да бъде доста съществена.

    Така че да, можеш не само да влезеш в насрещното или в канавката, но и да се метнеш в дълбока пропаст, река или язовир, ако се опитваш на всяка цена да си абсолютно точно върху пътя/трака, който виждаш на екрана на GPS-а. Поради това е препоръчително, когато използваш GPS, да го използваш като помагало, а не да го оставяш да мисли вместо теб ...
    Последно редактирано от Чавдар (V93); 12-08-09, 09:00.
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #3
      До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

      Ако е за някой трак си представи ситуацията а е записан с грешка 15 м примерно в една посока, после ти го следваш с 15 м грешка, но в обратна посока При лошо приемане може и доста повече да е...

      Бях гледал едно състезание за роботизирани камиончета, които трябва сами да минат по даден маршрут пресечен терен при даден точен трак. Що обработки паднаха на тоя трак от отборите и накрая май никой не стигна до края
      Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

      Коментар


      • #4
        До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

        Да напълно сте прави. Въпроса стои малко по-иначе, което явно не съм изяснил. Въпроса който поставям е следния: При едни и същи условия на приемане и еднаква техническа способност на GSM какви са отклоненията на точката от картата спрямо нейното действително местоположение ? По образно казано, дали точността на определенаточка от картата е от 1 до 2 см или от 2-3 м спрямо реалното и местоположения на дадена координатна система ? Това може да няма значение предвид голямато разсейване на приемане на GSM апаратите, но по принцип трябва да се знае.

        Коментар


        • #5
          До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

          По образно казано, дали точността на определенаточка от картата е от 1 до 2 см
          Нали няма да се опитвате да правите хирургически намеси с помоща на ЖПС?

          Коментар


          • #6
            До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

            GPS картите се правят да отговарят на точността на приемниците - около 5-10 метра. Обаче много карти са доста по-неточни от това. Много пътища в OFRM примерно са с отклонение 40-50 метра от действителността, а на места стигат и до 150 метра отклоненията.
            А речната мрежа и релефа просто са най-груба ориентация.
            "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

            Коментар


            • #7
              До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

              В такъв смисъл правилния отговор е - никаква. Или поне никаква използваема.
              Записът за правенето на картата е правен при едни условия, всяка следваща навигация - при други. На показанията на прибора влияят гравитационните и слънчеви колебания, и с това въпросът вече е изчерпан.

              Коментар


              • #8
                До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

                Повече Eye Balls Mark I, по-малко GPS и пристигаш жив и здрав.
                There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                No wahalla.

                Коментар


                • #9
                  До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

                  Здравей tabak,

                  Може би това търсиш като отговор : Нулевото ниво на картите на Garmin по принцип се компилира в 24 бита, което ако не се лъжа означава с приблизителна точност +/- 2,4м. Разбира се дадената карта може да бъде с много по-голяма точност.

                  Поздрави,
                  Последно редактирано от asterix85; 16-08-09, 23:02.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

                    Много уместна забележка Mr. asterix85!

                    Като освен тъй-наречената детайлност на скомпилираната карта-ниво има и коефициент, който заедно с HDOP_а към момента на FIX_а изразява възможният погрешен (или възможен) периметър върху самата картна подложка (карта).

                    Все още се намират апарати, като Garmin Map60CSx, които при изключена опция "Lock on Road" визуализират тази погрешност във вид на синя окръжност - периметър на възможна погрешност на съответното ниво на дискретизация по самата карта. С еволюционното развитие на картните продукти на г-н Събин и група OFRM, ще забележите, че има скок в "точността" в посока на минимизирането й. Предмет на труд, инвестиция и респективно функционалност на компилаторът.

                    При този модел - лесно можете да измерите отстоянието в периметър на погрешността и да го сравните с данните от информационната страница за FIX_а. Сравнението е .. да го наречем коефициент, който характеризира дескриптивната "детайлност" на съответният картен продукт (подложка).

                    С прости експерименти, ще можете да се уверите и натрупате опит и да определяте коефициента на "точност" или дескриптивност. Напоследък .... е доста близък до единица и почти винаги по-малък от 2! Така че, ако се движите по еднопосочен път с примерно 3-и платна и добра констелация и условия на приемане - ще имате повече от коректна визуализация даже в коя част на пътя по посока на движение се намирате! Същото е още по-осезаемо при наличие на близо отстоящи и следващи геометрията на основният път, локални платна с по-друг клас-описание на пътя.

                    Грешка или погрешност винаги ще има, но тя при добри условия на приемане и преминаване на сателитните сигнали (не деформирана пропаганда на радиосигнала) е сведена до под габаритните размери на обикновен граждански автомобил (тип лимузина) и определено се нанася на повече от х1.5 широчинните размери на съвременно пътно платно. Дано съм ви бил в полза на основното ви питане.
                    Горното се отнася само за цитираният модел и условия, при други апарати е често "мисия невъзможна", но се държат и са подчинени на подобни условия. Използвайте "приближение" няколко пъти за да се покаже синята окръжност. Често тя е доста под стойността на пиксела на екрана при нормална употреба при добри условия респективно е незабележима докато не се влошат условията на приемане и определяне на местоположението.

                    Спорна седмица, Цецо.

                    ______________________________

                    P.S. Вероятността за навлизане в насрещно платно си остава с пълна сила и често се определя от "зад_GPS_ното устройство", което следва да е преди всичко пълноправен водач на съответното превозно средство. Факторите за погрешна навигация са най-често слаба подготовка на навигатора или прекалена "мързелива" довереност в апарат, който в началото всеки път изписва изрично ..... грубо интерпретирано да не се доверявате на апаратът!
                    Съществуват естествено и факторите: прецизност и коректност на "заснемане" или описание на пътя и неговите особености, коефициент на дискретизация, качество на приеманият сигнал за пеленг, информационен пиксел или погрешност-растер визуализиране и най-вече временна и често объркваща пътна сигнализация при наложила се дивергенция на описаният вече път.
                    Съществуват и редица пътни аварии (инциденти) "предизвикани" на точно ефекта за който поставяте въпрос! Наскоро в гр. Москва - неправилна, рязка и не съобразена с другите участници в движението и пътната обстановка и възможности на водача--возило маневра по гласова команда от Nuvi. Доклокото видях видео материал - баха две млади жени (следователно и неопитни водачи - любителски клас) управляващи не родно производство (не руска направа) МПС и прекалено и "сляпо" подчинила се на гласовата команда от Nuvi-навигатора. Твърде наивно и безотговорно. По мое мнение маневрата и без коализия с друго МПС е "мисия невъзможна" и щеше да приключи с авария. Щом си седнал на мястото на шофьора - си отговорният водач и си над всички други не отговарящи пряко до управлението на превозното средство и сигурноста на пасажерите в него.
                    Спомням си преди ~ 4 години, пак жена, на 68 години, в Австралия беше предизвикала не лека пътна катастрофа. Обяснила: Навигацията в колата ми каза - Обърнете посоката на движение .... И "нашта" това и направила.... Хубавото в случая е, че двата насрещно идващи авто-влакове са я забелязали о'време и са предприели маневри ..... само материални щети + сума овце са пораженията в крайна сметка. Ужасссс ..... ни карта, ни точност , ни цена на GPS е отговорен. IMHO- единствено и само водачът на превозното средство!
                    Последно редактирано от Tsvetkov43; 17-08-09, 00:44.
                    Tse-KO DVD_to aka FREON_a :cool:

                    Коментар


                    • #11
                      До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

                      Благодаря на всички за отговорите и най-вече на Asterix85 и Tsvetov43 за конкретиката им. Всеки , които употребява GPS, трябва да знае до каква степен може да разчита на него. ВЪпроса ми бе провокиран от понятието "процес под контрол" и се разбира статиатически процес под контрол въведено в автомобилното производство. Накратко за него: Приемаме, че е зададен трак с отклонение -3, +3 от номинала му. Процеса на движение с GPS в този случай ще бъде под контрол, ако в една извадка от петстотин повторения на маршрута, констатираните отклоненията са в границите на интервала -1, +1 м. На практика това би означавало, че от 3 до 5 случая на милион ще бъдат извън интервала -3, +3.
                      Поздрави
                      Последно редактирано от tabak; 17-08-09, 06:48.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

                        Ами с 2 думи, те производите най-често си го пишат, да не се вярва сляпо на уреда а да се позва като помощно средство. Точнотта каквото и да прави човек винаги си е около 3m (и това в случай че не сме се лепнали до някоя скала, висока сграда или красива вековна гъста гора). Но грешка от 3 метра си е много добре ако все пак поглеждаме и навън от колата от време на време .
                        Точността на картата правена от тракове обаче въобще не е такава. Би могла да се направи, но поне за момента аз не съм виждал. Проблема идва от това, че за да направим трак трябва да пуснем настройки през какъв интервал да поставя точки, било то интервал от време или разстояние. Правейки интервала 1-2 метра (за да можем да говорим за точност) паметта на уреда се изчерпва за отрицателно време и той или редуцира броя на точките или трие началото ако не ги прехвърлим в точния момент. От тук следва, че неможе да се направи път от 100km с точка на всеки 1m (това са си 100000 точки, а повечето уреди помнят до 10000). Ястно е, че трябва да се мисли за интервал примерно 10m за да стигне за 100km, която за магистралата си е направо перфектна, но ако завием по някакво кръстовище и записваме точка през 10m точността би могла да бъде 7m (и това пренебрегвайки грешката на заснемащия GPS и на потребителския такъв).
                        Друг е въпросът и дали картата е правена само от тракове или са ползвани и други данни, за България най-често дребномащабни карти и въобще, който каквото докопа. От там грешката добива съвсем други измерения, съвсем "леко" по-различни от 1-2cm.
                        И в заключение от мен съвет, останат ли по малко от 500m до кръстовище мигача да е пуснат, ръката на ръчната и да се издекламира набързо една молитва (е естествено може и водача да е разумен и просто да намали), че не се знае дали няма да ни изненада след 50m изскачайки из зад храстите

                        Коментар


                        • #13
                          До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

                          The sandman не биха ли могли поне за пътищата да се използват геодезически данни от проекти за трасиране на пътища или друга налична геодезична информация, която при всички случаи ще бъде по-точна от дребномащабните карти. Или за извършена работа за да се използват данни, трябва да се броят сума пари??, както беше се изразил ваш колега във форума(имам предвид геодезист).

                          Коментар


                          • #14
                            До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

                            Първоначално публикуван от tabak Преглед на мнение
                            The sandman не биха ли могли поне за пътищата да се използват геодезически данни от проекти за трасиране на пътища или друга налична геодезична информация, която при всички случаи ще бъде по-точна от дребномащабните карти. Или за извършена работа за да се използват данни, трябва да се броят сума пари??, както беше се изразил ваш колега във форума(имам предвид геодезист).
                            Може, можеееее ама кой в българия да дасе парички като можеда намери нещо на аванта.
                            И не само може ама и трябва в комбинация с добри (платени) сателитни снимки и ситацията би била друга ама....

                            Коментар


                            • #15
                              До: Точност на GPS карти, включително и на рутиращите

                              Аз правя топографска карта за Гармин, за момента лично за собствена употреба, но мога да компилирам и да пусна тук каквото съм направил досега. За основа ползвам новата сателитна снимка на SPOT5, по нея пътната мрежа се получава с точност около 4-5 метра. Където има снимки на гугъл с висока резолюция, ползвам тях. Всички подробности от топографията, водните обекти и всичко останало го нанасям по топографски карти - руските 1:50000 и българските 1:25000. Като всичко се сверява със сателитните снимки и се намества на точното място, ако се вижда обекта на снимката. Карата ще съдържа на практика всичко, което го има на топографските, като допълвам и актуализирам от всякакви източници. Градовете и селата ги чертая по сат. снимки, след това нанасям имена, адреси и обекти от картографски източници. За много населени места разполагам и с кадастри. Релефа се векторизира от SRTM със интервал 10 метра и хоризонтална стъпка 25м

                              Картата има потенциал да стане най-пълната, подробна и точна топографска карта на България за Гармин, но по мои сметки ако работя сам със сегашното темпо.... след 5-6 години може да има нещо използваемо. В момента имам сравнително пълна Врачанска област и разпокъсани части от няколко други.
                              "Аз знам, че нищо не знам. Но вие и това не знаете."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X