Резултати 1 до 1 от 1

Тема: Автомобили 4х4 за Off-road (FAQ)

  1. #1
    Аватара на huko
    huko е офлайн Старши участник | ОС || +ПЛ || ТП |* МСС *
    | Модератор |
    Регистрация
    Dec 2007
    Място
    София
    Публикации
    1,780
    Точки (при гласуване)
    17

    По подразбиране Автомобили 4х4 за Off-road (FAQ)

    I. Скъпо ли е да се кара оффроуд?
    Да! Струва много време, нерви и пари.

    II. Ако си мисля, че имам „джип” и искам оффроуд.
    Нито една машина, в заводската си окомплектовка не е достатъчно пригодена за каране извън пътя.
    Максимално доближаващите се до “изискванията” за лек офф са УАЗ, ГАЗ, Ленд Ровър Дифендър, Джиип Вранглер, Мерцедес Г, Сузуки Самурай, Тойота Ленд Крузер, Нисан Патрол и др., и то при положение, че са “обути” с подходящи гуми (Mud Terrain/All Terrain). Избор на 4х4

    Ако въпреки всичко решите да вкарате любимият си всъдеход за пръв път в гората, бъдете подготвени да пожертвате следното:
    Боята – ще бъде безмилостно издрана от храсти и клони;
    Ходовата част и всички незащитени елементи под купето;
    Остътъкът от денонощието... ако закъсате.

    III. Подготовка на джип, какво е подготвен джип?

    1. Видове
    Дълга база експедиции и софт преходи
    Къса база хард, къси преходи
    Пикапите – предимства и недостатъци - удобни за превозване на "мръсни товари", когато са празни почти цялата тежест се носи от предния мост, ъгълът на атака отзад е изключително незадоволителен.
    Цели мостове/независимо окачване, Full time 4x4/Part time 4x4, Автоматични/ръчни скоростни кутии

    По принцип сам джип в гората е опасно приключение, освен ако нямате голям опит и достатъчно приятели с подготвени машини на разположение да се притекат на помощ.

    2. Пригодност за леки разходки по черни пътища.
    2.1. Гуми, видове, размер и избор - има една приказка, че 50% от "джипа" го правят гумите.
    2.2. Лифт на окачване. По принцип е добре лифтът на окачването да се случи преди закупуването на гуми по простата причина, че ако инвестирате в гуми и след това и в лифт – първият комплект гуми ще са ви малки и автоматично ще се превърнат в излишен разход.

    3. Пригодност за средно тежки разходки по горски пътища
    Лебедка - с поставянето на лебедка вече можете да се измъквате от ситуации, в които иначе можете да загубите до няколко часа. Избор на лебедка

    4. Пригодност за тежки разходки, хард или без наличие на път. Тук списъкът е безкраен, но основните неща са:
    4.1.Брони + Hi Lift
    4.2.Клетка (Roll Cage)
    4.3.Пълни Блокажи (видовете блокажи)
    4.4.Шнорхел
    4.5.Ванти - предпазват предното стъкло и чистачките от клони
    4.6.Гелов акумулатор - при преобръщане или големи наклони не се разлива (за акумулаторите)

    Проекти за подготовка (тунинг) на 4х4 машина

    IV. Допълнителна екипировка (разисквана тема)
    Пълен резервоар с гориво
    GPS и актуализирана офроуд карта
    GSM и работещо зарядно
    Радио станция
    Подходяща резервна гума + надежден ключ за гуми
    Hi Lift или поне читав крик
    Колани и шекели
    Резачка/брадвичка, нож
    Дъждобран, ботуши, одеяло или фолио
    Челник/фенер
    Лопата
    Аптечка с разширено съдържание, антиалергени
    Течности за доливане, ремъци, инструменти
    ...

    Интересни връзки:
    Нагледно представяне работата на диференциала - ниво опитомена маймуна
    100% блокажи срещу LSD срещу Traction Control

    Основни техники на управление извън пътя:





    Последно редактиран от huko ; 15-11-10 в 10:58

Сходни теми

  1. Отговори: 124
    Последно мнение: 30-04-16, 10:18

Правила за публикация

  • Вие не можете да публикувате нови теми
  • Вие не мжоете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да добавяте прикачени файлове
  • Вие не можете да редактирате собствените публикации
  •