Страница 4 от 4 ПървиПърви 1234
Резултати 61 до 78 от 78

Тема: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

  1. #61
    Регистрация
    Oct 2010
    Публикации
    2,213
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    Само да вметна - за ниски режими на дизел с EGR има добавена дроселова клапа. Та тая клапа в ниски режими е затворена (предпоследната колона от таблицата), а в колектора е вакуум, тоест - смуче си изгорелите газове, понеже нямат достатъчно собствено налягане, че да си се наблъскат сами там.

    Та, не е зле да попиташ майсторите, за какво е тая клапа. Ще ми е интересен отговора.
    Такааа..
    Проведения днес практически тест с внимателно наблюдение през очилата , откачане и закачане на вакуума за ЕГР-а и завиране на пръстите там където не трябва /в мембраните/ потвърди изцяло твоето мнение и таблицата.
    Има съвсем малки разминавания около средните обороти/затваря/, но го отдавам на това, че колата я форсирах на място и беше без товар.
    В тази връзка е логично при неработещ /затворен/ или изолиран ЕГР да се повиши разхода, тъй като компа следи качеството на горивната смес и се намесва.
    А относно майсторите ми, те са много добри, но явно аз не съм доразбрал нещо,
    очевидно потвърдено от експеримента

  2. #62
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,473
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Чичо Преглед на публикациите
    Такааа..
    Проведения днес практически тест с внимателно наблюдение през очилата , откачане и закачане на вакуума за ЕГР-а и завиране на пръстите там където не трябва /в мембраните/ потвърди изцяло твоето мнение и таблицата.
    Има съвсем малки разминавания около средните обороти/затваря/, но го отдавам на това, че колата я форсирах на място и беше без товар.
    В тази връзка е логично при неработещ /затворен/ или изолиран ЕГР да се повиши разхода, тъй като компа следи качеството на горивната смес и се намесва.
    А относно майсторите ми, те са много добри, но явно аз не съм доразбрал нещо,
    очевидно потвърдено от експеримента
    Напротив. Компа може да следи качеството на сместа само през ламбда сондата, и ако прави това, разхода не би трябвало да мръдне ни на йота. Пробелма е че явно се шашка от нещо друго. Мойто предположение е MAP сензор или нещо такова. Миризма на бензин от ауспуха значи преобогатена смес - все едно си на смукач, а това при инжекцион го върши компа. Не знам дали не е вариант EGR-a да се остави, а само вместо от изгорели газове да му се подава прост въздух, някъде от след филтъра.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  3. #63
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,936
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Чичо Преглед на публикациите
    Да се включа и аз. На моето Митсубиши дизел има ЕГР клапан...
    За какво по точно "Митсубиши дизел" става дума?

  4. #64
    Регистрация
    Oct 2010
    Публикации
    2,213
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Аndro 160 Преглед на публикациите
    За какво по точно "Митсубиши дизел" става дума?
    Митсубиши Галант 2.0 ТДИ дв. 4D68T

  5. #65
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    София
    Публикации
    6,936
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Чичо Преглед на публикациите
    Митсубиши Галант 2.0 ТДИ дв. 4D68T
    Ако нямаш дебитомер, спокойно може да изолираш ЕГР-а. Дебитомера шашка компа.

  6. #66
    Регистрация
    Oct 2010
    Публикации
    2,213
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Аndro 160 Преглед на публикациите
    Ако нямаш дебитомер, спокойно може да изолираш ЕГР-а. Дебитомера шашка компа.
    Правих го. Изолирах вакуума. Разлика не усетих. За сега не ми прави проблеми и си го карам По-нататък ще видим.

  7. #67
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    Стара Загора
    Публикации
    4,696
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Хрумна ми нещо: за ECU, които проверяват работата на ЕГР-а, специално за Витара. Ако каналите на ЕГР системата са достатъчно запушени и не ви се разглобява да чистите всичко, няма ли да мине номера, ако просто се върже една залъгалка между управлението на ЕГРа и ламбда-содата?
    В смисъл, когато компа чукне сигнал на ЕГРа, ако правилно съм разбрал всичко до тук, очаква някаква реакция на ламбда-сондата. И като не я получи, светва чек-а и започва да прави глупости.
    Е, добре, ако се върже един транзистор с един делител (грубо казано), който при получаване на сигнал за ЕГР-а да вкарва нужното отклонене в показанията на ламбдата, няма ли всички да са доволни? Или ще си спестим само светването на чек-а, а повишения разход ще остане?
    Нямам на какво да пробвам, но все трябва да има начин да се излъже.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  8. #68
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,473
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Да де, ама ламбдата е теснолентова. А и изглежда компа разчита на EGR-а, и пуска съответното количество гориво, съобразявайки се че EGR-a е отворен. Всъщност, дори не е сигурно че компа разчита на ламбдата по време на работа на EGR-а.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  9. #69
    Регистрация
    Oct 2010
    Публикации
    2,213
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    Напротив. Компа може да следи качеството на сместа само през ламбда сондата, и ако прави това, разхода не би трябвало да мръдне ни на йота. .
    Дай да поразсъждаваме.
    1. Теоретически. При неработещ/изолиран ЕГР в двигателя постъпва само свеж въздух, без отработени газове и количеството кислород е по-голямо. Съответно компа пуска повече гориво за да се запази съотношението. Разхода би трябвало да се покачи.
    2. Практически. При по-доброто качество на сместа двигателя ще развива моментните скоростни и мощностни показатели при по-малко натискане на газта. Разхода трябва за спадне.
    Необходимо е по-дългосрочно сравнение при еднакво качество на горивото за да се види как ще бъде.
    Всъщност, дори не е сигурно че компа разчита на ламбдата по време на работа на EGR-а.
    Не трябва ли компа да разчита на ламбдата при всички режими?
    сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
    dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

  10. #70
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,473
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Чичо Преглед на публикациите
    Не трябва ли компа да разчита на ламбдата при всички режими?
    Не. Само в статични режими. В преходни въобще зарязва показанието на сондата и прави това, за което е програмиран, и което чете от други датчици, например MAP, ако има, дебитомер, ако има, и други подобни.

    Въпроса е че въпросия компютър явно има някакви по-особени режими, свързани с ЕГР-а.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  11. #71
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    Стара Загора
    Публикации
    4,696
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Спарки, говоря конкретно за ЕГР-а на по-новите Витари. Някъде по-напред имаше обяснение как точно бачка. Съвсем накратко:
    При определени условия (обороти, температура, положение на педала) компа пуска за малко ЕГРа и следи има ли респонс на ламбдата. Ако няма, светва чека и май влиза в някакъв измислен режим.

    На моята ЕГРа е изолиран мнооого отдавна по естествен път - всичките канали са запушени със сажди. Просто разкарах клапаните, да не ми се пречкат и проблем никакъв. Но на моята компа си е тъп по природа - специално на газ, съвсем да го махна, не променя нищо. Поне нищо, което да се усети. В момента например, бензина се движи с доста по-високо налягане, сместа е доста богата и в ниските обороти определено не работи добре. Ламбдата полудява, обаче компа е на принципа едно баба знае- едно бае. Хич не си прави труда да преизчислява, явно има 3 таблици накръст и се води по тях и толкова. Докато някой параметър не излезе от границите тройно, не реагира изобщо. И да излезе, все тая, просто свети ламБата. Единствения вариант да ми светне чек за ламбдата примерно, е да я изключа съвсем. А това дали показва 0.5 или 1.1 волта - горе-долу на компа му е все тая.
    Знам, че звучи странно, но си е така. Като си строших сондата, известно време карах с един диод, да не ми свети лампата - нито вървенето мръдна нанякъде, нито разхода. После за ташак, сложих 2 диода, някъде към 1.3V, все същото. Сложих си сонда - нищо съществено не се промени. И да е мръднал разхода със 100грама на 100 километра - не съм го усетил. Виж, като си запуших ауспуха (не нарочно), се усети доста

    Като се пооправя, ще си ковна един мой си комп, но това по-нататък. Бях приготвил една 24ка, сега се чудя дали направо да не мина на някое дребно 30таче, че да мирясам... както и да е, за тая тема е още рано.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  12. #72
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,473
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Мини на dsPIC33 или направо на PIC32. Ще можеш да си слагаш таблици квито си поискаш, стига да има кой да ги попълни. Това ако можеш да се примириш с 3.3-те волта. Ако не- 24-ка или 30-ка. Или ония на Renasas.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  13. #73
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    Стара Загора
    Публикации
    4,696
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Няма да слагам таблици. Не виждам смисъл. Първите компютри ги правеха на мършави процесори и там просто няма избор - или таблица, или амнайсе процесора, което е скъпо. После пък се насъбра сериозна база данни и все си мисля, че тъкмо това е причината да продължават да натискат на таблици - кой е луд да захвърли 5 или 10 години успешна работа?
    Сега изчислителна мощност бол, а процесите в ДВГ нито са толкова бързи, нито са толкова сложни, особено пък на моно-инжекцията, тя и без това си плющи на прост ШИМ.
    С 3.3-те волта вече съм се примирил
    Само да се пооправя, че след празниците ме събори някакъв див грип и до миналия ден ме държеше на легло, натрупала ми се е 2 тона недовършена работа, която трябва да се разчисти и тогава ще се забавлявам, затова казах, че е още рано за това.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  14. #74
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Тервел
    Публикации
    114
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Здравейте колеги , мой приятел има Витара , налага му се да сменя двигател. Та въпроса е ставали двигател с автоматична скоростна кутия към ръчна. Благодаря предварително.

  15. #75
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Космос
    Публикации
    1,758
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на marin lakov Преглед на публикациите
    Здравейте колеги , мой приятел има Витара , налага му се да сменя двигател. Та въпроса е ставали двигател с автоматична скоростна кутия към ръчна. Благодаря предварително.
    Въпросът не е за тук въобще, направи си отделна тема или потърси с търсачката, но така или иначе си писал-коя година, с кой мотор, с каква дирекция и т.н.

  16. #76
    Регистрация
    Jan 2011
    Място
    Тервел
    Публикации
    114
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Извинявайте колеги , нямам представа с каква дирекция и какъв мотор , знам годината 2001 и v 6.

  17. #77
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    Стара Загора
    Публикации
    4,696
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    недей да се извиняваш, просто поразпитай за малко данни, примерно:
    Има в наличност Витара, с еди-какъв-си мотор (предполагам въпросния V6), с еди-каква-си скоростна кутия.
    Може ли да се смени без доработки двигателя с еди-какъв-си, (пак шестак или нещо друго), който е бил на Витара с еди-каква-си скоростна кутия.
    Пусни го в отделна тема и ще се разбере.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  18. #78
    Регистрация
    May 2017
    Публикации
    65
    Точки (при гласуване)
    1

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Намерих тази тема, но е доста стара.
    Някой има ли нови наблюдения през тези години.
    Да го затапвам ли ЕГР-а, вдига ли разхода, има ли други проблеми?

Страница 4 от 4 ПървиПърви 1234

Сходни теми

  1. За EGR клапата на Паджеро 2. Що е то?
    От maxko във форум MITSUBISHI
    Отговори: 74
    Последно мнение: 05-07-13, 17:29
  2. ДВГ 2.0 на Витара 1.6 16V
    От balkimotor във форум SUZUKI
    Отговори: 2
    Последно мнение: 27-01-10, 21:09
  3. Отговори: 10
    Последно мнение: 06-07-09, 21:36
  4. kolonal и неговата Витара.
    От kolonal-Васил Гергов във форум SUZUKI
    Отговори: 221
    Последно мнение: 20-03-09, 14:25
  5. Отговори: 2
    Последно мнение: 19-05-08, 15:29

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •