Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен
Резултати 1 до 20 от 65

Тема: За какво служи Интеркулер-а :)

  1. #1
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    област Монтана
    Публикации
    97
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране

    срам, не срам , ама ще питам , какво охлажда интеркулера?

  2. #2
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    8,836
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране

    Въздуха след турбото преди да влезне в двигателя

  3. #3
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    6,759
    Блог Публикации
    3
    Точки (при гласуване)
    19

    По подразбиране

    Цитат Мнение на kassey
    срам, не срам , ама ще питам , какво охлажда интеркулера?
    турбото си е едно горещо желязо - въздуха минаващ през него става до 100-ина градуса /зависи от типа двигател/... интеркулера /= междинен охладител/ сваля температурата на нагнетения от турбината въздух
    Колкото е по-топъл въздуха, толкова повече обем има за едно и също тегло... съответно в двигателя влиза определен обем въздух /един и същ независимо от температурата/, като охлаждаме въздуха, той се свива и така влиза по-голяма маса и изгарянето се подобрява...
    помогнете да открием откраднатите двигатели [url]http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=59117[/url]

  4. #4
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    Смисълът на турбината е да вкара повече въздух в цилиндрите. Произволно количество гориво се вкарва лесно, така че и количеството смес и парциалните налягания на практика зависят от разполагаемото количество въздух. От тях пък зависи процеса на горене. Един от начините за принудително пълнене е с турбокомпресор. Той се върти от горещите изгорели газове и при свиването си се нагрява още. За да се увеличи ефективността след турбината може да се сложи например такъв промеждутъчен охладител. Това по същество е прост въздушно-въздушен радиатор. По-студения въздух е по-плътен, и значи в същия обем вече има повече от търсения кислород. Това е цялата работа.
    А че комбинацията турбина - интеркулер е възможно най-примитивната и варварска конструкция е отделен въпрос. Затова пък е все още с поносима технологичност и възможно най-евтина. Е, и с не особена ефективност и капризна.

  5. #5
    Регистрация
    Oct 2005
    Място
    област Монтана
    Публикации
    97
    Точки (при гласуване)
    10

    По подразбиране

    Лелеее, така ли било? Щото един "специалист" ми разправя, че интеркулера охлаждал маслото от двигатела???!!!
    мерси за точнното и бързо обяснение.

  6. #6
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    2,962
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране

    Охлажда ама само една малка част, тая дето излиза принудително от турбината

  7. #7
    Регистрация
    Jan 2006
    Място
    София
    Публикации
    8,836
    Точки (при гласуване)
    22

    По подразбиране

    ...Преди тая част да изгори заедно с въздуха в двигателя...

  8. #8
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    ААААААА! Маслото!!!! ААААА!!!!!!
    Че за кво? Той не слага ли лятно масло на клиренса? Ше съсипе колата ...

  9. #9
    Аватара на redair
    redair е офлайн Старши участник | СзО || +ПЛ || ДВиП |* МСС *
    Регистрация
    Jun 2004
    Място
    София
    Публикации
    1,437
    Блог Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    15

    По подразбиране

    Цитат Мнение на quadra
    И въздуха не е сменил с летен в гумите...
    Супер... летен въздух с летни джанти

  10. #10
    Стефан е офлайн Старши участник | news |
    | ОС || СзО |* МСС *
    Регистрация
    Sep 2004
    Публикации
    19,245
    Точки (при гласуване)
    48

    По подразбиране

    Ми да. Не си ли виждал по бензиностанциите? Сега има и ароматизиран.

  11. #11
    Регистрация
    Nov 2005
    Място
    София
    Публикации
    1,292
    Точки (при гласуване)
    13

    По подразбиране

    Цитат Мнение на kassey
    Лелеее, така ли било? Щото един "специалист" ми разправя, че интеркулера охлаждал маслото от двигатела???!!!
    мерси за точнното и бързо обяснение.
    Човека се е объркал от масления радиатор.Ма той не е между(интер) нищо,значи е просто кулер,или радиатор по нашенски.

  12. #12
    Регистрация
    Dec 2004
    Място
    София
    Публикации
    2,962
    Точки (при гласуване)
    18

    По подразбиране

    Важното е че му обяснихме и той всичко е разбрал

  13. #13
    Регистрация
    Apr 2005
    Място
    ВАРНА
    Публикации
    2,204
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране

    Цитат Мнение на братчеда
    ...Човека се е объркал от масления радиатор.Ма той не е между(интер) нищо,значи е просто кулер,или радиатор по нашенски.
    А-а-а , колега ,грешиш ! И масления е все м/у нещо . Най-малко е м/ две скоби !
    PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
    КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
    0899187766

  14. #14
    Регистрация
    Aug 2008
    Място
    Благоевград/София
    Публикации
    1
    Точки (при гласуване)
    0

    Smile До: За какво служи Интеркулер-а :)

    Както вече си разбрал, интеркулера е радиатор, който охлажда въздуха, преди да постъпи в цилиндрите. Защо е нужен обаче: въздухът който преминава през турбокомпресора или механичния компресор се нагрява до висока температура от стените на самия компресор и от самото сгъстяване ( когато един газ се комресира, температурата му се повишава, ако на някой му е интересна термодинамиката да пита защо става така). От своя страна 1 кубичен метър студен въздух съдържа много повече количество вещество от същия обем горещ въздух (съдържа повече кислород). Това означава, че ако въздухът постъпващ в цилиндрите е по студен, постъпва повече кислород, което означава по-добро пълнене, по-добро смесообразуване, по-добро изгаряне, повече мощност и по-малко вредни емисии на СО2. Също така, пълненето с по студен въздух допринася за подържането на по-ниска работна температура (двигателя загрява по малко). Това е в общи линии, ако нещо не е ясно или има въпроси - питайте!

  15. #15
    Регистрация
    Feb 2008
    Място
    гр. Карлово
    Публикации
    99
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране

    ... за същото служи и " афтъркулер - а " - един или повече топлообменници / през тях минава охладителна течност от охладителната система на двигателя / , монтират се непосредствено на двигателите след турбокомпресорите , пред всмукателните портове на цилиндровите глави ..... характерни са за по - " големички " дизели - пример - КТА 50 CUMMINS , - 50 литров , 16 цилиндров , 1600 кс. , с два турбокомпресора , афтъркулерите са 4 бр. ....

    .... най - на кратко с въпросните топлообменници се работи по добрата стара рецептата " по - голям обем въздух + повече гориво = повече мощност ....
    Последно редактиран от Чавдар (V93) ; 17-11-09 в 21:47
    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

  16. #16
    Регистрация
    Feb 2010
    Публикации
    8
    Точки (при гласуване)
    0

    По подразбиране До: За какво служи Интеркулер-а :)

    благодаря момчета,до сега и аз имах бегла и неясна представа за какво служи интеркулера,но сега нещата доста ми се поизясниха

  17. #17
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Чипровци
    Публикации
    395
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: За какво служи Интеркулер-а :)

    Цитат Мнение на boyan01 Преглед на публикациите
    ... за същото служи и " афтъркулер - а " - един или повече топлообменници / през тях минава охладителна течност от охладителната система на двигателя / , монтират се непосредствено на двигателите след турбокомпресорите , пред всмукателните портове на цилиндровите глави ..... характерни са за по - " големички " дизели - пример - КТА 50 CUMMINS , - 50 литров , 16 цилиндров , 1600 кс. , с два турбокомпресора , афтъркулерите са 4 бр. ....

    .... най - на кратко с въпросните топлообменници се работи по добрата стара рецептата " по - голям обем въздух + повече гориво = повече мощност ....
    Така и така има такава тема аз да питам дали според вас ще има полза
    от кулер без турбо,някой мислел ли е въпроса,ако има и минимална -монтажа е елементарен
    няма начин да няма начин
    [URL]http://album.bg/offroad_[/URL]

  18. #18
    Регистрация
    Apr 2007
    Място
    София
    Публикации
    4,939
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: За какво служи Интеркулер-а :)

    И какво ще охлаждаш? Засмуквания въздух с въздух със същата температура?
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

  19. #19
    Регистрация
    Jun 2009
    Място
    Чипровци
    Публикации
    395
    Точки (при гласуване)
    7

    По подразбиране До: За какво служи Интеркулер-а :)

    Абе ако знам няма да питам
    няма начин да няма начин
    [URL]http://album.bg/offroad_[/URL]

  20. #20
    Регистрация
    Apr 2007
    Място
    София
    Публикации
    4,939
    Точки (при гласуване)
    21

    По подразбиране До: За какво служи Интеркулер-а :)

    Е, то лошо няма да се пита, ама това и сам можеше да се сетиш...
    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
    Неизвестен мъдрец

Страница 1 от 4 1234 ПоследенПоследен

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •