Обява

Свий
Няма добавени обяви.

X22XE - или цената на два ремонта.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • X22XE - или цената на два ремонта.

    Както писах в една друга тема,след миналогодишния ремонт разхода на масло стана ужасяващ-литър и мало више на 1000 км.Цяла година карах в стрес и правех оборот на масларниците! В резултат преди две седмици дадох колата за повторна интервенция.Като начало реших да се задоволя със смяна на маслообирачите.Оказа се обаче, че за да сме сигурни в крайния резултат главата все пак трябва да бъде свалена,защото е дяволски неудобно да бъдат сменени гумичките на цилиндъра най близо до коша.И добре ,че се съгласих.В крайна сметка бяха сменени 4бр.изпускателни клапани,/тук е момента да благодаря на колегата ''FLY_FREE" за навременното съдействие/,напаснати всички останали, сменени маслообирачите и ,о,чудо! Вече цяла седмица и 1000 км карам без да пуша като трабантка и да развалям екологията.
    И тъй като имаше вече някакви разчети, колко би струвал ремонт на този двигател, сега ще систематизирам за всички които, ще бъдат изправени пред този проблем.
    -бутала "колбеншмидт"-комплект с бутален болт и сегменти-между 530 и 630 лв
    -лагери основни- 102 лв
    -лагери биелни - 80 лв
    -комплект гарнитури - около 110 лв
    -маслена помпа - само официалния вносител ,и неприлично скъпа -около 700лв
    - рем. комплект за маслена помпа-около 200 лв.
    -труд - много важен фактор - от 400 до 800 лв ,там обаче е включено и ремонт на колянов вал. /както се вижда от моята одисея,,за се хванах на цената 400 лв,ама стрдах доста./
    Продължавам с ремонтните дейностти по главата./Тук е момента да препоръчам този вид ремонти да бъде извършен от специалист, или сервиз специализирал ремонт на глави-за да не сваляте главата два пъти - +300лв/
    -гарнитури глава -комплект всумкателни,изпускателни колектори и за главата,дело на "виктор някой си" - 65 лв.
    -клапани -цени между 8 и 10 лв /купете си по хубеви за да ви е мирна главата/
    -маслообирачи/гумички/ цени -60ст/бр. бягайте далече/. - ЕЛРИНГ 2лв/бр./такива сложих по препоръка/ и цена на София Ауто -4лв/бр
    -труд по ремонт на глава/напасване на клапани,смяна на маслообирачи,смяна на клапани,смяна на водачи-80 лв.
    Правейки калкулация дотук,цената на ремонта се движи в границите 1700 - 1900лв в зависимост от това колко клапана -примерно са били за смяна,водачи итн.
    Слагам леко завишение ,защото от личен опит зная ,че предварителните разчети по традиция не излизат.
    Това е от мен и се надявам скоро да не се налагат никому подобни интервенции.
    Румен Николов

    0888 358 572

  • #2
    До: X22XE - или цената на два ремонта.

    Чакай сега да уточним- ти само ремотите по главата ли прави и спря да гори масло!?
    Че и мойта харчи по 1кило на 1000км , но грам пушек не излиза отзад! Та и аз се замислям за профилактика на главата!?
    Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

    А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

    Коментар


    • #3
      До: X22XE - или цената на два ремонта.

      Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
      Чакай сега да уточним- ти само ремотите по главата ли прави и спря да гори масло!?
      Че и мойта харчи по 1кило на 1000км , но грам пушек не излиза отзад! Та и аз се замислям за профилактика на главата!?
      Огледай си колата отдолу и отзад дали не е черна - може да го хвърля през семерината на коляновия вал.
      "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

      Коментар


      • #4
        До: X22XE - или цената на два ремонта.

        Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
        Чакай сега да уточним- ти само ремотите по главата ли прави и спря да гори масло!?
        Че и мойта харчи по 1кило на 1000км , но грам пушек не излиза отзад! Та и аз се замислям за профилактика на главата!?
        Моята преди ремонта миналата година гореше около 2 литра на 10000 и не пушеше.След ремонта започна да гори 1 /1000 и пушеше зверски,особено ако я спускам на скорост,или работи на празен ход и настъпя газта изпушваше яко.Един от признаците за проблем по маслообирачите е, че след изгасяне и престой за няколко минути,след запалване колата изпушва яко.Когато двг е топъл и маслото съответно "поразредено",то се стича през повредените гумички в цилиндрите и при запалване гори и то, и вони яко и люти на очите!!
        А относно ремонтите, миналата година смених лагерите и сегментите./не ме питай защо на съм шлайфал цилиндри ,че още ме хващат нервите/При мен проблема с огромния разход на масло дойде от некадърна работа и за жалост ,от физическа невъзможност ,от моя страна да контролирам ремонта.
        Румен Николов

        0888 358 572

        Коментар


        • #5
          До: X22XE - или цената на два ремонта.

          Първоначално публикуван от sineto Преглед на мнение
          Както писах в една друга тема,след миналогодишния ремонт разхода на масло стана ужасяващ-литър и мало више на 1000 км.Цяла година карах в стрес и правех оборот на масларниците! В резултат преди две седмици дадох колата за повторна интервенция.Като начало реших да се задоволя със смяна на маслообирачите.Оказа се обаче, че за да сме сигурни в крайния резултат главата все пак трябва да бъде свалена,защото е дяволски неудобно да бъдат сменени гумичките на цилиндъра най близо до коша.И добре ,че се съгласих.В крайна сметка бяха сменени 4бр.изпускателни клапани,/тук е момента да благодаря на колегата ''FLY_FREE" за навременното съдействие/,напаснати всички останали, сменени маслообирачите и ,о,чудо! Вече цяла седмица и 1000 км карам без да пуша като трабантка и да развалям екологията.
          И тъй като имаше вече някакви разчети, колко би струвал ремонт на този двигател, сега ще систематизирам за всички които, ще бъдат изправени пред този проблем.
          -бутала "колбеншмидт"-комплект с бутален болт и сегменти-между 530 и 630 лв
          -лагери основни- 102 лв
          -лагери биелни - 80 лв
          -комплект гарнитури - около 110 лв
          -маслена помпа - само официалния вносител ,и неприлично скъпа -около 700лв
          - рем. комплект за маслена помпа-около 200 лв.
          -труд - много важен фактор - от 400 до 800 лв ,там обаче е включено и ремонт на колянов вал. /както се вижда от моята одисея,,за се хванах на цената 400 лв,ама стрдах доста./
          Продължавам с ремонтните дейностти по главата./Тук е момента да препоръчам този вид ремонти да бъде извършен от специалист, или сервиз специализирал ремонт на глави-за да не сваляте главата два пъти - +300лв/
          -гарнитури глава -комплект всумкателни,изпускателни колектори и за главата,дело на "виктор някой си" - 65 лв.
          -клапани -цени между 8 и 10 лв /купете си по хубеви за да ви е мирна главата/
          -маслообирачи/гумички/ цени -60ст/бр. бягайте далече/. - ЕЛРИНГ 2лв/бр./такива сложих по препоръка/ и цена на София Ауто -4лв/бр
          -труд по ремонт на глава/напасване на клапани,смяна на маслообирачи,смяна на клапани,смяна на водачи-80 лв.
          Правейки калкулация дотук,цената на ремонта се движи в границите 1700 - 1900лв в зависимост от това колко клапана -примерно са били за смяна,водачи итн.
          Слагам леко завишение ,защото от личен опит зная ,че предварителните разчети по традиция не излизат.
          Това е от мен и се надявам скоро да не се налагат никому подобни интервенции.
          Това е много полезна информация точно за този тип мотор,който рядко се среща из форума!Може и да се залепи към систематизираната информация.Имах подобен проблем,но излъгах мотора с добавка в маслото(поне за сега).Рано или късно ще се минава по твоите стъпки.

          Коментар


          • #6
            До: X22XE - или цената на два ремонта.

            Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
            Огледай си колата отдолу и отзад дали не е черна - може да го хвърля през семерината на коляновия вал.
            1 кило на 1000 км. не може да е от семеринга. Дори да го няма пак няма да е толкова .
            no signature no problems

            Коментар


            • #7
              До: X22XE - или цената на два ремонта.

              Миналата година на връщане от Белгия ми изби предния семеринг на Мерцедеса някъде по сръбско (или малко преди Сърбия). Та около Белград долях към 800 грама и имаше мегдан за още. Едва ли съм минал повече от 1000 км с течащ семеринг, но със скоростта с която се движех, разхода беше огромен. После намалих темпото, щото вече нямаше и къде да се кара с повече от 100-120 и до София беше изтекло около 200 грама. Та мисълта ми е, че зависи от условията, при които караш.
              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
              Неизвестен мъдрец

              Коментар


              • #8
                До: X22XE - или цената на два ремонта.

                Я да посъбудя малко темата ,защото се оказва ,че се похвалих малко поприбързано.След хилядата безметажни километри,без пушеци ,без разход на масло,нещата започнаха постепенно да се влошават и сега 2000 км след смяната на гумичките, положението отново е почти същото.Което породи в мен въпроса ,защо ,аджеба стана така? Защото:
                -гумичките не са единственото място откъдето се просмуква масло в цилиндрите.
                -лошо монтираните водачи на клапаните също спомагат да се просмуква масло през по дълбоките драскотини образувани при ваденето на старите и набиването на новите водачи-ползва се подходящо лепило или силикон./
                -изтънели стебла на клапаните

                Когато двигателя е на повечко километри, е най добре освен гумичките, анблок да се сменят и всички водачи и клапани,като лично моя препоръка, е гумичките да се вземат от официалния дилър/свежда се до приемливи нива риска да си купиш менте/.
                И най вече, ремонта да се извърши от някой за когото сте сигурни, че знае какво прави.
                Иначе като мен ще сваляте главата повечко пъти/тука трябваше да стои ухилено човече,ама така и не разбрах,къде живеят емотиконите/
                Румен Николов

                0888 358 572

                Коментар


                • #9
                  От: До: X22XE - или цената на два ремонта.

                  Ще побутна една стара тема,ама са ме налегнали проблеми.Някои от вас знаят,че фронтерата от темата миналата година я размазах,и след половин година чудене си купих същата.Ама не си ме слуша главата и туй то.Реших да я ревизирам преди да я подкарам активно,и от болтче на болтче ,ме клъвна петела.Общо взето взех че и направих основен ремонт.Лошо няма ,решил съм да си я карам,ама дойде проблем.Запалихме я успешно ,работи тихо ,гладко иии като стигне 107 градуса налягането на маслото отива в червения сектор.Дотук -въпреки че старата маслена помпа изглеждаше безупречно,беше сменена с нова,и никаква разлика.Масло GM 10/40.Шлайфистите се кълнат че гаф няма и майстора който я прави ми казва че отдавна работи с тях и не е имал проблем.То не че е късно да се оплескат.Мисълта ми е следната-има ли някаква тънкост при събиране на тоя двигател която пропускаме.Някакъв спомен ми се върти за гарнитура на маслена помпа-но не се сещам за какво ставаше дума.Та общо взето това е,а по късно ще дам и точните цени на частите за основен ремонт.
                  Румен Николов

                  0888 358 572

                  Коментар


                  • #10
                    От: X22XE - или цената на два ремонта.

                    По скоро шлайфане на капака на маслената помпа върху стъкло със залепена шкурка- това по Куздов.
                    Аз хабер си нямам (все още)от тоя мотор - карам го и наливам масло здраво.
                    Sent from my Nokia s fenerche

                    Коментар


                    • #11
                      От: X22XE - или цената на два ремонта.

                      Мини при Лозан да измери налягането с манометър, да не се окаже, че датчика лъже. И при мен беше така и се оказа, че налягането не пада под 1,2 атм., а лампата свети (нормално трябва да светне при 0,3-0,5 атм.) Гарнитура на маслената помпа няма, няма даже и силикон. Маже се евентуално с едно лепило на Локтайт.
                      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                      Неизвестен мъдрец

                      Коментар


                      • #12
                        От: X22XE - или цената на два ремонта.

                        1,5 бар при 850 об/мин. Нищо общо с температури.Та Куздов е прав-Вижте го механично това налягане, да ви не лъже некой от датчиците. Поздрави и успех!
                        Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                        Коментар


                        • #13
                          От: X22XE - или цената на два ремонта.

                          Защо не свалиш датчика от старата да пробваш с него? На кофти място е ама може и да си заслужава пробата.

                          Коментар


                          • #14
                            От: X22XE - или цената на два ремонта.

                            Такааа.Че новия датчик се оказа тояга ,тояга е.Сложих стария ,и нещата почти дойдоха на място.Но все пак налягането при 700 оборота е един бар.Нисичко за чисто нов двигател.Майстора се е амбицирал и ще свали пак картера и ще разглобява биелните лагери,защото подозира хлабина в някой от тях.След два дни ще имам резултат и ще пиша какво става.
                            Румен Николов

                            0888 358 572

                            Коментар


                            • #15
                              От: X22XE - или цената на два ремонта.

                              Така.Вече се возя.Със ремонта, приключих и сега ще опиша какво се сменя при основен ремонт на този двигател и най вече колко струва.Позабавих се ,ама трябваше да покарам малко.Не съм очаквал колко е енергична е тази кола с нов мотор.Карам я на газ,досега съм минал 2000 км и съм сменил веднъж маслото / на 500 км/. Разход извън града -около 12на сто ,при скорост 90-100.Повече не съм я натискал,с редки изключения ,при изпреварване.Но да се върна на частите и цените.
                              -бутала Колбеншмид комплект с болт и основни и биелни лагери /първи ремонт/ -776лв.
                              -всички гарнитури , семеринги , ангренаж и водна помпа -434лв /Маслообирачите и гарнитурите са Виктор Рейнц/
                              -шлайфане на блок и вал -266лв.
                              -ремонт глава труд -140 лв /смяна на маслообирачи напасване на клапани/.
                              -болтове глава -50лв.
                              -гарнитура картер-96 лв. /сложихме една по евтина и тя веднага протече/
                              -маслена помпа- 176лв.
                              -Паразитна ролка пистов ремък- 60лв.
                              -съединител -500 лв.
                              -баланс кардан -100 лв.
                              Като общ резултат 2600 лв .Тук не съм описал по дребните ремонти на периферни агрегати ,но аз закръглих сумата на 3000лв.
                              Не съм посочил и цената на труда на майстора който извърши цялата операция,но това е въпрос на индивидуална договорка.
                              Цените на частите също могат да отидат надолу,но сам се убедих,че после се страда и се прави още веднъж.
                              Даа ,сега като гледам се оказва че е доста скъпичко мероприятие,но пък после карането е удоволствие.
                              И още нещо което научих за този двигател.Лесно разбива леглата, при смяна водачите на клапаните и после да се скъсаш,вече си си взел за отглеждане маслояд.Колкото и плътно да се набиват ,при при загряване почва да смуче масло между водача и леглото .
                              Румен Николов

                              0888 358 572

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X