Резултати 1 до 18 от 18

Тема: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

  1. #1
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    гр.Берковица
    Публикации
    307
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Колеги имам в джипа инверторен преобразувател от 12V на 220V 2KW .Въпрса ми е можели през него да работя с някакъв заваръчен апарат?

  2. #2
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    София
    Публикации
    1,130
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Не.
    2 kW са прекалено малка мощност за какъвто и да е било електрожен.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

  3. #3
    Регистрация
    Feb 2009
    Публикации
    95
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    За 80А инверторен електрожен са нужни 3kW/3,7kVA.
    Така че може и да стане с някой много слаб инвертор с електроди до 2.5мм

  4. #4
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    гр.Берковица
    Публикации
    307
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Има ли значение от 12V на 220V и 24V на 220V , имам предвид ако ти се налжи да завариш някоя щанга в гората колко мощен ще ти свърши работа.

  5. #5
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    София
    Публикации
    1,130
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    За в гората се използват последователно свързани акумулатори като източник на ток. Ползват се и правотокови електроди. Нещата стават. Има такава тема - разрови някъде.
    Преобразувател 12/220 - 2000W харчи убийствено много ток, 24/220 - 2000W ще харчи наполовина от убийствения ток, поради по-високото захранващо напрежение. Захранващите проводници трябва да са много квадрати (например >50мм2) и да са свързани директно за клемите, иначе няма къде по инсталацията. Бушоните също трябва да са около 200-250А някъде или повече
    Загубите са колосални при тази постановка 12/220 след това 220/50-60V от електрожена.
    Би трябвало инвертора да е с размери и габарити като на електрожена при тази мощност - ама не съм виждал такъв.

    За заваряване на щанга си трябва поне 2.5 мм и нагоре. 3.25 ще свърши работа със сигурност, ама си трябва поне 125 А точец за да стане като хората. То сигурно и с 80А на 2мм ще се завари (наплюе), ама няма да е като с 3.25.
    Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
    LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
    Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

  6. #6
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,825
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Да се вземат 2 киловата от 12-волтов източник е схемотехнически майтап. Отделно, че за да направи 2 киловата на изхода, ще харчи примерно 250 ампера при около 10 волта на акумулатора. Даже и лебедкте не са толкова зли. Не случайно са рядкост даже инверторите по 1 киловат.

    Относително продуктивна може да се окаже преработка на алтернатора за напрежение на изхода 220 при някакви високи обороти. Там 2-3-4 киловата по-лесно ще се вземат, но в такъв режим на двигателя е удачно заварките да се правят на друг автомобил. Поради трудно механично обезопасяване.

    Свързаните последователно акумулатори нямат меката характеристика, нужна за поддържане на дъга. Значително по-лесно ще е да захранят телоподаващо. Или да се конструира инверторен електрожен за 24 волта захранване.

    Накратко: помисли за преносим генератор.
    He's still wrong, of course, but at least he's less intellectually dishonest than the average creationist.

  7. #7
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Горна Баня
    Публикации
    5,674
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Цитат Мнение на Радослав Райчев Преглед на публикациите
    За в гората се използват последователно свързани акумулатори като източник на ток. Ползват се и правотокови електроди. Нещата стават. Има такава тема - разрови някъде...
    Това някой пробвал ли го е? Да вземем да го пробваме? Два кабела в джипа не са проблем, даже могат да се използват кабели за подаване на стартов ток. Да рискуваме два акумолатора? Или някои почти здали багажа, дали ще издържът един електрод 2,5?
    0888 31 96 14.

  8. #8
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,825
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Цитат Мнение на Аndro 160 Преглед на публикациите
    Това някой пробвал ли го е? Да вземем да го пробваме? Два кабела в джипа не са проблем, даже могат да се използват кабели за подаване на стартов ток. Да рискуваме два акумолатора? Или някои почти здали багажа, дали ще издържът един електрод 2,5?
    Нищо им няма на акумулаторите. Трябва да са еднакви. Просто откриваме конкурса за най-лепкав и най-червен електрод. Кабелите за подаване на стартов ток малко тънички идват, та може и тях да зачервим.

    Но определено с модулче за телоподаващо си струва да се опита.
    He's still wrong, of course, but at least he's less intellectually dishonest than the average creationist.

  9. #9
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Горна Баня
    Публикации
    5,674
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Хмъъ, не знам с тока какво правиме? На отворена верига имаме 12V и 70-80A. Като почнем да заваряваме какво правиме?
    0888 31 96 14.

  10. #10
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    гр.Берковица
    Публикации
    307
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Аз имам 2бр инвертори като единият е 12v или 24v/зависи начина на свързване/ към 220v 2KW , а другият 24v към 220v 3KW не знам с какъв заварачен апарат да пробвам.

  11. #11
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,825
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на Аndro 160 Преглед на публикациите
    Хмъъ, не знам с тока какво правиме? На отворена верига имаме 12V и 70-80A. Като почнем да заваряваме какво правиме?
    На отворена верига имаме 12 волта и 0 ампера (нали е отворена). Като почнем, имаме подскоци до 400-600А и напрежение падащо съвсем малко - примерно 10-11 волта.

    Казвам ти, утрепало се е за телоподаващо. Особено, ако имаме два акумулатора.

    Цитат Мнение на hil Преглед на публикациите
    Аз имам 2бр инвертори като единият е 12v или 24v/зависи начина на свързване/ към 220v 2KW , а другият 24v към 220v 3KW не знам с какъв заварачен апарат да пробвам.
    Пробвай със втория и инверторен заваръчен апарат, настроен на 80-100А.
    He's still wrong, of course, but at least he's less intellectually dishonest than the average creationist.

  12. #12
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    гр.Берковица
    Публикации
    307
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    В момента на джипа е мотиран първия ще пробвам и ще кажа за резултати.Трябва ли да работи мотора.

  13. #13
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Горна Баня
    Публикации
    5,674
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    На отворена верига имаме 12 волта и 0 ампера (нали е отворена). Като почнем, имаме подскоци до 400-600А и напрежение падащо съвсем малко - примерно 10-11 волта.

    Казвам ти, утрепало се е за телоподаващо. Особено, ако имаме два акумулатора.
    С телоподаващо става сложно, компактните на Кемпи са маса пари.
    Идеята е с два кабела 25-30 кв. дали може да съединиме със заварка две железа, що годе надеждно? От една страна имаме малко -11-12 волта, а от друга много 400-600 ампера. Как може да ги сведеме до граници да запалим електрода и да заваряваме?
    0888 31 96 14.

  14. #14
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,825
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране

    Цитат Мнение на hil Преглед на публикациите
    В момента на джипа е мотиран първия ще пробвам и ще кажа за резултати.Трябва ли да работи мотора.
    По-добре е да работи. Освен, ако не заваряваш по колата и тя да е на крик.

    Цитат Мнение на Аndro 160 Преглед на публикациите
    С телоподаващо става сложно, компактните на Кемпи са маса пари.
    Идеята е с два кабела 25-30 кв. дали може да съединиме със заварка две железа, що годе надеждно? От една страна имаме малко -11-12 волта, а от друга много 400-600 ампера. Как може да ги сведеме до граници да запалим електрода и да заваряваме?
    Аз имам предвид само телоподаващия модул с макарата и шланга.

    За многото и малкото - казвам ти, с това дъга не можеш да запалиш. Дъга се получава, когато е стабилизиран тока, а напрежението "опипва" характеристиката на дъгата. Тука е обратното - стабилно е напрежението, а ток протича колкото може.

    Ако се захванем, можем да направим акумулаторен инвертор - ще е малко по-прост от тези за 220.
    He's still wrong, of course, but at least he's less intellectually dishonest than the average creationist.

  15. #15
    Регистрация
    Jun 2008
    Публикации
    1,505
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Цитат Мнение на Аndro 160 Преглед на публикациите
    С телоподаващо става сложно, компактните на Кемпи са маса пари.
    Идеята е с два кабела 25-30 кв. дали може да съединиме със заварка две железа, що годе надеждно? От една страна имаме малко -11-12 волта, а от друга много 400-600 ампера. Как може да ги сведеме до граници да запалим електрода и да заваряваме?
    Не знам какъв заваръчен апарат ще ползваш но ако мислиш да бачкаш с Cebоra- та не знам какви ще са последствията......, инверторните заваръчни апарати са капризни на напрежение!По принцип за в гората и полето се ползват генератори но се ползват и заваръчни апарати предназначени за работа с генератори за да могат да издържат на пиковете на подавания от генератора ток ... има доста гръмнали заваръчни апарати работили на генератор...
    Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

  16. #16
    Регистрация
    Jan 2008
    Място
    Горна Баня
    Публикации
    5,674
    Точки (при гласуване)
    16

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Цитат Мнение на welderargon Преглед на публикациите
    Не знам какъв заваръчен апарат ще ползваш...
    Директно ръкохватката с кабела на + и детаила на -, само кабели и акумолатори.
    0888 31 96 14.

  17. #17
    Аватара на Ясен
    Ясен е офлайн Супер Модератор | news |
    | ОС || СзО || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Oct 2007
    Място
    София
    Публикации
    31,825
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Айде по-следващата събота? Че сега не мога?
    He's still wrong, of course, but at least he's less intellectually dishonest than the average creationist.

  18. #18
    Аватара на sparkybg
    sparkybg е офлайн
    Спартак Тимчев
    Старши участник | ОС || СзО || +ПЛ || ТП || ДВиП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Aug 2007
    Място
    София
    Публикации
    24,811
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране До: Инвертор от 12V на 220 V 2KW + заварачен апарат

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Аз имам предвид само телоподаващия модул с макарата и шланга.
    От някакво моторче за чистачки може да се приспособи. И това съм го мислил. Остава просто управление с копче за скоростта.

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    За многото и малкото - казвам ти, с това дъга не можеш да запалиш. Дъга се получава, когато е стабилизиран тока, а напрежението "опипва" характеристиката на дъгата. Тука е обратното - стабилно е напрежението, а ток протича колкото може.
    Пали си се. Дори телоподаващото като работи с чист аргон, алуминий, точно това му е проблема - че на ниски амперажи много бързо топи алиминия. Отпред си стои дъга и се трупа капка, която не може да стигне до детайла. Като набримчиш малко повече телоподаването, тръгва.

    Цитат Мнение на Ясен Преглед на публикациите
    Ако се захванем, можем да направим акумулаторен инвертор - ще е малко по-прост от тези за 220.
    Може и да не е. Особено в трансформаторната част. Ще видите зор с трансформатор на който всичките намотки са дебели, чисто механически. А после ще видите зор с транзисторите в първичната - много, и големи. А после още по-голям зор със снъберите, щото много ток. Иначе от там нататък практически разлика няма никаква. Като топология ще е по-просто, предвид липсата на някои компоненти, ама като подкарване - не съм сигурен.

    Не че не е възможно, но просто тия големи тоци обичат да въртят номера.

    Иначе, сега ми идва на ум че би могло с една проста бобина, във buck топология. Хем и ще е най-ефективно - сигурно над 90%.


    ПП: Само че предвид скорошния успешен опит с акумулаторите, май тия заигравки се обезсмислят.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

Сходни теми

  1. Търся инвертор от 24V на 220V.
    От Джамбазов във форум Радиовръзка, комуникация, компютри, електроника, софтуер, GSM
    Отговори: 27
    Последно мнение: 03-02-12, 19:34
  2. Електрожен за инвертор 2кW
    От upi във форум Заваряване - технологии, прибори и сведения
    Отговори: 18
    Последно мнение: 22-08-08, 00:57
  3. Работа със заварачен апарат Invertec V200-T
    От Иван Горчев във форум Заваряване - технологии, прибори и сведения
    Отговори: 84
    Последно мнение: 04-08-08, 14:34
  4. продавам ВИГ заварачен апарат
    От lubo_argon във форум Архив
    Отговори: 3
    Последно мнение: 20-06-08, 23:00
  5. купувам инвертор 220v-110v
    От hamilton във форум Архив
    Отговори: 11
    Последно мнение: 01-03-08, 12:00

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •