Както писах в една друга тема,след миналогодишния ремонт разхода на масло стана ужасяващ-литър и мало више на 1000 км.Цяла година карах в стрес и правех оборот на масларниците! В резултат преди две седмици дадох колата за повторна интервенция.Като начало реших да се задоволя със смяна на маслообирачите.Оказа се обаче, че за да сме сигурни в крайния резултат главата все пак трябва да бъде свалена,защото е дяволски неудобно да бъдат сменени гумичките на цилиндъра най близо до коша.И добре ,че се съгласих.В крайна сметка бяха сменени 4бр.изпускателни клапани,/тук е момента да благодаря на колегата ''FLY_FREE" за навременното съдействие/,напаснати всички останали, сменени маслообирачите и ,о,чудо! Вече цяла седмица и 1000 км карам без да пуша като трабантка и да развалям екологията.
И тъй като имаше вече някакви разчети, колко би струвал ремонт на този двигател, сега ще систематизирам за всички които, ще бъдат изправени пред този проблем.
-бутала "колбеншмидт"-комплект с бутален болт и сегменти-между 530 и 630 лв
-лагери основни- 102 лв
-лагери биелни - 80 лв
-комплект гарнитури - около 110 лв
-маслена помпа - само официалния вносител ,и неприлично скъпа -около 700лв
- рем. комплект за маслена помпа-около 200 лв.
-труд - много важен фактор - от 400 до 800 лв ,там обаче е включено и ремонт на колянов вал. /както се вижда от моята одисея,,за се хванах на цената 400 лв,ама стрдах доста./
Продължавам с ремонтните дейностти по главата./Тук е момента да препоръчам този вид ремонти да бъде извършен от специалист, или сервиз специализирал ремонт на глави-за да не сваляте главата два пъти - +300лв/
-гарнитури глава -комплект всумкателни,изпускателни колектори и за главата,дело на "виктор някой си" - 65 лв.
-клапани -цени между 8 и 10 лв /купете си по хубеви за да ви е мирна главата/
-маслообирачи/гумички/ цени -60ст/бр. бягайте далече/. - ЕЛРИНГ 2лв/бр./такива сложих по препоръка/ и цена на София Ауто -4лв/бр
-труд по ремонт на глава/напасване на клапани,смяна на маслообирачи,смяна на клапани,смяна на водачи-80 лв.
Правейки калкулация дотук,цената на ремонта се движи в границите 1700 - 1900лв в зависимост от това колко клапана -примерно са били за смяна,водачи итн.
Слагам леко завишение ,защото от личен опит зная ,че предварителните разчети по традиция не излизат.
Това е от мен и се надявам скоро да не се налагат никому подобни интервенции.
И тъй като имаше вече някакви разчети, колко би струвал ремонт на този двигател, сега ще систематизирам за всички които, ще бъдат изправени пред този проблем.
-бутала "колбеншмидт"-комплект с бутален болт и сегменти-между 530 и 630 лв
-лагери основни- 102 лв
-лагери биелни - 80 лв
-комплект гарнитури - около 110 лв
-маслена помпа - само официалния вносител ,и неприлично скъпа -около 700лв
- рем. комплект за маслена помпа-около 200 лв.
-труд - много важен фактор - от 400 до 800 лв ,там обаче е включено и ремонт на колянов вал. /както се вижда от моята одисея,,за се хванах на цената 400 лв,ама стрдах доста./
Продължавам с ремонтните дейностти по главата./Тук е момента да препоръчам този вид ремонти да бъде извършен от специалист, или сервиз специализирал ремонт на глави-за да не сваляте главата два пъти - +300лв/
-гарнитури глава -комплект всумкателни,изпускателни колектори и за главата,дело на "виктор някой си" - 65 лв.
-клапани -цени между 8 и 10 лв /купете си по хубеви за да ви е мирна главата/
-маслообирачи/гумички/ цени -60ст/бр. бягайте далече/. - ЕЛРИНГ 2лв/бр./такива сложих по препоръка/ и цена на София Ауто -4лв/бр
-труд по ремонт на глава/напасване на клапани,смяна на маслообирачи,смяна на клапани,смяна на водачи-80 лв.
Правейки калкулация дотук,цената на ремонта се движи в границите 1700 - 1900лв в зависимост от това колко клапана -примерно са били за смяна,водачи итн.
Слагам леко завишение ,защото от личен опит зная ,че предварителните разчети по традиция не излизат.
Това е от мен и се надявам скоро да не се налагат никому подобни интервенции.
Коментар