Обява

Свий
Няма добавени обяви.

КТМ 690 Enduro 2008-2009

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • КТМ 690 Enduro 2008-2009

    690 ENDURO 2008/2009



    ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ



    ДВИГАТЕЛ:

    Двигател тип
    1-цилиндров, 4-тактов
    Обем
    654 см3
    Диаметър/ход на буталото
    102/80 мм
    Мощност
    46,3 Kw при 7500 об./мин.
    Ускорение
    X
    Коефициент на сгъстяване
    11.8:1
    Стартер/акумулатор
    Ел. Стартер/12 V 8.6 Ah
    Трансмисия
    6 скорости
    Горивна система
    Електронен инжекцион Keihin с ЕРТ (Electr. Power Throttle)
    Управление
    4 клапана/OHC
    Смазване
    2 бутални Eaton помпи, смазване под налягане
    Моторно масло
    SAE 10W-60
    Първично предавателно число
    36:79
    Крайно предавателно число
    15:45 ч.
    Охлаждане
    Водно
    Съединител
    APTC приплъзващ съединител, хидравлично функциониращ
    Електроника/запалване
    Keihin EMS


    ШАСИ:

    Рама
    Хром-молибден решетъчно-търбна рамка, прахово боядисана
    Вторична рама
    Самоподдържащ се пластмасов резервоар
    Кормило
    Алуминиево, Ø 28/22 мм
    Предно окачване
    WhitePower - USD, Ø 48 мм
    Задно окачване
    WhitePower - Monoshock, хидравлично регулиращо се
    Ход на окачването предно/задно
    250 мм/250 мм
    Предна спирачка
    2 двубутални Brembo помпи, плаващ спирачен диск Ø 300 мм
    Задна спирачка
    1 еднобутална Brembo помпа, плаващ спирачен диск Ø 240 мм
    ABS
    -
    Джанти предна/задна
    Спици, 1.85 х 21"; 2.50 х 18"
    Гуми предна/задна
    90/90-21"; 140/80-18"
    Верига
    X - Ring 5 / 8 x 1 / 4"
    Ауспух
    Ауспух от неръждаема стомана с катализатор
    Ъгъл на завиване
    63 0
    Междуосие
    1498 ± 15 мм
    Разстояние от земята до най-ниската точка
    300 мм
    Разстояние от земята до седалката
    910 мм
    Резервоар
    приблизително 12 л./2.5 л. Резерва
    Тегло
    138.5 кг. (без гориво)
    1.Сервизно Обслужване след 1000км
    Смяна на масло и маслени филтри



    проверка на водната система

    диагностика за грешки чрез компютър на всички електронни елементи

    проверка на водната система


    2.Сервизно Обслужване на 5000 км
    Смяна на масло и маслени филтри






    3.Сервизно Обслужване на 10.000 км
    Смяна на масло и маслени филтри

    проверка на клапнаите

    смяна на свещите

    1.сервизиране на окачване(след това на всеки 10.000км)




    Тук ще се опитам да споделя беглите си впечатления(само на 3,000 км) от този прекрасен мотоциклет модел 2008г.



    Първоначалната идея,при закупуването му беше да го използвам,като градски мотор и предимно къси разстояния от по 100-150 км.По стечение на обстоятелства още първия тест драйв,който направих беше по черни(леки)пътища,около Пазарджик.покрай река Тополница.Гумите с които фабрично беше “обут”,бяха и все още са Michelin-Sahara,типични ендуро гуми,но за каране по черно бих казал,че си е “преживяване”,което разбрах значително по-късно от този тест.



    Първите ми впечатления от мотора бяха повече от отлични.Въпреки сериозните си кг.,мотора се контролира с лекота,както от седнала така и в изправена стойка.Причината за това е може би в решението на инженерите от КТМ да разположат резервоара в задната част на мотора,от където идва и добрия баланс най-вероятно.


    Спирането при мотора е повече от перфектно.Окачването е отново White Power,но за тези кг.,смятам,че има още какво да се желае,на мен лично ми идва доста твърд,дори при този ход на окачването.Таблото е многофункционално,с всички необходими индикатори,включително и ниво на гориво.

    Като динамика на двигателя,нямам какво да кажа,освен,че може би за по-сериозен off,дори идва ненужно силен(или поне на мен),нещо,което разбрах при една от обиколките ни около Триград,особенно и както беше валяло предните два дни.
    За гумите вече споменах,решението за мен в предстоящия сезон е две джанти с пиньон,диск,естествено подходящи гуми и само размяна(вече закупени),


    при по-сериозен off,като сваляне на огледала,опашката с мигачи(удобно и бързо) е задължителна.


    Подменени от мен оригинални части:

    Ауспух система-Akrapovic




    Предпазна скара под двигател(skid plate)



    Предстоящ монтаж на демпфер – SCOTT-OHLINS
    Предстоящ монтаж на крос-бар към кормилото,най-вече за монтиране на стойка Touratech-Garmin 60Csx

    Като обобщение,мога да отбележа,че мотора е прекрасен,динамичен и по мое лично мнение,човек може да си достави достатъчно позитивни емоции,както при каране в нормални условия,така и в по-тежки условия,но задължително с различни,подходящи гуми от стандартните с,които излиза от магазина.Гаранцията върху шаси и двигател е две години.

    Допълнителни впечатления ще публикувам тук периодично в течение на сезона .


    Поздрави
    Последно редактирано от Мони; 16-03-09, 07:51.
    търся си подписа....

  • #2
    До: КТМ 690 Enduro 2008-2009

    Страхотна машина. С голямо нетърпение чакам да се отвори възможност да го пробвам, въпреки че съм влюбен в 950- ката. Поздрави от един КТМ фен!

    Коментар


    • #3
      До: КТМ 690 Enduro 2008-2009

      Здравеи имам го същия КТМ690 и искам да му сложа кросови джанти с гуми защото в момента е направен като супермото.Откаде закупи твоите и на каква цена.Заводски го дават да е с 1.85–21 и 2.50–18 тези твоите такъв размер ли са.Мерси предварително, моторати е станал супер с тази генерация и щита стои много добре

      Коментар


      • #4
        До: КТМ 690 Enduro 2008-2009

        Първоначално публикуван от ivkoni.motors Преглед на мнение
        Здравеи имам го същия КТМ690 и искам да му сложа кросови джанти с гуми защото в момента е направен като супермото.Откаде закупи твоите и на каква цена.Заводски го дават да е с 1.85–21 и 2.50–18 тези твоите такъв размер ли са.Мерси предварително, моторати е станал супер с тази генерация и щита стои много добре
        Това са ориганалните джанти за модела,които можеш да поръчаш от КТМ-БГ.Аз лично ги поръчах в комплект със спирачните дискове и пиньони.Гумите са "Трелеборг",стандартни за модела джанти.

        Поздрави,
        търся си подписа....

        Коментар


        • #5
          До: КТМ 690 Enduro 2008-2009

          Много удобен мотор за каране. Един приятел имаше такъв модел 2008година и съм го карал. Като цяло мотора е много близак до SXF, но е по-голяма кубатура

          Коментар


          • #6
            До: КТМ 690 Enduro 2008-2009

            Интересува ме , калниците и корите на този мотор дали са изработени от същия материал като на кросовия КТМ , или са по-твърди и чупливи.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #7
              До: КТМ 690 Enduro 2008-2009

              Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
              Интересува ме , калниците и корите на този мотор дали са изработени от същия материал като на кросовия КТМ , или са по-твърди и чупливи.
              Колега,няма как да зная отговора на твоя въпрос.....обърни се към официалните дилъри!

              Поздрави,
              търся си подписа....

              Коментар


              • #8
                До: КТМ 690 Enduro 2008-2009

                Мерси , интересуваше ме само дали се огъват като на кросовите мотори.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #9
                  От: До: КТМ 690 Enduro 2008-2009

                  Да "посъбудим" малко тази тема

                  Поради промяма в приоритети, относно това,колко е подходящо тежкото(над 180кг) ендуро за дълги пътувания, реших,естествено с помощта на момчетата от Пазарджик www.КТМ.BG, да се опитаме да преработим едно хард ендуро в подходящ мотор за дълги пътувания.Естествено имаше много дълги проучвания,най-вече в частта за допълнителни резервоари.Основния резервоар е само 14 литра.Дилемата беше дали да избера SAFARI Tank-Австралия,за който производител бях чел и препрочел не малко мнения,както отлични,така и много посредствени.Именно заради това аз избрах продуктите на Rally Raid от Великобритания.


                  Резервоарите на практика са два по 4,5 литра всеки.
                  Ето как започнахме с инсталирането им......
                  следва,
                  търся си подписа....

                  Коментар


                  • #10
                    От: До: КТМ 690 Enduro 2008-2009

                    Естествено по първата част от упражнението трябваше да се "разколачи" целия мотор започвайки от страничните кори.



                    планката+шпилката на която ще се закачи резервоара стоящ от дясно.Самата планка се връзва към рамата;






                    планка за която ще се постави релето,което иначе е хванато за рамата под кората.



                    ето така изглежда релето поставено на планката.Над релето вдясно се вижда новия термостат,който "отваря" при 90 градуса на водата,вместо фабричния при 104 градуса на водата




                    така изглежда вече и самишт резервоар(десен)


                    следва,
                    Прикачени файлове
                    Последно редактирано от Мони; 23-02-11, 16:37.
                    търся си подписа....

                    Коментар


                    • #11
                      От: КТМ 690 Enduro 2008-2009

                      Процедурата от лявата страна е същата,но без релето



                      погледнато от друг ъгъл...
                      търся си подписа....

                      Коментар


                      • #12
                        От: КТМ 690 Enduro 2008-2009

                        Това няма да бъде окончателния вариант,но за сега,това е поглед фронтално





                        следва,
                        търся си подписа....

                        Коментар


                        • #13
                          От: КТМ 690 Enduro 2008-2009

                          И тъй като все още не съм сигурен,че така наличните вече 23 литра ще са напълно достатъчни,реших да закупя ето тази скара(skid plate) с интегриран вътре в нея допълнителен резервоар от 2,5 литра,който се използва по желание-за вода,или бензин.









                          ето как изглеждат и връзките от бензиновата помпа към новите резервоари;






                          следва,
                          търся си подписа....

                          Коментар


                          • #14
                            От: КТМ 690 Enduro 2008-2009

                            Едно от излишните неща,които трябва да бъдат отстранени,колкото по-бързо,толкова по- добре е хартиения въздушен филтър....


                            с ендуров такъв;
                            търся си подписа....

                            Коментар


                            • #15
                              От: КТМ 690 Enduro 2008-2009

                              Другото решение,което взех е да сменя пружината на амортесьора с по9здрава,такава,която да може да "носи" повече багаж.Ето това е новия модел,който "носи" с до 25% повече(така посочва производителя-предстои тест).За целта,обаче трябваше да се свали основния(заден резервоар) и прилежаща инсталация










                              и да стигнем до амортесьора;


                              а ето това е и въпросната пружина(черната);


                              следва продължение,
                              търся си подписа....

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X