Страница 1 от 7 12345 ... ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 137

Тема: Стари снимки на ретро автомобили

  1. #1
    Регистрация
    Jun 2009
    Публикации
    67
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране Стари снимки на ретро автомобили

    Преди няколко дни из между многото стари снимки в един сайт намерих няколко снимки на ретро автомобили . Фотографиите ми харесаха и реших да ги пусна тук .

    231.jpg
    Варна площада пред театъра . Мисля че това е стоянка на таксита .

    260.jpg
    Претоварен автомобил . Не мога да разпозная модела .

    136.jpg
    Цар Борис и Йоанна току що слезли от колата си [на която също незнам модела]

    134.jpg
    Борис и Йоанна в своята кола .

    8.jpg


    48.jpg
    Борис в кабриолета си .

    176.jpg
    Фиат 500 Тополино ван , Фиат Балила , и др. заобиколени от разрушената от бомбандировките София .

    104.jpg
    Пътна помощ помага на Вартбург 311 в беда .

    207.jpg
    Улица в някакъв град .

    114.jpg
    Москвич 412

    269.jpg
    Чайка на някакъв парад в София .


    Ако някой разпознава някой от моделите на снимките да казва .

  2. #2
    Аватара на alex_markov
    alex_markov е офлайн Супер Модератор | ОС || +ПЛ || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    Sofia
    Публикации
    4,951
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Цитат Мнение на moskvich408 Преглед на публикациите
    ...
    207.jpg
    Улица в някакъв град .

    ....
    Всъщност това е хотел "Рила" в София

  3. #3
    Регистрация
    Apr 2009
    Публикации
    115
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    http://forum.offroad-bulgaria.com/at...3&d=1244614933
    Какъв е камиона с подпряните на него гуми до развалената кола
    Последно редактиран от м20_маниак ; 10-06-09 в 21:12

  4. #4
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    Копривщица
    Публикации
    9,090
    Точки (при гласуване)
    30

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Приятелю, сам наричаш себе си - Москвич 408, а именно този модел не си успял да обозначиш правилно! Това, което представяш като "Москвич 412" е именно модела от псевдонима ти.
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

  5. #5
    Аватара на м20_маниак
    м20_маниак е офлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,321
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Цитат Мнение на davc Преглед на публикациите
    Приятелю, сам наричаш себе си - Москвич 408, а именно този модел не си успял да обозначиш правилно! Това, което представяш като "Москвич 412" е именно модела от псевдонима ти.
    Митко, а ти как разбра, че това е "Москвич" 408? През 70-те години купетата им отвън на практика нямат разлика. Още по-малко може да се установи такава на черно-бяла снимка, в далечен план.
    С "Фармахим" - непобедим

    0886 888 069

  6. #6
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    Копривщица
    Публикации
    9,090
    Точки (при гласуване)
    30

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    "408", "412" и пр. са модели на автомобила /целия/, а не обозначение на отелни негови възли, или агрегати, за да говорим, че "модела 412 можел да е с различни каросерии". Това на снимката е именно Москвич 408 И /като "И"-то не значи инжекцион/. 412 е следващияат, който се комплектуваше с два вида двигатели - УЗАМ 1360 и УЗАМ 1500, където цифрата е работният обем а другото е абревиатура на производителя, може би затова се бъркаш и говориш за "два модела с еднаква каросерия".
    А колкото е "разликата в купетата им отвън през 70-те" - толкова е и през 80-те. Различна е предната им решетка, на "перките" отзад на 412 ги няма триъгълните светлоотразилчета, ръкохватките на вратите са различни, като цяло по 412 има доста по-малко хром, различни са броните /на 412 са с пластмасови "рогове"/ и др. такива дреболии.
    А на снимката нищо и няма, а и бидейки черно-бяла е доста ясна и контрастна.
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

  7. #7
    Регистрация
    Feb 2007
    Място
    Монтана
    Публикации
    1,306
    Точки (при гласуване)
    9

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили


    Претоварен автомобил . Не мога да разпозная модела .



    Това междуградски автобус по линията София-Самоков ли е?
    "Джипът започва да върви, като спре да ти е жал за него"

  8. #8
    Регистрация
    Jan 2009
    Място
    Sofia
    Публикации
    1,521
    Точки (при гласуване)
    8

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Нещо с Москвичите не ми стана съвсем ясно.Най-вече кое е 412 и кое 408?
    До колкото ми е известно 408 са със старите двигатели тип Опел-Адам.
    В началото на 70те се появяват и първите Москвичи с двигател 1500 ,както тогава казват тип БМВ.За първи път такъв двигател се появявя на купето 408 с 4 фара,но е в много малка бройка у нас.След това двта двигателя тръгват на едно и също купе - това за което стана дума - 408И с триъгълните мигачи.Но до колкото знам 1500 се водеха 412.Имаше и 1500 комби-427 ако не се лъжа,Пак със същата предница но с продълговатите стопове от първите 408.Чак по-късно с появяват тези с повече пластмаса и буквени абревиатури.дефорсирани двигатели и т.н.

  9. #9
    Регистрация
    Mar 2009
    Публикации
    185
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Просто, колегата по-горе, радикално бърка моделите.

    412, НИКОГА не е бил с пластмасови рогове и прочие ,,модерни" неща по интериора. 412 е купе на 408 с 2-та правоъйгълни фара и двигател 1500, чиста дванайс`ка.. Това е най-разпространения му вариянт, включително и малобройния 4-ок 412. Други модели, носещи абревиатурата 412 - няма.

    Следващите без перките ,без триъгълните мигачи, с пластмасите.... се водят 2138 (1360 от 8-мица), 2140 (с мотори 1500 от 412 и 1500 Дефорсе) и така нататък.

    Стояне - винаги можеш да ги различиш. Просто се наведи и погледни под предната престилка. Веднага ще разбереш, какъв е, дори от далечина. Просто на 12-цата си личи, тялото за масления филтър. А имат разлики и в декоративната решетка пред радиатора.
    Последно редактиран от Тодор Живков ; 11-06-09 в 15:23

  10. #10
    Регистрация
    Mar 2006
    Място
    София
    Публикации
    3,828
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    ето още малко снимки по темата от същото място

    това не е автомивка, а представителството на Фиат



    няколко оригинални мотоциклета от войната







    следващите 2 са специално за м20_маниака





    а последната показва гумаджийница от началото на 20-ти век и смяна на гумите /подковите/ на най-разпространеното превозно средство за времето си

    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

  11. #11
    Регистрация
    Apr 2006
    Място
    Копривщица
    Публикации
    9,090
    Точки (при гласуване)
    30

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    ..
    Последно редактиран от davc ; 11-06-09 в 17:41
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

  12. #12
    Аватара на м20_маниак
    м20_маниак е офлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,321
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Цитат Мнение на davc Преглед на публикациите
    ...
    Виждам, че не са ти много ясни нещата, за това започвам с малко история.

    Първата серия Москвичи 408 слиза от конвейра на МЗМА (Московский завод малолитражных автомобилей) през септември 1964-та година. Каросерията му следва една напълно нова концепция, коренно различаваща се от тази на предшествениците 407/403, която се отличава с дизайн, наистина съвременен за епохата си. Инженерите от каросерийният отдел удължават и разширяват купето, като същевременно намаляват височината му.
    За сметка на това, повечето възли и агрегати остават почти непроменени спрямо предишните модификации 407/403.
    Ето и снимки на добре познатият Москвич 408 първа серия:



    През 1967 се появява двигателя УЗАМ 412 (1500 см3, 75 к.с.) и естествено го монтират на вече съществуващата каросерия, която съм показал по-горе, известна в средите на Москвичистите като "четирочка". Именно това е първият Москвич 412, който се произвежда в този му вид от 67-ма до 69-та.
    Успоредно с него в завода си върви и производството на 408.

    Междувременно през 1968-ма година, завода сменя името си от МЗМА на АЗЛК (Автомобильный завод имени Ленинского комсомола).

    През 1969-та пък следва рестилизация на купето - изменят се главните фарове от 4 кръгли, на 2 правоъгълни. Стоповете сменят разположението си от вертикално, на хоризонтално, с изнесен триъгълен мигач. Арматурното табло вече става деформируемо, което обезпечава до някаква степен пасивната безопасност.
    Индекса на 408 след тази промяна вече става "И". До 1973 екземплярите 408 И са със скоростен лост, разположен на кормилната колона, докато при 412 той е на пода. След 73-та и двата автомобила са с долно разположен скоростен лост.



    През 1975/6 следва нова промяна в автомобилите на АЗЛК. Появяват се моделите 2140 и 2138, съответно с двигатели 1500 и 1360 см3:


    Цитат Мнение на davc Преглед на публикациите
    "408", "412" и пр. са модели на автомобила /целия/, а не обозначение на отелни негови възли, или агрегати, за да говорим, че "модела 412 можел да е с различни каросерии".
    408 и 412 са различни модели автомобили, обаче ги произвежда един завод, по едно и също време. МЗМА/АЗЛК след 67-ма ги бълва чифтове. Когато има промяна в единия модел, тя засяга автоматични и другия, защото каросериите са еднакви. Погледни каталожните номера на детайлите им - нямат разлика. Пък и това:
    "модела 412 можел да е с различни каросерии" не съм го казвал/писал никъде в предишното ми мнение.

    Цитат Мнение на davc Преглед на публикациите
    Това на снимката е именно Москвич 408 И /като "И"-то не значи инжекцион/. 412 е следващияат, който се комплектуваше с два вида двигатели - УЗАМ 1360 и УЗАМ 1500, където цифрата е работният обем а другото е абревиатура на производителя, може би затова се бъркаш и говориш за "два модела с еднаква каросерия".
    Приятелю, "следващият" е (са) именно 2140 и 2138, които са приемници съответно на 412 и 408И.
    "Това на снимката" не може да се определи оттук.
    Тодор Живков написа някои разлики. На УЗАМ 412 картера е оребрен и алуминиев, докато на двигателя на 408 е пресован от ламарина. И това с масления радиатор е точно така. НО снимката е прекалено неясна, за да успеем да видим картера, масления радиатор или каквито и да било подробности. Вижда се просто една хромирана решетка с правоъгълните (шестоъгълните) фарове, която я има и у 412.

    Цитат Мнение на davc Преглед на публикациите
    "
    А колкото е "разликата в купетата им отвън през 70-те" - толкова е и през 80-те. Различна е предната им решетка, на "перките" отзад на 412 ги няма триъгълните светлоотразилчета, ръкохватките на вратите са различни, като цяло по 412 има доста по-малко хром, различни са броните /на 412 са с пластмасови "рогове"/ и др. такива дреболии.
    А на снимката нищо и няма, а и бидейки черно-бяла е доста ясна и контрастна.
    По-горе изяснихме всичко. Георги (Тодор Живков) поясни, че "Други модели, носещи абревиатурата 412 - няма." Просто ти говориш за външните характерни черти на 2140/2138

    Цитат Мнение на Тодор Живков Преглед на публикациите
    Стояне - винаги можеш да ги различиш. Просто се наведи и погледни под предната престилка. Веднага ще разбереш, какъв е, дори от далечина. Просто на 12-цата си личи, тялото за масления филтър. А имат разлики и в декоративната решетка пред радиатора.
    Точно аз никога не съм имал проблеми с различаването на Москвичите. Ние говорим конкретно за черно-бялата картинка, но ти се опитай да се наведеш под нея и да видиш дали има тяло на масления филтър


    Цитат Мнение на IvanIvanovi Преглед на публикациите
    ...

    следващите 2 са специално за м20_маниака


    ...
    Благодаря! Втората снимка е доста интересна - момент от изграждането на Партийния дом, ЦУМ и Балкан. А черната Победа/Варшава трябва да е партийна - съдя по бялата ивица на задната врата.
    Последно редактиран от м20_маниак ; 12-06-09 в 11:04
    С "Фармахим" - непобедим

    0886 888 069

  13. #13
    Аватара на Goblin
    Goblin е офлайн Администратор | ОС || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    12,294
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Първата ни кола беше именно 408И, решетката спрямо тази на 412ката беше по-фина. Вижда се на снимката горе. При 408И отворчетата са някак "по-къси".
    Издъних се на Тюринг теста

  14. #14
    Аватара на м20_маниак
    м20_маниак е офлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,321
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Да, има още един модел решетки за 408И/412. Ето като тази:

    До колкото си спомням от разговорите ни вашият беше сглобен в Ловеч.
    С "Фармахим" - непобедим

    0886 888 069

  15. #15
    Аватара на Goblin
    Goblin е офлайн Администратор | ОС || ТП |
    | Модератор |
    Регистрация
    Jul 2005
    Публикации
    12,294
    Точки (при гласуване)
    60

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Цитат Мнение на м20_маниак Преглед на публикациите
    Да, има още един модел решетки за 408И/412. Ето като тази:

    До колкото си спомням от разговорите ни вашият беше сглобен в Ловеч.
    А !!!
    Ей на те на. Тази решетка беше. И помня че нямаше буферчета на бронята, те се появиха при следващите модели и ми се виждаха космическо нововъведение. И не беше в този прекрасен ябълковозелен цвят, а в досадно бежаво. Много прокълната машинка беше горкото
    Издъних се на Тюринг теста

  16. #16
    Аватара на м20_маниак
    м20_маниак е офлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,321
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Цитат Мнение на Goblin Преглед на публикациите
    А !!!
    Ей на те на. Тази решетка беше. И помня че нямаше буферчета на бронята, те се появиха при следващите модели и ми се виждаха космическо нововъведение. И не беше в този прекрасен ябълковозелен цвят, а в досадно бежаво. Много прокълната машинка беше горкото
    Да, сглобените в Ловеч имат реномето на прокълнати, въпреки, че всичко е толкова относително, че едни не са излизали от сервизите на Мототехника, други пък се движат и до днес.
    С "Фармахим" - непобедим

    0886 888 069

  17. #17
    Регистрация
    Jun 2009
    Публикации
    67
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Признавам , че Москвича от снимката може да е и 408 i , но и двата изглеждат еднакво и предположих че е 412 , защото е по-масов . По принцип модела с четирите фара може да е 408 или 412 , както и този с триъгълничетата отзад може да е 408 или 412 . А 2140 съм го срещал и като 412 в Mobile.bg .

  18. #18
    Аватара на м20_маниак
    м20_маниак е офлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Mar 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,321
    Точки (при гласуване)
    14

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Съвет от мен - НЕ използвай mobile.bg с образователна цел. Просто функцията на сайта е коренно различна, пък и не всички хора, които пускат обява, са наясно с харектеристиките на конкретния автомобил. Там всеки ден се пишат какви ли не щуротии.
    С "Фармахим" - непобедим

    0886 888 069

  19. #19
    Регистрация
    Jun 2009
    Публикации
    67
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Благодаря за безценния съвет !

  20. #20
    Регистрация
    Apr 2009
    Място
    София
    Публикации
    303
    Точки (при гласуване)
    6

    По подразбиране До: Стари снимки на ретро автомобили

    Ето една снимка от семейния албум.Този, който стои на стъпенката до кабината е брата на прадядо ми.Годината е 1918,марката на камионите е неизвестна.

Страница 1 от 7 12345 ... ПоследенПоследен

Сходни теми

  1. Ретро машини - снимки
    От Emil_PB във форум Ретро и уникални машини
    Отговори: 2236
    Последно мнение: Днес, 22:00
  2. Стари бензиностанции
    От banjo във форум Фотография
    Отговори: 4
    Последно мнение: 09-11-08, 23:06
  3. Уникални снимки на автомобили
    От banjo във форум Фотография
    Отговори: 1
    Последно мнение: 01-11-07, 21:18
  4. Стари познайници
    От todoplam във форум Дългоцевно бойно оръжие
    Отговори: 30
    Последно мнение: 12-02-07, 23:10

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •