690 ENDURO 2008/2009
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
ДВИГАТЕЛ:
Двигател тип
1-цилиндров, 4-тактов
Обем
654 см3
Диаметър/ход на буталото
102/80 мм
Мощност
46,3 Kw при 7500 об./мин.
Ускорение
X
Коефициент на сгъстяване
11.8:1
Стартер/акумулатор
Ел. Стартер/12 V 8.6 Ah
Трансмисия
6 скорости
Горивна система
Електронен инжекцион Keihin с ЕРТ (Electr. Power Throttle)
Управление
4 клапана/OHC
Смазване
2 бутални Eaton помпи, смазване под налягане
Моторно масло
SAE 10W-60
Първично предавателно число
36:79
Крайно предавателно число
15:45 ч.
Охлаждане
Водно
Съединител
APTC приплъзващ съединител, хидравлично функциониращ
Електроника/запалване
Keihin EMS
ШАСИ:
Рама
Хром-молибден решетъчно-търбна рамка, прахово боядисана
Вторична рама
Самоподдържащ се пластмасов резервоар
Кормило
Алуминиево, Ø 28/22 мм
Предно окачване
WhitePower - USD, Ø 48 мм
Задно окачване
WhitePower - Monoshock, хидравлично регулиращо се
Ход на окачването предно/задно
250 мм/250 мм
Предна спирачка
2 двубутални Brembo помпи, плаващ спирачен диск Ø 300 мм
Задна спирачка
1 еднобутална Brembo помпа, плаващ спирачен диск Ø 240 мм
ABS
-
Джанти предна/задна
Спици, 1.85 х 21"; 2.50 х 18"
Гуми предна/задна
90/90-21"; 140/80-18"
Верига
X - Ring 5 / 8 x 1 / 4"
Ауспух
Ауспух от неръждаема стомана с катализатор
Ъгъл на завиване
63 0
Междуосие
1498 ± 15 мм
Разстояние от земята до най-ниската точка
300 мм
Разстояние от земята до седалката
910 мм
Резервоар
приблизително 12 л./2.5 л. Резерва
Тегло
138.5 кг. (без гориво)
1.Сервизно Обслужване след 1000км
Смяна на масло и маслени филтри
проверка на водната система
диагностика за грешки чрез компютър на всички електронни елементи
проверка на водната система
2.Сервизно Обслужване на 5000 км
Смяна на масло и маслени филтри
3.Сервизно Обслужване на 10.000 км
Смяна на масло и маслени филтри
проверка на клапнаите
смяна на свещите
1.сервизиране на окачване(след това на всеки 10.000км)
Тук ще се опитам да споделя беглите си впечатления(само на 3,000 км) от този прекрасен мотоциклет модел 2008г.
Първоначалната идея,при закупуването му беше да го използвам,като градски мотор и предимно къси разстояния от по 100-150 км.По стечение на обстоятелства още първия тест драйв,който направих беше по черни(леки)пътища,около Пазарджик.покрай река Тополница.Гумите с които фабрично беше “обут”,бяха и все още са Michelin-Sahara,типични ендуро гуми,но за каране по черно бих казал,че си е “преживяване”,което разбрах значително по-късно от този тест.
Първите ми впечатления от мотора бяха повече от отлични.Въпреки сериозните си кг.,мотора се контролира с лекота,както от седнала така и в изправена стойка.Причината за това е може би в решението на инженерите от КТМ да разположат резервоара в задната част на мотора,от където идва и добрия баланс най-вероятно.
Спирането при мотора е повече от перфектно.Окачването е отново White Power,но за тези кг.,смятам,че има още какво да се желае,на мен лично ми идва доста твърд,дори при този ход на окачването.Таблото е многофункционално,с всички необходими индикатори,включително и ниво на гориво.
Като динамика на двигателя,нямам какво да кажа,освен,че може би за по-сериозен off,дори идва ненужно силен(или поне на мен),нещо,което разбрах при една от обиколките ни около Триград,особенно и както беше валяло предните два дни.
За гумите вече споменах,решението за мен в предстоящия сезон е две джанти с пиньон,диск,естествено подходящи гуми и само размяна(вече закупени),
при по-сериозен off,като сваляне на огледала,опашката с мигачи(удобно и бързо) е задължителна.
Подменени от мен оригинални части:
Ауспух система-Akrapovic
Предпазна скара под двигател(skid plate)
Предстоящ монтаж на демпфер – SCOTT-OHLINS
Предстоящ монтаж на крос-бар към кормилото,най-вече за монтиране на стойка Touratech-Garmin 60Csx
Като обобщение,мога да отбележа,че мотора е прекрасен,динамичен и по мое лично мнение,човек може да си достави достатъчно позитивни емоции,както при каране в нормални условия,така и в по-тежки условия,но задължително с различни,подходящи гуми от стандартните с,които излиза от магазина.Гаранцията върху шаси и двигател е две години.
Допълнителни впечатления ще публикувам тук периодично в течение на сезона .
Поздрави
ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
ДВИГАТЕЛ:
Двигател тип
1-цилиндров, 4-тактов
Обем
654 см3
Диаметър/ход на буталото
102/80 мм
Мощност
46,3 Kw при 7500 об./мин.
Ускорение
X
Коефициент на сгъстяване
11.8:1
Стартер/акумулатор
Ел. Стартер/12 V 8.6 Ah
Трансмисия
6 скорости
Горивна система
Електронен инжекцион Keihin с ЕРТ (Electr. Power Throttle)
Управление
4 клапана/OHC
Смазване
2 бутални Eaton помпи, смазване под налягане
Моторно масло
SAE 10W-60
Първично предавателно число
36:79
Крайно предавателно число
15:45 ч.
Охлаждане
Водно
Съединител
APTC приплъзващ съединител, хидравлично функциониращ
Електроника/запалване
Keihin EMS
ШАСИ:
Рама
Хром-молибден решетъчно-търбна рамка, прахово боядисана
Вторична рама
Самоподдържащ се пластмасов резервоар
Кормило
Алуминиево, Ø 28/22 мм
Предно окачване
WhitePower - USD, Ø 48 мм
Задно окачване
WhitePower - Monoshock, хидравлично регулиращо се
Ход на окачването предно/задно
250 мм/250 мм
Предна спирачка
2 двубутални Brembo помпи, плаващ спирачен диск Ø 300 мм
Задна спирачка
1 еднобутална Brembo помпа, плаващ спирачен диск Ø 240 мм
ABS
-
Джанти предна/задна
Спици, 1.85 х 21"; 2.50 х 18"
Гуми предна/задна
90/90-21"; 140/80-18"
Верига
X - Ring 5 / 8 x 1 / 4"
Ауспух
Ауспух от неръждаема стомана с катализатор
Ъгъл на завиване
63 0
Междуосие
1498 ± 15 мм
Разстояние от земята до най-ниската точка
300 мм
Разстояние от земята до седалката
910 мм
Резервоар
приблизително 12 л./2.5 л. Резерва
Тегло
138.5 кг. (без гориво)
1.Сервизно Обслужване след 1000км
Смяна на масло и маслени филтри
проверка на водната система
диагностика за грешки чрез компютър на всички електронни елементи
проверка на водната система
2.Сервизно Обслужване на 5000 км
Смяна на масло и маслени филтри
3.Сервизно Обслужване на 10.000 км
Смяна на масло и маслени филтри
проверка на клапнаите
смяна на свещите
1.сервизиране на окачване(след това на всеки 10.000км)
Тук ще се опитам да споделя беглите си впечатления(само на 3,000 км) от този прекрасен мотоциклет модел 2008г.
Първоначалната идея,при закупуването му беше да го използвам,като градски мотор и предимно къси разстояния от по 100-150 км.По стечение на обстоятелства още първия тест драйв,който направих беше по черни(леки)пътища,около Пазарджик.покрай река Тополница.Гумите с които фабрично беше “обут”,бяха и все още са Michelin-Sahara,типични ендуро гуми,но за каране по черно бих казал,че си е “преживяване”,което разбрах значително по-късно от този тест.
Първите ми впечатления от мотора бяха повече от отлични.Въпреки сериозните си кг.,мотора се контролира с лекота,както от седнала така и в изправена стойка.Причината за това е може би в решението на инженерите от КТМ да разположат резервоара в задната част на мотора,от където идва и добрия баланс най-вероятно.
Спирането при мотора е повече от перфектно.Окачването е отново White Power,но за тези кг.,смятам,че има още какво да се желае,на мен лично ми идва доста твърд,дори при този ход на окачването.Таблото е многофункционално,с всички необходими индикатори,включително и ниво на гориво.
Като динамика на двигателя,нямам какво да кажа,освен,че може би за по-сериозен off,дори идва ненужно силен(или поне на мен),нещо,което разбрах при една от обиколките ни около Триград,особенно и както беше валяло предните два дни.
За гумите вече споменах,решението за мен в предстоящия сезон е две джанти с пиньон,диск,естествено подходящи гуми и само размяна(вече закупени),
при по-сериозен off,като сваляне на огледала,опашката с мигачи(удобно и бързо) е задължителна.
Подменени от мен оригинални части:
Ауспух система-Akrapovic
Предпазна скара под двигател(skid plate)
Предстоящ монтаж на демпфер – SCOTT-OHLINS
Предстоящ монтаж на крос-бар към кормилото,най-вече за монтиране на стойка Touratech-Garmin 60Csx
Като обобщение,мога да отбележа,че мотора е прекрасен,динамичен и по мое лично мнение,човек може да си достави достатъчно позитивни емоции,както при каране в нормални условия,така и в по-тежки условия,но задължително с различни,подходящи гуми от стандартните с,които излиза от магазина.Гаранцията върху шаси и двигател е две години.
Допълнителни впечатления ще публикувам тук периодично в течение на сезона .
Поздрави
Коментар