Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 78

Тема: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

  1. #1
    Регистрация
    Feb 2009
    Публикации
    345
    Точки (при гласуване)
    9

    Question EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Здравейте колеги,както беше споменато в една друга тема и на мойта ВИТАРА ,тръбичката идваща от EGR-клапана ,беше запушена на 80%. Докато я почиствах,прочетох някъде във форума,че след като е започнал да се задръства....най-добре този клапан да бъде изолиран и аз го изолирах...Моля,грамотните в тази област да кажат какви съм ги "надробил".....
    SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

  2. #2
    Регистрация
    Feb 2009
    Публикации
    345
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на vadoiv Преглед на публикациите
    Здравейте колеги,както беше споменато в една друга тема и на мойта ВИТАРА ,тръбичката идваща от EGR-клапана ,беше запушена на 80%. Докато я почиствах,прочетох някъде във форума,че след като е започнал да се задръства....най-добре този клапан да бъде изолиран и аз го изолирах...Моля,грамотните в тази област да кажат какви съм ги "надробил".....
    Колеги,никой ли досега не е изолирал(запушвал) EGR-клапана на ВИТАРА,та да сподели,какви рискове крие това,възможни ли са усложнения,променя ли се разхода на гориво и т.н...?
    SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

  3. #3
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,244
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Нищо фатално не си направил. Разходът на гориво може леко да спадне или да се вдигне, зависи с кое състояние на двигателя сравняваш.

    Тази тръба по идея подобрява разхода на гориво и състава на изгорелите газове при ниски и средни режими. И за двете цели не прави много.
    sek.1: ...проклятието на новите работни дрехи на главния механик - дори и само с изпрани работни дрехи да отида на работа се чупи някоя машина а като си купя нови се чупят почти всичките.

  4. #4
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Никакви рискове няма. Най-много за започне да върви малко по-добре.

    Карай си и не я мисли. EGR-а е само екологична екстра със спорен екологичен ефект. На вървенето пречи, еднозначно.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  5. #5
    Регистрация
    Feb 2009
    Публикации
    345
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Благодаря ти Ясене,щом и твоето мнение е такова,значи трябва да съм доволен ,че го изолирах този клапан!!!Понеже при колектора тръбичката влиза навътре,и се наложи да я затапвам откъм клапана,а той е "заврян" на най-недостъпното място та...ако трябваше пак да махам гарнитурката....!?!
    SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

  6. #6
    Регистрация
    Feb 2009
    Публикации
    345
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    Никакви рискове няма. Най-много за започне да върви малко по-добре.

    Карай си и не я мисли. EGR-а е само екологична екстра със спорен екологичен ефект. На вървенето пречи, еднозначно.
    Sparkybg,благодаря и за твоя успокоителен отговор,но какво искаш да кажеш с това (.....пречи еднозначно).
    SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

  7. #7
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Еми, вкарва част от изгорелите газове обратно в цилиндрите, за доизгаряне на някои съединения в тях, с цел по-голяма екологичност. Но всяко нещо с цената си. А цената в случая е по-малко вървеж в някои режими - на ниско и средно натоварване, по-гояма тромавост при рязки смени на режима на двигателя. Разликата е малка и може и да не я усетиш. Тая система започне ли да прави въртели - изолирането е най-доброто решение. Аз дори се бях засилил да я махам на тераното ми - турбодизел, ама то пък се оказа че няма. При дизелите като че ли се усеща малко повече, като се изолира.

    Накратко - взел си правилното решение. Щом прави проблеми - изолираш. Нито нещо ще му стане на двигателя, нито ще имаш сериозна разлика във вървежа и/или разхода. А и да има разлика, тя ще е към по-добро откъм вървеж.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  8. #8
    Регистрация
    Feb 2009
    Публикации
    345
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Sparkybg,много-добро разяснение,но искам за последно(може да прозвучи глупаво),да ми кажеш:след като е изолиран клапана ли джипа става по-тромав на ниски и средни обороти,или когато не е изолиран.Извинявам се още веднъж, ако съм станал досаден,но аз разлика във вървежа почти не съм усетил..ПП Това последното изречение в предишния ти пост не беше излязло...
    SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

  9. #9
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на vadoiv Преглед на публикациите
    Sparkybg,много-добро разяснение,но искам за последно(може да прозвучи глупаво),да ми кажеш:след като е изолиран клапана ли джипа става по-тромав на ниски и средни обороти,или когато не е изолиран.Извинявам се още веднъж, ако съм станал досаден,но аз разлика във вървежа почти не съм усетил..ПП Това последното изречение в предишния ти пост не беше излязло...
    Обикновено върви по-добре и е по-пъргава когато EGR-а е запушен/изолиран. Но разликата не е голяма.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  10. #10
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    Стара Загора
    Публикации
    4,696
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на vadoiv Преглед на публикациите
    Sparkybg,много-добро разяснение,но искам за последно(може да прозвучи глупаво),да ми кажеш:след като е изолиран клапана ли джипа става по-тромав на ниски и средни обороти,или когато не е изолиран.Извинявам се още веднъж, ако съм станал досаден,но аз разлика във вървежа почти не съм усетил..ПП Това последното изречение в предишния ти пост не беше излязло...
    По-скоро обратното, върви малко по-добре, защото през цилиндрите минава само свеж въздух. Има се предвид, че EGR-а пречи на вървенето, когато го има, а не когато го няма. Но не е съществена разликата.


    Ако ти се играе, чисти го, ако не - майната му, и без това на повечето Сузукита си е запушен навътре по тръбите.

  11. #11
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    1,630
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    EGR - Ehaust Gases Recirculation - Рециркулация на изгорелите газове. Екологичния ефект е видим, а не спорен, особено когато се наблюдава на стенд. Редуцира най вече NOx емисиите. Но тъй като това надали Ви интересува - махайте го.

  12. #12
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,244
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    sparkybg, не дезинформирай народонаселението. За никакво доизгаряне не става дума. EGR е само и единствено начин да се вкара водна пара в суровата смес, защото водната пара в горивната смес е катализатор на някои полезни процеси. Почти нищо "еко" няма там, освен че наистина намалява разхода с някакви мижави проценти. NOx са по-скоро косвен ефект.

    Е, покрай водната пара се вкарват и други работи (сажди, нагар, маслен дим, горещи газове), които на някой етап от живота на двигателя стават по-значими от минималния ефект, който воданата пара докарва. Е, в тоя момент изключването на EGR носи само ползи.
    sek.1: ...проклятието на новите работни дрехи на главния механик - дори и само с изпрани работни дрехи да отида на работа се чупи някоя машина а като си купя нови се чупят почти всичките.

  13. #13
    Регистрация
    Feb 2009
    Публикации
    345
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Е...те сега вече ми стана "ясно".Sparkybg ,благодаря ти още веднъж и извинявай ако с нещо съм те засегнал....
    SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

  14. #14
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    1,630
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    sparkybg, не дезинформирай народонаселението. За никакво доизгаряне не става дума. EGR е само и единствено начин да се вкара водна пара в суровата смес, защото водната пара в горивната смес е катализатор на някои полезни процеси. Почти нищо "еко" няма там, освен че наистина намалява разхода с някакви мижави проценти. NOx са по-скоро косвен ефект.
    Извинете ме Колега, но това кърти миФки.

  15. #15
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    sparkybg, не дезинформирай народонаселението. За никакво доизгаряне не става дума. EGR е само и единствено начин да се вкара водна пара в суровата смес, защото водната пара в горивната смес е катализатор на някои полезни процеси. Почти нищо "еко" няма там, освен че наистина намалява разхода с някакви мижави проценти. NOx са по-скоро косвен ефект.
    Е обясни тогава защо в зората на въвеждането на тая система, в някои части на америка и половината европейски държави е била задължителна, а в другите - не. Не отричам ефектите на водата - не съм компетентен. Но именно екологичните ефекти, колкото и да са косвени, докараха до масовото и използване.

    Другото - на стенд може да се вижда всичко. Въпроса е какъв е реалния ефект върху екологията. За него твърдя че е спорен.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  16. #16
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,244
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на sparkybg Преглед на публикациите
    Е обясни тогава защо в зората на въвеждането на тая система, в някои части на америка и половината европейски държави е била задължителна, а в другите - не. Не отричам ефектите на водата - не съм компетентен. Но именно екологичните ефекти, колкото и да са косвени, докараха до масовото и използване.

    Другото - на стенд може да се вижда всичко. Въпроса е какъв е реалния ефект върху екологията. За него твърдя че е спорен.
    Отидохме в теорията. Обещавам да обясня подробно. NOx са наистина със спорно значение за екологията (даже повишават плодородието на някои почви), но разходът на гориво е еднозначен - всяка капка вреди, като я спестиш си герой. EGR е доволно просто устройство със значим ефект (в горе-долу изправни двигатели).
    sek.1: ...проклятието на новите работни дрехи на главния механик - дори и само с изпрани работни дрехи да отида на работа се чупи някоя машина а като си купя нови се чупят почти всичките.

  17. #17
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,293
    Точки (при гласуване)
    62

    По подразбиране До: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Отидохме в теорията. Обещавам да обясня подробно. NOx са наистина със спорно значение за екологията (даже повишават плодородието на някои почви), но разходът на гориво е еднозначен - всяка капка вреди, като я спестиш си герой. EGR е доволно просто устройство със значим ефект (в горе-долу изправни двигатели).
    Ще погледна в спецификациите на ферозата, например. Еднакъв двигател, а има със EGR и без, фабрично. Макар че не съм забелязал да има разлика в мощност, въртящ момент, разход на гориво, дадени от производителя. Тоест ефекта, ако го има, е съвсем мъничък.

    Все пак, приемам че не съм прав.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  18. #18
    Регистрация
    Dec 2005
    Място
    Варна
    Публикации
    3,714
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Я да събудя тази тема.
    Витарката (1.6 16V, по-стария инженцион) взе да тресе на празен ход и до 1500 об. Но само понякога. Реших да изолирам EGR. Уловителя на бензинови пари вече съм го изолирал. Не ми се ровеше под колектора, та изкарах вакуумния маркуч от клапана и го запуших. Изолирах и към клапана.
    Тресенето се оправи, но така се случи, че точно тогава разхода на газ се вдигна и то доста. Преди беше 13,5 сега скочи на 16. Не съм сигурен дали е от това, но се получи в същия момент. Сега пак го закачих и засичам, още не знам колко е, но си тресе. С тази цена на газта, май по-добре да карам на бензин.

  19. #19
    Регистрация
    Jun 2008
    Място
    Стара Загора
    Публикации
    4,696
    Точки (при гласуване)
    20

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Я остави вакуумите, а извади буксата на клапанчето, дето е отпред. Че не помня точно кога трябваше да отваря...
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  20. #20
    Аватара на Ясен
    Ясен е онлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    44,244
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране От: EGR-клапан и неговата функция в двг. на ВИТАРА

    Цитат Мнение на Ivan_J Преглед на публикациите
    Я да събудя тази тема.
    Витарката (1.6 16V, по-стария инженцион) взе да тресе на празен ход и до 1500 об. Но само понякога. Реших да изолирам EGR. Уловителя на бензинови пари вече съм го изолирал. Не ми се ровеше под колектора, та изкарах вакуумния маркуч от клапана и го запуших. Изолирах и към клапана.
    Тресенето се оправи, но така се случи, че точно тогава разхода на газ се вдигна и то доста. Преди беше 13,5 сега скочи на 16. Не съм сигурен дали е от това, но се получи в същия момент. Сега пак го закачих и засичам, още не знам колко е, но си тресе. С тази цена на газта, май по-добре да карам на бензин.
    Без EGR разходът теоретично се вдига с 2-5%, но това не включва изместването на настройките на АГУ. А как сме с въздушния филтър?
    sek.1: ...проклятието на новите работни дрехи на главния механик - дори и само с изпрани работни дрехи да отида на работа се чупи някоя машина а като си купя нови се чупят почти всичките.

Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. За EGR клапата на Паджеро 2. Що е то?
    От maxko във форум MITSUBISHI
    Отговори: 74
    Последно мнение: 05-07-13, 16:29
  2. ДВГ 2.0 на Витара 1.6 16V
    От balkimotor във форум SUZUKI
    Отговори: 2
    Последно мнение: 27-01-10, 20:09
  3. Отговори: 10
    Последно мнение: 06-07-09, 20:36
  4. kolonal и неговата Витара.
    От kolonal-Васил Гергов във форум SUZUKI
    Отговори: 221
    Последно мнение: 20-03-09, 13:25
  5. Отговори: 2
    Последно мнение: 19-05-08, 14:29

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •